5 vuotta naimisissa, ja luultavasti eroamme...
Asumme miehen nimissä olevassa rivitaloasunnossa, meillä on yksi 4-vuotias lapsi. Asiat ovat niin vääntyneet mutkille, ettei taideta saada korjattua tätä parisuhdetta.
En tiedä, miten sitä eroa nyt sitten hakee. Mies on sanonut, että jos haen eron, hän vaihtaa heti lukot oveen ja minä jään pihalle. Lapsen huoltajuudesta mies on sitä mieltä, että lapsi kuuluu hänelle, koska hän on lapsen maksanutkin. No mitä tuohon voi sanoa, niin hän maksoikin suurimmalta osin lapsettomuushoidot.
En pääse tästä tilanteesta mihinkään, koska pelkään, että mies todella heittää minut ulos ja pitää lapsen itsellään. Kuka minua voi auttaa? Mitä voi tehdä, ettei tarvitsisi lapsen nähden alkaa riitelemään liikaa, ettei lapsi pelästy? Täytyykö minun vain antaa periksi ja lähteä yksin ja toivoa, että viranomaiset tekevät lapsen huoltajuudesta jossain vaiheessa minua puoltavan päätöksen?
Minulla on hyväpalkkainen työ ja säästöjä, joten toki saan asunnon vuokrattua. Mutta lapsen kohtalo mietityttää. Mies on hyvä isä, silloin kun vaivautuu lapsen kanssa olemaan. Omat harrastukset ja kaverit ovat kuitenkin aina menneet perheen edelle. Eli mielestäni hänestä ole lapsen huoltajaksi..
Kommentit (26)
Olen satavarma, ettei mies edes haluaisi lapsen huoltajuutta, kunhan käyttää aihetta aseena. Eihän tuo kuvatus nytkään lapsen kanssa aikaa halua viettää,mten sitten yhtäkkiä muka. Nainen saa lähes poikkeuksetta holtajuuden jos niin haluaa. Ota uhteys oikeusaputoimistoon heti huomenna ap ja lähde. Ihan hirveä mies!
Niin koska miehet eivät taistele.
Mies saa huoltajuuden jois haluaa - ttai ainakin tekee naisen elämästä helbvettiä kymppitonneja maksavalla ja vuosia kestävällä prosessilla.
Ei kaikki miehet ole tuhnuja, joita ämmät vie kuin kuoriämpäriä.
Meitä on melko vittumaisia, joskin tarpeeksi fiksuja pysyäkseen täysin kaidalla polulla ;)
Niin ja siis nimimerkki voisi olla
-yksinhuoltaja-isä onnellisesti uudessa parisuhteessa
Aloita seuraavasti: Soita heti huomenna lastenvalvojalle ja sovi tapaaminen joko yksin tai yhdessä miehen kanssa. Lastenvalvojan kanssa sovitaan lasten huoltajuus- ja tapaamisasiat erotilanteissa. Eli hänelle soitto nyt ensialkuun.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 16:18"]
Lapsen on parempi isällään.
T: nainen
[/quote]
Miten ihmeessä tämmöinen kommentti?
Kaverini oli naimisissa narsistin kanssa. Hän lähti turvakotiin ennen eroa, ja sieltä häntä autettiin, jotta asiat sujuivata. heillä on kokemusta, kuinka toimia. Isä vaati lapsia itselleen. Oikeuteen meni, mutta lapset määrättiin äidille. Eikö yleensä ne äidille anneta, ellei äiti nyt ihan outo ole?
Kuulostaa kamalalta. Tukehdut hengiltä tuollaisen kanssa.
Ei tod saa isä lasta, kun ei tähänkään mennessä ole hoitanut, se ratkaisee.
Älä anna sen kusettaa/painostaa sua. Ota itse asioista selvää!
Äläkä suostu kyttäyksen alle!!!
Toi miten isä puhuu lapsen kuullen on ihan kamalaa, manipulointia ja henkistä väkivaltaa. Tekee lapselle pahaa, ei lapsi ymmärrä! Vedä rajat nainen!
Minä suosittelen myös lähtemään. Lapsi ja tärkeimmät tavarat mukaan ja vaikka sitten turvakotiin jos esim. vanhemmillesi ei pääse aluksi. Kuulostaa nimittäin kovin sekopäiseltä tuo mies.
Silmääni vain pisti tuo lapsen kommentti nalkuttamisesta riitatilanteessa. Ensimmäinen ajatus oli se, että mies on laittanut nuo sanat lapsen suuhun. Yksikään nelivuotias ei taatusti käänny vanhempaansa vastaan eikä varsinkaan ap:n tilanteessa, jossa äiti on ollut yksin vastuussa hänestä.
En oikeasti usko, että mies saisi huoltajuutta ap:n tapauksessa.
Mitä jos ihan ensin yrittäisitte kesukustella miehen kanssa. Onko mitään enää tehtävissä suhteen pelastamiseksi ja kummankaan mielestä ei, miten ero vahingoittaisia lasta mahdollisimman vähän.
Miehen sanoilla ei ole merkitystä. Lapsen huoltajuus ratkotaan viime kädessä oikeudessa. Teet mitä haluat. Älä anna miehen harjoittaman psykologisen painostuksen vaikuttaa itseesi.
Aiat ei tietenkään mene ihan niin kuin miehesi sanoo. Js haluat eron, ota yhteys kunnalliseen oikeusavustajaan tai omaan asianajajaan, joka kertoo miten ja millä ehdoilla omaisuudesta ja lapsen huoltajuudesta sovitaan.
Toisaaöta mieshän kuulostaa siltä, että hän haluaa jatkaa duhdtta ja on valmis tekemään sen eteen töitä. Jos kyse ei ole väkivallasta, voisi kannattaa käydä jollain perheterapeutilla, edes sitä varten, että pystyisi keskustelemaan erosta asiallisesti.
Ei voi vaihtaa lukkoja omaan kotiisi oli omistajana kuka tahansa. Lapsi on teidän yhteinen maksuista huolimatta.
T mies.
No mies haluaa jatkaa tätä suhdetta, kunhan se menee hänen ehdoillaan, kuten tähänkin saakka. Eli vapaa-aika on miehen omaa aikaa ja tekee mitä huvittaa. Voi olla viikonlopun poissa kaverireissulla ja sitten kun tulee kotiin, on vaimon aika olla se mitä pitää eli petiin vaan. Ja sitten mies menee taas omia menojaan, oksettaa! Ihan kuin olisin joku yhden illan pano ja muuta mies ei minusta haluakaan.
Yritin lomareissulla saada miestä olemaan minun ja lapsen kanssa, niin mies uhitteli heti, että sitten hänen on sama lähteä kotiin ja sitten lapsi itkee, kun "äiti on niin ilkeä isille, äiti pilaa nalkutuksella aina kaiken". Jouduin sitten taipumaan ja mies meni kesken lomailumme yöreissuun.
Minä taas en pääse ilman lasta edes kävelylle, en saa harrastaa mitään säännöllistä, ystävätkin ovat lopettaneet pyytämästä mihinkään, kun en ilman lasta ole päässyt. Kun äitiysloma loppui, kuukausien hakemisen jälkeen sain työpaikan. Mies vahtii kelloa, että olen ajallaan kotona. Välillä syyttelee, että petän häntä, koska viihdyn työssäni. Jos menen työpäivän jälkeen kauppaan, täytyy se etukäteen ilmoittaa. Elämä on hankalaa ja painostavaa, koen että minulla olisi 100 % helpompaa yksin lapsen kanssa.
Ootko ehdottanut miehelle, että menisitte parisuhdeneuvontaan? Kannattaisi myös harkita asumuseroa, ennen varsinaista eropäätöstä. Älä riitele miehen kanssa, vaan keskustele rauhallisesti toiveistasi. Sano, että haluaisit aikalisän. Jos mies alkaa tällöin uhkailemaan, sano että se ainoastaan pahentaa asioita. Ketään ei voi pitää parisuhteessa uhkailemalla.
Mies luultavasti pettää itse ja siksi vahtii sua. Ota lapsi, koiraa se asunto ja häivy. Terv kolmen yh. Avioerohakemuskaavakkeita saa netistä
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 13:46"]
Ei voi vaihtaa lukkoja omaan kotiisi oli omistajana kuka tahansa. Lapsi on teidän yhteinen maksuista huolimatta.
T mies.
[/quote]
häiriintynyt ämmä esiintyy netissä miehenä :/
Yksikään mies ei ole niin moraaliton paska, että kääntyisi omiaan vastaan. Luuseri.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 15:33"]
T mies.
[/quote]
OT
T miehellä näyttää olevan vihanhallintaongelma. Suosittelen ammattiavun pariin hakeutumista.
Yksikään mies ei ole niin moraaliton paska, että kääntyisi omiaan vastaan. Luuseri.
[/quote]
Ap, miehesi vaikuttaa tunnekylmältä ihmiseltä, kontrollifriikiltä, joka kyttää sinun elämääsi ja määräilee sinua, mutta itse elää kuin perhettä ei olisikaan. Ihan niin kuin häntä ei koskisi samat säännöt kuin sinua - ja vielä hänen itse laatimansa säännöt.
En yhtään ihmettele, että haluat erota miehestäsi. Hän käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Pahinta on hänen lasta koskeva uhkalunsa, että menetät lapsesi, ellet tottele miestäsi.
Ota lapsesi ja tärkeimmät paperisi ja pakene, kun vielä voit. Mene vaikka turvakotiin turvaan. Sieltä käsin voit järjestellä itsellesi ja lapselle uuden elämän. Ota yhteyttä myös lastensuojeluun ja oikeusaputoimistoon. Hanki itsellesi asianajaja, joka auttaa sinua (hyvin todennäköisessä) huoltajuuskiistassa ja omaisuuden osituksessa.
Turvakotien yhteystietoja:
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=8
Linkin takana on muutakin tarpeellista tietoa perheväkivallasta tms. Kannattaa lukea.
Avioerohakemus (lomake):
Muista että myös henkinen väkivalta on väkivaltaa. Sinun ei tarvitse alistua siihen.
Ole rohkea ja puolusta omia ja lapsesi oikeuksia turvalliseen kotiin ja elämään.
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 15:33"]
T mies.
[/quote]
[/quote]
OT
T miehellä näyttää olevan vihanhallintaongelma. Suosittelen ammattiavun pariin hakeutumista.
Hommaa vuokra-asunto salassa. Siirrä sinne pikku hiljaa vaatteita & leluja ja kettiötavaroita ( kerro vaikka vieväsi kierrätykseen/ lapsiperheiden keräykseen tms) Ilmoita/neuvottele että aloitat syksyllä jonkun säännöllisen harrastuksen, joku jumppa tms. Käyt siellä pari kertaa ja sitten alatkin käydä valmistelemassa vuokra-asunnossa asumista.
Kun kaikki on muuttoa varten valmista ( tai jo nyt heti) lähde lapsen kanssa TURVAKOTIIN. Siellä ammattilaiset auttaa sinua ja pitää huolen ettei mies pääse hakemaan lasta ja sinä pääset omaan asuntoon. Muista hankkia lähestymiskielto yms. Tsemppiä! Sulla on hankalat kuukaudet edessä mutta elämäsi on varmasti paremmassa jamassa kun pääset miehestäsi eroon. Äläkä taivu uhkailuun