Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Kristiina xx kirjoitti:
Ihan hyvä, että harvinaisen yksitoikkoinen kausi vihdoin päättyy tänään. Sekin teki kauden tylsäksi, että joillakin pareilla ei ollut edes mitään todellista yritystä rakentaa suhdetta puolisoonsa. Esimerkiksi Matti ei vaikuttanut olevan kovin kiinnostunut Mirasta. Ja Tuomas ja Emma taasen käytännössä erosivat vain tyyliin kolmen viikon tuntemisen jälkeen.Ja mun mielestä viisi viikkoa on muutenkin niin lyhyt aika ihmisen elämässä, että kyllä jokaisen par8n pitäisi edes sen verran olla tosissaan yhdessä.
Toivottavasti jakson lopussa kerrotaan osallistujien nykyiset kuulumiset.
Joo, eniten olen pettynyt Mattiin, joka sanoi ettei heillä ollut edes suutelua hääpäivän jälkeen. Mira selvästi halusi, joten siitä ei jäänyt kiinni. Mutta tuo vain osoittaa miten Matti on lyönyt hanskat tiskiin samantien. Jos halua yrittää olisi ollut, niin ainakin fyysinen puoli olisi aluksi ehkä lähtenyt toimimaan. Tuo on ehkä maailman suurin tekosyy lempata toinen koska hänellä ei ole mitään "omaa juttua". Anteeksi vaan, mutta mehän nähtiin monta Miran juttua, esim. tekee käsitöitä, hänellä on koira, näyttää lukevan. Ja vaikka Matti on muka menevämpi, niin käytännössä vaikuttaa samalla tavalla perhekeskeiseltä kuin Mira, koska haluaa asua kotiseudullaan. Ja ei haittaa vaikka parit eroaakin lopuksi, mutta samanlaista yritystä kuin esim. Kati ja Janne on tehnyt, niin olisi toivonut Tuomakselta, Tommilta ja Matilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mattikin olisi ollut ennakkotietojen mukaan kiinnostunut sporttisesta brunetesta - nyt hän sai ei-niin-sporttisen blondi."
Eikös Mira ole luonnontilassa brunette ja blondius vain purkista.
Mitä väliä sillä on, että luonnostaan on jotakin jos ei tätä "luonnollisuuttaan" näytä koskaan. Nyt paikalle kuitenkin asteli pullukka blondi!
Eli samaa tasoa kuin pullukka Matti.
Kyllä, mutta pointi on se, että tämä pullukka Matti oli esittänyt toiveekseen sporttisen bruneten! Miksi kysytään toiveita jos kuitenkin valitaan juuri vastakohta?
Luultavasti hakijoiden joukossa on ollut sporttinen brunette, joka ei taas ole halunnut Matin näköistä ja tällöin on otettu kakkosvaihtoehto. Matin olisi pitänyt hakutilanteessa, Miran kuvan nähtyään, sanoa ei kiitos.
Jos Matti ihastuu pääsääntöisesti sporttisiin brunetteihin, se ei tarkoita että Matti pystyisi olemaan parisuhteessa sellaisen kanssa. Brunette on toki hiusten väri, mutta sporttisuus on muutakin kuin ulkonäkö. Sellainen nainen kun yrittää vetää perässään jotain biljardin, keilaamisen golfin tai herra paratkoon penkkiurheilun kaltaisesta "sporttaamisesta" kiinnostunutta miestä, niin saattaa olla aika turhauttavaa molemmille osapuolille.
Asiantuntijat yrittivät valita Matille sopivan puolison, joka arjessa tahtoo samanlaista elämää, mutta jos on takerruttu omiin mielikuviinsa niin tiukasti ettei nähdä metsää puilta, niin minkä sille voi. +30-nainen (tai mies) ei välttämättä enää näytä sporttiselta, jos ei sporttaa, eikä aika sitä ainakaan korjaa. Matti taas vaikuttaa haluavan naisen, joka näyttää sporttiselta, vaikkei mitään sen eteen tekisikään. Järki käteen, kaveri hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi , oi miksi, ihmiset menevät näihin tositv ohjelmiin kansalaisten ruodittaviksi. Toivottavasti edes saavat muhkeat palkkiot - muussa tapauksessa ei ole mitään tolkkua.
Villen ja Anniinan podcastissa tuli esille, et minkäänlaista rahallista korvausta kuvauspäivistä ei saa. Podcastin ainoa hyvä puoli on ollutkin nämä muutamat faktatiedot, jotka ovat valottaneet sarjan tekoprosessia, muuten kyllä luokattoman huonoa analyysia ja varsinkin viimeisiä jaksoja ei ole pystynyt enää edes kuuntelemaan, kun Ville kovaan ääneen kehuu Mattia kaikesta täysin kritiikittä, vaikka tämän käytös on ollut läpi sarjan luokattoman lapsellista ja sitten taas arvostelee ja syyttelee Miraa, joka sentään vaikutti jaksojen perusteella yrittäneensä.
Mulla oli suuret odotukset tätä podcastia kohtaan, mutta tosi vähän valottavat omia kokemuksiaan kuvauksista yms. joka olisi itseäni kiinnostunut. Heillä ei tosiaan ole mitään järkevää sanottavaa noista osallistujista ja jatkuvat naurukohtaukset tekevät siitä ihan kuuntelukelvottoman. Ja tykkäsin heistä viime kaudella ja varmasti hyviä tyyppejä muuten. Lisäksi tuo Matin puolustelu on liian läpinäkyvää. Jos mainittuja ongelmia on ollut, niin Matin velvollisuus on asiasta sanoa Miralle ja asiantuntijoille, eikä vaan hymistellä, että kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Olen aivan varma, että kaikki parit o at harrastaneet sexiä.
Ei se ainakaan ole normaalia ettei harrasta sexiä aviopuolison kanssa.
Mutta Mattihan sanoi Mtv haastattelussa, että he vaihtoivat vain yhden pusun hääpäivänä, muuta läheisyyttä ei ollut Miran pyynnöistä huolimatta.
Aha. No sit se on just niin, jos kerran Matti, onnellinen aviomies, niin sanoi.
Kristiina xx kirjoitti:
Mä oon taas ihan varma, että Kati ja Janne ovat ainoat kenellä on peitto heilunut. Muista pariskunnista erityisesti miehet vaikuttavat pihdanneen. Itse en tosin kyllä koskisi Tommiin pitkällä tikullakaanm, eikä eitä tuskin koskaan edes laitettaisi yhteen. Janne on tämän kauden miehistä eniten mieleeni niin ulkoisesti kuin persoonaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mä oon taas ihan varma, että Kati ja Janne ovat ainoat kenellä on peitto heilunut. Muista pariskunnista erityisesti miehet vaikuttavat pihdanneen. Itse en tosin kyllä koskisi Tommiin pitkällä tikullakaanm, eikä eitä tuskin koskaan edes laitettaisi yhteen. Janne on tämän kauden miehistä eniten mieleeni niin ulkoisesti kuin persoonaltaan.
Mä taas ottaisin Tommin paljon mieluummin =)
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Noin varmaan on. Tullut mieleen jo vuosien aikana, miten meillä on "häpeilevä suhde seksiin" melkein tabu, eli tässäkään formaatissa ei ole meillä menty paljastamaan mitään seksistä? No korkeintaan jokun haave villistä seksistä.
Kun mm Usa:ssa ollaan hyvinkin konservatiisia yleisellä tasolla seksin(yhdynnän) suhteen, niin silti Eta:ssa on seksi tuotu rohkeasti esiin. Oletteko laittaneet avioliiton käytäntöön, jos ette niin miksi? Seksi on meillä edelleen nolo ja hävettävä asia josta mieluummin vaietaan. On sellainen käsitys, ettei seksistä puhuta avoimesti perheissäkään, joissa alkaa olla sen ikäisiä lapsia, joilla alkaa olla mielenkiintoa seksiä kohtaan. Ehkäisystä ym.
Ei minunkaan lapsuusperheessä puhuttu, eikä äiti kertonut menkoista vaan se tuli tavallaan yllätyksenä. Milloin muutumme vai muutummeko koskaan?
Itse olen puhunut menkat, seksistä, ehkäisystä ja hygieniasta jne.. Jos on hankalaa puhua voi ostaa kirjan tai kirjoja joissa on kerrottu tarkemmin. Tietysti kouluissa annetaan tietoa, mutta siihen ei pidä luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta Mattihan sanoi Mtv haastattelussa, että he vaihtoivat vain yhden pusun hääpäivänä, muuta läheisyyttä ei ollut Miran pyynnöistä huolimatta.
Ei se ole normaalia, ettei mies halua sexiä. Varsinkin kun puolisona on Miran kaltainen viehättävä nainen. Matin kannattaisi mittauttaa testosteronitasot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Noin varmaan on. Tullut mieleen jo vuosien aikana, miten meillä on "häpeilevä suhde seksiin" melkein tabu, eli tässäkään formaatissa ei ole meillä menty paljastamaan mitään seksistä? No korkeintaan jokun haave villistä seksistä.
Kun mm Usa:ssa ollaan hyvinkin konservatiisia yleisellä tasolla seksin(yhdynnän) suhteen, niin silti Eta:ssa on seksi tuotu rohkeasti esiin. Oletteko laittaneet avioliiton käytäntöön, jos ette niin miksi? Seksi on meillä edelleen nolo ja hävettävä asia josta mieluummin vaietaan. On sellainen käsitys, ettei seksistä puhuta avoimesti perheissäkään, joissa alkaa olla sen ikäisiä lapsia, joilla alkaa olla mielenkiintoa seksiä kohtaan. Ehkäisystä ym.
Ei minunkaan lapsuusperheessä puhuttu, eikä äiti kertonut menkoista vaan se tuli tavallaan yllätyksenä. Milloin muutumme vai muutummeko koskaan?
Itse olen puhunut menkat, seksistä, ehkäisystä ja hygieniasta jne.. Jos on hankalaa puhua voi ostaa kirjan tai kirjoja joissa on kerrottu tarkemmin. Tietysti kouluissa annetaan tietoa, mutta siihen ei pidä luottaa.
Mä en kyllä millään kykene näkemään Tommia ja villiä seksiä edes samassa lauseessa :D Ihme olmi...
Jos laitan tennarit pitsisen häämekon kanssa niin miksi ihmeessä loukkaantuisin jos sulhanen toteaa, että lähdit siis tennareissa liikenteeseen.
Miten monet kokevat tämä noin loukkaavana. Ei kyllä hyvää lupaa kenenkään parisuhteessa jos tavallisista lausahduksista kumppani ottaa nokkiinsa.
Paljon isompiakin asioita ja vastoinkäymisiä tulee eteen vuosien varrella.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole normaalia, ettei mies halua sexiä. Varsinkin kun puolisona on Miran kaltainen viehättävä nainen. Matin kannattaisi mittauttaa testosteronitasot.
Ei niin. Ehkä tuossa moni pelkää ja ei halua mennä pitemmälle. Monella on käsitys, että seksiakti on kohtalokasta ja liimaa pariskunnan yhteen. Pääseekö irti vai onko hankalampaa erota. Siinäpä dilemma.
Kuitenkin aika monelle on tärkeää testata " yhteensopivuus" just seksin avulla. Jos se sujuu hyvin ja on molempia tyydyttävää siitä on parempi edetä eteenpäin.
Seksi voi olla joillekin, jotka eivät harrasta yhden yön suhteita vaikea kynnys, mutta kun on " naimisissa"
ja ei halua seksiä niin oudolta vaikuttaa. Pitää olla aika vastenmielinen kumppani jos ei halua edes kokeilla.
Voi sopia, että kokeillaan nyt ja se ei tarkoita että jatketaan.
Itse ymmärrän tuon tolla kokeilematta seksiä. Jos itsellä on vahva tunne, että ei tunne kemiaa ja ei ole ihastunut saati rakastunut niin miksi alkaa leikkiä toisen tunteilla.
Seksi on joillekin merkki vakavammasta tai ainarin merkki vetovoimasta toisiinsa.
Jos itseltä vetovoiman tunne ja muukin tunne kumppaniin puuttuu niin viisaampaa ja hienotunteisempaa on olla menemättä pidemmälle.
Itse kyllä suuttuisin ja loukkaantuisin jos kumppani menisi seksiin saakka kanssani ja ilmoittaisi sitten, että ei oikein koko aikana tuntenut sen kummempaa minua kohtaan.
Ja itse olisin tuntenut ja luullut myös toisen tuntevan.
Sitäpaitsi naisena en vaan halua seksiä jos en halua ihmistä muussakaan mielessä. Sama on näköjään joillakin miehilläkin.
Onneksi. Moni pahamieli ja väärinkäsitys tällä keinoin välttyy.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Samaa mieltä, ei varmasti ole kukaan muu pari harrastanut seksiä kuin Kati ja Janne. Heillä oli heti alusta lähtien tarpeeksi kipinää siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
No mutta kun Mira sanoi MTV:n haastattelussa taas ihan muuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi , oi miksi, ihmiset menevät näihin tositv ohjelmiin kansalaisten ruodittaviksi. Toivottavasti edes saavat muhkeat palkkiot - muussa tapauksessa ei ole mitään tolkkua.
Villen ja Anniinan podcastissa tuli esille, et minkäänlaista rahallista korvausta kuvauspäivistä ei saa. Podcastin ainoa hyvä puoli on ollutkin nämä muutamat faktatiedot, jotka ovat valottaneet sarjan tekoprosessia, muuten kyllä luokattoman huonoa analyysia ja varsinkin viimeisiä jaksoja ei ole pystynyt enää edes kuuntelemaan, kun Ville kovaan ääneen kehuu Mattia kaikesta täysin kritiikittä, vaikka tämän käytös on ollut läpi sarjan luokattoman lapsellista ja sitten taas arvostelee ja syyttelee Miraa, joka sentään vaikutti jaksojen perusteella yrittäneensä.
Tuo palkkiosysteemi on jotenkin salamyhkäinen. Sama oli sen "Lapsi tuntemattoman" -sarjan kanssa ja kuulema mitään palkkaa eivät saaneet. Joku myöhemmin möläytti, että olisivat kuitenkin saaneet jonkun esiintymispalkkion, ei siis palkkaa, mutta kyllä sieltä kuulema rahallinen korvaus on tullut ilmeisesti könttäsummana. Tuota ei vaan voi tunnustaa vaan kierrellään ja kaarreellaan kuinka ei saatu rahallista korvausta "kuvauspäivistä". Eivätköhän ole allekirjoittaneet jonkun salassapito paperin. Itse jouduin sellaisen allekirjoittamaan aikoinaan, kun oma lapseni kävi jossain mainoskuvassa poseeramassa. Palkkion määrää/laatua ei saanut kertoa eteenpäin.
Tällä kaudella oli aika tavalla näitä altavastaaja-naisia, joille sitten tuli pakit. Tuttu tilanne itsellekin... Mutta siis, ihan yleisenä vinkkinä, että jos miehen kanssa on tilanteessa, jossa pitää "kääntää kaikki kivet", sillä ajatuksella, että josko se suhde lähtisi pelittämään, niin sitten ollaan jo liian pitkällä. Kenenkään naisen (tai miehen) ei tarvitse tuollaista sietää, noin pitkälle mennä, eikä siitä ainakaan pitkässä juoksussa tule mitään, turha vaiva ja inhottavaa itseä kohtaan. Ihmisen viehättävyys lähtee siitä, että se tietää arvonsa ja jokainen meistä on arvokas. Ei tarvitse lähteä kääntämään kaikkia kiviä, odottaa sitä jässikkää, että sen tunteet heräisi tai millään tavalla anoa yhtään mitään. Ja kas kummaa, niin vaan alkaa kiinnostelemaan! Kun se lähtökohtainen oma energia on sellainen, ettei alistuneesti odota ja toivo toiselta jotain. Vaan on oma, ihana itsensä, kunnioittava ennen kaikkea itseä kohtaan. Se säteilee toisellekin.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mira on ehkä sinun silmissäsi viehättävä, mutta onko Matin? Minun ei ainakaan ole, ulkonäöllisesti eikä luonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mattikin olisi ollut ennakkotietojen mukaan kiinnostunut sporttisesta brunetesta - nyt hän sai ei-niin-sporttisen blondi."
Eikös Mira ole luonnontilassa brunette ja blondius vain purkista.
Mitä väliä sillä on, että luonnostaan on jotakin jos ei tätä "luonnollisuuttaan" näytä koskaan. Nyt paikalle kuitenkin asteli pullukka blondi!
Eli samaa tasoa kuin pullukka Matti.
Kyllä, mutta pointi on se, että tämä pullukka Matti oli esittänyt toiveekseen sporttisen bruneten! Miksi kysytään toiveita jos kuitenkin valitaan juuri vastakohta?
Luultavasti hakijoiden joukossa on ollut sporttinen brunette, joka ei taas ole halunnut Matin näköistä ja tällöin on otettu kakkosvaihtoehto. Matin olisi pitänyt hakutilanteessa, Miran kuvan nähtyään, sanoa ei kiitos.
Siis onko heille näytetty kuvat?
Eikö ensitapaaminen olekaan alttarilla, sillä hehän jännittävät, että minkä näköinen ja minkä mallinen morsian sieltä tulee.
>>Pitää olla aika vastenmielinen kumppani jos ei halua edes kokeilla.
Voi sopia, että kokeillaan nyt ja se ei tarkoita että jatketaan.<<
Juuri näin mäkin ajattelisin ja antaisin mennä vaan. Ei tässä asetelmassa tarvitse liian kaino olla ja aikuisiahan kaikki kuitenkin ovat. Viisi viikkoa aikaa tutustua ja kyllä tutustumiseen kuuluisi minulla seksi. Tosin varmaan itse malttamattomana haluaisin kokeilla jo hääyönä. :D Mutta jossain vaiheessa viimeistään siinä viikkojen aikana ihan ehdottomasti.
No ei todellakaan vaikuta narsistilta, selvästi et ks. persoonallisuushäiriöstä tiedä mitään. Ennen eroa näytettiin useita jaksoja, joissa tuki ja lohdutti Emmaa ja otti tämän huomioon.