Mistä niitä maskeja nyt tähän hätään hankkii?
Kommentit (35)
Mistä syystä luulet ihmisten hamstranneen vessapaperia?
Sitä vaan kierrät pään ympäri tarpeellisen määrän. Ja rulla mukaan kun lähdet kaupungille, että voit vaihtaa uuden maskin tunnin välein.
MMS85 kirjoitti:
Eiköhän jokaisella ole jotain revenneitä paitoja tai lakanoita kaapissa...
Itse viihdyn parhaiten kotona muutenkin, pitänee vaan ne pakolliset asiat käydä julkisilla.
Mun puolesta bilettelijät sietääkin kuolla poies omaan typeryyteens, tekisivät jotain rakentavaa, minä harjoittelen koodailua ja tietokoneiden korjailua, josko joskus vaikka oma nettikauppa.
Miksi mulla olis revenneitä lakanoita tai paitoja kaapissa?
Mä tilasin tuolta -> https://suojelutarvike.fi
Ostin kertakäyttöisiä ja sitten niitä kuppimallisia. Ajattelin, että käytän niitä kuppimallin hengityssuojaimia niin, että laitan aina roikkumaan käytetyt johonkin narulle auringonvaloon niin, että virukset kuolee ja käytän sitten uudestaan päivien päästä.
Aika kalliiksi kyllä tulee jos joutuu tyyliin jouluun asti käyttämään, mutta onneksi tuolla oli mahdollisuus osamaksuun niin pystyi tilaamaan perhelle.
Tilaa ny vaikka tuolta
https://www.amazon.de/s?k=facemask&language=de_DE&ref=nb_sb_noss_2
Jos haluan suojella myös itseäni enkä pelkästään toisia-maski suodattimella apteekissa n.10e/kpl! 300e/nenä kuukaudessa. Kiitos. Kyllä lähtee.
Eihän nyt vielä ole mikään hätä. Kyllä niitä toistaiseksi saa kaupoista. Ostin juuri paketin a' 0.80 € kpl varalle. Meidän täytyy muistaa, että kysymys on toistaiseksi vain suosituksesta rajoitettuihin julkisiin paikkoihin. Noudattakaamme kuitenkin kaikkialla, myös liikkeissä, 1,5 metrin turvaväliä.
Hieman taustatyötä tehneenä huomasin että Koronalta parhaiten suojaava (5 kerroksinen) CE hyväksytty FFP2 ja FFP3 tason suojain maksaa jopa 10 E kappale ja yritysten hinnoittelussa ei tunnu olevan mitään logiikkaa..
50kpl suojaimia hinnat.
Medkit fi 320e
E-Ville 250e
Suojaintukku fi 199e
Apteekkituotteet 179E
Tokmanni 120e
Karkkainen com 99e
Verkkoomena com 64,90e
jesaria tai pikkuhousunsuoja suun eteen, niin ei mikään mene läpi ja ihmiset taatusti pitää sinuun turvaväliä ;D
amerikassa on monella käytössään aktiivihiilisuodattimella varustettuja hengityssuojaimia, mahtaako kukaan tietää onko niitä suomessa missään myynnissä vai pitääkö tilata ulkomailta?
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä joka kaupassa. Ja jo mikä tahansa huivi naaman eteen on parempi kuin ei mitään.
Edelleenkään ei ole, todellisuudessa huivi on sitten pöpöpesäke, jota ruttaillaan välillä leuan alle ja sitten takaisin suun eteen.
Ei ole tulossa maskipakkoa, joten ap ei tarvitse maskia. Ja vaikka maskipakko tulisikin, ei siinä ole kyse mistään hygieniasta vaan siitä, että näyttää siltä, että jotain tehtäisiin, kukaan kun ei tarkista, että käytetäänkö niitä maskeja niin että ne suojaa, vai käytetäänkö niin, että ne edistaa koronan leviämistä.
Vierailija kirjoitti:
Pirkka-niksi: Ota omat tai vaimon pikkarit ja vedä päähäsi.
Hyvä vinkki. Otin vaimon pikkarit ja vedin kät... eikun siis päähän.
Vähän isommissa kaupoissa on. Tokmannilla, motonetissä, rautakaipoissa jne Ja koko ajan tulee lisää, eivät vaan viitsi näyttää paljonko varastoissa on, ettei tarvi myydä halvalla
Kietokaa wc-paperia pään ympäri muutama kierros