Apua, uloste kelluu:(
Kesän alussa oli ohimeneviä vatsavaivoja (kipuja, ilmaa,löysää vatsaa).
Sen jälkeen on uloste aika usein kellunut, yleensä sellaista ilmavaa ja katkonaista joka pikkuhiljaa tipahtelee pönttöön (juu, olen odottanut ja katsonut).
Nyt sitten tänään tuli runsaasti löysää ulostetta joka kellui. Eilen tosin söin paljon rasvaisia ruokia (pizzaa,hampurilaista yms)
Pelkään hirveästi että on haimasyöpä, onko mitään muuta syytä tälläselle oireelle:((((
Kommentit (28)
Yllätyin tästä että vois olla keliakia. Jostain lääkärisivulta luin että "klassinen rasvaripuli" ois nykään hyvin harvinainen keliakiassa.
B-vitamiinin puutos aiheutti äidilleni kelluvan kakan.
Mistä B-vitamiinen puutos voi johtua?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:32"]
Miten usein teillä keliakiassa oli kelluvaa? Oliko välillä ns. normaalia?
Onko se uloste koostumukseltaan sillon aina löysää/vetistä?
[/quote]
Mulla ainakin oli todella vaihtelevaa. Kaikkea ripulin ja ummetuksen välillä, väri vaihteli ja haju oli toisinaan ihan kamala ilman syytä (myös yksi keliakian oire). Ilmavaivat vaivasivat pitkään ja lopulta oli oikeastaan vain ripulia. Mulla tuo tilanne kehittyi monen vuoden aikana. Mutta voi tulla nopeastikin.
-13-
[/quote]
Kuulostaa kyllä tutulle. Entäs ylävatsakipu, sitä mulla ajoittain ja tosiaan kamalat ilmavaivat ja vatsan turvotus.
[/quote]
Keliakiahan on ohutsuolen sairaus eli kipua voi hyvinkin olla vatsassa melko ylhäälläkin. Kannattaa sen mahdollisuus ainakin poissulkea.
B-vitamiinien puutos johtuu imeytymishäiriöstä, josta myös kelluva uloste voi johtua, ei siis niin päin, että B-vitamiinien puutos johtaisi kelluviin ulosteisiin. Imeytymishäiriöt sitten voi johtua monesta asiasta, jopa siitä keliakiasta ja haimasyövästä.
Veikkaisin, että rasvainen ruoka teki ap:lle rasvaripulin, joka tosiaan kelluu.
Nostan täälläkin tätä.
Taas tänään kelluvaa ulostetta...join kahvia ja söin leivän..tuli kauhea hätä ja kiireellä vessaan. Mitä ihmettä,onko enää muuta mahista kun se haimasyöpä:( ?
Epätoivoinen nosto. Koko päivän olen nyt googlannut paniikissa...
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:32"]
Miten usein teillä keliakiassa oli kelluvaa? Oliko välillä ns. normaalia?
Onko se uloste koostumukseltaan sillon aina löysää/vetistä?
[/quote]
Mulla ainakin oli todella vaihtelevaa. Kaikkea ripulin ja ummetuksen välillä, väri vaihteli ja haju oli toisinaan ihan kamala ilman syytä (myös yksi keliakian oire). Ilmavaivat vaivasivat pitkään ja lopulta oli oikeastaan vain ripulia. Mulla tuo tilanne kehittyi monen vuoden aikana. Mutta voi tulla nopeastikin.
-13-
[/quote]
Kuulostaa kyllä tutulle. Entäs ylävatsakipu, sitä mulla ajoittain ja tosiaan kamalat ilmavaivat ja vatsan turvotus.