Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Miehenä en kestäisi noita Katin pussauspuheita. " Nyt se meinaa taas pussaa mua", "nyt mä puussaan sua".
Ei pussaamiseen tarvitse lupaa kysyä, saati ilmoittaa koska pussataan tai koska saa pussata. Kyllä toisesta aistii koska se on soveliasta ja koska ei, varsinkin jos ne kuuluisat kemiat kohtaavat.
Vaaliasia on kylläkin liittovaltion tuomioistuimessa kuten bush vs gore. Tuomioistuin ilmoittaa kyllä tuomionsa eli odotellaan hiljaa ja saadaan kalaa. Nyt jos Biden näyttää toteen matemaattisen mahdottomuuden niin minusta hän ansaitsee olla pressa. Tutkikaa ihmiset itse, älkääkä uskoko valtamediaan. Bidenin julisti nyt presidentiksi CNN eli oikeasti voittaja ei ole tiedossa.
No nyt ymmärrän. Täällä vaikuttaa olevan läjä av-mammoja, jotka tietävät oman viehätysvoimansa myös olevan vähän niin ja näin ja siksi syyllistä pitää tietenkin hakea miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en kestäisi noita Katin pussauspuheita. " Nyt se meinaa taas pussaa mua", "nyt mä puussaan sua".
Ei pussaamiseen tarvitse lupaa kysyä, saati ilmoittaa koska pussataan tai koska saa pussata. Kyllä toisesta aistii koska se on soveliasta ja koska ei, varsinkin jos ne kuuluisat kemiat kohtaavat.
Ihan samaa oon naisena kattonu. Miks siitä pitää tehä numero?! Jos kumpikin tykkää toisesta, niin pusuttelu ja läheisyys on luontevaa, ei sitä tartte mainostaa koko ajan. Toisekseen itselleni välittyy jotenkin sellainen vähättelevä asenne, että toi toinen haluis pussailla, mutta minäpä en, hihhih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten ohjelmaa voi katsoa erilaisten lasien läpi. Emma on täältä käsin katsottuna ollut täysin väärässä ohjelmassa. Ei lähtökohtaisesti uskonut, että joku voisi olla hänestä kiinnostunut. Teki jo päässään tämän mahdottomaksi, jonka jälkeen omalla toiminnallaan ruokki tätä käsitystä, eikä antanut Tuomakselle edes mahdollisuutta.
Vaikea uskoa, että lopputulos olisi ollut mikään muu kenenkään muunkaan kanssa.
Tuomas ei edes yrittänyt missään vaiheessa. Oletko edes katsonut hääjaksoa? Tuomas on kuin Alisa, joka häissä päätti, ettei tästä tule mitään kun puolison ulkonäkö ja habitus ei miellyttänyt.
Pitäs sunkin tietää, että jos ensivaikutelma ei yhtään natsaa niin on mahdotonta pakottaa itseään yrittämään mitään?
Kävin muinoin treffeillä miehen kans, jonka kans olin jutellu puhelimessa. Kun tapasin hänet livenä, en olisi voinut mennä metriä lähemmäksi. Sormet olivat tupakan kellertävät jne...oli tietysti muitakin tekijöitä.
Ymmärrän hyvin Tuomasta ja kaikkia joilla ei vaan natsaa.
No kyllä hyvät tavat pitäisi kuitenkin muistaa. Kun on kerran leikkiin ryhtynyt, käytös toista kohtaan ei saa olla loukkaavaa.
Miksi vain Tuomas on joidenkin mielestä ollut loukkaava?
Alussa oli Emmalla paljonkaikenlaista soheltamista, jonka ainakin itse olisin kokenut loukkaavana tai epäkohteliaana käytöksenä.
Myös huomenlahjaepisodi, toivottavasti ei ole koru, en tykkää koruista, mahtaako olla hopeaa, ei kommentoinut mitenkään kun Tuomas selitti, mitä korun teksti tarkoittaa. Jos mies on valinnut kyseisen korun ja ajatellut noinkin paljon tekstiä, niin pitäisi siihen nyt jotenkin reagoida. Kiitti laimeasti kyllä.
Ruokapöytäepisodi, Tuomas oli oletettavasti laittanut ruokaa ja söi pöydässä, pyysi Emmaa siihen mukaan. Emma kieltäytyi, en tule. Söi yksin eri paikassa mököttäen.
Mielestäni nyt on kohtuuttomasti käännetty, että Tuomasyksin on ollut epäkohtelias, ilkeä ja ymmärtämätön.
Emman ikään on turha viitata puolustellen sillä käytöstä. Hän on työssäkäyvä aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikista osallistujista kaikilla kausilla on katsoja pystynyt tässä vaiheessa kautta sanomaan, että onko henkilö kiinnostunut vaimostaan/aviomiehestään vai selvästi ei. Jokaista osallistujaa on pystynyt jonkun verran lukemaan, vaikka ei arvaisikaan ketkä jatkaa yhdessä. Mutta Matista katsoja ei saa mitään irti. Ei tunteita suuntaan eikä toiseen. Hän jotenkin myhäilee menemään sulkien sisäänsä (ainakin kameroiden ollessa päällä) kaiken mitä ajattelee Mirasta ja avioliitostaan. Ja vaikka hän puhuisikin siitä miten heillä mielestään menee niin silti katsojalle jää olo, että höh, tarkoittiko tuo nyt sitä mitä sanoi.
Mä en sanoisi, ettei Matilla ole tunteita jne. Musta hän vaikuttaa ihmiseltä, joka voi mennä lukkoon, jos toinen piikittelee. Piikittelevän ihmisen kanssa joutuu käyttämään paljon energiaa sen miettimiseen, miten asian sanoisi, ettei toinen käännä ajatusta kummallisesti ja piikittele.
Voi olla, että Mira piikittelee, kun ei koe saavansa Matista tarpeeksi irti, ja tästä syntyy kehä.
Mielestäni piikittelevän osapuolen tulisi ensin rauhoittua ja kuunnella ilman nopeiden johtopäätösten tekoa ja piikkejä. Sitten toinen voisi rennommin ilmaista.
Funtsaan, että Marianna ajatteli samoin, kun näytti parille videopätkiä. Esim siinä kohtauksessa, kun Matti kysyi aivan neutraalisti Miran mahdollisesta lätkäkiinnostuksesta niin Mira aivan riehaantui, että ai oisit sitten halunnut sellasen vaimon etkä tällaista ja en varmasti lähe, saat mennä jätkien kanssa. Tms, en tiet. muista sanatarkasti!
Vaikutelmani on, että Mira haluaisi Matilta tekoja, päätöksiä (mitä salaattia otetaan), tunneilmaisuja jne., mutta jos Matti sanoo Miran mielestä väärin, vänkääminen (ai sä tarkoitat sitä ja sitä), piikittely ja säksätys alkaa. Tämä lukkiuttaa monen miehen.
Avautumisen ja rehellisen tunneilmaisun ehto on luottamus ja turvallinen ympäristö.
Näinhän ihmiset usein toimivat, varautuvat pahimpaan, kuten Mira, koska yleistävät vanhat kokemuksensa ja lopulta rakentavat itse oman häkkinsä.
Kun miesten tunteettomuudesta usein puhutaan, niin aleksitymia on yksi vaihtoehto. Ylen jutusta seuraava pätkä:
"Aleksityymiset henkilöt ovat usein toiminnan miehiä ja naisia. Suru kanavoidaan esimerkiksi kalastamiseen, ilo ilmenee saunanlämmityksenä tai viha purkautuu tehokkaana työsuorituksena. Toiminnan mies tai nainen voikin olla varsin tehokas ja tuottelias. Mutta läheisiä suhteita aleksitymisen ihmisen voi olla vaikea luoda. Aleksityymisen ihmisen toiminta on tulkinnanvaraista, eikä tulkinta aina osu oikeaan."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/05/05/kun-tunteille-ei-ole-sanoja&nb…;
Itse en meille esitetyn materiaalin, joka näyttää Matin toimintaa yhdessä ihmissuhteessa, perusteella olettaisi häntä aleksityymiseksi. Mitäänhän ei voi poissulkea, mutta tällainen spekulointi on ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
CMORE
Spoiler
Seuraavan jakson lopussa.
Tuomas on kaverinsa kanssa kalliokiipeilemässä.
Tuomas: ”Ei mennyt mussukka ihan nappiin”
Kaveri (naurua): ”Kuin ostaisi sian säkissä”
Tuomas: ”Ei minua kaduta, hävettää vähän”
Kaveri: ”Eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee”
Naureskelua puolin ja toisin. Pojat kyllä ymmärtävät toisiaan.Sitä ennen Tuomas tuo vakuuttavasti esiin omat mielipiteensä Emmasta ja Emman vioista.
Hän on kyllä kaikkensa yrittänyt, Emma vaan on mitä on. Parempi kun ei olla enää missään
tekemisissä.Emma toisaalla vielä haikailee kaverillisten välien perään, mutta ymmärtää ettei mihinkään
romanttisiin väleihin ole enää mahdollisuuksia.”Kuin ostaisi sikaa säkissä” ?!
Nämä jätkät ei halua treffata mitään tavanomaisia naisia vaan just niitä jotka voi tyyliin ostaa omaan käyttöön. Vetää sanattomaksi :(Olipahan taas syväanalyysi yhden lausahduksen perusteella :D
Tuo on sanonta, jos et tiennyt. Eli kun lähtee johonkin mukaan tietämättä mitä on vastassa, niin kyllä sitä tilannetta voi kuvata noin, vaikkei kyseessä olekaan mikään oikea ostotilanne.
Jotain rajaa nyt näihin joka sanasta loukkaantumisiinkin...
Milloin hyväksytään faktat? Jokaiselle ei tule riittämään noita melkolailla kaikkien havittelemia kauniita ja hoikkia naisia iloisella luonteella. Ei ainakaan Suomessa.
Jaa, no missähän maassa niitä kauniita ja hoikkia naisia riittää kaikille rasvamaha rumilus miehille? (en nyt tarkoita ketään tämän ohjelman ihmisiä, vaan noin yleensä.)
Vastaan itse. Ei missään. Eikä tarviikkaan.
No ei niitä treenattuja komistuksiakaan nyt ihan joka nurkalla ole näkynyt kaikille naisille jaettavaksi.
Matti on kokematon ja kykenemätön naisasioissa. Omaa toimintaansa hänen pitäisi hioa, eikä aina hakea syyllistä toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa oon naisena kattonu. Miks siitä pitää tehä numero?! Jos kumpikin tykkää toisesta, niin pusuttelu ja läheisyys on luontevaa, ei sitä tartte mainostaa koko ajan. Toisekseen itselleni välittyy jotenkin sellainen vähättelevä asenne, että toi toinen haluis pussailla, mutta minäpä en, hihhih!
Tämä on itseäni häirinnyt myös, sellainen todella alentuva ja alistava asenne koko ajan. Haluaa nolata toisen muiden edessä. Ei ole kyllä mitään kunnioitusta kumppania kohtaan, jos käyttäytyy noin.
Vierailija kirjoitti:
Hassua lukea täältä Matin ja Miran piikittelystä. Itse olen kokoajan ajatellut, että ovatpa he samalla aaltopituudella. Kummatkin tykkää selkeästi vähän vitsailla ja piikitellä huumorilla ja tämä tuntuu olevan molemmille täysin ok ja tuntuu, että tässä tyylissä hyvin samanlaiset ihmiset on löytänyt toisensa. Ymmärrän, että ihmiset kenellä ei ole tuollaista tapaa, voi ajatella, että täytyy olla toisesta ahdistavaa, mutta kun Mira ja Matti tekevät molemmat samaa ja tuntuvat viihtyvän niin mikäs siinä :). Kaikkea hyvää ja rakkautta heille! Olivat selkeästi hieman hämmentyneitä Mariannenkin kommenteista ja videoista, mitä näkivät. Se miltä jotkut asiat voi ulospäin näyttää, ei selvästi aivan oikeasti ole sitä, miltä heistä kummastakaan tuntuu. Toivottavasti eivät missään nimessä ala liikaa ajatella, miltä ulospäin näyttää!
Et taida olla kovin hyvä lukemaan ihmisiä.
Minusta kun M&M molemmat vaikuttavat siltä, että jatkuvalla piikittelyllä välttelevät aitoa keskustelua ja lähentymistä. Eivät ole missään vaiheessa käyneet kunnon keskustelua, pinnallista höpöttelyä ja välillä jopa puhdasta näytelmää vain. Esim. se penkillä istuskelu ja yhteisen biisin kuuntelu, ei mitään aitoa ollut siinä. Se oli vain kohtaus, jota näyttelivät meille katsojille.
Siitä olen samaa mieltä, että ovat saman tyylisiä ihmisiä. Molemmat pidättyväisiä ja suoraa puhetta vältteleviä.
Kati ei uskonut Jannen suoriutuvan kaupassakäynnistä. Kati arveli, ettei Janne jaksaa painaa Ahvenanmaalla hänen tahdissaan. Kati ei uskonut Jannen lähtevän koko Ahvenanmaalle. Jannen ilme oli aika kypsä, kun Kati sanoi tuon oletuksensa. Samoin oli juhannuksena.
Janne sanoi jo muutama jakso sitten, että hän tuntuu hauskuttavan Katia pelkällä olemassaolollaan. Huumori revitään Jannen ominaisuuksista. Koskaan eivät yhdessä naura Katille, saati että Janne yksinään hekottaisi Katille Katin katsoessa vakavana.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja olini tulee erittäin epämukavaksi näistä Katin pussauspuheista. Hän ei näytä ymmärtävän, että ne loukkaavat toisen aitoja tunteita. Luulisi Jannen sanovan jotain, kun kamerat ovat poissa paikalta, mutta ehkä ihastuneena ei voi.
Matti vaati ja tivasi että naisten tapaamisessa Mariannan luona Miran olisi pitänyt kehua Matin antamaa jalkahierontaa. Matti kuvittelee että kummallisen teennäisillä ja vaivaannuttavilla rantabiiseillä ja hieronnoilla häntä juhlitaan kekseliäänä sankarina. Näyttelemistä Matilta, vailla aitoa tunnetta. Pinnallinen miekkonen, joka ei edes itse tajua olevansa aika reppana.
Vierailija kirjoitti:
Matti vaati ja tivasi että naisten tapaamisessa Mariannan luona Miran olisi pitänyt kehua Matin antamaa jalkahierontaa. Matti kuvittelee että kummallisen teennäisillä ja vaivaannuttavilla rantabiiseillä ja hieronnoilla häntä juhlitaan kekseliäänä sankarina. Näyttelemistä Matilta, vailla aitoa tunnetta. Pinnallinen miekkonen, joka ei edes itse tajua olevansa aika reppana.
Asiatonta arvostelua. Jos Matti on leikillään heittänyt, että jalkahierontaa olisi pitänyt kehua, niin ei siitä sen kummempia johtopäätöksiä pidä vetää. Täällä useasti näkyvä ylianalyyttisyys ja toisaalta kyvyttömyys tulkita puhetilanteita hämmentää!
Vanha mies Matti ja koko ajan kaikkea vaan ns. leikillään, kun pelottaa niin hirveesti. Ei o ihme ettei ole koskaan vielä seurustellut. Liveä on elämä eikä pidä leikkiä ihmisten kanssa ja sitten ihmetellä kun mikään ei onnistu. Vastuunottoa nyt!
Matti on samaa sarjaa kuin Maajussille morsiamessa Multian poika Jouni! Puhekyvyttömiä rassukoita. Jounilla vain on hyvä sydän, Matti on omahyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
CMORE
Spoiler
Seuraavan jakson lopussa.
Tuomas on kaverinsa kanssa kalliokiipeilemässä.
Tuomas: ”Ei mennyt mussukka ihan nappiin”
Kaveri (naurua): ”Kuin ostaisi sian säkissä”
Tuomas: ”Ei minua kaduta, hävettää vähän”
Kaveri: ”Eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee”
Naureskelua puolin ja toisin. Pojat kyllä ymmärtävät toisiaan.Sitä ennen Tuomas tuo vakuuttavasti esiin omat mielipiteensä Emmasta ja Emman vioista.
Hän on kyllä kaikkensa yrittänyt, Emma vaan on mitä on. Parempi kun ei olla enää missään
tekemisissä.Emma toisaalla vielä haikailee kaverillisten välien perään, mutta ymmärtää ettei mihinkään
romanttisiin väleihin ole enää mahdollisuuksia.”Kuin ostaisi sikaa säkissä” ?!
Nämä jätkät ei halua treffata mitään tavanomaisia naisia vaan just niitä jotka voi tyyliin ostaa omaan käyttöön. Vetää sanattomaksi :(Olipahan taas syväanalyysi yhden lausahduksen perusteella :D
Tuo on sanonta, jos et tiennyt. Eli kun lähtee johonkin mukaan tietämättä mitä on vastassa, niin kyllä sitä tilannetta voi kuvata noin, vaikkei kyseessä olekaan mikään oikea ostotilanne.
Jotain rajaa nyt näihin joka sanasta loukkaantumisiinkin...
Milloin hyväksytään faktat? Jokaiselle ei tule riittämään noita melkolailla kaikkien havittelemia kauniita ja hoikkia naisia iloisella luonteella. Ei ainakaan Suomessa.
Jaa, no missähän maassa niitä kauniita ja hoikkia naisia riittää kaikille rasvamaha rumilus miehille? (en nyt tarkoita ketään tämän ohjelman ihmisiä, vaan noin yleensä.)
Vastaan itse. Ei missään. Eikä tarviikkaan.
No ei niitä treenattuja komistuksiakaan nyt ihan joka nurkalla ole näkynyt kaikille naisille jaettavaksi.
Ei näy ei... Saahan sitä kumminkin kummastella kookkaiden miesten hinkua kalastella mallikaunottaria. Märy tulee viimeistään silloin kun mitoissaan oleva nainen antaa pakit. Joskus vuosia sitten Suomeen tuotiin noita aurinkorantojen adoniksia. Niitä ei ole hetkeen näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain Tuomas on joidenkin mielestä ollut loukkaava?
Alussa oli Emmalla paljonkaikenlaista soheltamista, jonka ainakin itse olisin kokenut loukkaavana tai epäkohteliaana käytöksenä.
Myös huomenlahjaepisodi, toivottavasti ei ole koru, en tykkää koruista, mahtaako olla hopeaa, ei kommentoinut mitenkään kun Tuomas selitti, mitä korun teksti tarkoittaa. Jos mies on valinnut kyseisen korun ja ajatellut noinkin paljon tekstiä, niin pitäisi siihen nyt jotenkin reagoida. Kiitti laimeasti kyllä.
Ruokapöytäepisodi, Tuomas oli oletettavasti laittanut ruokaa ja söi pöydässä, pyysi Emmaa siihen mukaan. Emma kieltäytyi, en tule. Söi yksin eri paikassa mököttäen.
Mielestäni nyt on kohtuuttomasti käännetty, että Tuomasyksin on ollut epäkohtelias, ilkeä ja ymmärtämätön.
Emman ikään on turha viitata puolustellen sillä käytöstä. Hän on työssäkäyvä aikuinen ihminen.
Minusta se korun arvostelu oli Emmalta todella törkeästi tehty! Siis miksi pitää haukkua toisen hankkimaa lahjaa? Eikä vaikuttanut olevan yhtään kiinnostunut ajatuksesta sen takana.
Ja kun täällä arvostellaan miten Tuomas viestitti alusta asti, ettei pidä Emmasta, niin ihan samalla tavalla Emmakin viestitti jo häissä, ettei esim. halua olla kovin lähellä Tuomasta. Kuvaussessiossa ahdistuneena huusi, että ei hyi ei pysty olemaan näin lähellä, ei tunnu luontevalta, etäisyyttä kiitos. Ja tosiaan se töksäyttely, esim. tivaaminen että mitä mieltä on hänen persoonastaan. Miten sitä mielipidettä edes voisi vielä muodostaa, kun on vasta pari jännittävää tuntia ollut toisen seurassa?
Että joo aika töykeää käytöstä ihan molemmilta saatu todistaa, ei todellakaan vain Tuomakselta.
Näinhän ihmiset usein toimivat, varautuvat pahimpaan, kuten Mira, koska yleistävät vanhat kokemuksensa ja lopulta rakentavat itse oman häkkinsä.
Kun miesten tunteettomuudesta usein puhutaan, niin aleksitymia on yksi vaihtoehto. Ylen jutusta seuraava pätkä:
"Aleksityymiset henkilöt ovat usein toiminnan miehiä ja naisia. Suru kanavoidaan esimerkiksi kalastamiseen, ilo ilmenee saunanlämmityksenä tai viha purkautuu tehokkaana työsuorituksena. Toiminnan mies tai nainen voikin olla varsin tehokas ja tuottelias. Mutta läheisiä suhteita aleksitymisen ihmisen voi olla vaikea luoda. Aleksityymisen ihmisen toiminta on tulkinnanvaraista, eikä tulkinta aina osu oikeaan."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/05/05/kun-tunteille-ei-ole-sanoja&nb…;