Miten halvasta ruuasta saa hyvän makuista?
Vinkkejä köyhälle, jota ainainen makaronimössö ja muut halpisruuat on alkanut tympiä ja ketsuppi tulee jo korvista ulos? Pienet määrät tuoretta valkosipulia ja tuoretta inkivääriä on monen ruuan pelastus, mutta ei niitäkään joka päivä jaksa.
Kommentit (24)
Leila Koo kirjoitti:
Perunassa, juureksissa, kaaleissa ja sipuleissa, pavuissa ja herneissä on makua omasta takaa ja ovat halpoja ruokia. Pasta on ravintoarvoonsa nähden minusta kalliinpuoleista ruokaa ja mautontakin se on.
En mä ainakaan sitä koskaan pelkästään syö Käytän erilaisiin ruokiin tai sitten jonkin hyvän kastikkeen kanssa. Eikä se nyt kovin kallista ole. Kilon saa muutamalla kymmenellä sentillä.
Itse googlailen köyhien maiden perinnereseptejä, ne on usein suunnilleen nollabudjetilla ja silti tosi maistuvia. Ihan ihmeellistä miten vähistä aineksista saa melkein ravintolatason ruokaa. Teen usein intialaista, marokkolaista, etiopialaista. Kerran kun on ostanut nuo mausteet (ostan itse etnokaupasta) niin niillä pötkii jo pitkälle.
Just tällä hetkellä minulla on pho-keiton liemi hautumassa, siihen piti ostaa "uutena" vain kasvikset, luuliha, ja tuore korianteri. Suunnilleen tyhjästä nyhjäistyä.
Leila Koo kirjoitti:
Perunassa, juureksissa, kaaleissa ja sipuleissa, pavuissa ja herneissä on makua omasta takaa ja ovat halpoja ruokia. Pasta on ravintoarvoonsa nähden minusta kalliinpuoleista ruokaa ja mautontakin se on.
Musta taas makarooni on ihan hyvää paljaaltaankin. Ketsupin kanssa se on parempaa ja kun sekaan laittaa vähän jauhelihaa niin sitä syö vaikka viikon aamusta iltaan. Kokeiltu on. :)