Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman ottaisit? Kaksi vanhaa taloa Tampereella-

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:29"]

Entäs tämä:http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13739088553890&itemcmd=move8&listSize=9&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2004989

Olisi paljon isompi ja halvempi kuin noi ekat. Vaan tulkaa silti tänne Pohjanmaalle. Siksi mekin palattiin opiskeluiden jälkeen takaisin kotinurkille: eläminen vaan on paljon halvempaa täällä kuin kasvukeskuksissa.

[/quote]

En ole AP, mutta jos itse joutuisin paluumuuttamaan Pohjanmaalle, varmaankin ampuisin itseni vuoden sisällä. Parempi koirankopissa täällä kuin siellä kartanossa.

Mutta ihanaa, että te viihdytte! Minä en oikein luonteeltani ja elämäntyyliltäni Pohjanmaalaiseen sielunmaisemaan soveltunut :)

[/quote]

Ihana! Päästä vaan kaikki paha olo pois:)

t. toinen joka ei myöskään -todellakaan- ole paluumuuttamassa Pohjanmaalle.

Vierailija
22/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä haaste teille paluumuuttajille: laittakaapa linkki sellaiseen taloon, jossa ihan oikeasti

- tilaa

- palvelut lähellä

- iso tontti

- hinta puolet noista eli alle 250 000 euroa

Enkä siis väitä, että tuollaisia ei ole. Haluaisin ihan vilpittömästi katsoa sellaisen talon myynti-ilmoitusta ja huomata, että sellaisiakin on. Eikä siis vaan jotain av-legendaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko toi ison tien meteli kuuluu Petsamossa? Onhan siinä meluvallia kyllä. Kaverilla oli kesän ajan litukasta vuokralla mökki ja sinne kuului...noh jonkin verran.

Katoin ny tarkemmin kartasta ja se onkin tayssin päässä. Ompa lyhyt tyämatka sitten, ja päättyvä katu viä. 

Vierailija
24/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka talo on upea.

Vierailija
25/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:27"]

Ompa molemmat kalliita noin vanhoiksi taloiksi? Miksi haluat vanhan? Onko teillä monta lasta? Ainakin tossa kallimmassa on enemmän huoneita eli jos niitä tarvitset, niin sitten se.

Itse asun POhjanmaalla ja täällä noilla hinnoilla saisi KAKSI uutta ja isoa taloa:)

[/quote]

En tiedä ap:sta, mutta on ihan oikeasti olemassa ihmisiä jotka pitävät vanhoista taloista sata kertaa enemmän kuin uusista, ja jotka eivät missään nimessä halua uutta. Jotkut eivät taida ymmärtää sitä?

Vierailija
26/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen wanhojen talojen fani. Jos joku talo on säilynyt hyvänä jo melkein satavuotta, se säilyy varmasti edespäinkin. Oma kategoriansa ovat nämä uudet pakettitalot, jotka jo rakentamisvaiheessa rakennetaan ainoastaan 30-40 vuodeksi.

Vierailija
27/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen wanhojen talojen fani. Jos joku talo on säilynyt hyvänä jo melkein satavuotta, se säilyy varmasti edespäinkin. Oma kategoriansa ovat nämä uudet pakettitalot, jotka jo rakentamisvaiheessa rakennetaan ainoastaan 30-40 vuodeksi.

Vierailija
28/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpylän talo on kivempi, ei tarvitsisi remontoida. Lisäksi lämmitysmuoto on järkevämpi. Ainut mikä mietityttää: Uskallatko tehdä kiinteistökaupan ilman välittäjää?!

Vierailija
29/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ap mutta ainahan voi ostaa juristipalveluita. Kiinteistövälittäjän vastuu on kuitenkin tosi rajattu. Tota kuntotarkastusta mietin, miksi se on tehty?

Vierailija
30/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:49"]

Käpylän talo on kivempi, ei tarvitsisi remontoida. Lisäksi lämmitysmuoto on järkevämpi. Ainut mikä mietityttää: Uskallatko tehdä kiinteistökaupan ilman välittäjää?!

Miksi ei uskaltaisi? Ihmiset ovat hölmöjä jos luulevat, että kiinteistövälittäjällä olisi joku vastuu. Mitä luulet välittäjästä hyötyväsi?

[/quote]

Vierailija
31/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:02"]

En ole Ap mutta ainahan voi ostaa juristipalveluita. Kiinteistövälittäjän vastuu on kuitenkin tosi rajattu. Tota kuntotarkastusta mietin, miksi se on tehty?

[/quote]

Ja mikä siinä kuntotarkastuksessa olisi ongelmana? Musta toi käytäntö voisi yleistyä. Tietäisi mitä myy ja mitä ostaa. Raksystems käsitääkseni kuitenkin ihan maanlaajuinen putinki.

Tietty jos epäilee kaikkea ja kaikkia, niin sitten ei varmaan kannata ostaa mitään taloa mistään. Sori vaan.

Vierailija
32/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin Petsamon talon remontista huolimatta. Enemmän potentiaalia.

Vierailija
33/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on tontin ilmansuunnat? Oleskelualue mieluiten etelään tai länteen. Onko kummassakaan. Ja mitään terasseja ei löydy kummastakaan näin vanhasta talosta. Se on iso puute.

Vierailija
34/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on hinnoissaan! Tuolla hinnalla pitäisin sen kakkosauton ja muutaisin johonkin naapurikunnan järvenrantalukaaliin Pirkkalaan, Kangasalle tai Lempäälään, mutta jos noista olisi ihan pakko valita, niin Käpylän asunto veisi voiton autenttisuudellaan.

Vierailija
35/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpylän talo on isompi, todella tyylikkäästi ja kodikkaasti sisutettu ja ilma-lämpöpumppu on hieno homma ja se on yllättäin hieman edullisempi. Mutta miinuksena pieni tontti, eikä autolle edes katosta. Mahtuisiko tontille mitään autokatosta tai tallia?

Toinen talo pitäisi sisustaa. Tai keskikerros menisi, jos ei ole liian kranttu. Remontointi on hermoja vievää puuhaa.

Molemmat talot on peruskorjattu, joten ne on saatettu myös pilata muoveilla yms. polyuretaaneilla. Hometalon vaara on aina olemassa. Ei ole välttämättä osattu peruskorjata oikein...

Vierailija
36/40 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kalliita taloja ottaen huomioon, että ovat vuokratontilla. Paljonko tuolla maksaa omalla tontilla olevat vastaavat talot?

Itse pidän kumpaakin rakennusta kellaritilojen vuoksi melkoisena riskiostoksena. Onko varmaa, että kellaritilat ovat kunnossa eivätkä ole homeessa? Mikäli on homeessa, niin jos ja kun talo on vuokratontilla, niin mitä jää itselle?

Vaikka talot ovat tosi kivan näköisiä kumpikin, niin itse jäisin odottamaan maanpäälle rakennettua taloa, joka on omalla tontilla. Tuskin nostaisi edes hintaa.

Vierailija
37/40 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla sijainneilla ole omia tontteja, kaikki ovat ikivanhoja kaupungin tontteja. Klassikko: sijainti, sijainti, sijainti.

Vierailija
38/40 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Valitettavan pilalle rempattuja, varsinkin tuo lähes satavuotias. Miksi ihmiset eivät rakenna uutta taloa jos sellaisen näköisen haluavat. Jättäisivät nuo vanhat talot niille jotka niistä jotain ymmärtävät ja osaavat antaa arvoa niille.

Vierailija
39/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa molemmat kalliita noin vanhoiksi taloiksi? Miksi haluat vanhan? Onko teillä monta lasta? Ainakin tossa kallimmassa on enemmän huoneita eli jos niitä tarvitset, niin sitten se.

Itse asun POhjanmaalla ja täällä noilla hinnoilla saisi KAKSI uutta ja isoa taloa:)

Vierailija
40/40 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkastaisin lähialueen tulevat suunnitelmat ennen päätöstä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan