Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tykkää keskiluokkaisista ihmisistä.

Vierailija
15.07.2013 |

Tuntuu, että ne on ihan vieraantunut tämmösen tavallisen pienituloisen ihmisen maailmasta. Miehen sisko on pahin. "Hei, mä keksin, viedään meidän isä 70-vuotislahjaksi Alpeille. Lähdetään kaikki perheet mukaan!". Joo, ihan kiva mutta kuinka pirusti maksaa meidän lapsiperheeltä jo omakin matka Alpeille, saati sitten vielä kustantaa synttärisankarikin. Tai tulee tekstari: "Hei, ollaan särkänniemessä, miksi ette tulis pariksi tunniksi piipahtaa tänne?" Daa, maksa 100 euroa meidän perheeltä... Tai jos mennään miehen siskolle parin sadan kilsan päähän, hän ehdottaa että mennään syömään ravintolaan, vaikka yleensä me aina tehdään heille ruoka kun he tulevat meille. Joo, sinne tänne 100 euroa... 

Eikä miehen sisko ole ainoa. Tuntuu että kaikki muutkin keskiluokkaiset ihmiset meidän lähipiirissä on niin rikkaita, etteivät oikein edes ymmärrä millaista on elää kotihoidontuella tai pienellä palkalla. Ei silloin tehdä ex tempore reissuja särkänniemeen tai mennä hienoon ravintolaan, hyvä kun on siihen makaroniin varaa. 

Niin, ja meillä on siis 2 aikuista ja 2 lasta, ei mitään isoa perhettä ole. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut nyt kotihoidon tuella ollessa suoraan kaikille, että nyt tässä elämäntilanteessa meidän perheellä ei ole varaa. Yksi kaverini pyysi minua reissuun viikonlopuksi, olisi jaettu bensat puoliksi, ja ravintolaankin olisi mennyt rahaa (syöminen), niin sanoin suoraan, että ei nyt ole vaan rahaa, palataan asiaan kun olen palannut takaisin töihin. Hänestä ei sitten koskaan enää kuulunut mitään, joten annoin olla.

Suurin osa hyvätuloisista ei vain tule ajatelleeksi mitä oikeasti tarkoittaa se, että on pienituloinen. Että se pienituloisuus ei ole mikään ohimenevä juttu esim. loman jälkeen, vaan jatkuva olotila, jossa pitää jokaisesta pennosesta pitää tarkasti huoli. Että yksi ravintolaillallinen voi kaataa talouden kuukausiksi eteenpäin, eikä extempore voi tehdä heräteostoksia.

Oletko AP suoraan sanonut sukulaisille tai ystäville, että nyt teillä ei ole varaa mennä minnekään ravintolaan tai huvipuistoon. Esim. ihan kiva olisi tulla, mutta meillä ei vain ole varaa nyt kun mies on työtön tai minä olen kotihoidontuella. Saavathan vähän tuta sitä, mitä on se, kun oikeasti ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
2/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi, tuli hyvä mieli että joku ymmärtää :) Ja joo, en kai sitten ole tarpeeksi selvästi sanonut, ettei rahaa ole. Tuohon särkänniemitekstariinkin vastasin, ettei ole aikaa (mikä oli totta) mutta en lisännyt ettei ole kyllä rahaakaan. Mutta luulis, että ihmiset ymmärtäis ilman sanomistakin, että kotihoidontuella rahat täytyy laskea tosi tarkkaan. Kohta olen palaamassa kyllä töihin, mutta koska olen pienipalkkainen, ei sitä rahaa senkään jälkeen järjettömästi ole. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkainen ei kyllä kustanna pappaa Alpeille..

Vierailija
4/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo miehen siskosi käytöskö on perusteena yleistykseesi?

Vierailija
5/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:17"]

Keskiluokkainen ei kyllä kustanna pappaa Alpeille..

[/quote]

Keskiluokka on laaja käsite. Jos on useita osallistujia, niin kyllä kustantaa.

Vierailija
6/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:18"]

Ja tuo miehen siskosi käytöskö on perusteena yleistykseesi?

[/quote] Ei lainkaan, kyllä lähipiirissä muitakin on. Mutta miehen sisko on kaikista pahin. ap

Vierailija
7/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, ettei ihan keskiluokasta ole kyse... jos pappa maksetaan alpeille ja perheelläkin vielä varaa lähteä, niin sanoisin, että ovat jo aika hyvätuloisia.

Vierailija
8/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy sanoa suoraan, mikä se ongelma on. Muuten jäät kohta ilman kutsuja kokonaan. Ei minullekaan tulisi mieleen, että joku ei pysty kustantamaan perhettään Särkänniemeen, vaan jos kieltäytymisiä tulisi usein milloin milläkin tekosyyllä, niin tulkitsisin sen niin, etten kelpaa sinulle seuraksi. Meillä on ollut kotihoidontuellakin varaa tuollaisiin juttuihin, vaikka olemme ihan normaalituloisia, joten en välttämättä ollenkaan keksisi, että sinulla voisi olla rahaongelmia. Olen pahoillani. 

Vierailija
9/10 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni aika moni kotihoidontuella olija ammentaa lisävaroja elämiseensä säästöistä. Näin ainakin itse tein, ja elin koko ajan kuin olisin käynyt töissä. Kaverini ovat puhuneet samaa.

Vierailija
10/10 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykkää köyhistä.

Reilu peli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi