Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion tehdä ikäerohullusta rikosilmoituksen

Vierailija
14.07.2013 |

huomenna kiihottamisesta kansanryhmää vastaan ja vihapuheesta. Tämän on loputtava. Ajatelkaa iän tilalle joku muu sana, vaikka "romani" tai "nainen", niin huomaatte kyllä että rikoksen tunnusmerkit täyttyvät.

T. 22-vuotias nainen, äiti, vaimo ja työntekijä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
2/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin sille bannia samoista syistä.

50 v nainen

No joo mun numero on 666.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

11 luku
Sotarikoksista ja rikoksista ihmisyyttä vastaan
10 §
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan

Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Vierailija
4/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tee se! Oon ajatellut ihan samaa. Jos tosiaan 20-25-vuotias korvattaisiin jotain muuta ryhmää kuvaavalla sanalla niin todellakin olisi rikos. Oon lukemattomia kertoja ilmoittanut asiattoman viestin, mutta joko bannia ei tule tai sitten kiertää sen uudesta ip osoitteesta. Se hullu on saatava tältä palstalta pois.

Vierailija
5/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tehdä mitään ilmoitusta. Ei tuosta kirjoittelusta mitään rangaistusta tule. Minä olen kirjoitellut vuosia sitten paljon pahempia juttuja, eikä niistä mitään rangaistusta tullut, vaikka poliisiin oli otettu yhteyttä.

Ette ole kyllä paljon nettipalstoja lukeneet, jos luulette "ikäerohullun" syyllistyneen johonkin rangaistavaan.

Vierailija
6/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaa yrittää. Voihan se olla että henkilöllisyys on helposti selvitettävissä ja se ihminen saadaan kiinni. Vaikka varsinaisesti rangaistusta ei tulisikaan niin olisi hyvä jos tuota ihmistä vähän jututettaisiin että mikä on pielessä... Omaisetkin voisivat huomata siinä samalla että tyypillä on ongelmia.

Vierailija
7/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei asia etenisikään oikeudessa, niin ehkä ikis saisi ilmoituksne myötä apua mielenterveysongelmiinsa.

Vierailija
8/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 17:59"]

Mun mielestä kannattaa yrittää. Voihan se olla että henkilöllisyys on helposti selvitettävissä ja se ihminen saadaan kiinni. Vaikka varsinaisesti rangaistusta ei tulisikaan niin olisi hyvä jos tuota ihmistä vähän jututettaisiin että mikä on pielessä... Omaisetkin voisivat huomata siinä samalla että tyypillä on ongelmia.

[/quote]

Lain mukaan poliisi saa selvittää henkilöllisyyden vain siinä tapauksessa, jos kirjoittajan epäillään syyllistyneen sellaiseen rikokseen, josta voidaan määrätä vähintään puoli vuotta ehdotonta vankeutta. Tässä tapauksessa henkilöllisyyttä ei siis voida selvittää, eikä rikosilmoituksen teosta ole mitään hyötyä.

Vierailija
9/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tutkitaan kiihottamista kansanryhmöö vastaan niin siitähän voi saada kaksi vuotta ja henkilöllisyys voidaan siis selvittää. Ei ongelmaa,

Vierailija
10/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 20:01"]

No jos tutkitaan kiihottamista kansanryhmöö vastaan niin siitähän voi saada kaksi vuotta ja henkilöllisyys voidaan siis selvittää. Ei ongelmaa,

[/quote]

"Ikäerohullun" kirjoittamat viestit eivät ole kansanryhmää vastaan kiihottamista. Ne eivät täytä sen rikoksen kriteerejä. Hänen henkilöllisyyttään ei selvitetä, koska siihen ei ole mitään laillista syytä.

Vierailija
11/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 21:06"]

"Ikäerohullun" kirjoittamat viestit eivät ole kansanryhmää vastaan kiihottamista. Ne eivät täytä sen rikoksen kriteerejä. Hänen henkilöllisyyttään ei selvitetä, koska siihen ei ole mitään laillista syytä.

[/quote]

No sittenhän se selvitetään että täyttävätkö kun teen huomenna sen tutkintapyynnön.

Vierailija
12/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 21:10"]

[/quote]

No sittenhän se selvitetään että täyttävätkö kun teen huomenna sen tutkintapyynnön.

[/quote]

Eivät täytä. Sen voin sanoa jo nyt. Vaikka hän olisi joka viestissä uhannut tappamisella ja kiduttamisella, ei siitä mitään tuomiota saisi, edes henkilöllisyyttä ei selvitettäisi. Minulla on tästä asiasta kokemusta. Poliisit nauravat sinulle, jos teet jonkin ilmoituksen.

Jos haluat ikäerohullun pois palstalta, niin pyydä ylläpitoa laittamaan hänet kirjoituskieltoon.

Vierailija
13/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystä onko Ikis syyllistynyt rikokseen tms. Tärkeintä on et hänet saadaan pois täältä keinolla millä hyvänsä. Annetaanhan pitkiä banneja Milannallekin eli sille joka myy niitä mauttomia sisustuskamoja niin miksei tollaselle joka vie "asiakkaita" täältä.?

Vaikka kuinka luulis jo erottavansa hänen aloitukset niin vähintään kerran illassa teen sen virheen et avaan hänen aloittaman ketjun ja sit ärsyttää.

Vierailija
14/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 21:10"]

[/quote]

[/quote]

Mistä tässä on kyse? Saisko pähkinänkuoressa?

-halipus

Vierailija
15/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Poliiseja ei tuommoinen kiinnosta, ainoastaan ei-eurooppalaisen maahanmuuton haitallisen nettovaikutuksen kritisoiminen.

Tuo rikosnimike perustuu muutenkin valehtelulle ja sana-akrobatialle, aivan kuten annetut tuomiot. "Kiihottaminen" herättää mielikuvan megafoniin puhumisesta torille ja neuvojen antamisesta muille. Ikäerohullu on vain sanonut oman mielipiteensä, aivan kuten suojelurahaa monikulttuurin paljastamisesta maksaneet sankarimiehet. Ei ole mitään näyttöä siitä, että joku on yrittänyt "kiihottaa" muita tekemään jotain.

Ikäerohullulle voisi antaa IP-bannit, mutta erilaisten virastokyylien ahdistelu olisi julkisten varojen tuhlausta ja liioiteltua stasimeininkiä.