Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeä ja liikerajoittunut olkavarsi

Vierailija
12.07.2013 |

Olen tilaamssa aikaa lääkäriltä, mutta kysyn teiltä jo etukäteen, mikähän minulla on. En ole loukannut itseäni, mutta rasittunut olkavarteni saattaa olla. Se on käsivarren selänpuolelta kipeä ja liikearka ja nyt huomasin, etten voi enää nostaa kättäni suoraan eteenpäin ja ylös, ei kertakaikkiaan nouse ylös saakka. Ponnarin laittaminen myös hankalaa. Puseron riisuminen pään yli hankalaa. Onko jollain ollut tällaista ja mikä se oli?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt sama. Itse asiassa käden olkavarsi on ollut ajoittain todella kipeä viimeisen vuoden aikana. Nyt taas se alkoi, eli ei voi nostaa kättä, tietyissä asennoissa todella kipeä, ja nyt jomottaa ja polttelee myös paikalla ollessa. Tein itse lepositeen. Olen yhdistänyt tämän itse juurikin siihen, että olen nukkunut käden päällä parina yönä ja nyt se on sitten kipeytynyt.. 

Ajattelin odotella rauhassa jos menee itsestään ohi kuten aiemmin. Teen myös jatkuvasti töitä tietokoneella. Onneksi pystyn tässä kirjoittamaan kun asento pysyy kädelle oikeana :D

Vierailija
2/12 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonipiikki auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 20:08"]

googleta myös kiertäjäkalvosimen tulehdus ja ahdas olkapää....

[/quote]Kirtäjäkalvosimessa voi myös olla repeämä

Vierailija
4/12 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin se on tulehdus, lähtee parissa viikossa paranemaan. Minulla oli tulehdus kipujen syynä, kun taustalla oli pelkästään rasitus eikä loukkaantuminen. Parin tunnin välein söin särkylääkkeitä (eri merkkien sekoitus lääkärin arpomana), niin kipua ei paljon muuten tuntunut kuin makuuasennossa.

Jos on niin ikävästi, että on jäätynyt, niin sen paraneminen tosiaan kestää ihan järkyttävän kauan, toivottavasti on jotain muuta!

Vierailija
5/12 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jäätynyt. Kolmen vuoden kuluttua kunnossa. Joku nukutuksessa väkisin liikuttaminen kuulemma mahdollinen hoito. Mulla ehkä myös, vasta särkyä öisin.

Vierailija
6/12 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nukut? Mulla on ollut ihan vastaavaa muutaman kerran ja huomasin, että nukuin aina sen käden päällä huonosti. En tiedä auttaisiko sulla, mutta mulla auttoi kun otin parina iltana särkylääkkeen ja pidin huolta, että aloin nukkumaan eri asennossa täysin. Viikossa käsi oli jo parempi. Voithan ainakin kokeilla, ei siitä varmaan haittaa ole. :-)

Vierailija
7/12 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta myös kiertäjäkalvosimen tulehdus ja ahdas olkapää....

Vierailija
8/12 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties loukannut sen jo vuosia sitten? Se saattaa olla kaukaa jolloin on saanut alun. Ja nyt rasituksesta tms mistä on alkanut oireilla.

Vierailija
9/12 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika raskas ruumiillinen työ ja siinä se rasittuu (olen maitotilallinen) aika tavalla. Tuntuu, että määrätty toistuva liike lypsykonetta käyttäessä on sen aiheuttanut. Tuo jäätynyt olkapää olisi lohdullinen, koska se paranee itsestään pikkuhiljaa. Toivottavasti se on se. ap

Vierailija
10/12 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö koko aja tietsikalla töitä? Itselläni oli vastaava juttu ja vaikken suoraan sitä diagnoosia saanut (työterveydestä), asiaan auttoi fysikaalinen, hiiren käyttäminen välillä vasemmalla kädellä (tosi ärsyttävää), rullahiiren hankinta sekä kuntosali. Minulta tutkittiin suunnilleen kaikki magneettikuvausta myöten. Koska en ollut harrastanut taukojumppaa enkä juuri muutenkaan liikuntaa, olkapäähän syntyi virheasento. Punteilla vaivat ovat pysyneet poissa.

Vierailija
11/12 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa nroon 7: minulla oli siis hiiriolkapää (oma diagnoosi), työterveys ei sitä sanonut.

Vierailija
12/12 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jåätynyt olkapää. Vaiva löytyy myös Googlesta.

Oman vaivani sain nitkauttamalla käteni tosi typerästi yläasennossa. Vaiva kesti todella pitkään, muistaakseni miltei kaksi vuotta. Hoitelin kättäni avantouinnilla ja välttelemällä käden rasitusta silloin, kun vaiva oireili. Varsinkin äkkinäisiä kädenliikkeitä varoin. Varoin myös nukkumasta käden päällä. En viitsinyt mennä lääkäriin, koska vaiva ei rajoittanut työntekoa ja koska kipu oli ajoittaista - melko lievä tapaus siis. 

Oletkohan saanut oman vaivasi nostamalla äkkinäisesti jotakin painavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi