Jäätävä krapula APUA
Ihan jäätävä krapula ollut koko päivän. Päätä särkee, yrjöttää ja harmittaa että tuli juotua eilen mitään. Ja kaikki tämä kahdesta viinilasillisesta, yhdestä lonkerosta ja kossubatterysta.
Nyt parhaat parannuskeinot krapulaan? Onko apteekissa jotain? Tasoittavat ei ole vaihtoehto, mutta muutoin olen avoin kaikelle. Oon oikeesti epätoivonen.
Kommentit (47)
Vedin eilen ensin illalla viinipullon, sitten ulkona lasin viiniä sekä aperol spritzin. Kotiin tullessa hain mäkkiruokaa ja söin kolme isoa hampurilaista,4 nugettia ja 4 kpl chili cheese topseja ja join lähes litran cokis zeroa. En tiedä miten sain tuon kaiken mahtumaan sisälleni. Kännissä syön kuin hevonen, tai porsas pikemminkin.
Aamulla sitten c-vitamiiniporetabletti ja paljon vettä. Väsyny olo ollut ja päässä tuntunut kuin olisi suonenveto. Silti kävin yksin kaupungilla syömässä ja kiertämässä pari liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Ite join alkuviikosta 3 päivää putkeen enkä syönyt kolmen päivän aikana kuin kaksi hampurilaista. Ekana yönä lopettamisen jälkeen kuulin olematonta puhetta, harhoja en sentään nähnyt. Siihen tarvitaan pidempi putki.
Miten sä noin vähän söit? Mulla on pohjaton nälkä humalassa (ja krapulassa).
Huh huh miten ihmiset on rappiolla. Lopun aikoja eletään kun ihmiset vetää kaksin käsin viinaa, ruokaa ja lääkkeitä. Kyllä on pahoin voivaa kansaa meillä.
Olkaa onnellisia, kun ette nähtävästi ole koskaan kokeneet krapulaa. Pitäkää tuo linja!
Mutta kuten jo mainittiin, ei missään tapauksessa ainakaan parasetamolia.
Vesi, mehu ja uni on ainoa, mikä auttaa. Ellei ihan delirium iske, silloin ei auta olla yksin, koska jonkun on älyttävä soittaa ambulanssi.
Älkää nyt helvetti hulluja olko, 3 annosta alkoholia ja krapula???
Ajokunnossa olisi ollut vielä tuon jälkeen. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite join alkuviikosta 3 päivää putkeen enkä syönyt kolmen päivän aikana kuin kaksi hampurilaista. Ekana yönä lopettamisen jälkeen kuulin olematonta puhetta, harhoja en sentään nähnyt. Siihen tarvitaan pidempi putki.
Miten sä noin vähän söit? Mulla on pohjaton nälkä humalassa (ja krapulassa).
Mulla viina vie ruokahalun, enkä tarkoita nyt yhden illan ryyppäämistä vaan pidempiä putkia aamusta iltaan.
Tuosta määrästä ei kyllä tuu kohmelo.
Mun lääkkeet krapulaan ovat ulkoilu ja veden litkiminen. On myös parasta pitää itsensä toiminnassa vaikka siivoten, niin ei jää jumiin siihen huonoon oloon. Myös saunominen auttaa. Tietysti eri asia, jos on vedetty putkeen vaikka viikko. Tarkoitan nyt yksittäistä kännäysiltaa seuraamuksineen.
Herättyäni juon ison lasin tuoremehua johon lisään hiukan sokeria ja melkein teelusikallisen suolaa. Näitä molempia uupuu koska juominen on huuhdellut elimistöä. Lepoa ja pientä syömistä jos vain maistuu, edes puolikas leivänpala, mysliä tms. Sitten lepoa lisää ja vaikkapa palstailua ja datailua. Iltapäivällä pitää yrittää syödä enemmän, edes jotain kiinteää. Siitä yleensä jo alkaakin helpottaa ja yritän syödä vielä illemmalla lisää vaikkapa kunnon mättöä. Ja juon vettä/vichya koko päivän reilusti. Mätön jälkeen pari kolme olutta/siideriä, se rauhoittaa ja rentouttaa. Päivän mittaan myös pieni ulkoilu tuulettaa kivasti.
Heti aamusta jos otan alkoholia niin sitten se juominen vain jatkuu, syöminen jää pois/vähälle ja juu, ei hyvä seuraa.
Ei kuullosta edes pahalta krapulta. Pahin krapulani oli kun aloin aamu seitsemältä oksentamaan. Mikään ei pysynyt sisällä. Jäätävä jysäri, vapisin kuin haavanlehti. Viimeisen kerran oksensin ilta yhdeksältä. Sen jälkeen alkoi vesi pysymään sisällä ja söin pari kirsikkatomaattia.
Nykyään tulee krapula muutamasta viinilasillisesta. Ilman sitä hauskaa nousuhumala vaihetta.
Tarpeeksi isot viinilasit, kun on, ja kossubattery tehty kaavalla 50/50, niin voi pienen rapulan tosta saada.
Itellä kanssa kanuunan poikanen, mutta vetäsin illalla 3 litran viinitönkän, lonkeroa ja viru valgeeta.
Sitten Steven&Seagulsia katsomassa Yhden Lehmän Navetan Pubissa olutta perään.
Sieltä kotia ja vintti pimeni.
Nyt oksettaa vähän, onneks maanantai lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi isot viinilasit, kun on, ja kossubattery tehty kaavalla 50/50, niin voi pienen rapulan tosta saada.
Itellä kanssa kanuunan poikanen, mutta vetäsin illalla 3 litran viinitönkän, lonkeroa ja viru valgeeta.
Sitten Steven&Seagulsia katsomassa Yhden Lehmän Navetan Pubissa olutta perään.
Sieltä kotia ja vintti pimeni.
Nyt oksettaa vähän, onneks maanantai lomaa.
Jaa niin rapulaan auttaa oikeastaan vain treo, vesi, sauna, ulkoilu ja peiton heilutus.
Katso p*rnoa ja r*nkkaa. Auttaa ainakin vähäsen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuullosta edes pahalta krapulta. Pahin krapulani oli kun aloin aamu seitsemältä oksentamaan. Mikään ei pysynyt sisällä. Jäätävä jysäri, vapisin kuin haavanlehti. Viimeisen kerran oksensin ilta yhdeksältä. Sen jälkeen alkoi vesi pysymään sisällä ja söin pari kirsikkatomaattia.
Nykyään tulee krapula muutamasta viinilasillisesta. Ilman sitä hauskaa nousuhumala vaihetta.
Tuollaiseen krapulaan on turha vinkata mitään ulkoilusta tai leipomisesta. Mullakin ollut joskus niin karsea kankkunen, että hyvä kun pystyy ylipäätään seisomaan, sen verran humisee päässä, pyörryttää ja oksettaa. Ei siinä auta muu, kun maata sängyssä tai sohvalla ja antaa ajan kulua.
Perjantaina join pari pulloa viiniä ja muutaman snapsin, muisti pois ja nukkumaan. Lauantaina join heti 3 reilua huikkaa konjakkia, sitten pari olutta, lonkeroa ja illalla 1,5 pulloa viiniä.
Aamulla oli aika  takkuinen olo kyllä, en päässyt sängystä ylös ennen klo 12 vaikka olin täysin hereillä jo klo 08...
Kunnon krapula tulee ainoastaan kunnolla juomalla. Ap:lla on joku amatöörivaihe päällä, tai hormonit sekaisin kun tuosta määristä saa kankkusen.
Vierailija kirjoitti:
juo 4-8 viikkoa putkeen ja lopeta, sitte tiedät mitä on krapula seuraavat 2-3 viikkoa.
Join 1½ vuotta putkeen, 0,5l kirkasta joka päivä + kaljat päälle. Ei ollut koskaan krapulaa eikä myöskään kun lopetin juomisen. Hauskaa oli, sitten alkoi kyllästyttää ja nyt olen ollut juomatta 6kk. Kohta voisi taas alkaa dokailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juo 4-8 viikkoa putkeen ja lopeta, sitte tiedät mitä on krapula seuraavat 2-3 viikkoa.
Join 1½ vuotta putkeen, 0,5l kirkasta joka päivä + kaljat päälle. Ei ollut koskaan krapulaa eikä myöskään kun lopetin juomisen. Hauskaa oli, sitten alkoi kyllästyttää ja nyt olen ollut juomatta 6kk. Kohta voisi taas alkaa dokailla.
Tuohan vasta semi-pro tason kohtuu käyttöä jos illalla korkki aukeaa aina. Jos aamuiset oksennukset huuhdotaan kaljalla niin sitte aletaan oleen pro tasolla.
Ei ehkä enää auta ap:ta, mutta miten olisi FixU Drink seuraavan kerran?
https://www.indiegogo.com/projects/drink-fixu-to-feel-great/x/24109412#/
Kun minulla oli vielä kipulääkeresepti niin otin krapulaan opioideja ja voi että, se oli taivaallinen olotila. Jos näitä nappuloita saisi vapaasti niin olisin varmaan aika nopeasti muuttunut rapakäyttäjäksi.