Kerrostaloasujat! Onko teillä parveke?
Kommentit (29)
On ranskalainen parveke. 44 numeron kenkä mahtuu parvekkeen syvyys suunnassa.
On lasitettu, aurinko paistaa.Millä saa varjoa luotua ?vinkkejä , kuumuus on sietämötön niin ei paljon huvita istua siellä.
Minulla on mukava parveke kun se on L:n mallinen. Asun siis talon nurkassa ja parveke kiertää sekä etelä-, että länsiseinälle.
Vierailija kirjoitti:
On lasitettu, aurinko paistaa. Millä saa varjoa luotua ?vinkkejä , kuumuus on sietämätön, niin ei paljon huvita istua siellä.
Kultaseni, siirrä lasit syrjään niin ainakin tuulisella säällä parvekkeella oleskelu on siedettävää! Kaihtimet tai edes päivänvarjo helpottavat myös tilannetta.
Löytyy 20m2 lasitettu parveke josta käynti omalle pihalle. Lasien eteen on pultattu katosta laskeutumaan (250cm) paksuhkot kermanvaaleat verhot ja päätylaseissa samanväriset kaihtimet verhojen sijasta, samoin lasiovessa josta siis astutaan pihalle. Eli ei haittaa auringon porotus, tosin eipä haittaa muutenkaan, koska ilmalämpöpumppu.
Juu, 50-luvulla rakennetun talon yksiön parveke on mukava lisähuone kesällä. Parhaillaan juon täällä aamukahvia.
On kuisti ja pieni piha sisäpihalle päin josta ihmiset harvoin kulkee ohi koska kulkevat parkkipihan puolelta. Tykkään. Omistan kissan ja piha on aidattu joten kissakin voi ulkoilla.
Kyllä on. En olisi suostunut muuttamaan sellaiseen kerrotaloasuntoon, jossa ei olisi ollut parveketta.
Vierailija kirjoitti:
Jugend oli 1920-luvulle tultaessa auttamattomasti ohi.
Olen eri ja vieläpä eri mieltä. Kyll tuolloin oli jugendia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri ja vieläpä eri mieltä. Kyll tuolloin oli jugendia.
Ensinnäkin sen nimi oli Suomessa kansallisromantiikka ja toiseksi 1920-luku oli jo modernismin aikakautta.
Kalliossa asun 1938 rakennetussa yksiössä. Ei parveketta mutta Kalliosta en muuta pois.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi Hitlerijugendi joka oli vasta tuloillaan.
On, asun 1970-luvun betonielementtitalossa.