Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppisopimuksesta rautalankaa?

Vierailija
24.05.2013 |

Erilaiset haut meni nyt ohi ja opiskella pitäisi. Nuo tavallisimmat tiet ovat liian rajoittavia.

Olen ajatellut toimistomerkonomia tai sen tyyppistä. Ei ole hirveästi kokemusta tällaisesta, joten mitä niitä yrityksiä tai julkista puolta pitää oikein lähestyä, jotta voisi onnistaa? Pitääkö se osaamisalakin jo tietää valmiiksi nimeltä, kun eri paikoissa voidaan vaatia useita eri taitoja tai jonkinlaista sekoitusta? Minulla on nuokin vähän sekaisin, että kuka tekee tarkalleen ja mitä.Vai riittääkö tutkinnon nimi? Täytyykö tai kannattaako ottaa yhteyttä vain niihin paikkoihin, jotka jo etsivät työntekijöitä valmiiksi? Toivottavasti ei, koska vaikeaksi menee.

Entäs jos on kuntoutustuki päällä, saako sen pitää vai pitääkö se turvaverkko heittää pois? Sitten on vähän nesteessä, jos tapahtuu jotain ja koulutus ei onnistukkaan. Vaikea päästä takaisin piireihin.

Minulla on aika läheiset suhteet mm.paikalliseen kansalaisopistoon, ja se paperihommailu, mitä ne tädit siellä tekee, vaikuttaa aika leppoisalta ja siihen merk.työnkuvaan sopivalta. Pystyisinkö ottamaan yhteyttä sinne? Jos ei, niin minkälaisiin paikkoihin pitäisi? Pankkeihin vai? Kirjastoihin?

Anteeksi jos kysymykseni ovat tyhmiä, mutta haluaisin vähän konkretiaa, enkä googlailla satoja keskusteluja ja kryptisiä tekovinkkejä valtion sivuilta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteyttä oppisopimustoimistoon. Niistä järjestetään myös infoja monella paikkakunnalla, mutta tuskin tähän vuoden aikaan. 

Vierailija
2/2 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimustoimisto kertoo kaiken tarpeellisen. Myös sen, että oppisopimukseen on äärettömän hankala päästä ja ettäse vaatii todella paljon itsenäisyyttä sekä motivaatiota.

Ja että ne tädit siellä kansalaisopistossa voi olla merkonomeja, mutta kun jäävät eläkkeelle, tilalle palkataan tradenomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä