Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ihmiset ovat kyllä elävä esimerkki siitä, että joskus vaihtamalla paranee. Vaikka ovat randomilla valittu, niin tunnen tuollaisia epäsopivia pareja oikeessa elämässä, ja roikkuvat vaan, vaikka pitäisi ymmärtää erota, ja hakea erilainen.
Vähän typerää verrata tavallisen elämän pareihin, jotka ovat päätyneet yhteen ihan omasta tahdostaan.
Ei oikeastaan, jos otetaan tarkasteluun parien yhteensopivuus. Epäsopivia pareja syntyy koko ajan ja monet jäävät roikkumaan suhteeseen, vaikka olisi parempi erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudit tekee juuri niin kuin ei pitäisi. Kokemattomuus paistaa läpi. Kun mies sanoo ettei tunne vetoa, Juudit lupasi jäädä odottelemaan ja koskettelemaan jospa kipinä vielä syttyisikin. Huomaa niin selvästi, että Tommi sanelee säännöt ja Juudit tekee kaiken Tommin ehdoilla. Eihän hän voi muutakaan tehdä. Mutta ehkä Tommin kiinnostus voisi herätä paremmin, jos Juudit ei suostu Tommin ehtoihin, vaan tekisi oman mielensä mukaan. Eli ei olisi niin itsestäänselvyys.
Juuri näin. Näin tämän olen koko ajan nähnyt.
Surullista mutta totta. Perinteisissä parisuhdesäännöissä on kai edelleen vissi perä… Kuten että miehen tulisi hieman jahdata naista. Jos nainen ottaa sen pois mieheltä, mies alitajuntaisesti pettyy. Nyt kun on menty naimisiin heti, niin Juuditin täytyisi silti löytää joku keino, ettei olisi niin ”helppo nakki.” Salakavalasti se, että Juudit on kasvatettu olemaan (yltiö)ymmärtäväinen ja osaansa tyytyvä nyt sotii hieman häntä vastaan parisuhteen muodostamisessa.
Miten sinä voit tietää, miten tai mihin Juudit on kasvatettu. Taitaa olla oletusta vain.
Mutta tosiaan, tällainen tilanne on erittäin haastava. Pärjäisiköhän kukaan muukaan paremmin. Tavallaanhan sellaisen keinotekoisen jahtaustilanteen luominen olisi peliä ja pelaaminen ei sovi kaikkien kuvioihin. En itsekään kannata sitä.
Juudit haluaa turvallisuutta mutta Tommi haluaa tunteiden kuohuntaa. Ehkä Tommilla on aiempaa kokemusta lähinnä vaikeasti saavutettavissa olevista naisista ja kaukoihastumisista. Ei vaikuta Juuditin kannalta järkevältä, että hän laittaa itsensä tilanteeseen, jossa Tommi tietää, että hän voi saada Juuditin jos vaan huolii ja Juudit odottaa häntä. Ehkä Juuditin täytyisi laittaa Tommi osoittamaan miksi Juuditin kannattaisi hänet ottaa miehekseen. Asettaa odotus kauniille eleille, romantiikan virittämiselle, kehuille jne. Tommi voisikin ehkä innostua haasteesta. Nyt ovat liian sisaruksellisia tai kuin opiskelijatovereita. Mitään kosiskelua ei vaadita mieheltä, mies saa jopa tyrmätä ehdotuksen juhlistaa yhteiselon alkua kuohuviinillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin myös uusimman Cmore-jakson...
.
Kati sanoi, että on epäreilua häntä kohtaan, jos toinen ei kerro olevansa asiasta eri mieltä, vaan on vaan hiljaa tai kommentoimatta. Itse olen tuosta jyrkästi eri mieltä. Minusta se on kohteliaisuutta ja hienotunteisuutta, että osaa olla eriäviä mielipiteitään myös tuputtamatta. Jos niitä ei siis erikseen kysytä, kunhan joku kertoilee omia mielipiteitään. En itse ainakaan joka hetki koe edes varsinaisesti keskustelevani, jos joku jostain asiasta tarinoi. Vaikka vastaisin "niin, aivan, hmmmh" tai jotain muuta, se ei vielä tarkoita, että olen tästä asiasta täsmälleen samaa mieltä. Valehtelu on tietysti asia erikseen.
Tai se, ettei osaa vastata edes kysyttäessä. Mitä Jannellakin myös varmasti on, kuten se, että onko sulla joku vakiopaikka tässä pöydässä? "Mmmmh, nooooh.... istutaan nyt ihan miten päin vain..." (Tjsp, en muista tarkkaan miten keskustelu meni.) Itsekin olisin Katina kysynyt uudestaan, että niin siis onko vai ei, jos vähän näyttää siltä että olisi, mutta sitä ei oikein kehtaa sanoa. Edes toteamalla reippaasti, että "yleensä istun tässä, mutta ei sillä mitään merkitystä ole".
Moni tuntuu kritisoivan Matin kiemurtelua siellä Karin juttusilla, mutta itseäni ärsytti enemmän Miran käytös. Oli jotenkin ikävä tyyli jäädä tuijottamaan sellaisella "no niin, vastaapa sinä nyt ensin, niin minä sitten kerron mielipiteeni sinun vastauksestasi" -ilmeellä. Minusta siinä on vähän sellaista alistamismeininkiä, jossa me-henki unohtuu. Sitä tosin kommunikointi tuntuu vähän olevankin heillä, yhteistyön sijasta jonkin sortin kilpailua. Ja kuten joku jo totesikin, sääli ettei Mira ollut ottanut onkeensa, vaikka niin upeasti huomasi oman käytöksensä ristiriitaisuuden aiemmin.
Nyt minä puolestani olen kanssasi eri mieltä Jannesta. Olin naimisissa 10 vuotta samanlaisen miehen kanssa, joka näytti suhtautuvan kaikkeen rennosti eikä pyydettäessäkään sanonut oikein juuta eikä jaata mihinkään. Yleensä antoi minun päättää ja oli samaa mieltä ja myötäili. KUNNES 10 vuoden jälkeen ryöpytti niskaani kaiken p*skan mitä oli takiani joutunut kestämään. Mikään ei ollut mennyt hyvin. Hän olisi halunnut tehdä toisin silloin ja silloin, mutta aina oli menty minun pääni mukaan. Olin ällikällä lyöty. Ei itsekään osannut kertoa miksei ollut puhunut, kertonut mielipiteitään tai ollut eriä mieltä. Näin vain oli käynyt.
Näitä kuvioita on tullut itsellenikin tuttavapiirissä useampia vastaan. Pahimmillaan pakka leviää siinä kohtaa, kun on jo hankittu lapsia ja sitten selviää että toinen osapuoli (yleensä mies) ei olisi ehkä edes halunnut lapsia tai ei ainakaan tämän puolison kanssa. Mies ei olisi myöskään halunnut tätä edeltäneitä häitä, kihloja, talonrakennusprojektia ja mitä näitä nyt kaikkia olikaan. Tilanteessa nainen on usein kuin puulla päähän lyöty, että mitä tapahtui, meillähän oli asiat ihan hyvin. Työkaverini jolle tällainen kuvio realisoitui, pohti voisiko miehensä olla esim. psykoosissa ja käytös johtuisi siitä, kun tilannetta oli niin vaikea uskoa todeksi. Eipä ollut.
Täytyy varmaan hakea ohjelmaan koska olisi mielenkiintoista tietää miten prosessi menee... Miten tarkasti esim "ahdistaako?" kysymys tulee käytyä läpi, koska joka fakin kaudella on aina joku ahdistunut tai lapsellisesti käyttäytyvä tai ties mitä shaibaa. Ja liikaa tuijotetaan yhtä toivetta esim. Tuomaksen yksi toiveista oli nainen joka puhuu, no nyt sai naisen joka puhuu mutta on sitten jo törkyinen suustaan, että jooh...
Ärsyttää tuo Matin ja Miran jatkuva asunpaikasta jankkaaminen! Ilmeisesti se on osittain jonkinlainen sisäpiirivitsi heille, mutta nyt ois jo aika lopettaa... Tai jos ovat tosissaan, niin ehkä olisi jo hakuvaiheessa pitänyt tehdä selväksi, että ei ole valmis muuttamaan pois kotipaikkakunnaltaan.
Olmi totesi, että mennään syömään niin tulee kaikki perustarpeet tyydytettyä tms. Heitto oli osoitettu J:lle, että syöminen on perustarve, seksi ei, siis sillä tavalla kuin J sen kuvaili olevan osa kumppanuutta ja parisuhdetta, vaan että seksi on osa romanttista ihastumista, vetovoimaa ja jotakin ylimaallista kun taas J pitää sitä maallisempana asiana.
Juuditin pitäisi pistää Tommi selkä seinää vasten, ja ilmoittaa että taitaa kipinä johtua miehen kyvyttömyydestä eikä naisen haluttavuudesta. Että tässä sulla on vaimo sängyssä, jonka kanssa et saa mitään aikaan - lähdetäänkö kadulta kyselemään kyvykkäämpiä kavereita, kiinnostaisiko niitä hoitaa homma? Ehkä sitten viisari värähtäisi. Mutta valitettavasti Juudit on liian kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Juuditin pitäisi pistää Tommi selkä seinää vasten, ja ilmoittaa että taitaa kipinä johtua miehen kyvyttömyydestä eikä naisen haluttavuudesta. Että tässä sulla on vaimo sängyssä, jonka kanssa et saa mitään aikaan - lähdetäänkö kadulta kyselemään kyvykkäämpiä kavereita, kiinnostaisiko niitä hoitaa homma? Ehkä sitten viisari värähtäisi. Mutta valitettavasti Juudit on liian kiltti.
Siis kipinän puute..
C More:
Katin tivaaminen Jannen istumapaikasta, oli kuin olisi koiraa komentanut. ”Siis onko paikka?” Hänen mielestään ja täällä keskustelijoiden mielestä Janne nössö, kun ei ilmaise mielipidettä. Sanoisin juuri toisinpäin. Ei kukko käskien laula. Ei ole aina velvollisuus vastata, kun toinen käskee. Tässäkin tapauksessa kysymys oli yhdentekevä. Janne kyllä taipui, koska varmaan tajusi, että tuo tivaaminen on kameran edessä kiusallista. Halusi pelastaa Katin kasvot. Mielestäni Janne laittaa omalla tavallaan kampeen Katin dominoinnille eikä suostu tehtailemaan mielipiteitä Katin odotusten mukaan. Uskon, että tämä pari vielä jatkaa, koska kemiaa ja ihastumista kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi ärsyttää jo valmiiksi: Viime kauden Ville on näköjään tuossa uusimmassa C Moren jaksossakin. Argh!
Miksi Matti ei golfaa kavereidensa kanssa??
CMORE
Uusimman jakson perusteella näistä pareista ei jää lopussa yhteen kuin Kati ja Janne, jotka hekin todennäköisesti eroavat vuoden sisään. Onko ohjelmaan hakevia ihmisiä niin vähän, että matchien taso on näin huono vai missä mättää? Tai no, osaltaan voin jo vastata itsekin tuohon: vaikka ohjelmaan hakeneet tietävät olevansa järjestetyssä avioliitossa, on romanttisen rakkauden ja kemian odottaminen kuitenkin taustalla aika vahvana ja sitä ei voi järjestää tai järkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin. Ei toista pidä karkeasti loukata, eikä loukkaamisella tietenkään mitään hyvää saavuta. Mielestäni Juudit käyttäytyy oikein: hän viestittää, että tässä olen, haluan tutustua sinuun, pidän sinusta. Jollei Tommi ota tästä koppia, niin sitten ei ota ja suhde loppuu. Juuditia odottaa jossain sopivampi mies aivan varmasti. Ja Tommia myös joku nainen.
Omia arvojaan ei pidä hukata parisuhdetta etsiessään. Jos arvostaa esim. reilua, lämmintä, rehellistä meininkiä, niin ei sitä pidä vaihtaa pelailuun vain saadakseen jonkinlaisen parisuhteen.
Minustakin Janne on paljon rohkeampi, itsenäisempi ja omapäisempi kuin täällä esitetään. Hän ei vaan ole sitä täsmälleen sillä tavalla, jota häneltä odotetaan. ("Sano nyt heti mielipiteesi tähän asiaan!")
Itsekin kyllä uskon, että nämä jatkavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi ärsyttää jo valmiiksi: Viime kauden Ville on näköjään tuossa uusimmassa C Moren jaksossakin. Argh!
No ilmeisesti Ville on Matin jonkinlainen kaveri. Enpä ihmettele enää miksi Matti on päässyt ohjelmaan. Mutta nämä Villen höpinät eivät tuoneet tuohon jaksoon mitään lisäarvoa.
Vierailija kirjoitti:
CMORE
Uusimman jakson perusteella näistä pareista ei jää lopussa yhteen kuin Kati ja Janne, jotka hekin todennäköisesti eroavat vuoden sisään. Onko ohjelmaan hakevia ihmisiä niin vähän, että matchien taso on näin huono vai missä mättää? Tai no, osaltaan voin jo vastata itsekin tuohon: vaikka ohjelmaan hakeneet tietävät olevansa järjestetyssä avioliitossa, on romanttisen rakkauden ja kemian odottaminen kuitenkin taustalla aika vahvana ja sitä ei voi järjestää tai järkeillä.
Tuossa se ydinongelma on. Ja siksi tällainen pariutuminen epäonnistuu paitsi sattumalta.
Voisikin pohtia, että mitä pitäisi tehdä tälle formaatille, jos sitä halutaan jatkaa tästä eteenpäin vai voisiko tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä joojoo-tyypit tosiaan vielä helposti syyttävät muita siitä, että eivät itse uskalla avata suutaan.
Kyllä se on kahden kauppa. Päällepäsmärit hakeutuvat joojoo-ihmisten seuraan eivätkä edes tahdo kuulla näiltä mielipiteitä, vaan vastaavat niihin loukkaantumalla tai raivoamalla.
Jos on valmiiksi luonteeltaan sovitteleva ja joustava, niin harvemmin tekee mieli ryhtyä haastamaan päällepäsmäriä.
Sovittelevat ihmiset kyllä osaavat usein sanoa mielipiteensä. Päällepäsmärit eivät kuitenkaan kuule sitä, koska heille kommunikaatio on konflikteja eikä hienovaraisia vihjeitä. Sosiaalisesti lahjakas ihminen osaa lukea myös eleiden ja sanojen sivumerkityksiä eikä tarvitse kaiken vääntämistä rautalangasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti Ville on Matin jonkinlainen kaveri. Enpä ihmettele enää miksi Matti on päässyt ohjelmaan. Mutta nämä Villen höpinät eivät tuoneet tuohon jaksoon mitään lisäarvoa.
Se viime kauden hohottajako.. no joku pari näköjään aina haluaa jäädä roikkumaan julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudit tekee juuri niin kuin ei pitäisi. Kokemattomuus paistaa läpi. Kun mies sanoo ettei tunne vetoa, Juudit lupasi jäädä odottelemaan ja koskettelemaan jospa kipinä vielä syttyisikin. Huomaa niin selvästi, että Tommi sanelee säännöt ja Juudit tekee kaiken Tommin ehdoilla. Eihän hän voi muutakaan tehdä. Mutta ehkä Tommin kiinnostus voisi herätä paremmin, jos Juudit ei suostu Tommin ehtoihin, vaan tekisi oman mielensä mukaan. Eli ei olisi niin itsestäänselvyys.
Juuri näin. Näin tämän olen koko ajan nähnyt.
Surullista mutta totta. Perinteisissä parisuhdesäännöissä on kai edelleen vissi perä… Kuten että miehen tulisi hieman jahdata naista. Jos nainen ottaa sen pois mieheltä, mies alitajuntaisesti pettyy. Nyt kun on menty naimisiin heti, niin Juuditin täytyisi silti löytää joku keino, ettei olisi niin ”helppo nakki.” Salakavalasti se, että Juudit on kasvatettu olemaan (yltiö)ymmärtäväinen ja osaansa tyytyvä nyt sotii hieman häntä vastaan parisuhteen muodostamisessa.
Miten sinä voit tietää, miten tai mihin Juudit on kasvatettu. Taitaa olla oletusta vain.
Mutta tosiaan, tällainen tilanne on erittäin haastava. Pärjäisiköhän kukaan muukaan paremmin. Tavallaanhan sellaisen keinotekoisen jahtaustilanteen luominen olisi peliä ja pelaaminen ei sovi kaikkien kuvioihin. En itsekään kannata sitä.
Juudit haluaa turvallisuutta mutta Tommi haluaa tunteiden kuohuntaa. Ehkä Tommilla on aiempaa kokemusta lähinnä vaikeasti saavutettavissa olevista naisista ja kaukoihastumisista. Ei vaikuta Juuditin kannalta järkevältä, että hän laittaa itsensä tilanteeseen, jossa Tommi tietää, että hän voi saada Juuditin jos vaan huolii ja Juudit odottaa häntä. Ehkä Juuditin täytyisi laittaa Tommi osoittamaan miksi Juuditin kannattaisi hänet ottaa miehekseen. Asettaa odotus kauniille eleille, romantiikan virittämiselle, kehuille jne. Tommi voisikin ehkä innostua haasteesta. Nyt ovat liian sisaruksellisia tai kuin opiskelijatovereita. Mitään kosiskelua ei vaadita mieheltä, mies saa jopa tyrmätä ehdotuksen juhlistaa yhteiselon alkua kuohuviinillä.
Tommi haluaa tunteiden kuohuntaa?? Ja jätkä on itse kuin rautakanki sanonko missä 🤣 Hän ei kyllä kovin intohimoiselta ja kiimaiselta tyypiltä vaikuta.. Enemmän vaikuttaa vahvan kontrollin mieheltä.
Kyllä mieskin voisi viritellä otollisia olosuhteita romantiikan syttymiselle. Ei se palaverien välissä lounasta hotkien välttämättä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ekstroverttina, että introverttinen tapa prosessoida asioita on hyvinkin ärsyttävää, mutta itse aikanaan 15v. avioliitossa opin siihen, että se vastaust tulee sitten joskus, vaikkakin ärsyttävän hitaasti. Vastaavasti exäni oppi sietämään tunteenpurkauksiani ja antamaan tuulen mennä. Toesi, että kohta olen taas oma itseni ja voidaan jatkaa sitä aikuista keskustelua. Siltikään en enää koskaan halua introverttiä puolisokseni. Oli se niin raskas kivireki vetää.
Introverttina sanoisin, että kuulostipa ikävältä tämä kommentti. Vaikka ei kai tuossa mielipiteessä mitään pahaa tai väärää ole. En miellä itseäni sellaiseksi joka antaa vastauksia niin hitaasti, että joutuu oikein odottamaan. Voi siinä toki muutama sekunti kauemmin mennä, kuin päälle huutavalta ekstrovertilta. Enemmän ehkä kyse on siitä, että introvertti tuo asioita esiin hiljaa ja monotonisesti jolloin ektrovertista tuntuu että siihen menee aikaa, vaikka ei menisikään.
Minä siis pidän yleensä ekstroverteista ja varmaan kaikki rakastumiseni ovat olleet ekstrovertteihin. Vieläkin kirpaisee, kun eräs sanoi, että meillä on erilaiset energiat emmekä sovi yhteen. Hän kyllä myöhemmin perui sanomisensa, mutta jäin uskomaan tuota ekaa möläytystä. (Oli silti kanssani vielä pitkään sen jälkeen ja lopulta minä päädyin pistämään poikki). Itse näen asian niin, että vastakohdat täydentävät toisiaan. Onkohan se introverteille tyypillinen tapa nähdä tämä ja onko tyypillistä, että ekstrovertit kokevat introt kivireiksi?
Tässä ehkä unohtuu sellainenkin seikka, että on olemassa miehiä (varmasti myös naisia mutta yleistän nyt karkeasti), joilta ei yksinkertaisesti irtoa parisuhteessakaan sitä juttua ja vastauksia joutuu suurinpiirtein anelemaan. Kyse ei ole introversiosta, jos yksinkertaisesti ei saa ajatuksia muodostetuksi sanoiksi asti. Tyypillisimmin ehkä tuollainen suurten ikäluokkien jörrikkä mies.
Minä olen tuon edellisen kommentin kirjoittaja ja olen nainen. Ekstrov-a ja introvertteja on kai yhtä paljon kummassakin sukupuolessa.
Kyllä, ymmärsin että olet nainen, mutta tarkoitin sanoa lähinnä tuohon ensimmäiseen viestiin viitaten, että aina ei ole kyse introversiosta, jos puoliso on hidas tai hankala kommunikoimaan.
Olen tuon SPOILER kommentin aloittaja ja perustan mielipiteeni (en väitteeni) omaan kokemukseen ja valitettavasti kaikki tuntemani introvertit on vähän hitaita. Puheessa, päätöksissä, tekemisissä jne. Heidän kanssaan on esimerkiksi hankalampi tehdä pikaisia suunnitelmia tai muuta ja melkeimpä jokaiseen äkkimuutokseen suhtautuvat ahdistavan hiljaisesti. Muutosvastaisuus on heillä suurempaa kuin meillä ekstroverteilla. Vastaavasti he varmasti pitävät minua ärsyttävän äkkipikaisena, josta ei ikinä tiedä mitä haluan tai mistä seuraavaksi tuulee. Kummassakin huonot puolensa. Itse päätin avioliiton jälkeen, etten enää koskaan halua introverttia, koska monipuolista ja sujuvaa keskustelua heidän kanssaan ei voi harrastaa eikä tehdä varsinkaan mitään kivaa extemporee suunnitelmaa. Mainitsemani hitaus ei tarkoita, että hän olisi älyllisesti hidas vaan prosessit käy hitaasti. Se vetäytyvyys on myös yksi painavimpia ominaisuuksia kivireessä. En jaksa enää pukata miestä eteenpäin silloin, kun kylään on tulossa vieraita. Sen nyrpeän olemuksen ja hiljaisuuden tarjoaminen vieraille omana kullannuppuna on itselle hävettävää, että mies ei saa sanotuksi mitään, eikä luotua uusia ystävyyssuhteita, vaan minun pitää se mahdollisuus tarjota ja taas pukata. Ymmärrän tässä Katia, että hän tosiaan toivoo sellaisia miehisiä otteita ja vähän nopeatempoisempaa yhdessäoloa, ettei hänen tarvitsisi koko ajan kysellä uudestaan samoja asioita, kuten uusimmassa jaksossa oli "Onko sulla paikkaa?" Kati kysyi, eikä meinannut saada siihen suoraa vastausta milläään. Piti ihan vakavasti käyttää ääntään, että onko vai ei. Näitä tilanteita todistin omassa liitossa joa ikinen päivä ja se vaan kulutti hirmusti energiaa, kun sanoja joutui kaivamaan pinseteillä suusta ulos.
Niputat tuohon nyt piirteitä jotka eivät kuulu ekstroversio/introversio akselille. Minä esimerkiksi olen erittäin spontaani introvertti joka tuskastuu ekstrovertti ystävän tapaan olla harkitsevampi ja tehdä aina "järki päätöksiä". Tämä piirre taitaa kertoa enemmän avoimuuden faktorista, jos puhutaan Big Five termein (avoimuus, tunnollisuus, ekstroversio, sovinnollisuus ja neuroottisuus). Tämä on yksi yleisimmistä persoonallisuusteorioista. Ekstroversiota kuvaa seurallisuus, iloisuus, itsevarmuus, ystävällisyys ja aktiivisuus. Ekstrovertti saa energiaa ihmisistä ja saattaa ahdistua ollessaan yksin liian pitkään. Introvertti taas saa energiaa yksinolosta ja saattaa ahdistua ollessaan seurassa liian pitkään.
Jos jotain kielteistä ekstroverteista pitäisi sanoa, niin se on juuri tuo, että hakevat niin kovasti seuraa. Nytkin korona-aikana hyppivät seinille ja ovat nyyhkyttämässä yhtenä neuroottisena myttynä asioista jotka introvertista tuntuvat mitättömiltä. Introvertti pysyy toiminnallisena. Ja ennen koronaa joskus ärsyttti tämä sama piirre. Ekstroverttikin voi joskus tuntua riippakiveltä. Hän mankuaa seuraa ja on kierroksilla hetkissä jotka voisi tulkita pieniksi itsenäisyyden tuokioiksi. Mutta en sano, että kaikki olisi tällaisia eikä se suuri pulma yleensä ole, koska seuran määrää ihminen pystyy yleensä säätelemään.
Minusta sarja on kaikinpuolin symppis ja kivaa katseltavaa, mutta samalla saa kyllä miettimään monia asioita. Monesta osallistujasta näkee/aavistelee, miksi ollaan yksin. Sinkkuutta ihmettelen oikeastaan vain Juuditin, Tuomaksen ja Matin kohdalla.
Emma - liikaa ahdistuneisuutta (ja sitä kautta epävarmuutta). Ei osaa olla yhtään flirtti Tuomaksen kanssa. Paremmalla asenteella Tuomaskin olisi varmasti syttynyt enemmän. Minusta tämä ei ole ulkonäköasia, sillä Emma on söpö, fiksu ja hänellä on kiva tyyli.
Tommi - mikään ei kelpaa. Tämä on tuttu miestyyppi. Alkaa olla jo ikää ja itse ollaan aika tavallinen mies, mutta naisen odotetaan olevan 10 v nuorempi suomenruotsalainen missi, joka tutkii astrofysiikkaa.
Mira - periaatteessa kiva ja mukava tyyppi, mutta vaikeuksia luoda syvällistä keskusteluyhteyttä. Voi kuitenkin hyvin olla, että saa homman toimimaan Matin kanssa.
Kati - ahdistuu parisuhteista ja miehistä + dominoivuus. Toisen dominoivan tyypin kanssa suhde ei voi toimia, mutta samalla ei kestä alistuvaa miestä. Viehättyy vahvoista miehistä ja nämä puolestaan eivät kestä häntä.
Janne - liian kiltti ja pehmeä, ei saa selvää, mitä todella ajattelee. Yhdistelmä vetoaa harvoin naisiin, vaikka onkin komea mies.