Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä anopissa niin rassaa?

Vierailija
14.07.2013 |

Mulla on kokemusta vain kahdesta anopista, mutta molempien kanssa olen tullut erittäin hyvin toimeen.

Ex-anoppia käyn vielä 10v jälkeenkin joskus moikkaamassa kun lähistöllä liikun.

Samoin tää nykyinen on samanhenkinen kuin minä. Meillä on jopa sama vaatemaku. Käyn anoppilassa ihan mielellään yksinkin.

Siellä tunnen olevani toisessa kodissani.

Jotenkin tätä palstaa lukemalla on tullut sellainen fiilis, että anopista tehdään joku hirviö. Anopin virheitä liioitellaan ja niistä paisutellaan ylitsepääsemättömiä esteitä. Ei munkaan anopit täydellisiä ole olleet, mutta pidän heistä silti. Oikein odotan sitä että ensi viikolla taas päästään anoppilaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi puuttuu liikaa sekä perheen talousasioihin, että lastenhoitoon. Velvottaa miestäni toimimaan taksikuskina, vaikka välimatkaa on sen 50km ja meillä kolme pientä lasta. Saattaa soittaa tunnin varoajalla, että nyt olis gynenreissu kaupungilla, että tuuppas kuskaamaan. Hoidamme lapsemme väärin, kun emme vie heitä päiväkotiin. Kolmevuotiaan kuuluu anopin mielestä juoda vielä lämmintä maitoa tuttipullosta ja kun olemme eri mieltä asiasta, olemme huonoja vanhempia. Alkuun olimme huonoja ihmisiä, kun teimme lapsen aviottomaan liittoon, nyt kun olemme naimisissa, olemme silti huonoja ihmisiä. Tätä listaa voisi jatkaa maailman ääriin..

Vierailija
2/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä anoppi opettaa kolmivuotiasta vaipattomaksi huutamalla pöntön vieressä "pidä nyt siitä pippelistä kiinni" ja ihmettelee kunnei sitä pissaa tule muualle kuin vaippaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme pitää mielessä, että lapsien kuuluu saada terve suhde molempiin isovanhempiin. Kuitenkin miehen äiti puuttuu liikaa elämäämme; koska emme ole naimisissa. Oma äitini on juoppo. Että tällaisia anoppeja meillä. Miehen äiti on todennäköisesti tyytyväinen vasta kun olemme naimisissa ja molemmilla on vakituinen työ. Oman äitini luo emme voi lasten kanssa mennä kuin ennen klo kahtatoista. Muussa tapauksessa akka makaa räkäposkella, eikä se ole lasten katseltavaa..

Vierailija
4/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini on sellainen jalokivi että hänen omat lapsensa ovat pistäneet välit poikki lähes täysin. Kun muutin miehen kanssa saman katon alle, ilmoitti mies äidilleen ettei saa tulla lähellekään meidän kotia.

Sen muutaman kerran mitä olen tavannut anoppia, olen päässyt äkkiä jyvälle miksi hänen omat lapsensa eivät halua olla tekemisissä tämän kanssa. Niin sairas mieli tällä ihmisellä ettei lähelle kannata päästää.

Vierailija
5/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä luettelosta voi tulla pitkä. Muistutan aluksi, että on olemassa erilaisia anoppeja, ja tämä lista on niistä rassaavista.

1. sekaantuu asioihin, jotka eivät hänelle kuulu ja joista ei mitään tiedä (lastenkasvatukseen varsinkin, ruoka oli jo vauvoille sopimatonta. Sivuvaikutus oli se, että ei voinut ottaa tosissaa oikeita hyviäkään neuvoja)

2. arvostelee aiheettomasti tekemiä,niitä joista ei edes tiedä (missä olen ollut kun ei se tuttu ollut nähnyt ... en tiedä, miksi sellaisen jutun keksi)

3. vaatii elämään samalla tavalla kuin hänkin on elänyt (pitää typeränä esim. lukemista)

4. käskee tekemään yhtä jos toista ("hae tuolle sukat" - siis minun miehelleni, hänen aikuiselle pojalleen)

5. kieltää tekemästä tavallisia asioita (puhumasta puhelimessa kaverini kanssa raha-asioista, siis kaverin. Lankapuhelimen aikaan näin)

6. ei sallinut miniän tehdä mitään oman mielensä mukaan, vaikka ensin lupasi tai peräti käski tai kysyttäessä ei vastannut oikein, (siirsi miniän istuttamat kukat toiseen paikkaan ja vaihtoi verhot, vaikka kysyin, että laitanko nämä)

7. Jotenkin sellainen yleinen moittimisen ja mitätöinnin ilmapiiri oli anopin aikaansaamaa.

Vierailija
6/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. Haluaa määrätä lasten lukumäärän, eikä tyydy vain ilmoittamaan sitä vaan taistelee viimeiseen asti oman mielipiteensä puolesta.

Vierailija
7/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. Ehdottaa avioeroa, haukkuu narsistiksi

Vierailija
8/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Ei pyydä koskaan anteeksi, vaikka olisi päästänyt suustaan mitä.

11. Palvelee kuin vieraita ja kärsii siitä äänekkäästi

Vierailija
9/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus! "Koska minulla on kiva anoppi niin en ymmärrä miten jollain voisi olla kamala anoppi."

Vierailija
10/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12. Arvostelee lasten ulkoista olemusta hyvinkin rumilla sanoilla näiden kuullen.

13. Haukkuu sekä poikaansa että miniäänsä kylän naisille poikansa lasten kuullen.

Vierailija
11/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Tunnen myös parin kaverini anopit. Kaverit valittaa niistä kuten täällä, mutta itse ainakin tulen heidän kanssaan hyvin juttuun, enkä todellakaan näe heissä niitä ongelmia mistä kaverit valittaa.

Ton kakkosen anoppi vaikuttaa tasapainottomalta. Ehkä masentunut? Oletteko kertoneet anopille, että tämä loukkaa teitä ja lapsianne. Kannattaisi nyt hiukan keskustella anopin kanssa. Jos hän on masentunut, hän tarvitsee lääkityksen.

ap

Vierailija
12/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. Tulee aina ilmoittamatta vaikka ( koska) tietää että inhoan sitä. Eniten tämä kiusanteko tai vallankäyttö tai miksi sitä pitäisi sanoa haittaa sitä itseään koska siitä seuraa kaikenlaista sekoilua ja turhaa ajamista jne.

Vierailija
13/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kyllä niin tekopyhä. 

Vierailija
14/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: kokemus on useammasta kuin yhdestä anopista, ja toinen todellakin dementoitui. Ehkä se vaikutti jollakin tavalla uskomattomiin tarinoihin (ks kohdat 2 ja 6).

Vierailija
15/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Siksikö että tulen toimeen oman anoppini ja kaverieni anoppien kanssa?

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 10:11"]

Ap, olet kyllä niin tekopyhä. 

[/quote]

Vierailija
16/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen tarkentaa, tulin toimeen kivasti anopin kanssa ensimmäiset 8 vuotta, ei oltu bestiksiä, mutta välit oli normaalit. Mutta kun tulin raskaaksi, niin sepä ei käynnyt anopille. Ja muuten minäkin tulen toimeen monien kavereiden anoppien kanssa. Ja mun työkavereisa on tosi paljon anoppeja ja niiden kanssa tulen erinomaisesti toimeen.

Vierailija
17/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillani on ollut ongelmia hyväksyä, että me elämme perheenä eri tavoin kuin hän. Hän ei kunnioita yksityisyytemme rajoja ja syyllistää siitä meitä.  

Vierailija
18/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin anoppi vaikuttaa aluksi niin mukavalta, nuorekkaalta ja touhukkaalta. Tosiasiassa hän on elämäänsä pettynyt katkera kaappijuoppo, tosin tämä puoli harvalle paljastuu. Itsekin uskoin hänen olevan niin mukava, mutta lähempi tutustuminen paljasti hänestä kamalia asioita. Jotta tänä ei menisi täysin anopin haukkumiseksi, kerron vielä ettei appiukko ole anoppia parempi.

Vierailija
19/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelee omaa ulkonäköäni, anoppi on reilusti ylipainoinen, minä normaalipainoinen B/C kuppinen nainen. Olen saanut kuulla mm että "lihosit että rinnat kasvaisi"

arvostelee mm. Mitä leipää syötän lapsille, annan moniviljaleipää

arvostelee mm. Mun tapaa tehdä asioita, teen asioita valmiiksi ajoissa, koska olen vaan semmonen ihminen. Hän jättää kaiken aina viimetippaan. Mun tapa on huono

mä en jaksa enää välittää, päätin jo vuosia sitten, että olkoon, hänellä on varmaan vaikeaa oman elämänsä kanssa ja purkaa sitä minuun

Vierailija
20/27 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 09:58"]

Olen ap. Tunnen myös parin kaverini anopit. Kaverit valittaa niistä kuten täällä, mutta itse ainakin tulen heidän kanssaan hyvin juttuun, enkä todellakaan näe heissä niitä ongelmia mistä kaverit valittaa.

ap

[/quote]

Kaikki aina kehui mun isää, miten mukava mies se on. Minnehän se mukava mies aina jäi, kun isä tuli kotiin vai vaihtuikohan se kynnyksellä? Sinä olet kavereittesi anopeille suvun ulkopuolinen ihminen, eihän hänellä ole mitään syytä sinua arvostella.

Minun anopissa ei rassaa mikään, mukava nainen kun on. Mutta minun äiti olisi hirveä anoppi veljeni vaimolle. Veli tosin on keski-ikäinen sinkku. Olihan hänellä nuorempana pari seurustelusuhdetta, mutta äiti onnistui aina iskemään kiilan poikansa ja miniäkokelaan väliin. Velihän ei sitten uskaltanut voimakastahtoista äitiään uhmata. Äiti yritti samaa minullekin, mutta onneksi mies ei antanut periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan