Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan ateisteja.

Vierailija
15.07.2013 |

T. Agnostikko joka ei halua olla ateisti. Koska ateisti vihaa kaikkia paitsi itseään. Opittu täällä palstoilla. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistia voi huvittaa toisen hassut uskomukset, mutta en minä ole koskaan tavannut ateistia joka vihaisi tai inhoaisi uskovaa.

Sen sijaan uskon tuputtaminen voi vihastuttaa, samoin se että sen varjolla tehdään pahaa tai syrjitään ihmisiä.

t. Uskosta vapaa

Vierailija
2/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että ateistit tuputtavat koko ajan sitä eroakirkosta.fi-sivustoa. Mitä se heille kuuluu, kuka kuuluu kirkkoon ja kuka ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, samalla tavalla erinäiset uskovat jakelevat niitä jeesus pelastaa lappuja ja Jehovat tietty käy ovilla (Jumalaanhan hekin uskovat että kai jonkinmoisia kristittyjä hekin), on kaikenlaista lähetystyötä jonka tarkoituksena on käännyttää jne. Mitä se heille  kuuluu mihin muut uskovat tai ovat uskomatta?

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:50"]

Minua ärsyttää se, että ateistit tuputtavat koko ajan sitä eroakirkosta.fi-sivustoa. Mitä se heille kuuluu, kuka kuuluu kirkkoon ja kuka ei?

[/quote]

Vierailija
4/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan edes huomaa, että olen ateisti. Kuulun jopa kirkkoon. Ev.lut on minulle rakasta kulttuuria vaikka en Jumalaan uskokaan.

Vierailija
5/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli siitä, onko muilla ihmisillä sama tieto (ilman siis sitä uskoa) kuin itsellä ei ole tuputtamista. Todellinen tuputtaja ei arvosta jokaisen ihmisen vapautta tehdä omat johtopäätöksensä.

Vierailija
6/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin Suomessa keneltäkään tieto puuttuisi....

Vierailija
7/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:54"]

Niin, samalla tavalla erinäiset uskovat jakelevat niitä jeesus pelastaa lappuja ja Jehovat tietty käy ovilla (Jumalaanhan hekin uskovat että kai jonkinmoisia kristittyjä hekin), on kaikenlaista lähetystyötä jonka tarkoituksena on käännyttää jne. Mitä se heille  kuuluu mihin muut uskovat tai ovat uskomatta?

[/quote]

[/quote]

Niin, itse en ole törmännyt ev.lut kirkon "voimakkaaseen" käännytystyöhön, ja jehovia ja muita "hihhuleita" pidän jossain määrin yksinkertaisina. Toisaalta ymmärrän, jos ihmiset ovat saaneet apua uskostaan, heitäkin tunnen. Ja toisaalta ymmärrän, että ihmiset haluavat kertoa omasta uskonnostaan, enkä minäkään kaikkea kaikista tiedä.

Mutta Suomen yhteiskunnassa tuskin enää löytyy ihmisiä, jotka eivät tiedä, että kirkosta voi erota hyvinkin helposti. Erona uskovaisiin on vain se, että ateismin pitäisi olla "tyhjää", eivätkä he pyri saamaan ihmisiä liittymään mihinkään, joten kirkosta eroamiseen kannustaminen kuulostaa vain kiusanteolta. Kyllä mä osaan sieltä erota, jos haluan, en tarvitse kavereiden fb-linkkejä siihen. Todellakin, mitä se heitä kiinnosta, kuulunko kirkkoon vai en.

Vierailija
8/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistina minua kiinnostaa se kuuluuko joku kirkkoon vai ei sen takia että uskonnonvapauden loukkaamista (esimerkkinä nyt vaikka se surullisen kuuluisa Suvivirsi) perustellaan usein sillä, että kristinusko on valtauskonto Suomessa ja enemmistö suomalaisista on luterilaisen kirkon kirjoilla. Kun ottaa huomioon miten suuri osa kirkkoon kuuluvista henkilöistä on itseasiassa uskottomia tai sellaisia, jotka eivät kristinuskon oppeja allekirjoita, on luterilaisen kirkon yksinvaltius täällä ihan ylimitotettua ja tuon eroakirkosta.fi osoitteen levittely ihan perusteltua. Jos muistuttamalla eroamisen helppoudesta saadaan irtaantuomaan kirkosta joku sellainen, joka muuten olisi välinpitämätön, ollaan taas vähän lähempänä Suomea, jossa ei yksi uskontokunta tyrannisoi koko valtiota.

Vierailija
9/24 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:53"]

Ihan kuin Suomessa keneltäkään tieto puuttuisi....

[/quote]Kaikkien muiden puolesta pystyt tuon päättämään? Eikös tuollainen ajattelu ole juuri sitä, että halutaan vaikuttaa tiedon vapaaseen kulkuun ja muiden vapaaseen tahtoon?

Vierailija
10/24 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tietoa suomalaisilta puuttuu? Koulussa on uskonnontunnit ja uskonto kuuluu lähes kaikkeen juhlintaan jne. Vai luuletko että kenellekään on esim. epäselvää että homoja ei saa pitää muiden kanssa tasa-arvoisina? (Käytännössä, kauniin teorian kaikki tietää myös joten säästä meidät siltäkin liirumlaarumilta).

Vierailija
11/24 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minua taas ärsyttää kirkonkellojen soitto ja se että ylipäätään terveen järjen vastainen uskonto on olemassa.

Jumalia ja ikuista elämää... hohhoijjaa! :D

Vierailija
12/24 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:55"]

Ateistina minua kiinnostaa se kuuluuko joku kirkkoon vai ei sen takia että uskonnonvapauden loukkaamista (esimerkkinä nyt vaikka se surullisen kuuluisa Suvivirsi) perustellaan usein sillä, että kristinusko on valtauskonto Suomessa ja enemmistö suomalaisista on luterilaisen kirkon kirjoilla. Kun ottaa huomioon miten suuri osa kirkkoon kuuluvista henkilöistä on itseasiassa uskottomia tai sellaisia, jotka eivät kristinuskon oppeja allekirjoita, on luterilaisen kirkon yksinvaltius täällä ihan ylimitotettua ja tuon eroakirkosta.fi osoitteen levittely ihan perusteltua. Jos muistuttamalla eroamisen helppoudesta saadaan irtaantuomaan kirkosta joku sellainen, joka muuten olisi välinpitämätön, ollaan taas vähän lähempänä Suomea, jossa ei yksi uskontokunta tyrannisoi koko valtiota.

[/quote]

On aika vaikeaa elämä, jos yksi perinteinen virsi kerran tyrannisoi. Ei sitä ole pakko laulaa mukana. Miten muuten tämä tyrannisaatio oikein näkyy sitten? Ja aika vaikea on löytää maata, jossa uskonto ei jotenkin näkyisi.

Vierailija
13/24 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan hihluleita, jotka uskovat jessen neitseelliseen sikiämiseen ja ylöstempaukseen.

Vierailija
14/24 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:25"]

Et varmaan edes huomaa, että olen ateisti. Kuulun jopa kirkkoon. Ev.lut on minulle rakasta kulttuuria vaikka en Jumalaan uskokaan.

[/quote]

Tuli tästä mieleen Buddhan neuvo,
" Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not
believe in anything simply because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything simply because it is found written in your
religious books. Do not believe in anything merely on the authority of
your teachers and elders. Do not believe in traditions because they
have been handed down for many generations. But after observation and
analysis, when you find that anything agrees with reason and is
conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and
live up to it. "

Vierailija
15/24 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 16:27"]

T. Agnostikko joka ei halua olla ateisti. Koska ateisti vihaa kaikkia paitsi itseään. Opittu täällä palstoilla. 

[/quote]

Inhoan tälläisiä päämäärättömiä luusereita jotka hakevat hyväksyntää internetin keskutelupalstoilta ja muodostavat mielipiteensä ja elämänasenteensa niiden perusteella.

T: Kirkkoon kuuluva kristitty

Vierailija
16/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teetkö sä päätöksiä elämästäsi tän palstan mukaan?

Vierailija
17/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain oppii, siitä voi kai oppia myös pois. 

Olen ateisti, en vihaa ketään, katson maailmaa avoimin silmin. Pyydän: älä vihaa, kärsit siitä itse, vihan kohteet tuskin edes huomaavat.  

Vierailija
18/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä vihaa kaikkia, itse asiassa en osaa nimetä yhtäkään ihmistä jota vihaan.

t. ateisti

Vierailija
19/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan nykyateistien tapaa syrjiä uskovia ja kohdella heitä kuin vähämielisiä. Ateismista on tullut vähän kuin uusi uskonto, johon kääntyneellä katsotaan olevan oikeus kurittaa vääräuskoisia. Tämän vuoksi en itse mainosta koskaan omaa uskonnottomuuttani.

T. Ateisti jo 20 vuotta, mutta kaikkia elämänkatsomuksia suvaitseva.

Vierailija
20/24 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, osa äänekkäistä ateisteista tulee esim. USAn erittäin uskonnollisilta alueilta. Tunnen muutaman tällaisen ja ovat kertoneet miten siellä osa syrjii ateisteja ihan tosissaan, pitää moraalittomina yms. Ateistit sitten pitävät kovaa melua itsestään tukeakseen toisiaan ja näyttääkseen etteivät ole mitään ilman eettisiä periaatteita eläviä hirviöitä. Ja tietty jos on kokenut syrjintää uskovien kohdalta tulee varmaan helpommin sanoneeksi rumasti heillekin.

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 16:48"]

Minä inhoan nykyateistien tapaa syrjiä uskovia ja kohdella heitä kuin vähämielisiä. Ateismista on tullut vähän kuin uusi uskonto, johon kääntyneellä katsotaan olevan oikeus kurittaa vääräuskoisia. Tämän vuoksi en itse mainosta koskaan omaa uskonnottomuuttani.

T. Ateisti jo 20 vuotta, mutta kaikkia elämänkatsomuksia suvaitseva.

[/quote]