G: Milloin menit kihloihin?
Hei! Haluaisin kuulla milloin olet mennyt kihloihin eli kuinka kauan olitte tunteneet, seurustelleet, asuneet yhdessä? Oliko jo lapsia? Kumpi kosi vai oliko yhteinen idea/päätös? Vai onko sinulla/teillä suunnitelmissa tietty ajankohta milloin menette kihloihin, esim vähintään x verran vuosia yhdessä?
Itse haaveilen vielä kihloihin menosta, mutta vielä ei tunnu olevan sen aika.
Kommentit (37)
Osallistuin ystäväni kanssa arvontaan, jossa oli mahdollisuus voittaa Fressin lahjakortti. Myöhemmin sitten soittelivat, ettei voitto osunut kohdalle mutta saisin ilmaisen tutustumiskäynnin. Olin melko varma, etten asiakkaaksi haluaisi liittyä, koska tiesin Fressin olevan melko kallis ja kerran aiemmin kuntosaliasiakkaana muualla ollessani en tullut käyneeksi salilla lainkaan.
No, heti tapaamisen alussa kerroin, että hinta on niin kallis, etten oikein uskalla sitoutua asiakkaaksi, etenkään kun en tiennyt, pääsisinkö syksyllä opiskelemaan. PT kuitenkin halusi esitellä salin, ja kehui sitä kovasti (mutta unohti esitellä kattoterassin, joka olisi itseäni kiinnostanut. En kylläkään muistanut sitä itsekään enää kierroksen lopussa, koska tilanne muuttui niin hirveäksi.)
PT mm. Keskittyi esittelyssään naisille tarkoitettuun salin osaan, pieneen pinkkiin kopperoon, jossa en missään nimessä olisi halunnut treenata (vieläpä niin kalliilla kk-maksulla) kun avarampia ja mukavampia tilojakin oli.
PT myös pisti minut tekemään vatsalihaksia ja kyykkyjä, ja kommentoi heikkoja lihaksiani kovaan ääneen. Hän myös kysäisi, kiinnostaisiko minua PT, ja koin tilanteessa helpommaksi luvata hänelle että toki pt-pakettien esittely minulle sopi, mutta hinta epäilytti. 
No, kierroksen jälkeen PT alkoi kovasti mainostaa omia pt-pakettejaan, ja totesi, että tarvitsisin ties kuinka monta käyntiä (viittasi tässä siihen, etten aiemmalla kuntosalilla jaksanut käydä ). Hän siis suositteli varmaan 20 pt-käyntiä! Olen kuitenkin perusterve nuori nainen, hieman pyöreä mutta en missään nimessä lihava. Vaikka en ole liikunnallinen, osaan kuitenkin tehdä perusliikkeitä ja hän ei edes löytänyt korjattavaa kyykkytekniikastani. No, totesin että paketti on minulle aivan liian kallis. Sen jälkeen hän alkoi selittää kuinka saisin siitä alennusta jos liittyisin Fressin asiakkaaksi. Ei ollut ilmeisesti kuunnellut, kun alussa pidin pelkkää fressin asiakkuuttakin liian kalliina?? Kun aikani selitin, etteivät rahani mitenkään riittäisi, hän tiputti tarvitsemieni käyntien määrää kymmeneen.perustelut olivat luokkaa: kyllä ihmiset panostavat autoihinkin, mikseivät itseensä? (Minulla ei ole varaa autoon.) Hänen mielestään olisin aivan hyvin voinut käyttää osan tulevista kesätyörahoistani pt-käynteihin (koko kesätyöpalkkanikaan ei olisi läheskään riittänyt hänen pakettinsa). Hän myös hoki, että "sä et pysty siihen [treenaamisen aloittamiseen] yksin", "mä tiedän et sä et pysty siihen", "sä oot just sellasia jotka ei pysty siihen", "sun on tehtävä jotain ettet oo sit keski-ikäsenä vakavasti ylipainoinen ja sairas". Hän ei yrittänytkään ymmärtää rahatilannettani ja esim. Kannustaa lenkkeilyyn ja omatoimiseen lihaskuntoharjoitteluun, tai edes perustella miksi pelkkä asiakkuus kuntosalilla ILMAN kalliita pt-paketteja olisi hyvä. Hän vain yritti myydä on palveluitaan, joita en olisi halunnut ostaa ostaa olisi ollut varaakin, koska hänen käytöksensä oli ahdistavaa. kaiken huipuksi hän oli sitä mieltä, että vanhempieni olisi pitänyt maksaa minulle, täysi - ikäiselle ihmiselle pt-käyntejä. En kehdannut mainita, että toinen vanhemmistani on työtön ja että rahatilanne kotona on muutenkin huono. Enkä tiedä YHTÄÄN nuorta jolle vanhemmat maksaisivat pt:n. Ymmärtäisin sen, jos olisin vakavasti ylipainoinen tai esim. Vammainen ja tarvitsisin tukea liikuntaan. Hän kuitenkin hoki kuinka vanhempieni pitäisi olla kiinnostuneita terveydestäni ja maksaa pt.
Poistuin itkien, taisin sanoa että keskustelen asiasta vanhempieni kanssa jotta sain lähdettyä. En todellakaan keskustellut. Jäi sellainen olo, että olen ruma läskikasa, enkä kykene ikinä aloittamaan säännöllistä liikuntaharrastusta. Poikaystäväni ja ystäväni onneksi osasivat lohduttaa ja järkyttyivät tapahtuneesta, kun heille kehtasin siitä kertoa. Aluksi en meinannut kehdata.
Ainiin, ja palautetta en tullut ikinä laittaneeksi. Nyt puolen vuoden jälkeen kaduttaa, mutten ehkä enää kehtaa. En muista "asiakaspalvelijan" nimeäkään enää.
Ja heille jotka ihmettelevät miksi edes menin koko tapaamiseen: luulin tutustumiskäynnin tarkoittavan että saan treenata salilla. Olisin ehkä saanut jos olisin pt-taistelun jälkeen jaksanut. En tiedä.
Me asuttiin käytännössä yhdessä eka illasta alkaen, mutta kihlauduttiin yli 5 v myöhemmin. Mies kosi, kun tulin työmatkalta. Naimisiin menimme 2,5 v myöhemmin.
Muutettiin seuraavana päivänä tapaamisesta virallisesti yhteen, 20pv tapaamisesta kihloihin, eka lapsi ilmoitti tulostaan 2kk tapaamisesta, naimisiin 8kk tapaamisesta. Nyt 8v takana ja 2 yhteistä lasta :)
23 pahoittelee. Piti mennä toiseen ketjuun, kännykkä näköjään pomppasi tähän aiemmin lukemaani
.. :(
Nyt 23 meni hiukkasen ohi otsikon..
Menimme kihloihin viime joulupäivänä, minun kosinnastani =) Ehdimme seurustella 2v1vko ja asua yhdessä 1v4kk ennen kihlautumista. Naimisiin mentiin 7kk päästä kihlautumisesta
Kihloihin 8v seurustelun jälkeen, yhdessä asuttu 3v. Mies kosi.
Jälkeenpäin mietittynä oltiin aika hurjia, mentiin kihloihin 6kk ensitreffeistä, 20-vuotiaina. Naimisiin mentiinkin sitten vasta 27-vuotiaina. Nyt 30v ja ensimmäinen lapsi tulossa.
Kihlasormuksesta, joka ei enää mahdu sormeen, löytyy muistaakseni seuraavat päivämäärät: 15.8.1996 ja 15.2.1998. Kaikkea ehtii, kun nuorena aloittaa. = Molemmilla kerroilla suunniteltiin ihan vakavasti yhteistä loppuelämää ja ainakin vielä ollaan yhdessä.
Tavattiin 16.6. ja kihloihin helmikuussa seuraavana vuonna. Naimisiin vuotta myöhemmin heinäkuussa. Naimisissa nyt 25v. Lapset aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
23 pahoittelee. Piti mennä toiseen ketjuun, kännykkä näköjään pomppasi tähän aiemmin lukemaani
.. :(
Mä niin odotin että tarina päättyy PTn kosintaan ja juhannushäihin =D.
Kihloihin mentiin 6.12.2000, noin vuoden seurustelun jälkeen. Oltiin tuossa vaiheessa asuttu yhdessä puoli vuotta.
Naimisiin mentiin 1.2.2003, koska se mukavan kuuloinen päivämäärä (123)
Menin kihloihin 2011, oltiin silloin tunnettu ja seurusteltu mieheni kanssa 3 vuotta, olin 21-vuotias ja mieheni 23-vuotta kun mentiin kihloihin. Nyt yhdessä oltu 8 vuotta ja edelleen onnellisia yhdessä :)
Puoli  vuotta seurustelua ja kihloihin
 Siitä puoli vuotta ja naimisiin. Ei siis lapsia silloin mutta yhdessä  toki jo  asuttiin.  Nyt takana  19 v. avioliittoa. 
Kihloihin neljän kuukauden seurustelun jälkeen. Nyt 20 vuotta myöhemmin edelleen yhdessä.
Edettiin kohtuu ripeästi, muutettiin yhteen puolen vuoden seurustelun jälkeen ja mies kosi kun olimme asuneet yhdessä puolisen vuotta. Tämän jälkeen muutama lapsi kohtuu lyhyillä ikäeroilla ja naimisiin lasten ollessa alle kouluikäisiä.