Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Kommentit (18026)
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono vitsi oli Miralta se "olenkohan raskaana" -lausahdus, kun heillä ei kerran mitään fyysistä ollut. Ihankuin olisi halunnut nolata Matin televisiolähetyksessä. Uskon, ettei ainakaan sen jälkeen Matti halunnut koskea Miraan.
En usko, että kukaan halunnut nolata ketään. Huono tilannetaju vain, siis huonoa huumoria siinä kohdassa. Olen kyllä todella yllättynyt, ettei suhde edennyt pusuja pidemmälle. Mira tietenkin perinteikkäänä odotti, että mies tekee aloitteen, mutta Matti ei jostain syystä halunnut "testata". Olispa mielenkiintoista kuulla miksi ei..
Miksi odotti? Eihän Katikaan odottanut! Kyllä nainen voi suukotella ja helliä ensin, ei tarvitse odottaa miehen aloitetta. Niin minä ja monet muutkin tekivät suhteen alkuaikoina. Höh!
Tuotanto valitsi aika huonot parit tällä kaudella. Varsinkin tuo Mira ja Matti. Lapsiasia on aika kriittinen kriteeri niin ehkäpä olisi asiaa vähän voinut sjatella m&m matchatessa.
Miran ja Matin tunnelmia ohjelman jälkeen. Eivät siis edes pussanneet häiden jälkeen, joten miten se kaveriasteelle jääminen nyt oli niin suuri yllätys?
https://www.mtv.fi/sarja/mtv-uutiset-live-33001002003/nain-ensitreffit-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vähän matkaa o tuota uusinta jaksoa ja tajusin; ei Matti ainakaan jakson alun perusteella ole pahis. Ensitreffit kokeilu jakso kestää ilmeisesti 5-6 viikkoa jona aikana pari tutustuu toisiinsa. Mira haluaa pian lapsia. Hieman epämääräinen Matti olisi voinut vastata että kyllä haluaa jatkaa suhdetta ja roikottaa Miraa suhteessa kanssaan vaikka ensi kevääseen saakka; jolloin vasta todeta että ei sittenkään ja siihen ois jääny myös Miran lapsihaaveet. Miraa (joka haluaa pian lapsia) ei olisi alunalkuaan pitänyt laittaa yhteen Matin kanssa joka selkeästi pelkää sitoutua jo parisuhteeseen, saati lapseen. Matin kaltaiselta ihmiseltä oli iso teko viheltää peli poikki jo tässä kohtaa ja Mira on selkeästi helpottunut kun Matilta tulee suora ratkaisu; nyt Mira ehtii löytää uuden miehen joka myös haluaa lapsia. Kirjoitan tämän kokemuksesta, koska seurustelin aikoinaan runsaan vuoden verran miehen kanssa johon olin todella ihastunut ja halusin lapsia tulevaisuudessa (olimme 27v). Mies halusi ehdottomasti olla kanssani mutta ei voinut lupailla mitään tulevista lapsista tai suhteen jatkumisesta ylipäätään. Ihastumiseni takia roikuin aikani suhteessa, mutta jouduin lopulta jättämään hänet, eikä hän tehnyt sitä lainkaan helpoksi vaan yritti vielä 6kk eron jälkeen palata kanssani yhteen. Mutta omiin kokemuksiini verrattuna: Matti hoiti tämän lopulta hyvin; noin 5-6 viikkoa on lyhyt aika päättää mitä haluaa tehdä suhteen suhteen.
Kiitokset hyvästä yrityksestä. Matti olisi silti voinut olla rehellinen alusta asti. Valitsi kuitenkin toisin kunnes pamautti sen Miran ystävälle. Hieno mies tosiaan.
Minusta tuntuu, että siinä jaksossa jossa Matti sanoi Miran ystävälle noin, oli Mira yrittänyt niin pitkään nyhtää häneltä vastauksia, vaikka Matti oli toivonut että vietettäisiin rentoa perjantaita, että ystävän tullessa paikalle oli ketutuskäyrä jo niin korkealla, että hän päätti sitten avata sanaisen arkkunsa tuossa tavallaan hieman turvallisemmassa tilanteessa kuin jos olisivat olleet Miran kanssa kahden. Aivan samoin kun sitten eropäätöksen kohdalla, Mattihan itse sanoi että ”painostettuna nurkkaan hiirikin antaa jonkin vastauksen” tms. Minusta hän myös sanoi monta kertaa sarjan aikana, että haluaisi katsoa ajan kanssa eikä vielä tehdä päätöstä mihinkään suuntaan. Minusta ihan hyvä kanta, enkä näe hänessä mitään niin hirveää vikaa kuin suurin osa ilmeisesti täällä näkee. Kukaan ei ole täydellinen. Yhtä lailla voisi ajatella, että Miralla olisi voinut olla vastaan tulemisen ja anteeksipyynnön paikka, kun oli puristanut Matista eroasian... Toki Mattina olisin ehkä tuossa kohtaa voinut spontaanisti pyyyää anteeksi (mutta huom. en välttämättä ohjattuna!). Siis tokihan asioista pitää puhua mutta tämän ohjelman aikajänne on niin lyhyt ja tilanne stressaava, että näkeekö siinä kukaan omaa käytöstään välttämättä kovin tarkkanäköisesti. Tai tunnistaako oikein tunteitaan.
Mira tarvi tietoa Matin ajatuksista, jotta voisi itse päättää liiton jatkosta. Miksi Matin tarve saada ajatella asiaa yksin ja kertoa mielipiteensä vasta päätösjaksossa on jotenkin oikeutetumpi kuin se että Mira tarvii edes jotain tietoa Matin ajatuksista selvittääkseen omiaan? Mira kaipasi yhteistä keskustelua suhteesta ja sen jatkosta. Miksi Mira on ainut jonka pitää tulla vastaan? Miksei Matti voinut myös tulla puoliväliin ja keskustella Miran kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto valitsi aika huonot parit tällä kaudella. Varsinkin tuo Mira ja Matti. Lapsiasia on aika kriittinen kriteeri niin ehkäpä olisi asiaa vähän voinut sjatella m&m matchatessa.
Alkujaksoissa, onkohan se missä M&M vihitään, on valokuva jossa on ne naisen, miehen ja lapsen kengät. Miran Matille lähettämä. Matin kaveri toteaa jotain, että taitaa olla lapsi haaveissa ja että "eikä se sinullekaan taida olla ongelma" tms. En muista sanamuotoa. Kyllä minä uskon, että Matti on tuotantotiimille antanut ymmärtää haluavansa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaapa tuo haastattelu. Siis mä niin ymmärrän Mattia.
Ja tossahan se kertoo juuri siitä, että toinen halusi isää lapsilleen, hän halusi parisuhdetta.
Tätä minäkin olen koko ajan ajatellut ja tuo haastattelu vahvisti fiiliksen. Matti parka sai kamalan määrän haukkuja täällä, minusta ihan kohtuuttomasti. En nyt sano että kumpikaan selvisi ihan puhtain paperein eli virheettä, mutta aivan todella kohtuuton syytöskuorma tuli kyllä Matille.
Minä en halua kuunnella edes tuota Matin haastattelua, kun hänet on lyöty täällä jo valmiiksi lyttyyn. On se kumma, että aina pitää toimia tuomarina ja sanoa ihmisestä ne pahimmat asiat. Eikö "surkeaa" ihmistä pitäisi pikemminkin kannustaa, että hän miettisi omaa toimintaansa ja osaisi toimia seuraavan kerran paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi odotti? Eihän Katikaan odottanut! Kyllä nainen voi suukotella ja helliä ensin, ei tarvitse odottaa miehen aloitetta. Niin minä ja monet muutkin tekivät suhteen alkuaikoina. Höh!
Niin, en tiedä miksi odotti vai odottiko, en ole Mira tai hänen kanssaan keskustellut. Oletin vain, että odotti ja perinteikkäänkin keksin ohjelmassa annetun kuvan perusteella. Voihan se olla, että on yrittänyt pussata, mutta Matti on heittäytynyt kiireellä kauemmas ja näyttänyt peuralta ajovaloissa, niin on sitten yrittämiset jääneet siihen. Hhmm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vähän matkaa o tuota uusinta jaksoa ja tajusin; ei Matti ainakaan jakson alun perusteella ole pahis. Ensitreffit kokeilu jakso kestää ilmeisesti 5-6 viikkoa jona aikana pari tutustuu toisiinsa. Mira haluaa pian lapsia. Hieman epämääräinen Matti olisi voinut vastata että kyllä haluaa jatkaa suhdetta ja roikottaa Miraa suhteessa kanssaan vaikka ensi kevääseen saakka; jolloin vasta todeta että ei sittenkään ja siihen ois jääny myös Miran lapsihaaveet. Miraa (joka haluaa pian lapsia) ei olisi alunalkuaan pitänyt laittaa yhteen Matin kanssa joka selkeästi pelkää sitoutua jo parisuhteeseen, saati lapseen. Matin kaltaiselta ihmiseltä oli iso teko viheltää peli poikki jo tässä kohtaa ja Mira on selkeästi helpottunut kun Matilta tulee suora ratkaisu; nyt Mira ehtii löytää uuden miehen joka myös haluaa lapsia. Kirjoitan tämän kokemuksesta, koska seurustelin aikoinaan runsaan vuoden verran miehen kanssa johon olin todella ihastunut ja halusin lapsia tulevaisuudessa (olimme 27v). Mies halusi ehdottomasti olla kanssani mutta ei voinut lupailla mitään tulevista lapsista tai suhteen jatkumisesta ylipäätään. Ihastumiseni takia roikuin aikani suhteessa, mutta jouduin lopulta jättämään hänet, eikä hän tehnyt sitä lainkaan helpoksi vaan yritti vielä 6kk eron jälkeen palata kanssani yhteen. Mutta omiin kokemuksiini verrattuna: Matti hoiti tämän lopulta hyvin; noin 5-6 viikkoa on lyhyt aika päättää mitä haluaa tehdä suhteen suhteen.
Kiitokset hyvästä yrityksestä. Matti olisi silti voinut olla rehellinen alusta asti. Valitsi kuitenkin toisin kunnes pamautti sen Miran ystävälle. Hieno mies tosiaan.
Minusta tuntuu, että siinä jaksossa jossa Matti sanoi Miran ystävälle noin, oli Mira yrittänyt niin pitkään nyhtää häneltä vastauksia, vaikka Matti oli toivonut että vietettäisiin rentoa perjantaita, että ystävän tullessa paikalle oli ketutuskäyrä jo niin korkealla, että hän päätti sitten avata sanaisen arkkunsa tuossa tavallaan hieman turvallisemmassa tilanteessa kuin jos olisivat olleet Miran kanssa kahden. Aivan samoin kun sitten eropäätöksen kohdalla, Mattihan itse sanoi että ”painostettuna nurkkaan hiirikin antaa jonkin vastauksen” tms. Minusta hän myös sanoi monta kertaa sarjan aikana, että haluaisi katsoa ajan kanssa eikä vielä tehdä päätöstä mihinkään suuntaan. Minusta ihan hyvä kanta, enkä näe hänessä mitään niin hirveää vikaa kuin suurin osa ilmeisesti täällä näkee. Kukaan ei ole täydellinen. Yhtä lailla voisi ajatella, että Miralla olisi voinut olla vastaan tulemisen ja anteeksipyynnön paikka, kun oli puristanut Matista eroasian... Toki Mattina olisin ehkä tuossa kohtaa voinut spontaanisti pyyyää anteeksi (mutta huom. en välttämättä ohjattuna!). Siis tokihan asioista pitää puhua mutta tämän ohjelman aikajänne on niin lyhyt ja tilanne stressaava, että näkeekö siinä kukaan omaa käytöstään välttämättä kovin tarkkanäköisesti. Tai tunnistaako oikein tunteitaan.
Mira tarvi tietoa Matin ajatuksista, jotta voisi itse päättää liiton jatkosta. Miksi Matin tarve saada ajatella asiaa yksin ja kertoa mielipiteensä vasta päätösjaksossa on jotenkin oikeutetumpi kuin se että Mira tarvii edes jotain tietoa Matin ajatuksista selvittääkseen omiaan? Mira kaipasi yhteistä keskustelua suhteesta ja sen jatkosta. Miksi Mira on ainut jonka pitää tulla vastaan? Miksei Matti voinut myös tulla puoliväliin ja keskustella Miran kanssa?
No molempien pitää puhua. Mutta ei me olla nähty kaikkea mitä heidän välillään on tapahtunut ja millaisia keskusteluja ollut. En minä ole Miraa(kaan) mistään syyttämässä, kunhan toin toisen näkökulman esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Mira vaikuttaa vähän "isin pikku prinsessalta" joka on tottunut vänkäämällä saamaan haluamansa vastauksen "ostatko mulle uuden iPhonen" - "ostatko hei" - "pliis osta nyt" - "siis mun on pakko saada se" - "mennään jo ostamaan"...
Saman tyyppisellä väsyttämistaktiikalla hän tuntui vänkäävän Matilta tuota "aletaaks oleen?" - "ostetaanko iso talo" - "kerron nyt jo tykkäätkö musta" - ja lopulta "jos nyt pitäisi päättää niin alettaisiin oleen" - niinkuin Matti sanoi siellä Tanskasella "jos hiiren ajaa nurkkaan niin kyllä siltä jonkun vastauksen saa" - mä luulen, että jos Mira olisi malttanut mielensä ja antanut tilanteen kypsyä, olisi heillä voinut olla tulevaisuus :(
Minäkin olen sellainen, että jos lapset kovasti jotain vänkää eikä "katsotaan sitä sitten" riitä niin parempi tuottaa pettymys kuin luvata, jos sitä lupausta ei sitten pystykään pitämään. 🤷
Mutta ainakin noissa eron jälkeen -klipeissä Matti ollut paljon rennompi ja levollisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkujaksoissa, onkohan se missä M&M vihitään, on valokuva jossa on ne naisen, miehen ja lapsen kengät. Miran Matille lähettämä. Matin kaveri toteaa jotain, että taitaa olla lapsi haaveissa ja että "eikä se sinullekaan taida olla ongelma" tms. En muista sanamuotoa. Kyllä minä uskon, että Matti on tuotantotiimille antanut ymmärtää haluavansa perheen.
Kaveri 1: Oisko hänellä kuitenkin haaveissa ihan lapsia ja? Sehän sulle sopii.
Matti: Se sopii, se sopii!
3. jakso alkaen kohdasta noin 7:30
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto valitsi aika huonot parit tällä kaudella. Varsinkin tuo Mira ja Matti.
Miksiköhän eivät naittaneet Matille Katia, sporttista brunettea. Katikin olisi saanut sanallista säilää sekä toivomaansa tilaa reilusti kun Matilta olisi tullut satunnaisia halauksia olalle taputtelun kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuossa mtv:n haastattelussa Mira sanoo, ettei se hänen mielestään ollut heidän välillään mikään ongelma. Eli eipä se Matti kovin selvästi ole asiaa Mirallekaan ilmoittanut ja lapsihaaveita toppuutellut. Kunhan nyt jälkikäteen keksi selityksen, jolla yllättää Miran jälleen, vielä näin viikkojen jälkeen. Yllätysten mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Janne pääsee Katin jyrän alta pakoon ja löytää kivan tytön jonka kanssa halailla. Kati on tyypillinen myynti-ihminen, my way or highway.
Aika eri silmin tätä ohjelmaa katsotaan... Itse näin, että Kati oivalsi itsestään koko ajan uusia asioita ja oli myös valmis työstämään niitä onnistuakseen suhteessa. Nähtävästi on käynytkin niin, että ovat onnistuneet koska pitävät toisistaan.
Hyvä ihme, ei kukaan normaali mies tuollaista kääkättäjää joka on täysi lapsi ja epävarma kuin pieni tyttö. Kyllä totuus persoonasta on näkynyt koko valtakunnalle. Kati ei ole eritahtinen, vaan käytös kuvaa hyvin epävakaata persoonaa. Avatessaan suunsa, varmistaa persoonansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuossa mtv:n haastattelussa Mira sanoo, ettei se hänen mielestään ollut heidän välillään mikään ongelma. Eli eipä se Matti kovin selvästi ole asiaa Mirallekaan ilmoittanut ja lapsihaaveita toppuutellut. Kunhan nyt jälkikäteen keksi selityksen, jolla yllättää Miran jälleen, vielä näin viikkojen jälkeen. Yllätysten mies!
On täysin eri asia haluta lapsi kun on parisuhteessa kuin haluta parisuhde jotta voi vain äkkiä saada lapsen. Ensimmäinen ehkä kuvaa Mattia, hänkin haluaa lapsen kun on kunnossa oleva parisuhde kestävällä pohjalla (ettei nyt ihan heti päädy vain elarikoneeksi) kun taas Miralle näyttää olevan aika tärkeä, että joku, jolla on peruspuitteet kunnossa nyt vain vauhdilla panisi hänet paksuksi niin että hän saisi ikioman pikku vauvelin...
Ihmettelen myös näitä ihmettelyjä Jannen murteesta. Jannehan muistaakseni sanoi jossain jaksossa opiskelleensa Jyväskylässä. Ja nykyään hän asuu pk-seudulla. Hän on nyt 33, eli hän on todennäköisesti asunut poissa Itä-Suomen murrealueelta noin 14 vuotta. (Jyväskylässä puhutaan yleiskieltä, ja pk-seudulla... no tiedätte kyllä.)
Aika usein ihmisten puhetapa vaan muuttuu, kun asuu eri paikoissa. Osalla alkuperäinen murre muuttuu enemmän ja osalla vähemmän. Monella usean murteen alueella asuneella puhetapa myös muuttuu sen mukaan, kenen kanssa puhuu. Ja ihan ilman että "yrittäisi" erityisesti mitään.
Janne myös puhuu varsin harkitusti ja valitsee sanansa huolella, mistä varmaan osaltaan tulee tuo "muodollinen ja jäykkä" vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin eri asia haluta lapsi kun on parisuhteessa kuin haluta parisuhde jotta voi vain äkkiä saada lapsen. Ensimmäinen ehkä kuvaa Mattia, hänkin haluaa lapsen kun on kunnossa oleva parisuhde kestävällä pohjalla (ettei nyt ihan heti päädy vain elarikoneeksi) kun taas Miralle näyttää olevan aika tärkeä, että joku, jolla on peruspuitteet kunnossa nyt vain vauhdilla panisi hänet paksuksi niin että hän saisi ikioman pikku vauvelin...
Mä taas näen Miran siinä valossa, että hän tosiaan oli valmis parisuhteeseen, perheen perustamiseen ja elämään yhdessä. Hän lähti ohjelmaan täysillä. Ja oli valmis panostamaan ja katsomaan kaikki kortit. Mutta mitä teki Matti...
Kyllä Mirasta sai fiksun kuvan ohjelmasta eikä sellasta että hän oikeasti olisi Mattia painostanut lasten hankkimiseen. Oli avoin asiasta ja halusi heti tuoda sen esille. Koska on tärkeä hänelle ja toivoo lasta
Vierailija kirjoitti:
Spoiler Alarm!
Tuomakselle vois joku opettaa, ettei suoraan puhuminen ole sitä, että päästää suustaan kaiken suodattamatta ja yhtään miettimättä miten se kuulijaan vaikuttaa tai loukkaa. Sellainen on juntin tapa puhua. Suoraan voi puhua myös niin, että muotoilee sanomisensa ettei se loukkaa toista. Päätösjaksossa Tuomas taas kerran tölväisi Emmaa, sanoi että harmi kun ohjelmasta ei löytynyt ihmistä jonka kanssa olis voinut olla yhdessä edes 2kk. Miksi tuo piti tuolla tavoin sanoa?
Amen!
Jo se että mies sanoo joka käänteessä Vaimo sitä, vaimo tätä, kielii epäromanttisista ajatuksista. Mulle vaimo ei ole mikään hellittelynimi, hrr. Muutenkin Matti vaikutti välttelevältä kokoajan ja siltä että kunpa ohjelma olisi pian ohi.
Miran kasvonpiirteistä tulee mieleen nariseva ääni, ja naristahan hän osasi.
En kestäisi kuunnella kauaa ihmistä joka puhuu kuin Kati, tiedän kyllä etäisesti muitakin jolla on tuo leuhka puhetyyli. Lisättynä tuolla tempolla ja määrällä, eih.
Uskomatonta että Emma ja Tuomas eivät saa asiallista eroa aikaan, ihme pelleilyä.
T ja J on kumpikin jotain niin epäseksikästä.
Tuli surullinen mieli Judithin puolesta viimeisessä jaksossa. Oli selvästi pettynyt ja surullinen :( Uskon kyllä että
löytää vielä itselleen huomattavasti ihanamman miehen kuin Tommi!!