Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Silta-sarjan naispoliisi asperger?

Vierailija
14.07.2013 |

Tai joku muu vastaava?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää toistuvat asperger-aloitukset on? Onko se jotenkin trendikäs vaiva? Coolia olla melkein tavallinen, mutta jännästi hankala? 

Vierailija
22/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 19:09"]

Mitä nää toistuvat asperger-aloitukset on? Onko se jotenkin trendikäs vaiva? Coolia olla melkein tavallinen, mutta jännästi hankala? 

[/quote]

Ei tässä mitään coolia ole, mutta on kiva, kun omalle omituisuudelle löytyy jokin todellinen selitys. Se on ihan totta helpotus kuulla. Varsinkin, jos on lapsesta asti luullut (kuten minä) että on vain epänormaali ja tyhmä, kun ei pysty samanlaiseen sosiaaliseen kanssakäymiseen kuin kaikki muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tän aloituksen aikoinaan silloin kun toi sarja alkoi, mutta muut on sitten nostelleet. Paitsi nyt. On kyllä totta, että ilman av:ta en olisi varmaan koskaan koko aspergerista kuullutkaan.

-ap

Vierailija
24/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergeriakin on eri tasoista, joten kyllä mielestäni voi ihan hyvin olla.

Vierailija
25/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä

Vierailija
26/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Asperger ole kuitenkin suhteellisen lievä ongelma? Jos on vakavampaa, niin kyse on Autismista.

Vierailija
27/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 19:42"]

Eikös Asperger ole kuitenkin suhteellisen lievä ongelma? Jos on vakavampaa, niin kyse on Autismista.

[/quote]

Ei Aspergerilla ja HFA:lla (hyvätasoinen Autismi) ole diagnoosikriteereissä oikeastaan muuta eroa kuin se, onko ollut kehityksellistä viivästymää vai ei.

Vierailija
28/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mullakin asperger??

Muija on sanonut että olen kylmä ja tunteeton?? Mikä ehkä onkin totta.

Vierailija
29/31 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 19:42"]

[/quote]

Kyllä Aspergeriakin on eri tasoista. Lievempää, jotka kykenevät elämään jotakuinkin tavallista elämää sekä vaikeampaa, jotka eivät pysty asumaan ja elämään aikuisinakaan itsenäisesti.

Vierailija
30/31 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Muistuttaa itseäni hyvin paljon. Ilahdutti kun näin sarjan ensi kertaa - viimeinkin päähenkilö joka on kuin minä. Hyvässä ja åpahassa. Olen jopa Sagan näköinen. 

Vierailija
31/31 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:24"]

Aspergereilla on empatiaa, mutta se on "järkiempatiaa, joka perustuu siihen, että pysphdytään ajattelemaan ja vertailemaan vaihteoehtoja,miltä toisista saattaisi tuntua - kun taas "tavalliset" ihmiset yleensä myötäelävät empatiansa jotenkin automaattissemmin, vaikka se sitten välillä meneekin ihan pieleen, kuten tämäkin palsta osoittaa.

[/quote]

Joo. Itsellänikin juuri noin että itsessään esim. toisen kärsimyksen näkeminen ei aiheuta minussa mitään tunnetiloja, kuten ilmeisesti normaaleilla aiheuttaa empatian kautta. Mutta olen oppinut miten odotetaan reagoitavan sellaisissa tilanteissa ja voin näytellä myötätuntoa ja empatiaa kyllä, vaikka sisäisesti olen täysin välinpitämätön itse tilanteesta. Tämä ulottuu paljolti myös omiin tuntemuksiini, suhtaudun niihinkin viileästi ja ikään kuin ne tapahtuisivat ulkopuoliselle. Jopa fyysinen kipu omassa ruumiissa on usein jotain mitä vaan tarkkailen rauhallisena ihan kuin se ei olisi minussa edes, vaikka tiedän että on. Minä vaan katselen enkä tunne kipua, ruumis taas tuntee.

t. 6

[/quote]

Aivan sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan