Voinko saada sossusta rahaa näillä spekseillä?
-olen ollut työttömänä kesäkuun alusta, enkä ole vielä saanut työttömyysrahaa, hakemus edelleen käsittelyssä
-mies on töissä, vakaat tulot
-asunto on oma
-kaksi lasta
-säästöjä joitain tuhansia
...?
Kommentit (14)
et todellakaan, jessus. Mies töissä ja säästöjä...
En lähde kinuamaan...tuli vaan mieleen.
Joskus 10 vuotta sitten en saanut, vaikka olisin oikeasti tarvinnut. Sinkkuna elelin ja oli tuloton kausi, lyhyt sellainen onneksi. Vaativat sossussa kolmelta kuulta tilitapahtumat, ja tokihan niitä oli ollut, mutta JUURI SILLÄ HETKELLÄ OLIN KÖYHÄ...ei auttanut...!
ap
Et saa, turha hakeakaan. Eikä sun kaltaistesi kuulukaan saada. Huomioon otetaan perheen kaikki tulot ja varallisuus.
Toimeentulotuki on se viimeinen mahdollisuus.
No et, säästöjä jos on joitain tuhansia, tulee niihin turvautua nyt.
Oletko itse sitä mieltä, että sinut täytyy tällä hetkellä pelastaa äärimmäisestä pulasta ja köyhyydestä ja estää syöksykierteesi loputtomiin maksuvaikeuksiin ja velkakierteeseen? Sitä vartenhan se tt-tuki on...
Käytä vaan idiootti säästöjäsi.Sinä et tarvitse lanttiakaan yhteiskunnalta.
Mitä opimme tästä? Älä vaan säästä. Ei ihme, että Suomi pysyy köyhänä, kun kannustimet ovat tämmöiset.
Kun viet tiliotteesi sossuun niin nauravat sut pihalle ja se on aivan oikein.
No huh huh...... no niinhän sitä kauniisti sanotaan että tyhmä on se joka antaa eikä se joka pyytää.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:04"]
Mitä opimme tästä? Älä vaan säästä. Ei ihme, että Suomi pysyy köyhänä, kun kannustimet ovat tämmöiset.
[/quote]
Ap tuskin saisi varsinaista toimeentulotukea siinäkään tapauksessa, ettei hänellä olisi miestä eikä säästöjä. Hänellähän on tulossa rahaa, sen maksu vain viivästyy. Käsittääkseni tällaisessa tilanteessa kyseeseen tulisi ainoastaan jonkinlainen laina, joka olisi maksettava takaisin siinä vaiheessa, kun työttömyyskorvaukset tulevat.
Useimpiin yhteiskunnan tukiin omat säästöt eivät vaikuta (opintotuki, sairauspäiväraha, äitiys- ja isyysraha, työttömyyskorvaus, eläke...). Toimeentulotuki sen sijaan on tarkoitettu viimeiseksi oljenkorreksi tilanteeseen, jossa mitään muita vaihtoehtoja ole, joten mielestäni on aivan ymmärrettävää edellyttää, että tuen hakija on käyttänyt hyväkseen ne mahdollisuudet joita hänellä on.
Et. Ja jos olet töissä hyväpalkkaisessa duunissa ennen työttömyyttä, oletetaan, että panet säästöön siirtymäkauden varalle.
Otetaanpa sitä taas kovin kiivaasti tähänkin asiaan kantaa. Haukutaan ja sen semmoista. Tyypillistä av-meininkiä :D
Kasvattaa lapsenne samaan malliin kuin itse käyttäydytte, tulevaisuus on turvattu!
ap
Tuskin. Puolisolla on kuitenkin elatusvelvollisuus ja säästöjähän tällaiseen väliaikaiseen ongelmaan voi käyttää myös. Kaikki riippuu tietty teidän tuloista ja menoista.