Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
14821/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi kyllä todella raskasta olla ihmisen kanssa, joka pelkäisi jokaisen hiljaisen tai vähäpuheisen hetken tarkoittavan jotain pahaa ja häntä pitäisi sanoilla tai eleillä jotenkin aina rauhoitella.

Ei tarvitse jollei halua. Ei yhtään mitään kenenkään kanssa.

Pitää vaan sitten ottaa toisenlainen kumppani joka ei sitä rauhoittelua kaipaa.

Minua vain ihmetyttää moinen jyrkkyys. Miksi ei jos rakastaa toista?

Jos ajatellaan pitkää suhdetta niin siinä joutuu monta kertaa ymmärtämään kumppanin mielentiloja, stressiä, sairautta, masennusta jne. Ei kumppani ole joka hetki parhaimmillaan. Joutuu pyytämään anteeksi puolin ja toisin, jopa katsomaan asioita läpi sormien ja armahtamaan.

Miten sellainen ihminen, joka tuntee jo alussa kun ollaan tutustumassa noin raskaana, kuten sanoit todella raskaana 😮, tekona kumppanin pienen halauksen ja rauhoittelun niin miten kestää pitkän parisuhteen mutkat ja kuopat? Jossa joutuu paljon raskaampiikin tekoihin ja anteeksiantoihin kuin tuo kertomani.

Itse en satsaisi kovin paljon tuonkaltaisen ajatusmaailman omaavaan ihmiseen. Itse asiassa en edes harkitsisi.

Mutta emme sopisi yhteen muutenkaan, luulen.

Kati se tuossa jyrkkä on. Miksei Kati rauhoittele Jannea, että ei hätää vaikket koko ajan puhu. Luotan sinuun ja katsotaan rauhassa eteenpäin. Miten Kati kestää suhteen kuopat ja mutkat, ellei itse tule vastaan ja RAUHOITA ITSEÄÄN kun mitään syytä ei ole olla hädissään. Mitä sitten kun olisi oikea kriisi elämässä.

Koska ei ole kiinnostunut tarpeeksi. Häntä ärsyttää Janne.

Eli ei kerro rehellisesti fiiliksistään, vaan peittää totuuden jauhamalla asian vierestä - puhumisesta? Eli Kati itse vinkuu luottamuksen puutteesta ja syyttää toista, mutta itse valehtelee eikä kerro, mikä oikeasti mättää? Eli on itse juuri sellainen kiero petturi, mitä muka pelkää lun toinen ei puhu? Itse puhuu ihan helvetisti, muttei sitten kuitenkaan aidosti ja rehellisesti, vaan korkkiruuvikieltä?

Vierailija
14822/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä ohjelmasta huomasi heti, että miehet ajautuva kaverizonelle jos naisen ulkonäkö ei miellytä. Ja ketään muita kuin Jannea ei miellyttänyt. Itse täytyy kyllä naisena sanoa ettei noilla kavereilla ole mitään varaa arvostella, kaikki ohjelman miehet aivan mauttomia ja värittömiä olmeja.

Olisivat onnellisia että joillekin kelpaavat.

tuollaisia Matteja on esim. täällä Trella 13 tusinassa. Ja varmaan tollaisia Tommeja stadissa.

Älyn voitto tämä kooste, ei tiedä kumman valitsee, itkun vaiko naurun. Tämäkö meidän suomalaisten hyvän koulutuksen ja vanhempien kasvatuksen tulos on? Jostakin se lähtee.

Ei pidä ihmetellä miksi keskareita näytellään ja puistonhalki et voi mennä ilman, että voimamies on turva na? Vi haa täynnä oleva par ka olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14823/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä ohjelmasta huomasi heti, että miehet ajautuva kaverizonelle jos naisen ulkonäkö ei miellytä. Ja ketään muita kuin Jannea ei miellyttänyt. Itse täytyy kyllä naisena sanoa ettei noilla kavereilla ole mitään varaa arvostella, kaikki ohjelman miehet aivan mauttomia ja värittömiä olmeja.

tuollaisia Matteja on esim. täällä Trella 13 tusinassa. Ja varmaan tollaisia Tommeja stadissa.

No kyllä aika selvää, miksei nämä miehet ole puolisoa löytäneet. Eivät selvästi pitäneet näitä kumppaneitaan tarpeeksi viehättävinä itselleen, vaikka eivät todellakaan olleet itsekään mitään saaliita. Tommi - hintelä nörtti, Matti - ylipainoinen kouluttamaton punaniska ja Tuomas - lähäri (täytyykö sanoa enempää?!) ja ilmeisesti Katin tyyppinen klassisen kaunis, hyvin työelämässä menestynyt ja urheilullinen nainen olisi kaikille pitänyt olla. Harmi kun Katille ei olisi yksi ainut näistä äijistä kelvannut ja Jannekin vähän koulutetumpana ja perus hyvännäköisenä juuri ja juuri rimaa hipoen.

Miksi miehet vielä valittavat, että muka naiset ovat niitä nirsoja? Näistä naisista jokainen ihastui kumppaniinsa ja olisi varmasti halunnut suhteen. Miehet olivat ne, jotka kokivat olevansa naisille liian hyviä ja siksi kaveri-zonettivat nämä. Jokainen mies, joka jatkossa kitisee naisten nirsoutta, voi katsoa tämän ohjelman. Näillä perusmiehillä ei todellakaan ole kuin erittäin oudon sattuman kautta jakoja noihin Kateihin, joiden kuvittelevat olevan tasoisiaan. Ja sitten kun on oman tason "perus"nainen tarjolla, niin eipä kelpaa. Ihan oikeasti vituttaa tuollainen näin Katin tyyppiä edustavana naisena.

Naulan kantaan! Ja sitten kannattaa katsoa vaikka jotain 90 päivää morsiamea -sarjaa jossa nämä kauniit latino- tai itäblokin kaunottaret saavat tehdä ihan mitä tahansa - vaikka vetää lättyyn tai tutkia miehen puhelinta joka sekunti -koska he ovat tarpeeksi kauniita! Siis aivan uskomatonta millaista käytöstä heille annetaan anteeksi!

Kyllä on selvää että miehet valitsevat ulkonäön mukaan, riitti omat rahkeet tai ei.

Se on myös sairasta, miten tietoisia naiset ovat kauneudestaan ja siitä saadusta vallasta. Voisivathan he olla vaatimattomia ja käyttäytyä miellyttävästi, mutta ei, kaunottaret käyttäytyvät jostain syystä kusipäisesti, koska voivat.

Koska miehet mahdollistavat tämän. He antavat kaunottaren käyttäytyä vaikka miten huonosti ja ilkeästi ja silti jatkavat suhdetta eivätkä eroa. Tämä on niin nähty. Miettikää nyt kaikki jotain Martinoja yms. Kyllä heitä pitkään siedetään koska kaunes on se palkinto näille miehille. Rumemmat oltaisiin jo pistetty aika päiviä sitten pihalle

Mikä siis ihmisiä vaivaa? Heti kun he huomaavat saavansa valtaa jollain, he myös käyttävät sitä kusipäisesti.

Niin tekee tyhmät tai alhaiset ihmiset. Sellaiset, joille ei valtaa pitäisi antaa.

Vierailija
14824/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyn voitto tämä kooste, ei tiedä kumman valitsee, itkun vaiko naurun. Tämäkö meidän suomalaisten hyvän koulutuksen ja vanhempien kasvatuksen tulos on? Jostakin se lähtee.

Ei pidä ihmetellä miksi keskareita näytellään ja puistonhalki et voi mennä ilman, että voimamies on turva na? Vi haa täynnä oleva par ka olet.

Nyt ei aukea tämä  kommentti. Mikä voimamies? Ihan hyvää analyysiahan tuossa yllä oli, juuri noinhan se menee.

Vierailija
14825/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä aika selvää, miksei nämä miehet ole puolisoa löytäneet. Eivät selvästi pitäneet näitä kumppaneitaan tarpeeksi viehättävinä itselleen, vaikka eivät todellakaan olleet itsekään mitään saaliita. Tommi - hintelä nörtti, Matti - ylipainoinen kouluttamaton punaniska ja Tuomas - lähäri (täytyykö sanoa enempää?!) ja ilmeisesti Katin tyyppinen klassisen kaunis, hyvin työelämässä menestynyt ja urheilullinen nainen olisi kaikille pitänyt olla. Harmi kun Katille ei olisi yksi ainut näistä äijistä kelvannut ja Jannekin vähän koulutetumpana ja perus hyvännäköisenä juuri ja juuri rimaa hipoen.

Miksi miehet vielä valittavat, että muka naiset ovat niitä nirsoja? Näistä naisista jokainen ihastui kumppaniinsa ja olisi varmasti halunnut suhteen. Miehet olivat ne, jotka kokivat olevansa naisille liian hyviä ja siksi kaveri-zonettivat nämä. Jokainen mies, joka jatkossa kitisee naisten nirsoutta, voi katsoa tämän ohjelman. Näillä perusmiehillä ei todellakaan ole kuin erittäin oudon sattuman kautta jakoja noihin Kateihin, joiden kuvittelevat olevan tasoisiaan. Ja sitten kun on oman tason "perus"nainen tarjolla, niin eipä kelpaa. Ihan oikeasti vituttaa tuollainen näin Katin tyyppiä edustavana naisena.

Mä en kyllä miehenä nää Katia mitenkään omana naissuosikkina. Mikä Katista tekee jotenkin korkeatasoisemman tässä porukassa? En nyt ihan saa kiinni. Itsellä tökkii hänen kasvoissa jokin ja tykkään Juudithista piirteiltään enemmän. Juudithin seurassa uskaltaisin olla omine puutteineni, joka on kyllä kullanarvoinen side suhteelle! En tiedä kiinnostaisiko Juudithia minä sitten yhtään...

Mua alusta asti ne Katin kulmakarvat, niille kun voisi hyvinkin tehdä itse jotain. Ne tulee sisäkulmasta liian alas, alemmas kuin loppuosa kulmista, ja laskeutuvat liian lähelle silmiä. Tulee sellanen noita-akka fiilis. Niitä voisi nyppiä vähän enemmän alkuosasta, sisäkulmasta, niin että olisivat tasapainoisemman näköiset.

En ainakaan paljon helpompaa korjausta tiedä kuin tuo, jos se on se suurin ongelma.

Vierailija
14826/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun Janne ja Kati ymmärtäisivät ettei tule suhde toimimaan.

Vierailija
14827/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä joku ohjelma jäljellä Matille? Vois ylemmyyden tunnossaan käydä vielä kerran toteamassa että ongelma ei selkeesti ainakaan ole hänessä itsessään

Vierailija
14828/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Matti paljastaa: Parin ainoa pusu nähtiin hääjaksossa" https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensitreffit-alttarilla-matti-paljas…

Hyvä, että karmeasti lokaan poljettu Matti saa kertoa miten homma meni. Valaisee kummasti tilannetta ja tekee fistbumpitkin ymmärrettäviksi.

Molemmilla oli parantamisen varaa (Miralla piikikkyydessä ja vihjailuissa, Matilla ehkä noiden herättämien tuntemusten avaamisessa), mutta Matti on suurimmaksi osaksi saanut kaiken kuran niskoilleen.

Onko kellään tietoa onko muista pariskunnista mitään vastaavia jälkihaastatteluja? Olisi kiva nähdä, mitä kenellekin nyt kuuluu. Ehkäpä niitä klippejä tulee kun viimeinen jakso on tullut ensi tiistaina tv:stä ulos. Joskus aiemmilla kausillahan ainakin alkuaikoina oli tehty jopa erillinen, tv:stäkin tuleva mitä nyt kuuluu -jakso, vai muistanko väärin?

Miran mukaan hänellä ja Matilla oli läheisyyttä, kun he olivat kahdestaan ilman kameroita:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mira-joutui-puristamaan-eropaatokse…

Vierailija
14829/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä miehenä nää Katia mitenkään omana naissuosikkina. Mikä Katista tekee jotenkin korkeatasoisemman tässä porukassa? En nyt ihan saa kiinni. Itsellä tökkii hänen kasvoissa jokin ja tykkään Juudithista piirteiltään enemmän. Juudithin seurassa uskaltaisin olla omine puutteineni, joka on kyllä kullanarvoinen side suhteelle! En tiedä kiinnostaisiko Juudithia minä sitten yhtään...

Mua alusta asti ne Katin kulmakarvat, niille kun voisi hyvinkin tehdä itse jotain. Ne tulee sisäkulmasta liian alas, alemmas kuin loppuosa kulmista, ja laskeutuvat liian lähelle silmiä. Tulee sellanen noita-akka fiilis. Niitä voisi nyppiä vähän enemmän alkuosasta, sisäkulmasta, niin että olisivat tasapainoisemman näköiset.

En ainakaan paljon helpompaa korjausta tiedä kuin tuo, jos se on se suurin ongelma.

Katin kasvoissa tuo on minun mielestäni se suurin ongelma. Tuo kommentti oli vastaus tuohon aiempaan kommenttiin, jossa sanottiin näin "Itsellä tökkii hänen kasvoissa jokin ja tykkään Juudithista piirteiltään enemmän."

Tuosta omasta kommentista tosin jäi pois tuo tökkii -sana. Ajatus on nopeampi kuin sormet...

Vierailija
14830/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman hämmentävää kun ajattelee, että joidenkin on kerrassaan pakko laittaa näppis laulamaan Katin kulmakarvojen takia.

Vierailija
14831/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikittelen välillä ajatuksella, että mitähän minusta nostettaisiin tällä palstalla nypittäväksi ja raadeltavaksi, jos osallistuisin ohjelmaan. :D  Olisinko hyvis vai pahis.

Toki en ikinä sitä tee kun olen onnellisesti naimisissa, mutta noin leikkimielisenä ajatuksena.

Vierailija
14832/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Formaatissa pitäisi huomioida nykyistä paremmin ulkonäkötoiveet! Kumppanin valinnassa sillä on AINA merkitystä, vaikkei nykyään aiheesta saakaan puhua, koska mielensä pahoittajat ja sensuuri.

Kai aiheesta nyt puhua saa, mutta onneksi kaikki eivät ole yhtä pinnallisia, vaan löytyy myös meitä muita, joille ulkonäkö ei ole se merkityksellisin seikka.

Ei se pelkkää pinnallisuutta jos ulkonäköön kiinnittää huomiota.

Kyllä itse olen kumppaneissa huomannut ensin ulkonäössä jotain vetoavaa.

Ja nämä parit eivät ole edes nähneet toisiaan niin varmasti ulkonäkö toiveita salaisesti kaikilla on. Mihin siinä voi tarttua ellei toisen ulkonäköön kun lähestyvät toisiaan. Ja jos toinen on kaukana ns omasta tyypistä niin ei pelkkä kiva luonne vie pitkälle. Eri mieltä saa olla mut itse koen noin. Vai jos itse menette sokkotreffeille niin silläkö ei ole väliä miltä toinen näyttää?? Epäilen.

Joskus aiemmalla kaudella väitettiin (huom. palstaväite, jonka todenperäisyyttä en tiedä), että kaikille hakijoille olisi näytetty vastakkaisen sukupuolen hakijoiden valokuvat ja siinä kohtaa olisi ollut mahdollisuus karsia pois sellaiset, joita ei pidä puoleensavetävinä.

Niin tai näin, olen ihan varma, että jokaiselta on kysytty olennaiset ulkonäköön(kin) liittyvät speksit.

Vierailija
14833/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman hämmentävää kun ajattelee, että joidenkin on kerrassaan pakko laittaa näppis laulamaan Katin kulmakarvojen takia.

Mutta se taas ei ole ollut yhtään hämmentävää, kun on väännetty esim Emman nenästä tai silmälaseista, Juuditin hiustyylistä tai Miran vaatteista?

Vierailija
14834/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo sarjan alussa osattiin kertoa, että Matti on vela.

Siis tä???

Niin. Täällä oli se Matin tuttu, joka tiesi kertoa Matin asuvan vanhempiensa asunnossa ja olevansa vela. Eli vapaaehtoisesti lapseton.

Uskotko kaiken, mitä täällä kirjoitetaan? :-o Sarjan kolmannessa jaksossa Matti saa Miran kirjoittaman kirjeen ja valokuvan, jossa on miehen, naisen ja lapsen kengät. Hänen kaverinsa toteaa, että taitaa olla perheenlisäystä haaveissa "ja sehän sinulle sopii", johon Matti vastaa, että "se sopii, se sopii!"

Tiedä miten kohtaus oikeasti mennyt. Matti voinut täsmentää: "ehkä joskus tulevaisuudessa" ja tämä esim. Leikattu pois.

Yhtälailla Miran "vaatimuksetkin" on voitu leikata kuulostamaan pahemmilta kuin mitä ovat. Ehkä Mira on talo- ja vauvahaaveidensa perään sanonut, että sitten ehkä joskus tms. Ei voi tietää.

Vierailija
14835/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta itse miellän Juuditin kauniiksi. Juudit olisi loistava elämänkumppani. Mitä miehet olette mieltä?

Naiset tuntuvat tykkäävät Juuditista, mutta miesten keskustelupalstalla Juuditin tykkääjät ovat vähissä. Minä selitän. On olemassa yleismiellyttävän ulkonäön omaavia miehiä ja naisia ja sitten on olemassa niitä muita.. Juudit on selvästi jälkimmäistä luokkaa. Miehen sillmään naisen ei tarvi olla missi, eikä instababe, mutta jollain lailla pitää olla silmäniloa, sille joka parisuhteisiin Juudit kanssa rupeaa.

Luonteesta kaikkien miellyttäminen ja kaikki kelpaa -mentaliteetti ei lupaa hyvää. Jokaisella pitää olla jonkin verran omaa luonnetta, että uskaltaa sanoa mistä elämässänsä tykkää tai ei tykkää. Juudit tykkää aivan kaikesta ja on niin tavattoman kiitollinen.

Itse taas ajattelen, että Juudit varmaan suostuisi muokkaamaan ulkonäköä seksikkäämpään suuntaan, jos se on Tommille se tärkeä juttu. Koska muutoinhan perusulkonäkö on hyvä, eli ihan nätti vartalo ja symmetriset kasvot. Mikä miesten keskustelupalsta? Haluaisin lukea. Juuditin kanssa ei tulisi mitään persoonallisuushäiriöriitoja ainakaan, koska hän vaikuttaa reilulta ja pyrkii ymmärtämään.

Tänne oli linkattu kuva Juuditista pitkillä hiuksilla ja kevyessä meikissä, hän näytti upealta. Ehkä tarkoituksella esiintyy sarjassa ilman meikkiä ja lyhythiuksisena? Toki hänen taustansakin voi meikkaamiseen vaikuttaa.

Löutäisköhän joku sen kuvan vielä jostain. Itse en sitä silloin uskaltanut linkata, kun oli niin epäilyttävän näköinen ja kommenttikin siinä oli mitä oli.

Vierailija
14836/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas miehenä nään. Jos nyt vertaa Katia ja Juuditia, niin Kati näyttää naisellisemmalta, paremman muotoiset kasvot ja parempi vartalo. Juudit on todella taviksen näköinen ja kasvot on jopa poikamaiset.

Ei millään pahalla siis, mutta kun nyt aloin perustelemaan.

Otsarypyt siis tai silmänaluspussit, on kauniimpaa kun täysin sileä iho? Hämmästyttää kuulla näin naisena. Juuditilla on harvinaisen sileät kasvot, ei rypyn ryppyä, ei virheen virhettä. Siihen kun meikki ja pitkät näyttävästi laitetut hiukset ja parin kilon laihdutus niin on missiainesta.

Vierailija
14837/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se yksi trollipeikko fantasioi tapailleensa Mattia kuvausten aikaan, ja on tuonut sitä ilmi hyvin useasti. Siinä ne faktat. Aika vankalla pohjalla, mutta sehän joillekin palstalaisille riittää.

Ne faktat riittävät jos omaa hyvän ihmistuntemuksen ja ymmärrystä psykologiasta. 1 + 1 = 2. Jne.

Varmaan Mira on jollain tasolla tiedostanutkin ettei ole ns. kipinää jos ei ole mitään fyysistä läheisyyttä yms. mutta koska kyseessä ei ole normaali seurustelu vaan parit ovat aloittaneet tutustumisen "avioitumalla" niin on ihan ymmärrettävääkin jos Mira on ajatellt että heillä voisi olla jotain mahkuja ja ehkä ajatellut että suhdetta voisi yrittää rakentaa enemmän järkipohjalta...varsinkin kun Mattikaan ei ole antanut ymmärtää muutakaan tai että kipinän puute olisi mikään ongelma. Jopa päinvastoin, kun oli niitä romanttisia lauluja ja yhteenmuutto puheita yms, joten on tahallaan johtanut toista harhaan. Mielestäni Masa selvästikin pelasi omaan pussiin. Törkeä temppu.

Vierailija
14838/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se taas ei ole ollut yhtään hämmentävää, kun on väännetty esim Emman nenästä tai silmälaseista, Juuditin hiustyylistä tai Miran vaatteista?

Tätä ketjua en ole niin seurannut, mutta itse ohjelmaa on katsottu miehen kanssa ja kyllähän siellä tulee joitakin ulkonäkökohtia esille. Ymmärrän Emmaa, koska olen itse jonkun verran hänen näköisensä ja juuri ne piirteet on niitä joista on kiusattu ja jos joku kommentoi ikävästi mistään niin koen oloni huonoksi. 

Mirasta taas mieheni sanoi, että sen ihan normaali ilmeensä on irvistys. Siis ihan kasvoihin liittyvä ominaisuus ja näyttää koko ajan aivan kuin hän irvistäisi ja/tai olisi nenä nyrpällään. Minua itseäkin haittaisi jos toinen näyttäisi koko ajan irvistävältä, vaikka ei voisi sille mitään. Makuasioita. Sillä aiemmalla kaudella se isohuulinen mies oli minusta aivan järkky, mutta monista tosi ihana. 

Julkisuus on vaan sellaista, että se joka sinne lähtee niin se on kestettävä. Itse saisin aivan varmasti sellaista niskaan, että selviäisinkö edes hengissä siitä haukunnasta. Tämä odotettavissa ihan sen vuoksi, että joudun ulkonäköni vuoksi kiusatuksi alati esim. ihan lyhyillä kursseilla ennestään täysin tuntemattomien taholta. 

Vierailija
14839/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia Matin kaltaisia on suomi pullollaan niin miehissä kuin naisissa. Pitävät itseään hyvän tuulisina ja hyvinä mätseinä, ulkoistavat tunteensa ettei nyt nappaa ja kun ei sanottavaa vikaa ole niin jatketaan kuten Mattikin osasi jälkiviisaana sanoa.

Mira teki oikein ns tenttaamalla vaikkei edes tentannut. Olen itse syyllistynyt pahempaan kuin Mira joka mielestäni hoiti tilanteen asiallisesti.

Ylipäänsä toivoisin osaavani noin upean käytöksen kuin Mira. Olisin varmasti sanonut pahemmin.

Sitä ihmettelen että nämä eronneet parit joutuvat vielä kerran matkustamaan Helsinkiin vastaamaan kysymykseen jatkatteko vai ette. Kauheaa. Veistä käännetään haavassa ja alleviivataan, et onnistunut.

Agressiivinen tenttaaminen ja tivaaminen ei ole hyvää käytöstä. Tenttaaminen ja tivaaminen on itse asiassa samaa kyvyttömyyttä kommunikoida kuin vetäytyminen ja hiljaisuus. Miksi?

Jokaisella on lähtökohtaisesti oikeus puhua tai olla hiljaa. Painostaminen tekoon, puheeseen, seksiin, ihan mihin vain, on aina väärin (ellei painostuksella pelasta henkeä).

Mielipidettä pakolla tenttaava ja vaativa asettaa oman halunsa käyttäytyä hyökkäävästi toisen hiljaisuutta suuremmaksi. "Minä voin vaatia ja tentata, koska minun haluni vaatia ja tentata on oikein ilman että ajattelen mikä tuntuu toisesta oikealta". Toinen ihminenhän voi olla tenttaamistilanteesta tai esimerkiksi seksiin painostamisesta kauhuissaan. Se ole välttämättä merkki kypsymättömyydesta, vaan ainoastaan erilaisesta tavasta kommunikoida. Tenttajan, vaatijan osalta kyse on vallankäytöstä.

Jos kokee että kohtaa hiljaisen ja mielipidettään panttaavan ihmisen, kuten Mira ja Kati on kertonut ohjelmassa kohdanneen, on ainoa kunnioitettava ja pidemmän päälle toimiva tapa puhua miltä omasta itsestä tuntuu ja kertoa vastapuolelle yhteisen tilan olevan avoinna hänelle kertoa aikanaan oma mielipide. Jos toinen ei siitä huolimatta tule kertoneeksi asiaa, on suhde luonnollisesti katkolla.

Tässä ohjelmassa näkyi muutama tälläinen tivaamiskohtaus. Niistä näkee jo kilometrien päähän sen, että tilannetta ei olisi edes syntynyt, jos molemmilla, myös tivaajalla, olisi ollut ihmissuhdetaidot paremmin hyppysissä.

Myös vaikeneminen on vallankäyttöä. Mikä ihmeen oikeus toisella on olla hiljaa jos toinen haluaa tietää missä mennään. Mistä tämä kaiken muun yli menevä oikeus oikein tulee?

Vierailija
14840/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi kyllä todella raskasta olla ihmisen kanssa, joka pelkäisi jokaisen hiljaisen tai vähäpuheisen hetken tarkoittavan jotain pahaa ja häntä pitäisi sanoilla tai eleillä jotenkin aina rauhoitella.

Ei tarvitse jollei halua. Ei yhtään mitään kenenkään kanssa.

Pitää vaan sitten ottaa toisenlainen kumppani joka ei sitä rauhoittelua kaipaa.

Minua vain ihmetyttää moinen jyrkkyys. Miksi ei jos rakastaa toista?

Jos ajatellaan pitkää suhdetta niin siinä joutuu monta kertaa ymmärtämään kumppanin mielentiloja, stressiä, sairautta, masennusta jne. Ei kumppani ole joka hetki parhaimmillaan. Joutuu pyytämään anteeksi puolin ja toisin, jopa katsomaan asioita läpi sormien ja armahtamaan.

Miten sellainen ihminen, joka tuntee jo alussa kun ollaan tutustumassa noin raskaana, kuten sanoit todella raskaana 😮, tekona kumppanin pienen halauksen ja rauhoittelun niin miten kestää pitkän parisuhteen mutkat ja kuopat? Jossa joutuu paljon raskaampiikin tekoihin ja anteeksiantoihin kuin tuo kertomani.

Itse en satsaisi kovin paljon tuonkaltaisen ajatusmaailman omaavaan ihmiseen. Itse asiassa en edes harkitsisi.

Mutta emme sopisi yhteen muutenkaan, luulen.

Kati se tuossa jyrkkä on. Miksei Kati rauhoittele Jannea, että ei hätää vaikket koko ajan puhu. Luotan sinuun ja katsotaan rauhassa eteenpäin. Miten Kati kestää suhteen kuopat ja mutkat, ellei itse tule vastaan ja RAUHOITA ITSEÄÄN kun mitään syytä ei ole olla hädissään. Mitä sitten kun olisi oikea kriisi elämässä.

Koska ei ole kiinnostunut tarpeeksi. Häntä ärsyttää Janne.

Kati on itse niin tarvitseva, ettei osaa nähdä ja kuulla toisen tarpeita.

Me ihmiset olemme tarvitsevia. Se on eräs piirre ja usein syy mennä parisuhteeseenkin. Olemme vajavaisia ja tuemme toisiamme niin yhdessä olemme vahvempia. Miksi mennä parisuhteeseen jos on niin itseriittoinen ettei tarvitse ketään.

Tuntuu, että monet ovat täälläkin hyvin kylmiä ja mielestään vahvoja ja miltei halveksivat ihmisiä, joilla on inhimillisiä piirteitä. En ihmettele että ovat yksin tai parisuhteet ei onnistu.

Samoin mietin onko nykytekniikan vika kun ihmisten ei tarvitse keskustella keskenään.

Puhelin on kaikkea muuta varten mutta ei puhumista. Samoin puhuminen tuntuu olevan vierasta myös parisuhteissa.

Olla möllötetään vaan kumpikin hiljaa omilla laitteillan. Korkeintaan kommunikoidaan tekstarilla ja tykätään muita, kunhan ei tarvitse huomioida sitä omaa ihmistä siinä samassa huushollissa.

Saati kysyä kumppanilta mitä sinulle kuuluu, miten päivä meni. Jos toinen kysyy niin ainakaan siihen ei kuulu vastata mitään. Se on ihan rikokseen verrattava asia, ainakin se kysyminen.

Ketju on lukittu.