Ikä ja ammatti.Miksi olet täällä nyt?
Itse olen 41. Ammatti kulttuurityöläinen. Olen täällä, koska lapsi ja mies nukkuvat ja haluan omaa aikaa :)
Kommentit (33)
17-vee, syksyllä alkaa lukion toinen vuosi. Googlasin mungo-annaa, ja tänne tuli lopulta eksyttyä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 01:14"]
Varsin hupainen on tuo sun kansalasaloitekin.Tekijänoikeuslaki on taitelijoita varten, comprende?
[/quote]
Ton aloitteen tarkoitus on poistaa tekijänoikeuslakiin liittyviä päättömyyksiä, kuten kohtuuttoman kovia rangaistuksia pienistä rikkomuksista. Ja helpottaa teosten käyttöä apuna opetuksessa ja tutkimuksessa laillisesti. Lisätä taiteilijan oikeuksia päättää siitä, miten hänen oikeuksiaan puolustetaan ja suojella myös häntä kohtuuttomilta sopimuksilta.
Järkevämpi tekijänoikeuslaki lisäisi kunnioitusta tekijänoikeuksia kohtaan. Kannattaa allekirjoittaa, jos haluat että näitä juttuja edes käsitellään ja harkitaan eduskunnassa. Tuskin ne kaikki menee läpi, mutta parannus se olisi pienikin parannus.
Varsin hupainen on tuo sun kansalasaloitekin.Tekijänoikeuslaki on taitelijoita varten, comprende?
[/quote]
Sinä-muoto on ''comprendes''. Muuten hyvä yritys.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 01:36"]
[/quote]
[/quote]
Teitittelymuoto, jota käytetään vieraiden kanssa keskusteltaessa, on "comprende".
Muuten ihan kelpo yritys.
Olen 53-vuotias sosiaalityöntekijä. Tää palsta on viihtyisä, nollaan vaan aivojani täällä ;)
Istun paskalla ja lueskelen tilanteeseen varsin hyvin sopivaa materiaalia.
It-alalla, nelikymppinen ja loikoilen sängyssä kännyn kanssa koska en halua herättää nousemalla ihan liian myöhään valvoneita lapsia.
36 v. ja rekkakuski. Tapan tässä aikaa kun Will & Gracen jakso lataantuu.
32v ja maatalousalan sekatyöläinen. Juon nyt kahvia ja odottelen jos vaikka tänään pitäisi töihin lähteä. Sää näyttää kyllä sateiselta, joten voi olla, että vapaapäiväksi tämä taitaa kääntyä.
21-vuotias ja kaupan kassa, tosin syksyllä taas opiskelija. Olen koukussa AV:hen, netin paras foorumi tällä hetkellä. :)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 09:09"]
[/quote]
[/quote]
Teitittelymuoto, jota käytetään vieraiden kanssa keskusteltaessa, on "comprende".
[/quote]muuten ihan hyvä, mutta, kun viestissä oli jo muutenkin sinuteltu, niin tuskin on yritetty enää teitittelyllä muuttaa viestiä nätimmäksi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 09:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Usted comprende / ustedes comprenden ovat teitittelymuotoja, aivan oikein.
Suomessa ei ole tapana teititellä muita kuin varusmiehiä ja vanhuksia, joten kyllähän tuossa sinä-muotoa (comprendes) haettiin.
Muuten ihan näsäviisas yritys.