Aiotko käyttää maskia, jos sellainen suositus tulee
Siinäpä se. Toki tästä voisi saivarella monella tapaa, mutta pidetään kysely yksinkertaisena. Jos ja kun suositus tulee, niin millainen ensifiilis sinulla on? Aiotko pukea maskin päällesi julkisilla paikoilla?
Kommentit (55)
En aio. Toki jos työpaikalle tehdään yhteinen ohjeistus, niin en minä siellä ala väkisin vastaan taistelemaan.
Olen käyttänyt maaliskuusta asti.
Kesäkuussa en käyttänyt, nyt käytån, koska tilanne on huonontunut.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa en käyttänyt, nyt käytån, koska tilanne on huonontunut.
Eikä ole? Sairaaloissa ei ketään, ei kuolleita?
Käytän kaupassa, jos tartuntatilanne muuttuu tosi radikaalisti. Kotipaikkakunnallani ei ole julkistettu yhtään tartuntaa, eikä tuossa lähikaupungissakaan ole ollut kuin viimeksi kai kesäkuussa joku yksittäinen.
Todellakin aion. Nenäni on oksettavan iso niin on helpotus saada se piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan oman lähialueeni tilannetta ja sen mukaan otan käyttöön tai jätän käyttämättä.
Sama täällä. Lisäksi, jos menen paikkaan, missä liikkuu porukkaa ympäri Suomea, ja ulkomaalaisiakin, silloin käytän maskia.
Käytän julkisissa ja luultavasti kaupoissa, kun suositus tulee.
Toivoisin tosin vähän vahvempaa kannanottoa kuin suositus. Suositus on vähän liian laimea suomalaisille, maskin käyttösuositus koetaan vähän huvittavana mouhoamisena, joka tuo lähinnä henkistä turvallisuutta pelokkaille ja epävarmoille ihmisille.
Jos niitä saa ilmaiseksi, niin käytän mukisematta. Omakustanteisesti en käytä, enkä myöskään lähde niitä varta vasten metsästämään kaupoista.
En käytä sitten enää julkisia enkä muutenkaan tuppaudu enää. Auton hankinta taas edessä.
Kaupassa voin käydä moottoripyöräkypärä päässä:D
Early adopterit liikkeelle ja siitä sitten pikku hiljaa kaikki muutkin.
En aio tuhlata rahojani niihin. Ja ennen kuin joku ehtii, niin en myöskään aio viritellä mistään sukista itselleni kuonokoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa en käyttänyt, nyt käytån, koska tilanne on huonontunut.Eikä ole? Sairaaloissa ei ketään, ei kuolleita?
Kaksi ensimmäisistä asioista mitä koronasta opittiin olivat sen pitkä itämisaika sekä pitkä aika oireiden alkamisesta vakavampien oireiden ilmaantumiseen. Eli jos tartuntamäärät lähtevät nousuun, pitää heti toimia. Sairaalahoitoa tarvitsevien sekä kuolleiden määrä näkyy vasta viiveellä. Myös jatkotartunnat tulevat ilmi pahasti jälkijunassa. Tämän takia korona leviää niin helposti. Siihen reagoidaan liian hitaasti.
Saatan vetäistä maskin naamalle kaupassa käynnin ajaksi tai jos käytän julkisia, mutta en todellakaan tuolla kadulla kävellessä mitään maskia käytä.
Maski suojaa muita ihmisiä sen maskin käyttäjän viruksilta ja bakteereilta.
Venttiililliset raksamaskit taas suojaavat maskin käyttäjää lähinnä pölyltä yms. isommilta hiukkasilta. Virukset menevät siitä läpi.
Tottakai käytän.
En mä siihen suosituksia kaipaa.
Suomen viranomaiset eivät nauti arvostustani.
Suosituksella ei ole vaikutusta maskin käyttööni. Käytän jos tuntuu tarpeelliselta, muulloin en käytä vaikka kuinka pahasti katsottaisiin.
Seuraan oman lähialueeni tilannetta ja sen mukaan otan käyttöön tai jätän käyttämättä.