Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mielestäsi normaalipainoisen laihduttaa

Vierailija
03.08.2020 |

jos lievään ylipainoon on 8kg matkaa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Normaalipainoisella ei ole mitään ylimääräistä laihdutettavaa. Jos sinulla on röpää lanteilla et ole normaali- vaan ylipainoinen.

Eli siis painoindeksi ei kerro mitään?

Painoindeksi on yhdysvaltalaisten vakuutusyhtiöiden keino kiertää vakuutusmaksuja. Miten helvetissä koko terveysala on huijattu ylläpitämään tätä korruptoitunutta järjestelmää?

Ok. Jos ei saa olla lanteilla rasvaa, niin pitääkö rasvaprosentin sitten olla joku tietty? Kun tietääkseni esim. lantiolle, reisiin ja takapuoleen kertyvä rasva on ihan hyvä juttu, toisin kuin esim. vatsaan kertyvä.

Rasvaprosentti on nimenomaan se yksilötason mittari. Alle 25 on naiselle hyvä, miehille alle 17.

Vierailija
22/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Normaalipainoisella ei ole mitään ylimääräistä laihdutettavaa. Jos sinulla on röpää lanteilla et ole normaali- vaan ylipainoinen.

Kertoo se nyt jotain, mutta peili enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on väestötason tilastollinen mitta, joka ei yksilötasolla tosiaan kerro yhtään mitään.

Anna yksikin esimerkki naisesta, joka on hoikka, vaikka painoindeksi on reilun ylipainon puolella.

Vierailija
24/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaiset aloitukset saavat aina negatiivista palautetta? Onko painosta puhuminen herkkä aihe vai mikä siinä on?

Vierailija
25/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihduttanut normaalipainon sisällä. Minulla vaan on parempi ja terveempi olo kun paino on normaalipainon alarajoilla. Muutama vuosi sitten vaikean stressin vuoksi paino nousi niin että vaikka olinkin mukamas normaalipainoinen ja indeksi oli siellä vähän yli normaalipainon keskiarvon niin en tuntenut oloani hyväksi. Heti parani olo kun sain painon takaisin sinne normaalipainon ala rajoille. Ja kyllähän sitä oikeasti siellä normaalipainon ylärajoilla ollaan jo pullukassa kunnossa.

Vierailija
26/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kertoo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on väestötason tilastollinen mitta, joka ei yksilötasolla tosiaan kerro yhtään mitään.

Anna yksikin esimerkki naisesta, joka on hoikka, vaikka painoindeksi on reilun ylipainon puolella.

Barbi. Taitaa tosin olla vain 30 BMI.

Vierailija
27/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinusta kertoo? Kaksi yhtä pitkää ja painavaa ihmistä voi olla tyystin erilaisia vartaloltaan vaikkakin heillä sama painoindeksi.

Tavalliselle vähän liikkuvalle painoindeksi on helppo työkalu, koska kehonkoostumuksen mittaria harvemmalla on vaaka löytyyuseilta kotoa tai lähi uimahallista.

Itse tunnustin kesäkuussa lopulta tosiasian eli olen läski. Nyt 1.5 kuukautta tiputtanut rasvaa ja lisännyt liikuntaa. Mielessä on tavoitepaino, mitta myös tarkoitua muokata kehoa lisäämällä lihaksia ja pienentäen rasvaprosenttia. Aiemmin tyäterveydessä oli kehonkoostumusmittari ja täytyy kysellä löytyykö uudeltakin toimistolta. Antoi mittari todellisen luvun tai ei, niin luotan sen olevan luotettava omien mittaustensa vertailussa.

Vierailija
28/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kertoo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta voin antaa miljoona esimerkkiä ylipainoisista jotka ovat laskennallisesti ”normaalipainoisia”.

Vierailija
29/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen normaalin ylärojoilla ja kyllä tää selkeästi vähän liikaa on. Just joku 8kg pois niin oli tervepaino 😊

Vierailija
30/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi on yhdysvaltalaisten vakuutusyhtiöiden keino kiertää vakuutusmaksuja. Miten helvetissä koko terveysala on huijattu ylläpitämään tätä korruptoitunutta järjestelmää?

Ok. Jos ei saa olla lanteilla rasvaa, niin pitääkö rasvaprosentin sitten olla joku tietty? Kun tietääkseni esim. lantiolle, reisiin ja takapuoleen kertyvä rasva on ihan hyvä juttu, toisin kuin esim. vatsaan kertyvä.

Rasvaprosentti on nimenomaan se yksilötason mittari. Alle 25 on naiselle hyvä, miehille alle 17.

Mutta tuossa sanottiin, ettei saisi olla rasvaa lanteilla.

Vierailija
31/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaiset aloitukset saavat aina negatiivista palautetta? Onko painosta puhuminen herkkä aihe vai mikä siinä on?

Painosta puhuminen on erityisen herkkä aihe, kun normaalipainoinen haluaa laihduttaa tai parantaa ulkonäköään. Oma painoindeksini on 20,8 ja saisin varmasti kuraa niskaan tai varoituksia, jos kertoisin, että haluaisin pudottaa rasvaa. Vaikka olenkin hoikka, olen huonossa kunnossa, ja kun minulle tehtiin kehonkoostumusmittaus oli rasvaprosenttini 29 ja minulla oli keskimääräistä vähemmän lihaksia. Minun siis pitäisi katsoa mitä syön ja harrastaa enemmän liikuntaa.

Hoikalle voi helpommin sanoa, että näytät jo hyvältä eikä sinun tarvitse tehdä mitään, koska se rasvaprosentti ei välttämättä näy vaatteiden alta.

Vierailija
32/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laihduttanut normaalipainon sisällä. Minulla vaan on parempi ja terveempi olo kun paino on normaalipainon alarajoilla. Muutama vuosi sitten vaikean stressin vuoksi paino nousi niin että vaikka olinkin mukamas normaalipainoinen ja indeksi oli siellä vähän yli normaalipainon keskiarvon niin en tuntenut oloani hyväksi. Heti parani olo kun sain painon takaisin sinne normaalipainon ala rajoille. Ja kyllähän sitä oikeasti siellä normaalipainon ylärajoilla ollaan jo pullukassa kunnossa.

Olen samaa mieltä, vaikka ilmeisesti ihmisten silmä tottuu vähän pullukaampaankin ulkonäköön. Toisaalta tämä koskee tavallisia ei kovin liikunnallisia tallukoita. Jos on aktiivinen liikkuja ja harrastaa painonnostoa, niin korkeammassakin painoindeksissä voi näyttää ihan hyvältä.

Vierailija
33/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kg on paljon, siis sinulla on kuitenkin aika paljon matkaa sinne lievään ylipainoon. Jos olisi kilo niin sitten miettisin sinuna enempi =)

Vierailija
34/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihaläski niin silloin joo .

rasvaprosentti se ratkaisee asian aina .

Valitettavan moni ei urheile enää että ois normaali vartalo normaalissa painossa.

Vierailija
35/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos itsestä siltä tuntuu. Helpompi laihduttaa nyt kuin 8 kg päästä. Minulla vastaava tilanne, että paino on vuosien varrella hilautunut pikkuhiljaa ylöspäin. Olen vieläkin normaalipainoinen, mutta eipä vaatteet enää näytä päällä yhtä hyvältä kuin ennen, kun olen joutunut siirtymään S-M-koosta L-XL-kokoihin. Joten yritän hitaasti kääntää kelkkaa niin, että paino lähtisi vähitellen laskuun.

Vierailija
36/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa hieman kuinka onnistuit?

Itselläni on sama tilanne... Olen vielä normaalipainoinen, mutta läheisen kuoleman jälkeen olen lihonut melkein kymmenen kiloa normaalipainon alarajoilta tänne lähemmäs ylärajaa. Nyt kun suru alkaa viimein helpottaa, haluaisin voida taas paremmin. Lisäksi pelkään, että tästä painosta olisi liian helppoa lihoa ylipainon puolelle.

Vierailija
37/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään pitää. Painoindeksini on 24 ja pystyn nostelemaan läskejäni.

Vierailija
38/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa jo jauhamasta siitä painoindeksistä, se on ihan vanhan kansan juttuja eikä kerro yhtään mitään todellisuudesta.  Peili ja mittanauha sekä jos haluaa tarkkaa faktaa niin kehonkoostumusmittaukseen ja sieltä rasvaprosentin tsekkaus.  Salitreeni ja hormonivaihtelut kerää nestettä kroppaan, lihasmassa painaa enemmän kuin läski jne. Itse olen teinivuosilta saakka painanut kaikkea 54kg-64kg väliltä ja pituutta 166. Joku minun pituudessani näyttää täydelliseltä 54 kiloisena mutta itse näytin aivan liian luisevalta.  60+ kg alkaa olla turpea ja raskas olo ja muoto. Ihannekroppa itellä on 58kg ja siinä paino mieluiten pysyykin. Treenaan ja lenkkeilen.  Jos olo tuntuu pullealta ja pehmeältä niin sitten vaan ruokaremppa ja salille.

N36

Vierailija
39/39 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yhdeksän kiloa ylipainoon on todella paljon. Se on jo semmoinen määrä, ettei se tule yhtäkkiä vahingossa.

Et ole edes normaalipainon ja ylipainon rajalla. Ajattelusi kuulostaa hieman neuroottiselta. Kuvitteletko todella, että olet vaarassa olla yhtäkkiä läski? Mistä tällainen pelko tulee?

Noin hoikkana laihduttaminen ei ole viisasta ollenkaan, koska se altistaa lihomiselle. Sinulla ei ole ylimääräistä. Jos alat kituuttaa, keräät nälkävelkaa, joten dieetin jälkeen lihot helposti enemmän kuin olet laihtunut. Mikä vielä pahempaa, laihtuessa menetät aina lihasta, mikä vaikeuttaa painon hallintaa tulevaisuudessa.

Lukemattomat normaalipainoiset naiset ovat laihduttaneet itsensä joko läskeiksi tai laihoiksi läskeiksi ja ajautuneet loputtomaan laihdutuskierteeseen ja jouluun ja sekoittaneet aineenvaihduntansa lopullisesti. Älä sinä tee sitä virhettä!

Jos haluat olla timmimmässä kunnossa, lähde salille. Muista, että terveys on kuitenkin kehon tärkein ominaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän