Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet 40-vuotiaat naiset kaikki narsisteja

Vierailija
11.07.2013 |

Ihan kamala katsoa omaa tuttavapiiriäni. Heidän ajatuksensa ja toimensa on juurikin tälläistä:

"Miehiä tulee ja menee, mutta ovat täysin välinpitämättömiä heidän tarpeistaan. Silti moni heistä tarrautuu. Mitä etäisempiä ovat, sitä enemmän he naisia halusivat.

Moni baarituttavuuksista on naimisissa.Kaikkia ihmisten tekoja ohjaavat heidän tarpeensa. Kun niistä pääsee perille, pystyy yleensä vaikuttamaan myös heidän toimintaansa. 

Kaikki juoksee rahan perässä ja yrittää hyötyä miehistä. He voivat esimerkiksi käyttää muita ihmisiä hyväkseen parantaakseen omaa elämänlaatuaan ja helppoja miehiä tuntuu löytyvän. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo liittyy narsismiin? Tuohan kertoo enemmän nyky-yhteiskunnan hedonistisesta ajattelusta.

Vierailija
2/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:27"]

Miten tuo liittyy narsismiin? Tuohan kertoo enemmän nyky-yhteiskunnan hedonistisesta ajattelusta.

[/quote]

Oli vaan erään narsistin kirjoituksesta pätkä, lehdessä julkaistiin. Rupesin vaan kelaamaan tuota ja ainakin omassa tuttavapiirissäni vapaista vanhemmista naisista lähes kaikki elää juurikin noin, toisilla ei ole mitään merkitystä, minä, minä, minä ja kaverisuhteetkin on sellaisia, että heti kun hyötyminen loppuu niin loppuu kaverisuhteetkin jne jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä päätit alkaa julistaa kaikkien eronneiden 40-vuotiaiden olevan narsisteja. Melkoinen yleistys sanoisin. Tutustu narsismiin kirjallisuuden kautta, niihin liittyy aika paljon muutakin...

Vierailija
4/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:37"]

Ja sä päätit alkaa julistaa kaikkien eronneiden 40-vuotiaiden olevan narsisteja. Melkoinen yleistys sanoisin. Tutustu narsismiin kirjallisuuden kautta, niihin liittyy aika paljon muutakin...

[/quote]

Hesarin juttuhan tuo oli ja siinä oli kaikki narsistin tunnusmerkit ja kirjoittaja oli diagnosoitu narsisti. Ihan hirvitti lukea kun tuli koko ajan oma tuttavapiiri mieleen.

Vierailija
5/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä keittiöpsykologeilla on hätänä kun jokainen tuttava on diagnosoitu viimeisimpien trendisairauksien mukaan. Ensin oltiin niin fas, sitten ihan adhd, jonka jälkeen siirryttiin sosiopatian kautta psykopaateiksi. Sittenpä tuli kuningas narsismi ja nyt ollaan aspergereita.

Luepa ap mitä tahansa mielentilahäiriöiden opasta niin tunnistat kyllä tuttavasi jokaisesta kuvauksesta. Itsessäsihän ei tietenkään ole mitään vikaa.

Vierailija
6/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä he ovat katkeria. Pystyn AINA kertomaan kuka on eronnut ja kuka ei, ilman että ovat siihen liittyen mitään kertoneet. Mulla on useita nelikymppisiä tuttuja eronneita naisia, jouden erosta on jo 5-10 vuotta ja ovat edelleen niiiin katkeria ja useampi näitä nimenomaan sanoo olleensa narsistin kanssa naimisissa. Onko tämä narsismi joku uusi muotisyy erota? :D

Vierailija
7/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:37"] Ja sä päätit alkaa julistaa kaikkien eronneiden 40-vuotiaiden olevan narsisteja. Melkoinen yleistys sanoisin. Tutustu narsismiin kirjallisuuden kautta, niihin liittyy aika paljon muutakin... [/quote] Hesarin juttuhan tuo oli ja siinä oli kaikki narsistin tunnusmerkit ja kirjoittaja oli diagnosoitu narsisti. Ihan hirvitti lukea kun tuli koko ajan oma tuttavapiiri mieleen.  [/quote]

Ai, jos kerran ihan Hesarista luit niin senhän täytyy tarkoittaa että olet täysivaltainen diagnostikko.

Idiootti, sori vaan.

Vierailija
8/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:46"]

Mikä teillä keittiöpsykologeilla on hätänä kun jokainen tuttava on diagnosoitu viimeisimpien trendisairauksien mukaan. Ensin oltiin niin fas, sitten ihan adhd, jonka jälkeen siirryttiin sosiopatian kautta psykopaateiksi. Sittenpä tuli kuningas narsismi ja nyt ollaan aspergereita.

Luepa ap mitä tahansa mielentilahäiriöiden opasta niin tunnistat kyllä tuttavasi jokaisesta kuvauksesta. Itsessäsihän ei tietenkään ole mitään vikaa.

[/quote]

Taisi osua sinuunkin? Kyllä minussa vikaa on, masennusta suhteen päättymisen jälkeen aikoinaan jne.

Vierailija
9/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:37"] Ja sä päätit alkaa julistaa kaikkien eronneiden 40-vuotiaiden olevan narsisteja. Melkoinen yleistys sanoisin. Tutustu narsismiin kirjallisuuden kautta, niihin liittyy aika paljon muutakin... [/quote] Hesarin juttuhan tuo oli ja siinä oli kaikki narsistin tunnusmerkit ja kirjoittaja oli diagnosoitu narsisti. Ihan hirvitti lukea kun tuli koko ajan oma tuttavapiiri mieleen.  [/quote]

Ai, jos kerran ihan Hesarista luit niin senhän täytyy tarkoittaa että olet täysivaltainen diagnostikko.

Idiootti, sori vaan.

[/quote]

No heihin sopi "oirelistalta" lähes kaikki kohdat ja muutamakin olisi jo riittänyt. Lisäksi kirjoittajan kuvaus elämästään ja tuntemuksistaan oli suoraan kuin muutaman tutun suusta. No ei heillä hyvin mene, joten ei se ole varmaankaan kivaa olla tuollainen sairas mieleltään.

Vierailija
10/21 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo narsistit ovat kyllä kauheita ja oikeasti paljastuessaan ne pitäisi viedä ladon taakse ja lahdata. Narsismista ei voi parantua.

Mun entinen (lasteni isä) on narsisti, samoin hänen avokkinsa. Heillä on myös yhteisiä lapsia. Hällelujah mitä menoa ollut. Valehtelua, väkivaltaa, juonittelua, pettämistä, pidätyksiä jopa kun sehän on ihan sama mitä laki sanoo jos oma lyhytnäköinen hyöty on tarpeen täyttää.Ja kaikki ne lapsiin kohdistuneet asiat. Lapsilla ei siinä kuviossa ole vissiin muuta virkaa kuin tuottaa lapsilisiä vanhemmilleen. En siis pidä mitään yhteyttä, kun en narsisteja halua ympärilleni pyörimään. Mitään niin feikkejä en tosiaan tiedä kuin narsistit. Kandee pysytellä erossa niistä.

Vierailija
11/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heitä on käytetty hyväksi, esim petetty tms. En yhtään ihmettele jos sellasen jälkeen katkeroituu. Mitä järkeä antaa vaan jos aina muut vaan ottaneet, ja sitten jättäneet.

Vierailija
12/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:55"]

Joo narsistit ovat kyllä kauheita ja oikeasti paljastuessaan ne pitäisi viedä ladon taakse ja lahdata. Narsismista ei voi parantua.

Mun entinen (lasteni isä) on narsisti, samoin hänen avokkinsa. Heillä on myös yhteisiä lapsia. Hällelujah mitä menoa ollut. Valehtelua, väkivaltaa, juonittelua, pettämistä, pidätyksiä jopa kun sehän on ihan sama mitä laki sanoo jos oma lyhytnäköinen hyöty on tarpeen täyttää.Ja kaikki ne lapsiin kohdistuneet asiat. Lapsilla ei siinä kuviossa ole vissiin muuta virkaa kuin tuottaa lapsilisiä vanhemmilleen. En siis pidä mitään yhteyttä, kun en narsisteja halua ympärilleni pyörimään. Mitään niin feikkejä en tosiaan tiedä kuin narsistit. Kandee pysytellä erossa niistä.

[/quote]

Ei tuo vielä narsistia tee, tuolla diagnoosillahan 100 %:a Suomessa olevista somalimiehistä olisi narsisteja.

Vierailija
13/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitähän ne narsistit tekee. Ottaa, ottaa ja ottaa. Lytistää läheistensä itsetunnon manipuloimalla, juonittelemalla- välittämättä edes pienten lasten tunteista, koska hehän eivät tunnista tunteita. Ei siinä uhri niinkään katkeroidu, mutta varmasti tahtoo välttää uudelleen uhriksi joutumisen.

Vierailija
14/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:55"]

[/quote]

Ei tuo vielä narsistia tee, tuolla diagnoosillahan 100 %:a Suomessa olevista somalimiehistä olisi narsisteja.

[/quote]Kyllä ovat, liittyy paljon paljon, mitä en nyt jaksa alkaa selostamaan. Tuli mieleen, että joissain macho kulttuureissahan miehillä on kieltämättä narsistinen rooli- varsinkin arabimaissa.

Vierailija
15/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuleeko minustakin 7 vuoden kuluttua narsisti, vai koskiko tämä vain niitä jotka ovat eronneet 40-vuotiaina?

Vierailija
16/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 00:26"]

Eli tuleeko minustakin 7 vuoden kuluttua narsisti, vai koskiko tämä vain niitä jotka ovat eronneet 40-vuotiaina?

[/quote]

Tahallinen yleistys jos ap:llä oli omassa tuttavapiirissä tälläisiä ja sattuvat olemaan eronneita. Kyllä monessa naisessa on todella paljon narsistin piirteitä, juuri tuo miesten suoranainen hyväksikäyttö vailla mitään tunnontuskia on kyllä yksi iljettävimmistä ja moni valitsee ihan puolisonkin sen perusteella, että keneltä eniten rahaa ja helyjä irtoo.

Vierailija
17/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:37"]

[/quote]

Hesarin juttuhan tuo oli ja siinä oli kaikki narsistin tunnusmerkit ja kirjoittaja oli diagnosoitu narsisti. Ihan hirvitti lukea kun tuli koko ajan oma tuttavapiiri mieleen.

[/quote]

En ole lukenut ko.juttua. Mistä tiedät, että kirjoittaja oli diagnosoitu narsisti?

Vierailija
18/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tätä, kun jokainen kuvittelee osaavansa tehdä psykologisen diagnoosin. Mihin me lääkäreitä enää tarvitaan?

Narsismin diagnostisia kriteerejä ei mainittu tuossa artikkelissa kertaakaan. On olemassa sellainen juttu kuin psykologinen tautiluokitus, jota ammattilaiset käyttävät arvioidessaan, kuka on sairas, kuka ei. Sitä varten mennään yliopistoon viideksi kuudeksi vuodeksi, että opitaan diagnosoimaan.  

Sitä paitsi koko raja, kuka on narsisti kuka ei, on ihan ihmisten asettama, ja toisin kuin verensokeria, hemoglobiinia ja vyötärönympärystä, psykologisia ominaisuuksia ei voi mitata numeroasteikolla. Joka ainoassa meistä on narsistisia piirteitä, mutta joissakuissa niin paljon, että se täyttää persoonallisuushäiriön kriteerit.

Vierailija
19/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi mikä yleistys. Mä olen eronnut nelikymppinen ja mä olen itse ansainnut rahani, asuntoni ja autoni. Elääkö tuo ap jotain 1800- lukua? Että nainen lypsää mieheltä? Nelikymppiset naiset ovat jo usein työpaikoillaa hyvissä asemissa pitkän työkokemuksen ansiosta. Ap taitaa olla vain tosi kateellinen joillekkin nelikymppisille tutuilleen joilla on rahaa kuluttaa ja vielä ehkä varakkaat miesystävät, jotka mielellään hemmottelevat rakkaitaan koska heillä on varaa siihen. Mene ap sinäkin töihin ja patista miehesikin töihin.

Vierailija
20/21 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 09:18"]

Voi vitsi mikä yleistys. Mä olen eronnut nelikymppinen ja mä olen itse ansainnut rahani, asuntoni ja autoni. Elääkö tuo ap jotain 1800- lukua? Että nainen lypsää mieheltä? Nelikymppiset naiset ovat jo usein työpaikoillaa hyvissä asemissa pitkän työkokemuksen ansiosta. Ap taitaa olla vain tosi kateellinen joillekkin nelikymppisille tutuilleen joilla on rahaa kuluttaa ja vielä ehkä varakkaat miesystävät, jotka mielellään hemmottelevat rakkaitaan koska heillä on varaa siihen. Mene ap sinäkin töihin ja patista miehesikin töihin.

[/quote]

Täällä toinen ja yksin olen lapseni elättänyt, sekä kasvattanut. Alkoholistisesta väkivaltaisesta ja mustasukkaisesta ex-miehestäni eroamisen jälkeen elämäni muutti täysin suuntaa. Kouluttauduin hyvään ammattiin ostin asunnon, sekä auton. Miestä en tarvitse elättäjäksi ja elelenkin nykyään etäsuhteessa ihanan miehen kanssa. Narsistista minusta ei saa tekemälläkään olen nainen sekä äiti, joka kykeni kantamaan vastuunsa omasta sekä lastensa hyvinvoinnista ja uskaltautui repimään itsensä irti vuosia kestäneestä helvetistä. Katkeoiduinko, en! Vaan osaan nykyään nauttia elämän pienistäkin iloista menneisyyden vaikeiden vuosien jälkeen. Saman kokeneet ymmärtävät kyllä tämän. Hassua kyllä että juuri huonossa avioliitossa olevat naiset, arvostelevat meitä omillaan hyvin toimeentulevia naisia miksiköhän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi