Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 vuotta naimisissa, ja luultavasti eroamme...

Vierailija
14.07.2013 |

Asumme miehen nimissä olevassa rivitaloasunnossa, meillä on yksi 4-vuotias lapsi. Asiat ovat niin vääntyneet mutkille, ettei taideta saada korjattua tätä parisuhdetta.

En tiedä, miten sitä eroa nyt sitten hakee. Mies on sanonut, että jos haen eron, hän vaihtaa heti lukot oveen ja minä jään pihalle. Lapsen huoltajuudesta mies on sitä mieltä, että lapsi kuuluu hänelle, koska hän on lapsen maksanutkin. No mitä tuohon voi sanoa, niin hän maksoikin suurimmalta osin lapsettomuushoidot.

En pääse tästä tilanteesta mihinkään, koska pelkään, että mies todella heittää minut ulos ja pitää lapsen itsellään. Kuka minua voi auttaa? Mitä voi tehdä, ettei tarvitsisi lapsen nähden alkaa riitelemään liikaa, ettei lapsi pelästy? Täytyykö minun vain antaa periksi ja lähteä yksin ja toivoa, että viranomaiset tekevät lapsen huoltajuudesta jossain vaiheessa minua puoltavan päätöksen?

Minulla on hyväpalkkainen työ ja säästöjä, joten toki saan asunnon vuokrattua. Mutta lapsen kohtalo mietityttää. Mies on hyvä isä, silloin kun vaivautuu lapsen kanssa olemaan. Omat harrastukset ja kaverit ovat kuitenkin aina menneet perheen edelle. Eli mielestäni hänestä ole lapsen huoltajaksi..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Onko miehellä avioehto? Ellei  oo ja olette naimisissa niin saat puolet. Mikäli avoliitossa niin pahempi juttu sillä lähdet tyhjin käsin mitä nut irtaimistoa.

Vierailija
22/26 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalisti isä saa yksinhuoltajuutta ellei vaimo ole psyykkisesti sairas, alkoholisti, huumeriippuvainen. Yhteishuoltajuus ja isä on joka toinen nk viikonloppuisä tai miten nyt sovitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 14:27"]

No mies haluaa jatkaa tätä suhdetta, kunhan se menee hänen ehdoillaan, kuten tähänkin saakka. Eli vapaa-aika on miehen omaa aikaa ja tekee mitä huvittaa. Voi olla viikonlopun poissa kaverireissulla ja sitten kun tulee kotiin, on vaimon aika olla se mitä pitää eli petiin vaan. Ja sitten mies menee taas omia menojaan, oksettaa! Ihan kuin olisin joku yhden illan pano ja muuta mies ei minusta haluakaan.

Yritin lomareissulla saada miestä olemaan minun ja lapsen kanssa, niin mies uhitteli heti, että sitten hänen on sama lähteä kotiin ja sitten lapsi itkee, kun "äiti on niin ilkeä isille, äiti pilaa nalkutuksella aina kaiken". Jouduin sitten taipumaan ja mies meni kesken lomailumme yöreissuun.

Minä taas en pääse ilman lasta edes kävelylle, en saa harrastaa mitään säännöllistä, ystävätkin ovat lopettaneet pyytämästä mihinkään, kun en ilman lasta ole päässyt. Kun äitiysloma loppui, kuukausien hakemisen jälkeen sain työpaikan. Mies vahtii kelloa, että olen ajallaan kotona. Välillä syyttelee, että petän häntä, koska viihdyn työssäni. Jos menen työpäivän jälkeen kauppaan, täytyy se etukäteen ilmoittaa. Elämä on hankalaa ja painostavaa, koen että minulla olisi 100 % helpompaa yksin lapsen kanssa.

[/quote] Ala etsimään asuntoa ja ota ero. Ei hyvältä vaikuta.

Vierailija
24/26 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nalkuttaminen. Ehdota miehelle epäkohtien korjaamista. Teillä on todellisia ongelmia vasta kun ei suostu.

Vierailija
25/26 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoho, mies saa yksinhuoltajuuden jos osaa hiukkaakaan pelata.

Seikat, joihin itse suosittelen kiinnittämään huomiota:

-naisen heikompi taloudellinen asema

-jos nainen on töissä esim. palveluammatissa, kannattaa käyttää alan suurta vaihtuvuutta ja epäsäännöllisiä työaikoja

-mahd. vuorotyö on aina nostettava esiin; vaikeuttaa huomattavasti lapsen hoidon järjestämistä - onko alueella esim. ympärivuorokautista päiväkotia, onko naisella autoa, jolla kulkea jne.

-kannattaa punnita myös naisen mahdollisten laihdutusyrityritysten yms. vetämistä esiin; saattaa olla, että ei tarjoa lapselle normaalia monipuolista ruokavaliota

Summa summarum; yhtäkään kievä ei kannata jättää kääntämättä.

Lisäksi kannattaa pyrkiä vakuuttamaan nainen siitä, että tämä ei selviä yksinhuoltajana - naisiin on yleisesti ottaen helppo vaikuttaa, koska saattavat olla jo ennestään epävarmoja itsestään.

Mies saa kyllä huoltajuuden helpohkostikin kunhan taistelee.

Älkää miehet antako periksi näille psykopaateille! Pilaavat vain lapsennekin.

Vierailija
26/26 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on parempi isällään.

T: nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan