työtön kuumeilija
Voisiko joku valaista minua sellaisessa asiassa kun jään kohta työttömäksi (muutamme toiselle paikkakunnalle) ja vauvakuume on kova.
Jos töitä ei sieltä löydykään niin miten paljon työtön saa äitiysrahaa?
Kelan sivuilla vain hämää tuo lause että jos hakija on ollut työtön niin kelaan voi esittää työtulonsa niiltä kuudelta kuukaudelta jolloin on viimeksi ollut töissä. Voiko se pitää paikkansa että voisi saada enemmän rahaa kuin minimiäitiysrahan verran?
Kommentit (2)
Meillä oli vastaava tilanne 2004. Jäin työttömäksi ja liiton päivärahoille 11/2004 ja äitiysloma alkoi vasta 03/2005.
Kelaan toimitin työnantajalta pyytämäni todistuksen työttömyyttä edeltävistä 6 kk työtuloista. Kelassa silloin minulle varta vasten painotettiin, ettei äitiyspäivärahaa voida laskea ansiosidonnaisesta päivärahasta, vaikka itsekin niin alkuun luulin.
jäin työttömäksi ja melkein heti alettiin yrittämään tätä kolmatta lasta ja pikimmiten tärppäsi. Keväästä asti olen ollut työttömänä ja liiton päivärahalla. ja haen pian äitiyspäivärahaa työttömyyskorvauksen mukaisesti. En tiedä voiko esittää ne 6kk tulot, kun viimeksi olen kuitenkin ollut töissä helmikuussa ja äitiysloma alkaa marraskuussa.