Omakotitaloasujat, laitatteko pesukoneiden hanat kiinni pesujen välissä?
Laitatteko astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen hanat kiinni, kun kone on pessyt (vaikka olisitte kotona)?
Mies ei laita, ja olen häntä läksyttänyt. Tässä on konfliktin tynkää, ja kysynkin teiltä, kumpi on oikeassa.
Kommentit (75)
En laita kuin silloin kun lähdetään useammaksi päiväksi pois kotoa.
Miksei kerrostalo-/rivariasujat?
Asun kerrostalossa ja kyllä, laitan aina hanat kiinni.
Tietenkin laitan aina. Kotivakuutushan ei välttämättä korvaa vahinkoa, jos jättää hanan auki ja sen takia tulee vesivahinko.
Kaikki hanat kiinni käytön jälkeen aina!
Tottakai laitan. Tuon vesivahinko - vakuutusasian takia, ja lisäksi itse laitteiden putkistot eivät oikein tykkää jos hanan jättää päälle.
En koskaan. Mutta sinä olet silti oikeassa.
Laitamme aina pesun jälkeen kiinni, ei meillä muitakaan hanoja jätetä auki.
Laitan hanat aina kiinni kun koneet eivät ole päällä.
Tottakai laitan joka kerta. Vakuutushan ei välttämättä korvaa vesivahinkoa, kun hana on jätetty auki. Tiedän, että moni ottaa johdonkin pois seinästä. Itse en, mutta hanan laitan aina kiinni
laitan kiinni, ja otan pistokkeen seinästä.
Hanat on auki paitsi jos lähdetään useammaksi päiväksi pois.
Astianpesukoneen vesilinjassa on erillinen automaattinen sulkuventtiili joka estää valmistajan mukaan vesivahingot ja jos ei estä, valmistaja korvaa vahingot.
Kannattaa laittaa wc-pöntonkin hanat kiinni. Meillä tuli vesivahinko kun pönttö oli työpäivän aikana lähtenyt tulvimaan ihan vessasta eteisen lattian peittäen.
Laitan aina pyykikoneen ja astianpesukoneen hanan kiinni käytön jälkeen. Niin ja asun kerrostalossa.
Ei voi enää olla 2001 jälkeen tyyppihyväksyttyä hanaa jossa ei ole sulkuventtiiliä. Eli jos se kone ei ota vettä sisään niin ei siellä myöskään mikään liiku. Veden kulutus on siis 0.00 litraa tunnissa jos se hana on auki mutta kone on pois päältä.
Tietysti laitan aina. Vakuutus ei korvaa, jos hanat ovat auki. Sellaisia vahinkoja tapahtuu toistuvasti ja itse asiassa putkivuotojen jälkeen astianpesukoneet ovat suurin vesivahinkojen aiheuttaja.
Kysy mieheltäsi, onko järkevää maksaa kymppitonneihin nouseva lasku viitsimättömyydestä, eli laiskuudesta.
En laita koskaan.