Muita, jotka inhoavat leipomista?
Stressaan aivan älyttömästi, kun pitää lapsen synttäreille leipoa kaikenlaista. Mut en kyllä kehtaa tarjota kaupasta ostettuja herkkujakaan. Erityisesti inhoan täytekakun tekoa. Onneksi tarttee leipoa pakon edessä vain muutaman kerran vuodessa. Murheita on monia;)
Kommentit (13)
Minä tykkään leipomisesta mutta silti ostan lasten synttäreille valmiit tarjottavat kun en ehdi/jaksa itse leipoa.
Ongelmansa meillä kullakin :)
Minä inhoan leipomista. Siksi en koskaan leivo.
Jos tulee muksujen synttärit, siskoni tekee kakun (rakastaa kakkujen tekoa) ja loput tarjottavat ostan hyvällä omallatunnolla kaupasta.
Jos muksut haluavat vaikka pullia, mies soittaa äidilleen ja ongelma on ratkaistu (sanottakoot nyt vielä, että anoppi on eläkkeellä ja rakastaa ruuanlaittoa, leipomista jne. Hän tekee mielellään pullia pyynnöstä ja yleensä on siinä sivussa tehnyt vielä esim. kaalilaatikkoa, jota tuo sitten tullessaan).
Minä inhoan kanssa. Tulee hirveästi sotkua ja mikä tärkeintä; en osaa!
hmm. itse pidän leipomisesta paljon. mutta kannattaako sun ap leipoa jos se ei tunnu kivalta? esim. leipomosta saat hyvät kakut, parempaa kuin kaupan kakku.
Juu äidin/ anopin pullat ovat ihan parhaita, mutta harvinaista herkkua meillä kun asuvat kaukana. Eivät saa lapsiparat kasvaa pullantuoksussa;) ap
En inhoa, mutta en pidäkään. Siis en leivo. Onneksi on ihania ammattilaisia, joilta voi ostaa maukkaita leivonnaisia. Samoin tuoretta leipää, sämpylöitä jne.
Pakkasessa on arkeen esipaistettuja jonkin verran, nekin ihan ok.
Vastaan, vaikka tykkäänkin leipomisesta. Tällä hetkellä mulla on jokin vaihe, ettei mikään kotityö huvita, eli teen vaan pakolliset....en ole leiponut pariin kuukauteen yhtään mitään. Olen kypsyyntynyt tähän ainaiseen siivoamiseen ja siihen, ettei se näy kuin hetken. Parin viikon päästä olis lapsen synttärit, katsotaan mitä keksin että pääsen mahdollisimman helpolla.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 12:41"]
Vastaan, vaikka tykkäänkin leipomisesta. Tällä hetkellä mulla on jokin vaihe, ettei mikään kotityö huvita, eli teen vaan pakolliset....en ole leiponut pariin kuukauteen yhtään mitään. Olen kypsyyntynyt tähän ainaiseen siivoamiseen ja siihen, ettei se näy kuin hetken. Parin viikon päästä olis lapsen synttärit, katsotaan mitä keksin että pääsen mahdollisimman helpolla.
[/quote]
Tutulta kuulostaa!! Ap
En oikein tiedä tykkäänkö leipomisesta vai ei. Ainakin jos leivon vieraille,niin sitten kyllä stressaan. Useimmiten leipomukset onnistuvat. Leipominen on vain niin tarkkaa sääntöjen noudattamista, ettei siinä paljon voi insiproida. Ruoanlaitosta pidän, siinä on paljon vapaammat kädet.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 12:27"]
hmm. itse pidän leipomisesta paljon. mutta kannattaako sun ap leipoa jos se ei tunnu kivalta? esim. leipomosta saat hyvät kakut, parempaa kuin kaupan kakku.
[/quote]
Totta! Mutta ehdin jo luvata lapselle teema- kakun ja aion sen nyt toteuttaa.
Ja se sotku, kun on koko keittiö täynnä taikina- ja sekoituskulhoja! Ikuisuus menee siivotessa! Ap
Täällä yksi! Tämän vuoksi opetin tyttäreni leipomaan todella aikaisin, hän hoitaa meidän perheen leipomiset :)