Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Meikata saa, mutta... kirjoitti:
Kävin itse leikkauttamassa perunanenän ja hörökorvat pois. Paras satsaus itseeni!
Miksi kauneusleikkaukset ovat vieläkin tabu?Olen samaa mieltä! Itsekin kauneusleikkauksen jälkeen tapasin nykyisen mieheni, koska kauneusleikkauksella saavutettu ulkonäkö paransi itsetuntoani roimasti. En tarkoita, että kaikkien pitäisi korjauttaa ulkonäköään, mutta jos joku asia ulkonäössä kovasti häiritsee ja on varaa leikkaukseen, niin miksei.
Mitäs, kun se pois leikkaamanne "kammottava" piirre periytyy lapsellenne? Miten tuette lastanne kasvamaan itsetunnoltaan terveeksi, kun itse olette olleet niin sairaita että olette muokanneet itseänne kirurgisesti voidaksenne hyväksyä itsenne? Valehteletteko lapselle että ette yhtään tiedä mistä se piirre on peritty? Vai sanotteko suoraan leikkauttaneenne sen pois kun oli niin kauhean näköinen, ja että lapsenkin kannattaa niin tehdä? Missä iässä? Mitenkäs lapsen itsetunto ennen tuon iän saavuttamista?
Itse en ikinä teettäisi mitään näkyviä, pysyviä muutoksia tämän takia. Toinenkin syy on: kauneuskäsitykset muuttuvat. Esim. ne, jotka ysärillä nyppivät kulmansa ohuiksi niin, että ne eivät kasva enää takaisin, ovat nykyisin useimmiten hyvin tyytymättömiä kulmiinsa.
On toisaalta aika virkistävää, että tässäkin ohjelmassa on juuri niitä tavallisia ihmisiä. Oikea elämä kun ei ole mitään Instagrammin kiiltokuvaa.
Luonnetta ei kaikkien naamasta pysty päättelemään, se on totta. Aika näyttää, että miten parit tulevat toimeen keskenään.
Joku jo mainitsi, että miten esim. Katin ja Jannen temperamentit käyvät yksiin. Se on hyvä kysymys. He voivat täydentää kivasti toisiaan, kuten Kati mainitsikin, tai ajaa toisensa hulluuden partaalle, jos eivät anna kummankin luonteelle tilaa ja arvosta erilaisuuttaan.
Alussa on varmaan tunnustelua ja kaikki ok, mutta sitten nähdään, että miten suhteet kasvavat ja kehittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen sanon, että ei ole feikkaamista jos hääpäivänään haluaa näyttää kauniilta. Kauniimmalta kuin tavallisesti.
Vaikka kuinka viihtyisi arkena ihan millaisena tahansa niin kyllähän ihminen haluaa jotenkin juhlistaa tilaisuutta ja poiketa myös ulkoisesti siitä arkiminästään. Myös sen tulevan miehensä iloksi.
Kuinka moni avioitunutta naista täällä on mennyt vihille ihan samanlaisessa lookissa kun missä kulkee arkisin tai töissä?
Jos on niin miksi.
Tuolla kun joku sanoi, että miksi ei Emma voinut mennä sillä tyylillä alttarille jossa viihtyy arkisin.
MInä menin työvaatteissa (jakkupuku) naimisiin maistraatissa, virallisten todistajien lisäksi mukana lapsemme. Kaikki eivät vaan arvosta prinsessajuhlia, mutta avioliittohan ei ole prinsessajuhlien järjestämistä varten, se on laillinen sopimus. Ja kohta neljänkymmenen onnellisen parisuhdevuoden jälkeen pyörittelen päätä kommenteille täällä. Eikö formaatin ajatus juuri ole kääntää fokusta pois ulkonäöstä ja ensi-ihastuksesta rauhallisempaan toiseen tutustumiseen. Nämä osallistujat, kuten ilmeisesti iso osa kommentoijista, on taitavi swaippaajia nettisovelluksissa. Ulkonäön perusteella etsityt parisuhteet eivät ole onnistuneet, tässä formaatissa yritetään saada ihmisiä keskittymään oikeasti tärkeisiin asioihin: luonteeseen, haaveisiin ja suunnitelmiin tulevaisuudesta, arvoista jne. Toivon totisesti, että nuo pariskunnat kykenevät siihen paremmin kuin kommentoijat. Ja toivon ettei näistä kommentoijista ketään valita seuraaville kausille ohjelmaan, kannattaa vaan jatkaa tindereissä etsintää ja pohtia onko parisuhde kuitenkaan se mitä haluaa, se kun on 99% muuta kuin häitä ja ulkonäköä .
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kyllä tuo lapsikeskustelu, sillä oma pottunenäni ei kelvannut lapsilleni, vaan kaikilla on mieheni nenä. Sen sijaan maantienruskea tukkani on kaikilla lapsillani. Geeneistä ei koskaan tiedä.
Naurattaisiko vielä jos kaikki lapsesi olisivatkin perineet pottunenäsi?
Niimpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää näitä lainauksia, mutta kommenttina pariin edelliseen juttuun: Monia miehiä varmasti viehättää juuri Miran tyylinen nainen, koska Miralla aika klassinen tyyli, ja hänestä huomaa heti, että hänet on kuin luotu äidiksi. Joku mies saa Mirasta varmasti hyvän puolison ja äidin lapsilleen. Katista ei välity samoja hoivavietti- tai äitiviboja.
Hmm.
Ylílaúdalla näkyy miesten erilainen mielipide joka on se, että Miralla on ylipainoa 20kg ja näyttää nelikymppiseltä.
Naisilla tuntuu olevan haasteita ymmärtää mitä miehet viehättyvät eniten naisessa: hoikkuudesta ja nuorekkaasta hyvästä ulkonäöstä.
Todella moni ihmetteli sitä, että Kati on vasta 29v vaikka näyttää nelikymppiseltä.
Yli´lau´dalla olevien miesten mietipiteelle annan saman arvon, kuin palaneelle puupennille. Eli en minkäänlaista. Sillä laudalla käy ihan sairasta porukkaa :(
Juhlaan kuuluu juhlapukeutuminen. Muutenhan se ei olisi juhla. Tässä ohjelmassa se naimiisinmeno on myös juhla, eikä pelkkä arkinen askare tai sopimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kyllä tuo lapsikeskustelu, sillä oma pottunenäni ei kelvannut lapsilleni, vaan kaikilla on mieheni nenä. Sen sijaan maantienruskea tukkani on kaikilla lapsillani. Geeneistä ei koskaan tiedä.
Niimpä
En tiedä yhtään vanhempaa, joka olisi jotenkin korostuneen kiinnostunut siitä miltä oma lapsi näyttää. Ei voisi vähempää kiinnostaa ovatko lapseni jonkun mielestä kauniita tai komeita! Ovat lapsiani, ja vanhemmalle aina maailman kauniimpia ja rakkaimpia. En ollut tuo kenelle vastasit, mutta kommentoinpa kuitenkin.
Hääpäivä on siirtymisriitti. Sitä tarvitaan, mutta se on nimenomaan vain se yksi päivä, siitä alkaa se todellinen "työ", avioliitto ja tavallisempi arki. Jokainen avioliitto tarvitsee työtä, eivät vain nämä EA-parit. Heillä on se etu, että he saavat tuekseen alussa nuo ammattilaiset, joilta voi kysyä.
Tässä ohjelmassa pitäisi luoda ystävyyttä ja katsoa, että onko ammattilasten valitsema puoliso tarpeeksi itselle sopiva pidemmällä tähtäimellä. Aiemmin jotkut parit päättivät jo alussa, että ohjelman aika on liian lyhyt, joten sopivat jo kättelyssä jatkavansa. Itse kunnioitan sellaista, sillä he ottivat oikeasti myös avioliiton vakavasti ja sitoutuivat.
Kukaan meistä ei ole täydellinen. Me kasvamme, kehitymme ja muutumme. Siinä suhteessa se ulkonäön kyttääminen on kestämätön linja.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen sanon, että ei ole feikkaamista jos hääpäivänään haluaa näyttää kauniilta. Kauniimmalta kuin tavallisesti.
Vaikka kuinka viihtyisi arkena ihan millaisena tahansa niin kyllähän ihminen haluaa jotenkin juhlistaa tilaisuutta ja poiketa myös ulkoisesti siitä arkiminästään. Myös sen tulevan miehensä iloksi.
Kuinka moni avioitunutta naista täällä on mennyt vihille ihan samanlaisessa lookissa kun missä kulkee arkisin tai töissä?
Jos on niin miksi.
Tuolla kun joku sanoi, että miksi ei Emma voinut mennä sillä tyylillä alttarille jossa viihtyy arkisin.
"Myös sen tulevan miehen iloksi" Ei kaikkien miesten ilo ole se, että vaimo on meikannut. Itse olen aina ollut huono meikkaamaan/en ole osannut meikata. Olen siis tavannut mieheni ihan "saunapuhtaana" ja hänen mielestään olen aina ollut kaunis, ilman meikkiä. Muutamia kertoja olen meikannut ja miestä ne kokeilut ovat lähinnä naurattaneet. Eli olisihan hän todellakin ollut iloinen (nauravainen) alttarilla, jos olisin taas meikkaillut :)
Mentiin miehen kanssa naimisiin vain kahden todistajan läsnäollessa. Tuskin meistä kumpikaan olisi jaksanut alkaa häitä järjestämään. Hyvin päästiin naimisiin ja liitto on kestänyt jo hyvän tovin.
Ps. Kerran nuoruudessa eräs poikaystäväni(heitä on siis ollut elämässäni kaksi ja tämä jälkimmäinen on siis nykyinen mieheni)totesi aamulla ihmeissään, kun herättiin, että näytyn aamulla ihan samalta, kuin olin näyttänyt illallakin. Ihmettelin silloin, mitä hän sillä tarkoitti, mutta olen myöhemmin tajunnut, että jotkut näyttää illalla ihan erilaisilta kuin aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NiimpäEn tiedä yhtään vanhempaa, joka olisi jotenkin korostuneen kiinnostunut siitä miltä oma lapsi näyttää. Ei voisi vähempää kiinnostaa ovatko lapseni jonkun mielestä kauniita tai komeita! Ovat lapsiani, ja vanhemmalle aina maailman kauniimpia ja rakkaimpia. En ollut tuo kenelle vastasit, mutta kommentoinpa kuitenkin.
No minä olen tällainen vanhempi. Olen koko elämäni kärsinyt rumasta ulkonäöstäni ja olen kiitollinen, että lapseni ovat kivannäköisiä.
Ehkä jos on aina ollut nätti/tavallisen näköinen, ei voi ymmärtää millaista helvettiä rumana olo on. Siksi olen äärimmäisen kiitollinen etteivät lapseni ole perineet huonoimpia puoliani eikä ulkönäkö ainakaan pilaa heidän elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NiimpäEn tiedä yhtään vanhempaa, joka olisi jotenkin korostuneen kiinnostunut siitä miltä oma lapsi näyttää. Ei voisi vähempää kiinnostaa ovatko lapseni jonkun mielestä kauniita tai komeita! Ovat lapsiani, ja vanhemmalle aina maailman kauniimpia ja rakkaimpia. En ollut tuo kenelle vastasit, mutta kommentoinpa kuitenkin.
Aivan mutta voisiko asiaa ajatella myös niitten lasten kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä
Kyllä, koska se nenä ei ole haitannut ketään saavuttamasta yhtikäs mitään. Teille muille yksi nenä näkyy olevan ongelma.
Kannattaa katsoa kauniiden/komeiden ihmisten lapsia ja pohtia uusiksi genetiikkaa. Ja kun katsoo niiden upeiden ihmisten vanhempia, huomaa, että saattavat olla aivan tavalliset pulliaiset. Geenit ovat hauskoja tapauksia, kun hyppäävät sukupolvien yli ja tekevät muita jekkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen tällainen vanhempi. Olen koko elämäni kärsinyt rumasta ulkonäöstäni ja olen kiitollinen, että lapseni ovat kivannäköisiä.
Ehkä jos on aina ollut nätti/tavallisen näköinen, ei voi ymmärtää millaista helvettiä rumana olo on. Siksi olen äärimmäisen kiitollinen etteivät lapseni ole perineet huonoimpia puoliani eikä ulkönäkö ainakaan pilaa heidän elämää.
Ikävä kuulla. Ehkä kommenttisi asettaa uuteen valoon koko keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sinun, kuten usean muunkin "ruman" suurin ongelma ole huono itsetunto. Ja itsetunnon kehittymiseen vanhemmilla on huomattavasti parempi sauma vaikuttaa kuin geenien segregoitumisprosessiin. Lapsen tulevaisuuteen vaikuttaa varmasti huomattavasti enemmän se, että vanhemmat kykenevät rakastamaan ja tukemaan lapsen kehitystä kuin se millaisen nenän lapsi on perinyt.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulen että Emman haukkuminen johtuu enemmänkin hänen luonteestaan kuin ulkonäöstä. Ulkonäköhän on ihan tavallinen, ei mitenkään ruma. Mutta tuo töksähtelevä käytös jotenkin rumensi myös ulkonäön. Toivottavasti uusissa jaksoissa luonne näyttäytyisi paremmin, uskon että hääpäivänä jännitti (luonnollisestikin) niin paljon ettei pystynyt olemaan oma itsensä.
Vasta nyt, kun katsoin hääjakson toisen kerran, kiinnitin huomioni siihen, miten Emma ja Tuomas puhuivat ikäänkuin eri kieltä. Ainakin parissa kohti Emma kysyi Tuomakselta jotain, jota T. ei ymmärtänyt. Tuomas teki vastakysymyksen tyyliin "mitä tarkoitat" ja "kuinka niin" (en nyt muista sanatarkasti). Tämä kielisi siitä, että heidän ajatuksensa liikkuvat eri "atmosfääreissä" ja väärinkäsityksiä saattaa jatkossa tulla enemmänkin keskinäisessä kommunikaatiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää näitä lainauksia, mutta kommenttina pariin edelliseen juttuun: Monia miehiä varmasti viehättää juuri Miran tyylinen nainen, koska Miralla aika klassinen tyyli, ja hänestä huomaa heti, että hänet on kuin luotu äidiksi. Joku mies saa Mirasta varmasti hyvän puolison ja äidin lapsilleen. Katista ei välity samoja hoivavietti- tai äitiviboja.
Hmm.
Ylílaúdalla näkyy miesten erilainen mielipide joka on se, että Miralla on ylipainoa 20kg ja näyttää nelikymppiseltä.
Naisilla tuntuu olevan haasteita ymmärtää mitä miehet viehättyvät eniten naisessa: hoikkuudesta ja nuorekkaasta hyvästä ulkonäöstä.
Todella moni ihmetteli sitä, että Kati on vasta 29v vaikka näyttää nelikymppiseltä.
Yli´lau´dalla olevien miesten mietipiteelle annan saman arvon, kuin palaneelle puupennille. Eli en minkäänlaista. Sillä laudalla käy ihan sairasta porukkaa :(
Nuo yllä olevat mielipiteethän ovat totta, turha totuudesta on mieltään pahoittaa. Ko. palstalla on myös älykästä keskustelua, se pitää vain löytää. Tätäkin palstaa haukutaan läskien yksinhuoltajien temmellyskentäksi ja pahanolon purkukanavaksi, mutta onhan täällä tuon lisäksi muutakin keskustelua ja välillä ihan viihdyttävääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.
Nuo yllä olevat mielipiteethän ovat totta, turha totuudesta on mieltään pahoittaa. Ko. palstalla on myös älykästä keskustelua, se pitää vain löytää. Tätäkin palstaa haukutaan läskien yksinhuoltajien temmellyskentäksi ja pahanolon purkukanavaksi, mutta onhan täällä tuon lisäksi muutakin keskustelua ja välillä ihan viihdyttävääkin.
totta, toinen näyttää ainakin 10 vuotta ikäistään vanhemmalta ja toisella on kymmeniä kiloja ylipainoa, tuo 20 kg on itseasiassa aika ystävällinen arvio. Luulisi naisen, "jonka unelma on tulla äidiksi", tiedostavan ylipainon vaikutuksen ja tekevän asialle jotakin.
Kyllä! Eli juuri sellaiset kuin moni tällä palstallakin. Tässä keskustelussa varsinkin. Aivan tolkutonta töksäyttelyä lähtee osan näppikseltä.