Omakotitaloasujat, laitatteko pesukoneiden hanat kiinni pesujen välissä?
Laitatteko astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen hanat kiinni, kun kone on pessyt (vaikka olisitte kotona)?
Mies ei laita, ja olen häntä läksyttänyt. Tässä on konfliktin tynkää, ja kysynkin teiltä, kumpi on oikeassa.
Kommentit (75)
Astianpesukoneen hanan suljen. Pyykinpesukoneen hana on ollut auki viimeiset 6 vuotta putkeen.
Meidän kerrostalon järjestyssäännöissä sanotaan, että hanat pitää aina sulkea käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi enää olla 2001 jälkeen tyyppihyväksyttyä hanaa jossa ei ole sulkuventtiiliä. Eli jos se kone ei ota vettä sisään niin ei siellä myöskään mikään liiku. Veden kulutus on siis 0.00 litraa tunnissa jos se hana on auki mutta kone on pois päältä.
Ihan sama, mutta itsellä on mukavampi olo kun ne on kiinni. Kotona sattui aikoinaan vesivahinko ja se oli melkoinen homma kaikkine kuivatuksineen. Sulkemiseen ja avaamiseen menee pari sekuntia, ja sen kyllä jaksaa tehdä.
Tiskikoneen hana aina kiinni, pyykkikoneen sitten, jos ollaan yksikin yö poissa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi enää olla 2001 jälkeen tyyppihyväksyttyä hanaa jossa ei ole sulkuventtiiliä. Eli jos se kone ei ota vettä sisään niin ei siellä myöskään mikään liiku. Veden kulutus on siis 0.00 litraa tunnissa jos se hana on auki mutta kone on pois päältä.
Ihan sama, mutta itsellä on mukavampi olo kun ne on kiinni. Kotona sattui aikoinaan vesivahinko ja se oli melkoinen homma kaikkine kuivatuksineen. Sulkemiseen ja avaamiseen menee pari sekuntia, ja sen kyllä jaksaa tehdä.
Totta kai. Itsekin aina suljen pesun jälkeen. Tarkoitin vain teknisestä näkökulmasta ja vedenkulutuksen kannalta se on yhdentekevää.
En tietenkään,pidän venäläisestä ruletista. Harvoinhan se paukahtaa ja talo ui.
En laita, hana hoitaa sen ihan itse.
Käytössä siis astinoesukoneessa oraksen sähköhana joka vaatii kuittauksen kun pesukone laitetaan päälle ja sulkeutuu itse kun pesu loppuu.
Pyykkikoneessa en laita koska kone on erillisessä varastotilassa jossa vesivahinkoa ei oikeastaan saa aikaan yrittämälläkään.
Laitan aina, tottakai! Ja niin laittaa mieskin. Aika pieni vaiva välttää iso vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Hanat on auki paitsi jos lähdetään useammaksi päiväksi pois.
Astianpesukoneen vesilinjassa on erillinen automaattinen sulkuventtiili joka estää valmistajan mukaan vesivahingot ja jos ei estä, valmistaja korvaa vahingot.
Pelle! Ei paljon lämmitä koneen venttiilit kun koneelle tuleva letku posahtaa.
Pesukoneen korjaaja sanoi, että pesukoneen hanoista vesi tulee kovalla paineella ja siksi hana pitää sulkea aina kun konetta ei käytä.
Laitetaan aina hanat kiinni käytön jälkeen, sekä kotona että mökillä.
Vakuutus ei korvaa jos hana on auki? mitä #%&€# ihmettä?!
jos olen poissa ja tulee sähkökatkos niin pakastin sulaa ja pilaa vuokrakämpän lattian. samalla logiikalla ei vakuutuksen pidä korvata koska olin poissa enkä ollut sulattanut ja kytkenyt pakastinta pois päältä poissa oloni ajaksi.
Onko kellään laittaa mitään linkkiä tuosta väittämästä ettei vakuutus korvaa vesiahan-auki-vesivahinkoa?
Aion tutkia vakuutukseni kyllä uudelleen.
Suomessa asuessa kyllä.
Silloin kun olen asunut USAssa ja Kanadassa niin en, koska siellä ei ole pesukoneiden suljettavista hanoja edes olemassa . Kuten ei ole esim. Espanjassakaan.
Mutta Suomessahan kaikki on erityisen riskialtista ja vaarallista 😀
Laitan moempien koneiden hanat aina kiinni. Olen kahdessa kodissa kärsinyt vesivahingon, joskin itsestä riippumattomista syistä. Todella rankkaa ja ikävää muuttaa perheen kanssa johonkin kämppään evakkoon pariksi kuukaudeksi . Vakuutus korvasi , mutta se on silti inhottavaa.
Sulkekaa hyvät ihmiset hanat, jos olette vähänkään järkeviä.
Laitetaan kiinni.