Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain 10 min ennen tietää että lapsellani on konfirmaatio

Vierailija
02.08.2020 |

Siis olen tosi musertunut tilanteesta. En ehtiny paikalle ja hän ollu hoitolaitoksessa kehitysvamman vuoksi. Tottakai olisin halunnu osallistua tuohon jos olisin tiennyt...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pidä lastasi kotona? Niin muutkin tekevät. Laiska ja sydämetön jättää laitokseen.

Vierailija
2/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiennyt että tänä kesänä on konfirmaatio? Etkö tiennyt minkä ikäisinä nuoret yleensä käy riparin? Olisitko mitenkään itse voinut etukäteen selvittää näitä?

Että vituttaa tällaiset, "ei minulle kerrottu" tyypit. Mitään ei voi itse tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, ettei itse voinut ottaa asiasta selvää, kai kuitenkin tiesit rippileiristä?

Vierailija
4/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole lapsen huoltaja?

Vierailija
5/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se laitos voi hoitaa tuollaisia asioita, vaan se on huoltajan tehtävä.

Vierailija
6/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, ettei itse voinut ottaa asiasta selvää, kai kuitenkin tiesit rippileiristä?

En tiennyt.

Vierailija
8/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt.

Miksi? Milloin olet tavannut lastasi viimeksi?

Vierailija
9/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt.

Vuosi sitten.

Vierailija
10/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiennyt niin ei se voinut kovin tärkeääkään olla.

Vierailija
11/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt.

Vuosi sitten.

No miksi oletat, että kukaan ajatteli sinulle tiedottaa? Vuodessa tapahtuu kaikenlaista, jos mikään ei sinua ole tähänkään asti kiinnostanut lapsesi kuin kerran vuodessa, niin miten olisivat tämänkään arvanneet kiinnostavan?

Vierailija
12/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita kortti.

Vierailija
13/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se laitos voi hoitaa tuollaisia asioita, vaan se on huoltajan tehtävä.

Kyllä laitos huolehtii lapsen asiat. Vanhempi aika pitkälle luopuu kaikesta lapseen liittyvästä, kun antaa lapsen laitokseen.

Vierailija
14/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt.

Vuosi sitten.

No miksi oletat, että kukaan ajatteli sinulle tiedottaa? Vuodessa tapahtuu kaikenlaista, jos mikään ei sinua ole tähänkään asti kiinnostanut lapsesi kuin kerran vuodessa, niin miten olisivat tämänkään arvanneet kiinnostavan?

Aika törkee kommentti kun et tiedä taustoja. Olin vuosia yh:na ja tein kaikkeni elättääkseni lapseni ja hänen vuokseen kävin monta monituista käyntiä oys:ssa n. 3 kertaa viikossa mutta hänellä todettiin tämä diagnoosi joten hän tarvitsi erityishoitoa. Elämääni sekaantui siskoni joka laittoi asiat umpisolmuun mm. ilmoitti lapseni eri paikkakunnalle kouluun ilman lupaani. Lopulta katkaisin välit siskooni kun asiat meni näin mutta tilanne tällä hetkellä mikä on ja enempää en pysty tekemään.

Vierailija
15/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt että tänä kesänä on konfirmaatio? Etkö tiennyt minkä ikäisinä nuoret yleensä käy riparin? Olisitko mitenkään itse voinut etukäteen selvittää näitä?

Että vituttaa tällaiset, "ei minulle kerrottu" tyypit. Mitään ei voi itse tehdä.

Väärin, täysin päinvastainen ajattelumalli kunniaan! Mua niin vtuttaa teikäläiset tyypit.

Vierailija
16/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt.

Vuosi sitten.

Aika törkee kommentti kun et tiedä taustoja. Olin vuosia yh:na ja tein kaikkeni elättääkseni lapseni ja hänen vuokseen kävin monta monituista käyntiä oys:ssa n. 3 kertaa viikossa mutta hänellä todettiin tämä diagnoosi joten hän tarvitsi erityishoitoa. Elämääni sekaantui siskoni joka laittoi asiat umpisolmuun mm. ilmoitti lapseni eri paikkakunnalle kouluun ilman lupaani. Lopulta katkaisin välit siskooni kun asiat meni näin mutta tilanne tällä hetkellä mikä on ja enempää en pysty tekemään.

Mun mielestä aivan asiallinen kommentti. Jos ei ole vuoteen lapseensa yhteyksissä, niin kyllähän se kertoo, ettei sua kiinnosta.

Nyt on ehkä hyvä mennä lapsen asemaan ja miettiä miltä hänestä tuntuu, kun ei vanhempaansa näe.

Itse olen yh:n lapsena kasvanut. Isää ei kiinnostanut tapailla. En mäkään nähnyt aiheelliseksi häntä haudata tms. Tehkööt ne, joiden kanssa oli tekemisissä. Ei kiinnosta.

Vierailija
17/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tilanne. Tuntuu oudolta, miksi sinulle ei kerrottu, mutta myös se on outoa, että et ole nähnyt lasta vuoteen.

Ehkä siellä laitoksessakaan ei pystytä arvaamaan, minkä verran lapsesi elämä sinua kiinnostaa, tai mistä asioista toivot tietoa. Ehkä viimeistään nyt olisi hyvä sopia tiedotuksen pelisäännöt.

Vierailija
18/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltaja päättää lapsen uskonnolliset asiat, olkoonkin lapsi laitoshoidossa tai huostaanotettuna. Et ilmeisesti ole sitten huoltaja, tai olet antanut luvan rippikoulun käymiseen.

Vierailija
19/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt.

Vuosi sitten.

Onko siskosi lapsen huoltaja? Mikä estää sinua tapaamasta lastasi viikottain?

Ei luulisi äidillä / isällä olevan tärkeämpää kuin se lapsen tapaaminen. Ilmeisesti sun elämän täyttää muut asiat.

Vierailija
20/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltaja päättää lapsen uskonnolliset asiat, olkoonkin lapsi laitoshoidossa tai huostaanotettuna. Et ilmeisesti ole sitten huoltaja, tai olet antanut luvan rippikoulun käymiseen.

Laitos tai huostaanotetun sijaisvanhempi huolehtii rippikoulut ynnämuut, ellei biovanhempi siihen pysty tai halua. Sijaisvanhempi voi myös sosiaalityöntekijän luvalla ilmoittaa vaikka kirkkoon kuulumattoman nuoren rippikouluun, jos biovanhempaan ei ole mitään yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä