Siis pitääkö bussilla kouluun liikkuvien alkaa käyttää maskeja? Miten lapset osaavat muka käsitellä maskia oikein?
Niitä pitäisi olla kymmeniä, että se olisi hygieenista. Ja joka päivä pitäisi pestä 90 asteessa. Ei sitten mitään järkeä. Kyllä Suomen päättäjät on tyhmiä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Mitään pakkoa ei ole tulossa.
Järjellä kun ajattelee, niin hienosti se pahin vaihe selvitettiin ilman mitään maskeja. Miksi siis nyt olisi jotenkin kauhea tarve niille?
Otatko mieluummin maskit vai perutaanko taas kaikki tapahtumat, suljetaan raflat jne?
Tuskin täällä viisaampia ollaan kuin keski euroopassa.
Maskit päälle julkisiin liikennevälineisiin, vähintään.
Ennen kuin leviää käsiin. Kun jengi on rokotettu, pois
Vain suomalainen on vissiin niin idiootti ettei osaa käyttää maskia...oli sitten lapsi tai aikuinen. Muualla maailmassa näyttää onnistuvan ja ilman jatkuvaa marinaa.
Kyllä taas tuntuu mukavalta asua tavallisen keskisuuren kaupungin taajamalähiössä, jossa on omakotitalo parin kilometrin päässä keskustasta. Lapsi kulkee kilometrin alakouluun ja myöhemmin pari kilometriä yläkouluun ihan omin jaloin tai pyörällä. Julkisia ei ole tai ainakin ne aikataulut ovat aivan onnettomasti suunnitellut niin, ettei niitä kukaan koulussa ja töissä käyvä pysty hyödyntämään. Omaan autoon ei naapurin korona lennä.
Meillä kyllä on kankaiset maskit olleet jo jonkin aikaa sen takia, että omainen on hoitokodissa. Siellä sai tavata kesän kynnyksellä pihassa etäisyyden päässä, ja talosta sai naamarätin vielä varmuuden vuoksi. Sitä ei enää otettu takaisin vaan se tuotiin kotiin ja kehotettiin pesemään ja laittamaan naamalle seuraavallakin vierailulla. Kaupungin päiväkotityöntekijät laitettiin suurin joukoin maskinompelutyöhön, kun lapset vähenivät päivähoidosta, joten maskeja on nyt tuhansia jossain varastossa valmiina odottamassa.
Itse seurasin oman teini maskin käyttöä lääkäri käynnin ajan. Hän korjaili maskia koko ajan. Eli tunki likaiset sormet naamaansa. Aikaisemmin hän on osannut julkisilla paikoilla olla koskematta naamaansa. Itse ajattelin, etten suosittele hänelle maskia koulumatkoihin tai saati kouluun. Hän on varmasti hygienisempi ilman maskia.
Eikö se mene niin, että maski ei suojaa tervettä mutta se hiukan vähentää sairaan ihmisen pärskeitä lentämästä ympäristöön. Siis kaikki, joilla on maski, ovat sairastuneet koronaan... Onhan se hyvä tietää, ketkä kannattaa kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalainen on vissiin niin idiootti ettei osaa käyttää maskia...oli sitten lapsi tai aikuinen. Muualla maailmassa näyttää onnistuvan ja ilman jatkuvaa marinaa.
Maskimaissa taudit on levinneet valtavasti. Syy vai seuraus?
Hyvä. Nyt kehtaa pienessä yskässä lähteä liikenteeseen. Ja istua bussissa toisten viereen. Ei tarvitse enää seistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Mitään pakkoa ei ole tulossa.
Järjellä kun ajattelee, niin hienosti se pahin vaihe selvitettiin ilman mitään maskeja. Miksi siis nyt olisi jotenkin kauhea tarve niille?
Pahimmassa vaiheessa koulut ja päiväkodit olivat kiinni, paljon ihmisiä etätöissä, Uusimaa suljettuna jne. Nyt meinataan pärjätä ilma sulkuja, kun käsienpesun, käsidesien lisäksi otetaan käyttöön kasvomaskit. Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mene niin, että maski ei suojaa tervettä mutta se hiukan vähentää sairaan ihmisen pärskeitä lentämästä ympäristöön. Siis kaikki, joilla on maski, ovat sairastuneet koronaan... Onhan se hyvä tietää, ketkä kannattaa kiertää kaukaa.
No hyvähän se on, kun kukaan ei änkeä viereeni metrossa istumaan, kun käytän maskia.
terveisin: ei koronaa mutta muuten vain varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teistä on se ikä, että lapsi on riittävän vanha menemään kouluun bussilla? Meillä menee eskarilaisetkin koulukyydillä kouluun (jossa eskari siis tässä kunnassa järjestetään).
On aivan eri asia panna lapsi "koulukyydillä" eskariin, kuin tyrkätä se ratikkaan tai metroon yksin Helsingissä.
Samoin koulumatkan kulkeminen, on eri asia kulkea ekaluokkalaisena koulumatka yksin jossain maaseudulla verrattuna siihen, että joudut ylittämään esim monta vilkasta katua pääkaupunkiseudulla ja saatat kohdata monenmoista kulkijaa kadulla.
Ei voida tehdä mitään. Liian vaikeeta ja mälsääkin. Muut voi, mutta mulla pitää olla kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäväthän ne lapset maskeja Aasiassa, olettaisin että onnistuu siis suomalaisiltakin lapsilta.
Käyttävät joo, mutta osaavatko käyttää kuten pitää?
Mitä olen ulkomailta valokuvia nähnyt, niin maskeja käytetään miten sattuu, räplätään käsin, roikotetaan välillä kaulalla jne., ja tätä tekevät sekä lapset että etenkin aikuiset.
Allekirjoitan tämän täysin. Oon opettanut lapsia, joista oon vaan ihmetellyt, että miten noin typerien ihmisten lapsi on näin fiksu ja kohtelias. Mun kaikki oppilaat, jopa ne "hankalat" on ihan mahtavia pieniä ihmisiä, mutta muutaman vanhemmat aiheuttaa mulle harmautta hiuksia vaan olemalla tampioita.