Kuinka kauan lapsiperheellä menee aikaa pakkaamiseen?
Vuodesta toiseen minua ärsyttää se, että mieheni ei tunnu tajuavan millainen aika perheemme kamojen pakkaamiseen menee. Siis esim. olimme viime viikon reissussa. Matkan ajaksi oli luvattu epävakaista säätä. Luvassa oli sekä juhlia, mökkeilyä että kaupunkilomailua. Lapset ovat vielä sen verran pieniä että eivät osaa pakata omia tavaroitaan.
Kuinka kauan teidän lapsiperheessänne menisi tuollaisen viikon reissun kamojen pakkaamiseen?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:29"]
Meillä pakataan rantalomalle uikkarit, rantapyyhkeet ja kaksi vaatekertaa+ pakastepussiin mahtuu lääkkeet, laastarit yms hygieniatuotteet. Vaatteet pestään nyrkkipyykillä päivittäin, tai ainakin tuuletetaan. Koko kööri selviää yhdellä matkalaukulla. Kaksi aikuista ja kaksi lasta. Leluja menee käsilaukkuihin se mitä menee.
[/quote]
Joo.... itsekin olen sillä lailla hassu, etten pidä pientä nyrkkipyykkiä pahana, mutta kahdella vaatekerralla en silti pärjää viikon rantalomaa. Jo siksikään, että jollain shortsiasulla ei oikein ole soveliasta mennä illalla parempaan ravintolaan. Ja siksi, että vaatteet (siis paksumma) kuivuvat todella hitaasti kosteissa ja lämpimissä oloissa, eivät yön aikana ainakaan...
Ja kaikki eivät tykkää nyrkkipyykkäilystä lomallaan.
-40-
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:11"]
Ai se sama laukku käy niin mökkilömalle sateisella säällä kuin juhliin (esim. häät) helteellä ja lyhyille ja pitkille matkoille? Johan sä melkoinen olet!
[/quote]
Pakkaan aina saman verran vaatteita riippumatta matkan pituudesta: viikko tai kaksi kuukautta, ei eroa. Suurin osa matkoistani on yhdestä kolmeen yön työmatkoja, joissa tarvitsen pukua, joten juhlatkin menevät siinä samalla. Mökkeilyä en harrasta.
vuosia sitten olisi mennyt koko päivä, nyt selviäisin pakkaamisesta ehkä tunnissa.
Jos muut lähtötouhut laskee mukaan, niin ainakin 3 tuntia. Laita miehesi joku kerta asialle.. Ehkä sitten tajuaa...
Olen kokenut pakkajaa, mutta kyllä omien vaatteiden mallailu kestää aina. Lapsen kamat saan kasaan noin puolessa tunnissa (vaatteet, kengät, ulkovaatteet, viihdykkeet, dvd-laitteet, leffat, uimakamat, mahd. pyyhkeet, petivaatteet, hammasharjat jne. siis ihan kaiken). Mutta kyllä minulla menee omiin kamoihin tunti. Jos on viikon reissu kotimaassa, jossa on mökkeilyä, sukulointia, kaupunkiolemista ja risteileilyä... En koskaan lähde yksillä kengillä - edes mökille. Haluan, että vaatteeni ovat mahdollisimman yhdistelykelpoisia, joten kyllä siinä mallailussa kuluu aikaa. Ja sen jälkeen valitsen alusvaatteet värien mukaan - päällysvaatteista riippuen tietenkin! Jep, olen tarkka tässä.
Mies pakkaa omansa ja yleensä aloittaa sen jälkeen, kun minä olen jo lopettanut.
En pakkaa niitä kerralla vaan vähitellen muutaman päivän aikana keräilen. Mutta tarvittaessa saisin kyllä tavarat kasaan alle tunnissa. Pidän pakkaamisesta enkä koe sitä mitenkään raskaana.
21
Kannattaa ostaa kaksi kappaletta niitä hammasharjoja, tahnoja ja hiusharjoja niin voi pakatta ja toiset illalla valmiiksi laukkuun. Itse olen ostanut vähän pienempi kokoiset hammastahnatuubit ja tehnyt niistä matkapakkausken hammas ja hiusharjojen kanssa niin ne voi pakata heti ensimmäisten joukossa eikä unohdu.
Tolla laukku aina valmiina -tyypillä on asperger.
Ap siis mitä sä sitten vielä aamulla teit että siihen meni yli kaksi tuntia? Sovitit juhlavaatteita? Eikö sitä voi tehdä jo pari päivää aikaisemmin? Ei meillä siihen lähtemiseen mene kuin noin 15-30min ja ollaan autossa. Kun hertään syödään aamupala jos tarvetta, jos lähetään aikaisin niin syödään vasta kentällä, pysähdytään välillä jne. puetaan vaatteet ja pestään hampaat ja kannetaan laukut autolle. Autolle mennessä menee samalla roskapussi ja jääkaapin on voinut katsoa kuntoon jo illalla. Juhlavaatteet on pakattu pukulaukkuun jo viimeistään edellisenä iltana.
Puoli tuntia. Kaksi aikuista, kolme lasta.
Pelkkään pakkaamiseen ehkä tunnin verran.
Mutta jos siihen lasketaan kodin laittaminen "lähtökuntoon", niin sitten vielä mielellään pari tuntia lisää, että ehtii pestä 1-2 koneellista pyykkiä, järjestellä tavarat paikoilleen, viedä roskiksen, kastella kukat jne. Suht siistiin kotiin on kivampi palata.
Jos minun pitäisi pakata ainoastaat OMAT tavarani em. lomalle (juhlavaatteet, mökkivaatteet, siistit kaupunkivaatteet ja kaikki vielä eri säihin), niin jo siihen menisi monta tuntia kun mallaisin varsinkin niitä juhlavaatteita.
Kokonaisuudessaan lasten vaatteiden pakkaaminen veisi varmaan vajaan tunnin. Mutta, kuten joku aiemmin sanoi, siihen pakkaamiseen kuuluu niin paljon muutakin kuin vain kamojen laittaminen laukkuun, että lähtövalmistelut vievät paljon kauemmin. Viimeksi lähdin viikon kotimaan reissulle lasten kanssa kolmistaan, ja kaikkiin lähtövalmisteluihin meni reilu kolme tuntia.
Pyykin peseminen ja kämpän siivoaminen vie kauemmin. Tunnissa pakkaan omat ja lasten tavarat+Eväät+lääkkeet+hygieniatarvikkeet.?Mies pakkaa omansa. Mies Itten kyllä yleensä purkaa laukut kun tullaan. Meillä tuo on parhaiten toimiva keino kun sitten tiedän että kaikki on mukana, jos kahdestaan yritetään pakata niin kumpikaan ei tiedä mitä vielä puuttuu.
Minä laittaisin edellisenä iltana hygieniatarvikkeet kasaan, valitsisin ja silittäisin ja taittelisin vaatteet jne. Pakkaaminen hoituisi varmaan alle vartissa.
Ehkä tunti jos mukaan lasketaan suunnitteluaika (eli mietintä mitä ottaa mukaan). Pidempään tietty jos pitää pestä, silittää tms.
En pakkaa kaikkea yhdella kertaa, vaan vähitellen. Luulen, että jotain tunti menisi jos ihan kaikki laastarista hammastahnaan, sadevaatteista pikkuhousuihin ja lasten leluista aikuisten läppäreihin ja puhelinten piuhoihin pitäisi pakata. Oltiin viikonloppu mökillä ja meillä oli auton takapaksi aivan viimeistä neliösenttiä myöten täynnä. Kohta on lähtö etelään, enkä tajua miten saadaan kaikkien kamat kahteen matkalaukkuun!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 08:11"]
Ai se sama laukku käy niin mökkilömalle sateisella säällä kuin juhliin (esim. häät) helteellä ja lyhyille ja pitkille matkoille? Johan sä melkoinen olet!
[/quote]
Pakkaan aina saman verran vaatteita riippumatta matkan pituudesta: viikko tai kaksi kuukautta, ei eroa. Suurin osa matkoistani on yhdestä kolmeen yön työmatkoja, joissa tarvitsen pukua, joten juhlatkin menevät siinä samalla. Mökkeilyä en harrasta.
[/quote]
Mutta kun kysyttiin että kuinka kauan menee aikaa kun lomalla on suunnitelmissa mennä SEKÄ juhliin ETTÄ mökille JA kaupunkilomalle, niin eihän tuo sinun laukkusi siinä toimisi. Siinäpä olisit sateessa tai hyttysten syötävänä juhlapuvussasi.
Silloin kun minä menen vauvan kanssa johonkin yöksi, niin pakkaamiseen menee ehkä 15-30 min. Jos mies menee johonkin, hänellä menee sama aika, kun hän juoksee ympäri kämppää etsimässä niitä paria tavaraansa jotka ottaa mukaan.
Neljän hengen viikon loma Kreikassa ja pakkamiseen meni ehkä puoli tuntia. Edellisinä päivinä olin pessyt pyykkikorit tyhjiksi, joten kaikki oli puhtaina. Oma reissulaukku on aina lähtövalmiina (sis. shampoot, pesuaineet, meikit jne.). Lasten lääkelaukku ja miehen kosmetiikkalaukkua samtien. Vaatteet vain laukkuihin ja menoksi.
Meillä pakataan rantalomalle uikkarit, rantapyyhkeet ja kaksi vaatekertaa+ pakastepussiin mahtuu lääkkeet, laastarit yms hygieniatuotteet. Vaatteet pestään nyrkkipyykillä päivittäin, tai ainakin tuuletetaan. Koko kööri selviää yhdellä matkalaukulla. Kaksi aikuista ja kaksi lasta. Leluja menee käsilaukkuihin se mitä menee.