Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Muutamalla aiemmalla kaudella on ollut naisia, jotka ovat kranttuilleet kumppaneistaan pienimmistäkin syistä. Tän kauden teemana näyttää olevan kranttuilevat miehet teemalla kun mikään ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ulkonäkö on se juttu, minkä takia Tommi ei syty. Syynä saattaa olla se, että Juudit on ”liian täydellinen”. Tommi vaikuttaa henkilöltä, joka kaipaa väittelyseuraa ja vähän tarttumapintaa. Ei mitään riitapukaria, mutta jotain sellaista, jonka kanssa käydä kiinnostavia keskusteluja, ja olla joskus eri mieltäkin. Juudit on niin ymmärtäväinen.
Mä luulen, että Tommi järkyttyi kun kohtasi 'vertaisensa' - tuntuu tyypiltä, joka on nostanut itse itsensä jalustalle meidän muiden yläpuolelle, koska äitee on aina kehunut miten fiksu ja komea ja lahjakas ja ja ja poika on, JA tämän lisäksi hän nyt vaan on valinnut (ainoan ihmisenä maailmassa) ne täydelliset elämäntavat.
Juudit pelottaa Tommia!
Koska Juudit tuuppaa hänet alas sieltä jalustaltaan yhdeksi tavalliseksi tallustelijaksi meidän muiden joukkoon.
Hänen (omasta mielestään) ylivertaisuutensa on uhattuna.
Tuosta, ettei T tunne fyysistä kiinnostusta J:tä kohtaan. Onko edes antanut tilaisuutta tähän, että vetovoimaa voisi löytyä? Joskus on niinkin, että ulkoisesti toinen ei välttämättä sytytä, mutta fyysisessä kanssakäymisessä huomaakin toisen kanssa sujuvan tosi luontevasti tai löytyvän kipinää. Aina tuota vetovoimaa ei voi päätellä ulospäin, joten tuollaisessa tilanteessa kannattaisi kokeilla. Enkä nyt tarkoita suoraan mitään sänkyyn menemistä, jos ei siltä tunnu, vaan ihan suutelua, koskettamista jne.
Juudit on huippumimmi, älykäs ja empaattinen, löytää varmasti vielä rakkauden. Harmi, ettei Tommilla natsaa.
Mira ja Matti nalkuttavat negatiivisesti koko ajan toisilleen. Todella outoa, etteivät sitä itse tajua. Ei sellainen kommunikaatio vahvista suhdetta.
Emma on ylipäätään lapsellinen eikä osaa yhtään parisuhdeasioita. Ei tällaiset tapaukset menesty suhteessa, jos toistetaan ehkä kotona opittuja negatiivisia malleja, ei huomata omaa negatiivisuutta ja vain odotetaan toiselta koko ajan jotain, milloin anteeksipyyntöä ja milloin mitäkin.
Ovat kyllä kaikki melkoisen paljon iäkkäämmän oloisia ja näköisiä, vaikka vasta about kolmekymppisiä. Paitsi Emma teinin tasolla henkisesti.
Ennemminkin vaikuttaa siltä, että miehellä pn jotain major seksuaalisia lukkoja tai ongelmia, kun ei yhtään huvita sänkypuuhat. Pelkää naisia tai seksiä, kontrollin menettämistä tai jotain. Kuka tahansa normijätkällä alkaisi seistä ja haluaisi kiksaista kun makoikee kivan naisen kanssa sängyssä.
Sitten salonkikelpoinen selitys on, että "ei ole kipinää" (tai että haukutaan naisen hiukset). Tuskin on kovin himokas kenenkään kanssa, sellaiselta tyypiltä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutamalla aiemmalla kaudella on ollut naisia, jotka ovat kranttuilleet kumppaneistaan pienimmistäkin syistä. Tän kauden teemana näyttää olevan kranttuilevat miehet teemalla kun mikään ei riitä.
Tämä! :D
Joskus ihmettelen, mitä nämä ihmiset oikein odottavat? Että asiantuntijat löytävät täydellisen kumppanin, joka sattuu mätsäämään henkisesti, olemaan sopiva luonteeltaan, jakamaan mielenkiinnonkohteet, näyttämään mallilta sekä olemaan lapseton ja vapaalla jalalla. Ja suostumaan telkkarissa parisuhteensa ruodintaan. Anteeksi vain, mutta esim. +30-vuotiaissa on jo vaikea kohdata tuollaista ihmistä livenä, entä sitten tv-ohjelmassa, jossa osallistujajoukko on hyvin rajallinen?
Miehet ovat yhä haluttomampia tänä päivänä. Ja sitten muka naisen ulkonäössä vika!
Enemmän tossa paistaa läpi miesten omat seksuaaliset ongelmat. Pelkää läheisyyttä ja heittäytymistä. Kaikki hauskuus ja uteliaisuus seksuaalisesti puuttuu.
Tai on sekunnissa laukeava mikropili tai jotain. Tai sit ei vain seiso.
Tässä tämä toinen puoli kun naisten ulkonäköä on jo riittävästi haukuttu, niin kuin se voisi olla ainoa syy, ettei kipinä syty.
Miesten feminiinistyminen näkyy tässä ohjelmassa siten, että enää ei miehille maita seksi, eikä näin ollen kiinnosta koko avioliitto.
En tunne Tommia, mutta tulkitsen häntä sen perusteella mitä olen nähnyt ohjelmassa. Lisäksi opiskeluaikoina olen tutustunut joihinkin Tommin kaltaisiin. Yksi tunnuspiirre on juurikin tuollainen hardcore-ekologisuus. Koti on täysin tyhjä. Ei saa istua kuin korkeintaan syödessä, koska ”istuminen tappaa”.. Eli kotoa ei löydy sohvaa tai tuoleja. Tommilla kuitenkin oli sentään ruokapöytä. Tavaraa ei saa olla näkyvissä. Näkyy myös siinä, ettei syödä mitään turhaa, ei juoda alkoholia. Vaatteita ei osteta. Olen yllättynyt, että Tommi on jopa noinkin vapaamielinen. Juo esimerkiksi kuohuviiniä. Ehkä Tommi on siis kuitenkin astetta ”normaalimpi” ihminen kuin nämä joihin itse olen tutustunut. Ja tietenkin tässä nyt on kyse vain stereotypioista. Mutta koska Tommista löytyy noita piirteitä, luulen viimeistään Juuditin kodin olleen hänelle se lopullinen turn-off. Siis vaikka Juudit on kodistaan ylpeä, Tommin mielestä siellä on liikaa tavaraa ja se on vaan liikaa hänelle. Oli sitten kuinka hienoa tahansa.
Jos on liian steriili ja kontrollifriikki, ei seksiin ja läheisyyteen heittäytyminen onnistu. Käsijarru päällä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä että naista syytetään ulkonäöstä jos mies ei syty! Todennäköisempi skenaario nykyaikana on miesten olematon testosteronitaso, liikaa fundeeraaminen ja analysointi, työstressi, sisä/istumatyö ja jopa aseksuaalisuus.
Siinä on ihan sama mikä nainen on, jos mies vain kärsii haluttomuudesta. Sitä sitten vain miehetkin törkeästi syyttää silmää räpäyttämättä naista!
Ei se Tommikaan nyt varsinaiselta testokarjulta vaikuta, että noin muutenkaan olisi mikään intohimoinen, villi ja kiimainen rakastaja.
Ovat makoilleet yhdessä sängyssäkin lähekkäin. Kyllä normaalihaluilla varustettua miestä siinä alkaa panettaa, kun on mukavan naisen kanssa lähekkäin.
Mut ei, muka Juuditissa vika. Hoh hoijaa.
Hyvä ja raikas mielipide!
Jumankekka, mies makoilee timmin mimmin vieressä eikä muka viisari värähdä? Tarvinnee testosteronia, mars lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Miesten feminiinistyminen näkyy tässä ohjelmassa siten, että enää ei miehille maita seksi, eikä näin ollen kiinnosta koko avioliitto.
Juuri näin! Haluja ei vain sisäsyntyisesti ole! Ei niitä ulkoa kenenkään päähän ja haaroihin kanneta.
Olen eronneena sinkkunaisena kuullut tuota puhetta kuten täälläkin: olet ihan hullu kun et tuota Kallea ota, sinä ja Ville olette ihan täydelliset toisillenne, älä sitten valita kun joku kiva nainen nappaa Ollin kun et ymmärrä hyvän päälle jne.
Tämä muiden sanominen tai muiden "tuntuminen" ei auta siihen jos ei vaan tunnu yhtään siltä, että itselle tuntuu ettei vaan ole tunteita tarpeeksi siihen parisuhteeseen.
Mies tai nainen voi olla ihan hyvä, jopa täydellinen, mutta kun se tunne puuttuu, että ei voi ajatella yhteiselämää hänen kanssaan.
Tämä on se mystinen juttu josta aina uudelleen ja uudelleen täälläkin kirjoitetaan. Jos vain tuntee itse että ei niin mitäs sitten sille teet.
Ei voi väkisin alkaa tykätä vaikka ihmisessä ei olisi yhtään mitään vikaa. Siis parisuhdemielessä.
Mirasta ja Matista muistuu mieleen parin tuotannon takaa Sini ja Vesa, joihin kukaan ei uskonut. Silti olivat onnistuneet salamyhkäisesti luomaan toimivan suhteen kameroiden ulkopuolella. Heilläkin oli paljon naljailua ja pötköttelyä, mutta kaikkea eivät halunneet näyttää katsojille. Matti on sitäpaitsi niin kokematon peräkammarin poika, ettei edes osaa esittää naistenmiesten elkeitä.
Tuomas ja Emma on itseasiassa aika samanlaisia uusimman CMOREN jakson perusteella. Aiemmin olen ehkä harrastusten vuoksi olen pitänyt niitä tosi erilaisina.
Tuomaksesta tuli yllättäen 'olen rennosti ja läpällä mukana' kuvan sijaan sellainen olo, että on oikeasti loukkaantunut Emmalle, ja on itsekin kokenut ettei kelpaa. Emma on tämän varmaan myös tehnyt selväksi ahdistuksissaan. Ovat itseasiassa molemmat herkkiä ja pelkäävät tulevansa jätetyksi. Ja näinhän siinä juuri käykin tässä tapauksessa.
Harmi, huumori ja läheisyys kohtaa paremmin kuin muilla pareilla.
Kati ja Janne ovat kehittyneet huimasti. Kati ei enää koe alun voimakasta ihastumista, vaan kiintymystä Jannea kohtaan. Etenevät nyt rauhallisemmin ja hyvä niin, keskusteluyhteys on paljon parempi kuin aiemmin.
Tommin ja Juuditin kohdalla olen myös luovuttanut. En usko, että ihastusta löytyy, jos pelkkä läheisyys tuntuu kummalliselta. Pitäisi sen tuntia edes jotenkin luontevalta. Aina ei vain läheisyys toimi, vaikka paperilla olisivat upea Match.
Mira ja Matti ovat vielä mysteeri. Toivon, että onnistuisivat, mutta Miran kysely ja varmistelu on kyllä raskasta. En jaksaisi olla Matin sijassa. En ole myöskään kertaakaan huomanneet heidän nauraneen asioille yhdessä. Matti joskus virittelee huumoria, mutta monesti nämä sutjautulset menee Mitalta ohi. Toivottavasti muuten kuitenkin natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Juudit on huippumimmi, älykäs ja empaattinen, löytää varmasti vielä rakkauden. Harmi, ettei Tommilla natsaa.
Mira ja Matti nalkuttavat negatiivisesti koko ajan toisilleen. Todella outoa, etteivät sitä itse tajua. Ei sellainen kommunikaatio vahvista suhdetta.
Emma on ylipäätään lapsellinen eikä osaa yhtään parisuhdeasioita. Ei tällaiset tapaukset menesty suhteessa, jos toistetaan ehkä kotona opittuja negatiivisia malleja, ei huomata omaa negatiivisuutta ja vain odotetaan toiselta koko ajan jotain, milloin anteeksipyyntöä ja milloin mitäkin.
Ovat kyllä kaikki melkoisen paljon iäkkäämmän oloisia ja näköisiä, vaikka vasta about kolmekymppisiä. Paitsi Emma teinin tasolla henkisesti.
Ei, mun mielestä M@M ei nalkuta.
Se on sellaista pikkupiikittelevää läppää suurimmaksi osin.
Naljailua ja tavallaan kiusottelua (ja olihan Mira ihan kauhuissaan kun näki sen Meriteijon pätkän, että kuulostaako hän oikeesti tuollaiselta) - mutta se on sellaista vanhan pariskunnan hyväntahtoista töksäyttelyä, yhdentasoista huumoria. Toki, jos molemmat ei puhu samaa kieltä niin se ei toimi vaan muuttuu ikävän ilmapiirin luomiseksi - mut mun mielestä M@M puhuu molemmat sitä sujuvasti.
Ja ennen muuta, uskaltaa puhua sillä tasolla, 'varomatta'.
Onkohan tässä joku alueellinen juttu - joku täällä kommentoi, että mitä T&E puhui oli kyl ihan normisettiä Joensuussa päin, minä en sitä ymmärtänyt, onkohan tuo M&M kommunikointi sitten täältä Länsi-Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti haaveili tummasta urheilullisesta naisesta, miksei hänelle naitettu Katia. Olisi voinut saada Mattiinkin eloa.
Matti varmaan haaveili enemmän Katin tyylisestä naisesta. Ihan hyvin sopisivat mielestäni. Mattikin on rauhallinen kuten Janne.
Kati on vähän vielä epävarma itsestään- näen hänessä paljon itseäni tuon ikäisenä (olen nyt 37). Neuroottisuus ja perfektionismi on onneksi itselläni iän myötä vähän vähentynyt. Sen voin sanoa, että kaunis sporttinen laatunainen EI ota Matin kaltaista miestä. Ihan jo ulkoisten asioiden perusteella. Nykyinen ihmistuntemukseni osaa myös "red flagettaa" aika monta muutakin juttua hänessä. Olen viimeisen vuoden aikana sen verran antanut periksi, että katselen ennenkaikkea itsensä kanssa sinut olevaa (menestynyttä) miestä - ja pakko katsoa itseäni vanhemmista kun aikustuminen ottaa aika monella aikansa.. Aikaisemmin mulla oli (Matin kaltainen) jäätävä 50- kohdan lista. Arvaatkaa vaan löytykö ketään joka kelpas. Mut kasvatti aikuiseks pikavauhtia Isän kuolema. Loppu se jahkailu ja ihmettely kertalaakista. Terv. kuopus.
Vierailija kirjoitti:
En tunne Tommia, mutta tulkitsen häntä sen perusteella mitä olen nähnyt ohjelmassa. Lisäksi opiskeluaikoina olen tutustunut joihinkin Tommin kaltaisiin. Yksi tunnuspiirre on juurikin tuollainen hardcore-ekologisuus. Koti on täysin tyhjä. Ei saa istua kuin korkeintaan syödessä, koska ”istuminen tappaa”.. Eli kotoa ei löydy sohvaa tai tuoleja. Tommilla kuitenkin oli sentään ruokapöytä. Tavaraa ei saa olla näkyvissä. Näkyy myös siinä, ettei syödä mitään turhaa, ei juoda alkoholia. Vaatteita ei osteta. Olen yllättynyt, että Tommi on jopa noinkin vapaamielinen. Juo esimerkiksi kuohuviiniä. Ehkä Tommi on siis kuitenkin astetta ”normaalimpi” ihminen kuin nämä joihin itse olen tutustunut. Ja tietenkin tässä nyt on kyse vain stereotypioista. Mutta koska Tommista löytyy noita piirteitä, luulen viimeistään Juuditin kodin olleen hänelle se lopullinen turn-off. Siis vaikka Juudit on kodistaan ylpeä, Tommin mielestä siellä on liikaa tavaraa ja se on vaan liikaa hänelle. Oli sitten kuinka hienoa tahansa.
Tommin kämppä on todellakin ankea ja ei taida kumpikaan olla mitään ruoanlaittajia, niin
oli askeettisen näköistä heidän ateriointinsa. Ei mitään tajua mistään kattauksesta, pöytä täynnä muovisia rasioita.
Juuditilla oli ihan kiva kämppä retrotyyliin. En osaa kuvitella miltä näiden yhteinen koti näyttäisi. Enpä usko, että Juudit kovin hyvin Tommin kotona viihtyy.
Me naiset opetamme toisiamme etsimään vikaa Itsestämme, kun vaikka mies ei halua. Näin me täälläkin kaikki toitotamme, että "naisella on vääränlaiset hiukset", "nainen on poikamainen", "nainen on liian täydellinen", "nainen ei haasta riittävästi" jne. Mitä ihmettä???
Se on kahden kauppa. "Vika" voi olla miehessä yhtälailla (haluton, estynyt, liian järkeilevä, jähmeä, tunteeton yms) tai ei varsinaisesti kummassakaan - ei vain sovi yhteen.
Älkää opettako tytöillenne tuota, mitä meille naisille on opetettu kautta aikojen. Että tyyliin omassa ulkonäössä on vika ellei toista nappaa. Haluttomuus on yleistä miehilläkin nykyään.
Nämä puolisot, jotka ovat puhuneet tästä ennen kaikkea "kokemuksena" tai "olen kiitollinen tästä kokemuksesta x:n kanssa". Anteeksi vaan, mutta tuo kokemus voi olla toiselle vakavasti otettava avioliitto.