Haluaako kukaan enää parisuhdetta?
Tuntuu, että nykyään seurusteluskene on vain tinder-panoja ja sitoutumiskammoa. Vaikka saisikin matcheja, treffejä tai tapailua, todella harvaa miestä tuntuu kiinnostavan minkäänlainen seurustelu. Nyt ei puhuta mistään naimisiinmenoista, vaan ihan tavallisesta tapailusta.
Että mistä te naiset löydätte miehiä, jotka haluavat seurustella?
Kommentit (110)
Ei enää parisuhdehaaveita. Olisin halunnut hyvän parisuhteen ja naimisiin. En halua enää pettymyksiä.
M
Saman olen huomannut. Kolmekymppisillä lapsettomilla miehillä lukee järjestäen profiilissa: "en etsi mitään vakavaa", "pelkkää hauskanpitoa", "en tiedä mitä etsin" eli suomennettuna tarkoittaa että etsii seksiä mutta ei sano sitä ääneen jos saisi parisuhdetta toivovatkin matcheiksi, "vain fwb".
Miten voi olla että näin monelle riittää elämässä pelkät satunnaiset suhteet eikä mitään muuta haluta?
Moni etsii arkeensa piristystä, ns. rusinat pullasta kelpaa, mutta heti kun pitäisi johonkin vakavampaan tai sitoutumista edellyttävään suhteeseen alkaa niin kiinnostus lopahtaa. Samoin, tuntuu että niin kauan kun on kevyttä ja kivaa ajanviettoa, kelpaa, mutta heti kun tulee ensimmäinenkin "ryppy" rakkaudessa mies nostaa kytkintä ja luovuttaa taistelun ja panostamisen sijaan. Miehiä kiinnostaa kyllä jos minä panostan ja viihdytän mutta kun omaa panosta pitäisi antaa, todetaankin ettei elämässä ole aikaa tai ansaitset paremman. Monella tuntuu arki uuvuttavan tai sitten on mt-ongelmia tai muita ongelmia - mitä ei tietenkään kerrota. Sitten tiputetaan "oon vähän miettinyt"-pommi kaikkensa panostaneen naisen niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut. Kolmekymppisillä lapsettomilla miehillä lukee järjestäen profiilissa: "en etsi mitään vakavaa", "pelkkää hauskanpitoa", "en tiedä mitä etsin" eli suomennettuna tarkoittaa että etsii seksiä mutta ei sano sitä ääneen jos saisi parisuhdetta toivovatkin matcheiksi, "vain fwb".
Miten voi olla että näin monelle riittää elämässä pelkät satunnaiset suhteet eikä mitään muuta haluta?
Luontaisesti näin on ollut aina ja nykyään ei ole ulkoisia paineita perheytymiseen?
Nyt voin jokainen elää aidosti sellaisen perheettömän elämän, minkä sielussaan tuntee oikeaksi.
En ymmärrä yhtään tätä naisten ainaista hokemaa, että Tinderistä löytyy vain panoseuraa etsiviä miehiä. Joka ainoa ihminen sukupuolesta riippumatta on valmis parisuhteeseen, jos löytyy se tyyppi joka aidosti sytyttää.
Etsin aikani, mutta totesin että pillua naiset tinderissä jakaa tai etsivät sitä "täydellistä" miestä, kelpuuttaen välissä vähemmän täydellisen. Joten pannaan sitten niitä pilluja, parisuhdetta en enää toivo.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää parisuhdehaaveita. Olisin halunnut hyvän parisuhteen ja naimisiin. En halua enää pettymyksiä.
M
Millaisia pettymyksiä koit? Yhden vai useamman naisen kanssa? Kuinka lähelle tavoitettasi pääsit ja miksi nyt luovutat? Ei kaikki naiset tai miehetkään ole samanlaisia.
Voi kyllä haluaisin, mutta en kenen tahansa kanssa. Olen todennut että on äärimmäisen vaikeaa löytää ihmistä, jonka kanssa on sekä fyysistä että henkistä vetovoimaa ja joka lisäksi vielä hakee samaa asiaa kuin minä. En ole löytänyt enkä enää etsikään, sillä sen verran mahdottomaksi on osoittautunut. Sitoutumishaluttomia tuntuu olevan sinkkumiehissä tosi paljon. Väittävät kyllä olevansa vakavissaan liikkeellä, mutta todellisuudessa etsivät vain hetken hupia, ja sitäkin niin että selän takana on samaan aikaan kuvioissa useampia muitakin naisia.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä haluaisin, mutta en kenen tahansa kanssa. Olen todennut että on äärimmäisen vaikeaa löytää ihmistä, jonka kanssa on sekä fyysistä että henkistä vetovoimaa ja joka lisäksi vielä hakee samaa asiaa kuin minä. En ole löytänyt enkä enää etsikään, sillä sen verran mahdottomaksi on osoittautunut. Sitoutumishaluttomia tuntuu olevan sinkkumiehissä tosi paljon. Väittävät kyllä olevansa vakavissaan liikkeellä, mutta todellisuudessa etsivät vain hetken hupia, ja sitäkin niin että selän takana on samaan aikaan kuvioissa useampia muitakin naisia.
Tämä. On masentavaa kerta toisensa jälkeen innostua ja hetken päästä huomaakin että miestä ei kiinnosta tai sillä ei ole mitään aikomustakaan sitoutua. Hyvää mutta sitoutumiskammoistakin miestä on aika työläs alkaa parisuhteeseen houkuttelemaan kun siihen tarvittaisiin terapiaa ja terapeuttia eikä tyttöystäväehdokasta kumoamaan miehen kaikki aiemmat traumat edellisistä käsittelemättä jätetyistä suhteista.
Haluaisin. Vielä on kihlat, naimisiinmenot ja lapset kokematta. Liekö jääkin kun miehet etsivät vain pikkukivaa ja ovat sitoutumiskammoisia tai traumatisoituneita edellisistä suhteistaan.