Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä noita kasvomaskeja oikein hankkisi, esim.4-henkisen perheen maskit tulee hemmetin kalliiksi...

Vierailija
02.08.2020 |

Tsiisus tätä touhua😵🤔😩

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt maskia jo viikon ja todennut, millaiset ovat parhaita, joten tilasin juuri lisää netistä. Paras on oikein ommeltu kangasmaski, jonka voi käyttää aina uudelleen, riittää kun kiehauttaa kattilassa illalla. Valitettavasti paras valikoima on tosin ulkomailla, laadullisesti ja ulkonäöllisesti kivan näköisiä kuoseja.

Vinkkinä jos tilaatte, niin kannattaa olla sellainen kangasmaski, jossa on uloin kerros polyesteriä ja lisäksi on 2 sisempää kerrosta, jotka voi olla puuvillaakin. Lisäksi kuminauha korvan ympäri, ei naruja. Ja muotoilu niin, että on nenän kohdalta korkeampi, eli ei perinteinen suorakaide. Ja parhaissa on nenän kohdalla pieni metallilanka upotettina, jolla saa muotoiltua istumaan parrmmin omaan naamaan. Tällaisen hinta on nrtissä n 10 euroa plus postituskulut.

Itselläni on mennyt päivässä mx 3 maskia (menomatka, tulomatka ja kauppareissu). Eli n 30 euron hinnalla saa kestomaskeja. Jos joku haluaa enemmän ja halvemmalla, niin on edullisinta ommella itse Marttojen ohjeen mukaan (www.martat.fi)

Vierailija
2/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin käyttäisin FFP3- tai FFP2- maskeja, mitkä oikeasti suodattavat viruksia ja muita partikkeleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties mitä kaikkea pölyä kangasmaskeista hengittää sisäänsä.

Vierailija
4/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin käyttäisin FFP3- tai FFP2- maskeja, mitkä oikeasti suodattavat viruksia ja muita partikkeleita.

Saatavuus on vähän heikko ja hinnat katossa. Ei ole mitenkään laajalti mahdollista toteuttaa.

Vierailija
5/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä on ja edullisesti ,sitten kun vaaditaan.

eikös suomi valmistus ole alkanut

Vierailija
6/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin prismasta finlaysonin kangasmaskin, maksoi 7 euroa 👌https://www.finlayson.fi/products/kangasmaski

Helppo vaan pestä jos tulee maskipakko! 🙂

Vierailija
7/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitäähän niissä jokin suojatasokin olla eli ei nuo Finskan oikein aja asiaansa...

Vierailija
8/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideana tässä on että se maski pitää ne omat pöpöt siellä sisällä ja siihe ei tarvita mitään kalliita maskeja.

Voihan sitä tietty köpittää ympäriinsä happilaitteiden ja muovisen suojapuvun kanssa.

Vierailija
9/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä jos tilaatte, niin kannattaa olla sellainen kangasmaski, jossa on uloin kerros polyesteriä ja lisäksi on 2 sisempää kerrosta, jotka voi olla puuvillaakin. Lisäksi kuminauha korvan ympäri, ei naruja.

Mites nuo kuminauha ja polyesteri kestää pesun suositellussa 90 asteen lämpötilassa?

Vierailija
10/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisiä kaasunaamareita esimerkiksi GP-5 saa 15 eurolla. Halvempaa ja suojaa paremmin kuin mikään FFP naamio.

Vierailija
11/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

v*ttu jätesäkki päähän ja töihin siitä! 😂

Vierailija
12/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.etsy.com/listing/821082200/nose-wire-adjust-face-mask-with-…

Miksei Suomessa myydä missään tämäntyyppisiä kivoja maskeja? Ollaan vielä väjännkuin maskien Neuvostoliitto 😀 Vinkkinä jollekin yrittäjälle...

Vierailija
13/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antavat jonkun suosituksen, niin voisivat samalla kertoa, millainen sen maskin nyt sitten pitää olla, mistä niitä saa, ja miten sitä oikeaoppisesti käytetään. Moni käyttää niin huolimattomasti (kopeloi välillä, roikottaa kaulalla tms.) että ihan sama vaikkeivät käyttäisi ollenkaan.

Vierailija
14/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen. On kasa erilaisia kankaita kotona joten 5 kappaletta ompelin. Tarvitsee siis kerran viikossa pestä. Meni pari tuntia.

Vierailija
15/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt siivekkeellisiä terveyssiteitä. Kuminauhoilla vaan kiinni ja hyvin toimii.

Vierailija
16/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tulossa vain suositus ei pakko. Jos ei ole varaa ostaa, ei käytä.

Vierailija
17/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä on alapeukutettu? Totta kai kangas pölisee, jotkut laadut enemmän kuin toiset. Eikä yhtään tiedä, millaisilla väriaineilla ja pintakäsittelyillä ulkomailla tuotetut kangasmaskit on käsitelty. Kun näitä itse ommeltavia tai kangasmaskeja ei ole mitenkään standardisoitu, niitä voidaan tehdä ihan millaisista kangaslaaduista tahansa.

Vierailija
18/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt siivekkeellisiä terveyssiteitä. Kuminauhoilla vaan kiinni ja hyvin toimii.

F.emakot kieltävät tämän keinon miehiltä.

Vierailija
19/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

F.emakot kieltävät tämän keinon miehiltä.

Saat käyttää kunhan et kaiva naisten roskiksista!

T. Intersektional feminist

Vierailija
20/39 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä maskit kuivuriin, niin irtopöly lähtee niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä