Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvaus ja pääomatulot

Vierailija
14.07.2013 |

Vaikuttavatko pääomatulot työttömyyskorvaukseen? Vuokratulot asunnosta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntö on että ansiosidonnaiseen ei vaikuta, työmarkkinatukeen vaikutttaa. 

Vierailija
2/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Saan paketin ja mietin, että josko sijoittaisin sen yksiöön. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Saan paketin ja mietin, että josko sijoittaisin sen yksiöön. Ap.

Vierailija
4/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta paketti vaikuttaa siihen, milloin työttömyyskorvauksesi alkaa juosta.

Vierailija
5/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin vuoksi sulla on tuloja 

ei tipu korvausta

Vierailija
6/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oN totta, mutta se ei haittaa. Ap

Vierailija
7/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hirveän väärin mielestäni, että joku pystyy ostamaan sijoitusasunnon vuokratuloineen, ja samalla nauttii työmarkkinatukea, joka on meidän hikisestä selkänahasta revitty verojen muodossa. Ap, siinähän spennailet, mutta en arvosta ja kunnioita sua yhtään :(

Vierailija
8/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita myös sitä vaihtoehtoa, että ottaa vähän lainaa ja ostaa kaksion. Itse olen toiminut näin ja ainakin toistaiseksi näin on saanut paremman tuoton sijoitetulle pääomalle.

Vierailija
9/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin kukaan ehtii kommentoida mitään, ansiosidonnaisestakin 95 % tulee verovaroista. Eihän sitä voi mitenkään kassamaksuilla kattaa, vaikka moni luulee niin. Laskekaa vaikka, itsekin maksan vajaa 400 vuodessa (kiinteä maksu), se olisi äkkiä käytetty, jos jäisin työttömäksi. 

Vierailija
10/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nostaisi työmarkkinatukea, vaan ansiosidonnaista. Olen maksanut melkein 40 vuotta veroja, joten eiköhän minulle hetki jotain voi herua takaisinkin. Siinähän kadehdit.

Vierailija
11/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa kaksiot maksaa niin paljon, etten halua sellaista. Löysin yksiön jossa on hyvä hinta-laatusuhde ja alue hyvin. Ap

Vierailija
12/12 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 14:51"]

Ennenkuin kukaan ehtii kommentoida mitään, ansiosidonnaisestakin 95 % tulee verovaroista. Eihän sitä voi mitenkään kassamaksuilla kattaa, vaikka moni luulee niin. Laskekaa vaikka, itsekin maksan vajaa 400 vuodessa (kiinteä maksu), se olisi äkkiä käytetty, jos jäisin työttömäksi. 

[/quote]

ei ne rahat verovaroista tule. työttömyyskassa on kuten muutekin vakuutukset, jotka perustuvat siihen, että vakutuksen ottajia ja maksajia on paljon mutta vakuutuskorvauksen saajia vähän. Niinpä vaikka korvaukset ovatkin enemmän kuin joku yksittäinen vakuutuksen ottaja/korvauksen saaja saaja maksaa, yhtensä vakuutusksenottajien maksama summa riittää tähän ja jää ylikin.

ansiosidonaiseen tai peruspäivärahaan ei pääomatulot vaikuta, mutta jos pääomatuloja on paljon, alkaa työvoimaviranomainen lopulta katsoa, että et olekaan työtön, vaan työllistyt oman omaisuutesi hoidossa. Yksi vuokrakämppä ei tätä vielä aikaan saa, mutta kymmenkunta saajo. Sama osakkeiden kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi