Apua, uloste kelluu:(
Kesän alussa oli ohimeneviä vatsavaivoja (kipuja, ilmaa,löysää vatsaa).
Sen jälkeen on uloste aika usein kellunut, yleensä sellaista ilmavaa ja katkonaista joka pikkuhiljaa tipahtelee pönttöön (juu, olen odottanut ja katsonut).
Nyt sitten tänään tuli runsaasti löysää ulostetta joka kellui. Eilen tosin söin paljon rasvaisia ruokia (pizzaa,hampurilaista yms)
Pelkään hirveästi että on haimasyöpä, onko mitään muuta syytä tälläselle oireelle:((((
Kommentit (28)
Parhaat naurut tälle illalle xD Se on rasva kakka! hiiiiiih! Älä syö niin rasvaista ruokaa ystäväiseni.
Jaa ja mua ei naurata yhtään.
On kelluvaa ollut muutenkin tässä kuukauden aikana mutta sillon kera runsaan ilmavaivan. Tämänpäivänen oli sitten jotain muuta. Toivon että olette oikeassa ja johtu vaan liiasta rasvasta..
Tutkitutappa kuitenkin se keliakia
Kait pitää lääkäriin uskaltautua:(
Lääkäriajan sain vasta kuukauden päähän--
Vedä pönttö vaan äläkä stressaa turhista.
laita kuvamateriaalia, niin olisi helpompi arvioida tilannetta!
Heh pitääpi laittaa;)
Mutta tosiaan mihin muuhun vois viitata tää? Tai onko kellään muulla vastaavaa?
Joo, se on korkkikakka.
googlaa kakkalista.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 18:08"]
Joo, se on korkkikakka.
googlaa kakkalista.
[/quote]
Niin on joo.. Mun tuotokset kyllä menee heti ensivetämällä alas.
Osan kakasta kuuluukin kellua, mutta jos kaikki kelluu, kyseessä voi olla ns. rasvakakka eli ylimääräiset tulevat ulos.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 18:18"]
Osan kakasta kuuluukin kellua, mutta jos kaikki kelluu, kyseessä voi olla ns. rasvakakka eli ylimääräiset tulevat ulos.
[/quote]
Luin että rasvojen pitäis kyllä imeytyä. Mutta en tiedä miten on jos syö paljon rasvasta ruokaa?
Ethän vaan ole niellyt kelluvia rusinoita ?
Rasvasta se johtuu. Söit sitä niin paljon, ettei kaikki ehtinyt imeytyä suolistossa.
Keliakiaa minäkin väittäisin, miehellä ja pojalla juuri tuollaista ennen ruokavaliomuutosta.
Mulla oli kans hoitamattomassa keliakiassa tuota ns. rasvakakkaa joka kellui ja väri oli vähintäänkin vaihtelevaa, toisinaan todella vaaleanvihertävänruskeaa.
Mutta kai joku vatsatautkin voi laittaa systeemit sekaisin pidemmäksi aikaa, kannattaa varmaan rauhassa tarkkailla tilannetta jonkun aikaa.
Miten usein teillä keliakiassa oli kelluvaa? Oliko välillä ns. normaalia?
Onko se uloste koostumukseltaan sillon aina löysää/vetistä?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:32"]
Miten usein teillä keliakiassa oli kelluvaa? Oliko välillä ns. normaalia?
Onko se uloste koostumukseltaan sillon aina löysää/vetistä?
[/quote]
Mulla ainakin oli todella vaihtelevaa. Kaikkea ripulin ja ummetuksen välillä, väri vaihteli ja haju oli toisinaan ihan kamala ilman syytä (myös yksi keliakian oire). Ilmavaivat vaivasivat pitkään ja lopulta oli oikeastaan vain ripulia. Mulla tuo tilanne kehittyi monen vuoden aikana. Mutta voi tulla nopeastikin.
-13-
Mikäli aina kelluu baska pöntössä niin mene lekurille.