Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa olla ulkosuomalainen

Vierailija
13.07.2013 |

Kesä kestää 6 kuukautta ja lämpötila jatkuvasti mukavat 30 astetta. Miten teillä Suomessa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on neljä vuodenaikaa. nautin kesästä, mutta minulle riittää, että sitä kestää kolme kuukautta.

Vierailija
2/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ns. kesä on ihan perseestä.Ei kiitos!

Terkut Italiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 30 astetta on lämpötilana kaikkea muuta kuin mukavaa. 

Vierailija
4/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 12:09"]

Suomen ns. kesä on ihan perseestä.Ei kiitos!

Terkut Italiasta

[/quote]

Makuasia.

Asuin muutama vuosi sitten vielä itsekin Italiassa, mutta palasin Suomeen mm. ilmaston takia.

Vierailija
5/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten niin "miten meillä Suomessa"? Jos sä oot ulkosuomalainen, mun mielestä se indikoi, että oot joskus asunut Suomessa. Näin ollen sun pitäisi tietää, millaiset vuodenajat täällä päin maailmaa on ja millaisia lämpötiloja noina vuodenaikoinan - vaikka nyt kesällä - on. 

Vierailija
6/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesässä eniten perseestä ovat juuri hellepäivät. En tykkää yhtään. Onneksi on sentään ilmastointi kotona, ei tarvitse ulkona kärventyä.

Vierailija
7/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös nautiskellaan Italian kesästä toukokuusta lokakuulle. :-)

Kun lokakuussa vielä käy pulahtamassa 20-asteisessa meressä ja lämpömittarikin näyttää vielä +25 astetta, niin kyllä Suomessa asuvilla kavereilla vähän käy naama vihertämään. 

Meillä on kesä vasta päässyt kunnolla alkuun, kun lämpöasteita on 30. Tää on vasta sitä mukavaa alkulämpöä, kuukauden päästä ollaan jo 40 asteessa. Sitä pitää vaan oppia viettämään siestaa. Illalla syödään vasta sitten kun vähän viilenee (20-21 maissa) ja muutenkin vietetään aikaa enemmän ulkosalla vasta 17-18 jälkeen.

Vierailija
8/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 12:28"]

Kun lokakuussa vielä käy pulahtamassa 20-asteisessa meressä ja lämpömittarikin näyttää vielä +25 astetta, niin kyllä Suomessa asuvilla kavereilla vähän käy naama vihertämään. 

[/quote]

Jos sulla on jotenkin helpompaa itsesi kanssa, kun kuvittelet, että kaikki sua kadehtii, voit toki jatkaa kuvittelua samaan malliin.

Vierailija
9/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä ollut mukavia kesäkelejä myös, lähelle kolmeekymppiä lämpötilat ja aurinkoa pilvettömältä taivaalta on riittänyt jo hyvän tovin mutta itse odotan kyllä lempivuodenaikaani syksyä, vuodenajat on rikkaus ja aina voi matkustaa jos haluaa toisenlaista säätä vähän aikaa :)

Vierailija
10/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää vaan oppia viettämään siestaa. Illalla syödään vasta sitten kun vähän viilenee (20-21 maissa) ja muutenkin vietetään aikaa enemmän ulkosalla vasta 17-18 jälkeen.

[/quote]

Harmi, että ulkona voi olla vasta noin myöhään illalla. Meillä voi mennä jo aamusta ulos ja olla ihan yöhön asti.

Vierailija
11/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää kuumasta, niin Italian kesä on varmaan miellyttävä kokemus.

Minulle sopii parhaiten alle 20 astetta, eli suomenkin kesä tuppaa välillä olemaan turhan kuuma.

Italialaisen päivärytmin puolestaan ottaisin vaikka heti. Siesta ja iltapainotteinen elämä sopisi minulle mainiosti :)

Vierailija
12/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 12:38"]

Sitä pitää vaan oppia viettämään siestaa. Illalla syödään vasta sitten kun vähän viilenee (20-21 maissa) ja muutenkin vietetään aikaa enemmän ulkosalla vasta 17-18 jälkeen.

[/quote]

Harmi, että ulkona voi olla vasta noin myöhään illalla. Meillä voi mennä jo aamusta ulos ja olla ihan yöhön asti.

[/quote]

Meinasin vaan, että turistit näillä lämpöasteilla tekee usein sen virheen, että lähtee heti aamusta liikkeelle ja sinnittelee rannalla/kaupungilla keskipäivän aikaan pahimmassa helteessä. Sitten ollaan iltapäivästä ihan uupuneita ja mennään syömään ja nukkumaan kun paikalliset vasta aloittelee normaalielämää. Ja sitten valitetaan kun hellettä ei kestä. Kestää, kun sen tekee oikein. 

Ei siinä ole mitään harmiteltavaa, että aktiivisuus painottuu kesäisin iltaan. :) (Eikä muuten ole harmia hyttysistäkään, kuten Suomen kesäilloissa.)

Vierailija
13/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tykkää kuumasta, osa kylmästä ja osa siitä välimaastosta. Itse viihdyn hyvin täällä vähän Suomea etelämpänä, ei ole liian kuuma kesäisin mutta talvet ovat leudompia ja lyhyempiä.

t. ulkosuomalainen Tanskasta

Vierailija
14/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesä vasta päässyt kunnolla alkuun, kun lämpöasteita on 30. Tää on vasta sitä mukavaa alkulämpöä, kuukauden päästä ollaan jo 40 asteessa. Sitä pitää vaan oppia viettämään siestaa. Illalla syödään vasta sitten kun vähän viilenee (20-21 maissa) ja muutenkin vietetään aikaa enemmän ulkosalla vasta 17-18 jälkeen.

[/quote]

saanko romuttaa sun mielikuvan? Kaikki eivät todella tykkää tommosista lämpötiloista.

vihertääkö sun naama, jos kerron, että asun Singaporessa, missä on ikuinen kesä?

kuka tekee tämmöisiä idioottimaisia aloituksia? 

Vierailija
15/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 13:43"]

[/quote]

saanko romuttaa sun mielikuvan? Kaikki eivät todella tykkää tommosista lämpötiloista.

vihertääkö sun naama, jos kerron, että asun Singaporessa, missä on ikuinen kesä?

[/quote]

Mikä lienee motiivina, epävarmuus omista valinnoista, tyytymättömys elämään tai vain suuret luulot omasta itsestä, joka saa ihmisen kuvittelemaan, että kyllä vain kaikki nyt MULLE ovat kateellisia.

No, sanoohan ne ihmiset, että voi vitsi miten ihanaa, mä oon sulle kateellinen, mutta ainakaan mä en henkilökohtaisesti usko, että se "kateus" menee puhetta pitemmälle, se on vain sanontatapa. Esim. itse asun ihan täällä "kaamean" Suomen "hirveällä" maaseudulla, ja saan kuulla ihan samaa kateellisuuspuhetta. "Kateutta" herättää luonto, hiljaisuus, mukava kyläyhteisö, hevoset jne. En kuitenkaan oikeasti ajattele, että "kadehtijat" haluaisivat sitä mitä mulla on, he vain näkevät yhden kulman elämästämme täällä ja pitävät sitä idyllisenä ja mukavana. Ei meidän elämä täällä kuitenkaan ole sen mahtavampaa kuin kenenkään muunkaan elämä yhtään missään, vaikka tyytyväisiä asuinpaikkaamme ollaankin ja muistetaan usein olla kiitollisia, että satuttiin juuri TÄNNE.

Millaista on muuten asua Singaporessa?

Vierailija
16/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ja mun meni päivä pilalle kun huomasin että mittari näytti ulkona 29,8 astetta jo klo 11.30. Terveisiä vaan Turusta!

Vierailija
17/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]

Mikä lienee motiivina, epävarmuus omista valinnoista, tyytymättömys elämään tai vain suuret luulot omasta itsestä, joka saa ihmisen kuvittelemaan, että kyllä vain kaikki nyt MULLE ovat kateellisia.

No, sanoohan ne ihmiset, että voi vitsi miten ihanaa, mä oon sulle kateellinen, mutta ainakaan mä en henkilökohtaisesti usko, että se "kateus" menee puhetta pitemmälle, se on vain sanontatapa. Esim. itse asun ihan täällä "kaamean" Suomen "hirveällä" maaseudulla, ja saan kuulla ihan samaa kateellisuuspuhetta. "Kateutta" herättää luonto, hiljaisuus, mukava kyläyhteisö, hevoset jne. En kuitenkaan oikeasti ajattele, että "kadehtijat" haluaisivat sitä mitä mulla on, he vain näkevät yhden kulman elämästämme täällä ja pitävät sitä idyllisenä ja mukavana. Ei meidän elämä täällä kuitenkaan ole sen mahtavampaa kuin kenenkään muunkaan elämä yhtään missään, vaikka tyytyväisiä asuinpaikkaamme ollaankin ja muistetaan usein olla kiitollisia, että satuttiin juuri TÄNNE.

Millaista on muuten asua Singaporessa?

[/quote]

hyvä kysymys :) kurahousuikäisten lasten kanssa mahtavaa, kun ei tartte niitä kurahousuja :) Aasian lomakohteet muutaman lentotunnin päässä, eikä Australiakaan ole kaukana.

kallis maa, joka päivä on kuuma, lapset ei tykkää olla ulkona, ja sataa paljon enemmän kuin Suomessa.

eli on hyviä ja huonoja puolia :) tulisi romaani, jos listaisin enemmän. Pitkä lentomatka Suomeen

mutta, elämän kokemus tämäkin. Ikuisesti en jäisi tänne asumaan. Täällä ei ole luontoa, 5mio ihmistä noin eX Uudenmaan läänin kokoisella alueella, viikonloppuisin kaikki paikat, kaupat, vapaa-ajan paikat täynnä ihmisiä , ahdasta busseissa ja metrossa, liikenneruuhkat pahoja

jos miettii Aasian komennusta, niin ehdottomasti helpoin paikka asua. Hyvin länsimaalainen, toimiva, Aasian parhaat lääkärit ja sairaalat, ja kans.väliset koulut.

meillä on takana yli 10v Aasia asumista, muuallakin kuin Singaporessa

Vierailija
18/18 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 12:50"]

Jos tykkää kuumasta, niin Italian kesä on varmaan miellyttävä kokemus.

Minulle sopii parhaiten alle 20 astetta, eli suomenkin kesä tuppaa välillä olemaan turhan kuuma.

Italialaisen päivärytmin puolestaan ottaisin vaikka heti. Siesta ja iltapainotteinen elämä sopisi minulle mainiosti :)

[/quote]

Ymmärrätkö sinä että jos kesällä Suomessa lämpötilat ovat alle 20 astetta seurauksena on likimain katovuosi. Ja alle 20 astetta on kesällä viileä ja alle 15 astetta kun on voi sanoa aivan rehellisest iettä on kylmä. Suomen kesä on niin kylmä että ollaan rajoilla että maanvljelys on edes mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi