Miesystäväni on alkanut "piikittelemään" minua - miksiköhän?
Ollaan oltu yhdessä viisi vuotta. Viimeisen vuoden aikana tämä ilkeästi puhuminen on pikkuhiljaa on lisääntynyt.
Hän arvostelee kaikkea mahdollista: ulkonköäni, laittamaani ruokaa, ystäviäni, työtäni, harrastuksiani, tekemisiäni yleensäkin jne...
Esim. tänään kun kerroin, että minun täytyy maksaa yksi tavara pikkusiskoni miespuoliselle kaverille (joka tuo sen minulle tilauksesta), miesystäväni tokaisi, että: "maksat tietenkin luonnossa". Jos menen yhden kaverini luo kylään, aina tulee kommentti, että "ai sen parittajan ja huoran luokse". Tämä siitä syystä, että kaverini on selkeästi ilmaissut, että ansaitsen fiksumman miesystävän. Sitten, kun olen nyt dieetillä ja syön jotain ihan kevyttä, esim. salaattia kuuluu heti, että: "sunhan piti olla laihiksella".
Siis tosi törkeätä tekstiä ja päivittäin. Olen monesti sanonut asiasta ja kysynyt, että mikä häntä vaivaa, vastausta en ole saanut ja tämä jatkaa vaan törkeää käyttäytymistään.
Onneksi ei asuta yhdessä. Tänään lopetin puhelun heti, kun tuli kommentti tuosta "luonnossa maksamisesta" ja hylkäsin hänen seuraavat puhelunsa, laitoin vaan tekstarin, etten mitään turhaa vi....lua viitsi kuunnella. Tuli anteeksipyyntö tekstarilla takaisin, johon en aio edes vastata,
Mitään muuta syytä tällaiseen käyttäytymiseen en keksi, kuin että hän on kyllästynyt minuun ja suhteeseemme.
Onko teillä kokemuksia tällaisesta tai ehdotuksia siitä, mistä nyt lienee on kyse ja mitä voisin tehdä? Mies ei siis suostu puhumaan asiasta.
Toiseen naiseen en usko, koska arvelisin miehen siinä tapauksessa jo lopettaneen suhteemme.
Kommentit (31)
Mä tunnistan itseäni tuosta tekstistä, nuorempana.
Ja sanoisin ettei tuo käytös välttämättä liity juuri sinuun vaikka sä sen saatkin nahoissas tuntea.Tuollaisia kommentteja, ikäänkuin puolihauskoja, heittelin enenevässä mää
in kn itselläni oli paha olla. Tyytymättömyyttä ja turhautuneisuutta elämään jota en osannut nimetä. Ja tuon purin lähimpään ja rakkaimpaan kun en muutakaan osannut.
Kyllähän tuokin kertoo paljon, että olette perheen perustamisikäisiä ja olleet yhdessä 5 vuotta ettekä vieläkään asu yhdessä.
Kyse voi olla myös mustasukkaisuudesta.
Minusta tuo kuulostaa siltä, että mies on epävarma. Ehkä hän pelkää että sinä olet kyllästynyt suhteeseen? Tai epäilee että petät tms.
Oon tullut siihen tulokseen että monet (sekä miehet että naiset) tekee tätä että kun itsellä on paha olla niin sitä pahaa oloa pitää jakaa eteenpäin. Jos miehesi tuntee olevansa jotenkin 'alakynnessä' suhteessanne niin hän nokkii sua ja yrittää siten saada itselleen jonkinlaista ylemmyydentunnetta.
Inhottava tapa reagoida asioihin, mutta voi minusta tosiaan tarko
Jos edellisellä kerralla, kun suhteenne oli tauolla, sinä hankit muuta miesseuraa. Ja jos se on se asia mikä miehesi mieltä kaihertaa ja antaa syytä epäillä sinua, niin ehkä se tauon ehdottaminen ei ole paras ratkaisu, siis jos haluat suhdetta jatkaa.. Sanoisin, että jollain tasolla olet loukannut miestä tms, kun käyttäytyy noin. Tai ehkä hän on alkanut epäillä suhteenne mahdollisuuksia, jos vielä viiden vuoden seurustelunkin jälkeen asutte eri osoitteissa.
Eiköhän kannattaisi etsiä kunnon mies, joka haluaa muuttaa yhteen ja perustaa perheen. Usein tuollaisisssa miehissä jotka haluaa vain seurustella vuosi tolkulla on jotain vikaa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 09:23"]
Eiköhän kannattaisi etsiä kunnon mies, joka haluaa muuttaa yhteen ja perustaa perheen. Usein tuollaisisssa miehissä jotka haluaa vain seurustella vuosi tolkulla on jotain vikaa.
[/quote]
Samaa mieltä. Yleensäkin olen sitä mieltä, että suhteessa on jotain vikaa, jos ei jommalla kummalla tai kummallakaan ole haluja muuttaa yhteen. Tulee mieleen ystäväni, joka alkoi seurustella nykyisen poikaystävänsä kanssa, koska halusi tehdä erään entisen säätönsä kateelliseksi. Edelleenkään eivät asu yhdessä ja ovat olleet jo vuosia yhdessä. Ystäväni poikaystävä olisi halunnut muuttaa yhteen, mutta ystäväni ei. Ja aina kun kysyn ystävältäni aiheesta niin vastaus on "en kestäisi senkuntiakaan saman katon alla".. Miksi olla suhteessa ylipäänsä, jos ei toista kestä..
Ap:n ehkä kannattaisi lopettaa tuo suhde, jos se on kerran jo ollut poikki, niin kyllä sekin kertoo jo jotain.
Sanoisin, että tuollaiseen käytökseen on oikeastaan vain kaksi mahdollista syytä.
1) mies voi henkisesti pahoin, siirtää sen sinuun
2) hän haluaa erota, mutta on niin munaton, ettei siihen kykene
Minäkin tunnistan tuon ihmistyypin, piikittelijät. Niitä on kyllä miehissä enemmän kuin naisissa. Ovat kyllä todella ärsyttäviä. En tiedä kummat ovat ärsyttävämpiä, AV-palstan feministimammat vaiko piikittelijät.
Juu, hyvä kun et anna miesystäväsi puhua itsellesi noin, siis katkaisit esimerkiksi sen puhelun. Jestas mikä ukko! Anna joskus maistaa omaa lääkettään, vedä niin överiksi kun alkaa selittämään jotakin omaa juttuaan - paitsi viisas ihminen ei lähde matkimaan...
Voimia sinulle