Miesystäväni on alkanut "piikittelemään" minua - miksiköhän?
Ollaan oltu yhdessä viisi vuotta. Viimeisen vuoden aikana tämä ilkeästi puhuminen on pikkuhiljaa on lisääntynyt.
Hän arvostelee kaikkea mahdollista: ulkonköäni, laittamaani ruokaa, ystäviäni, työtäni, harrastuksiani, tekemisiäni yleensäkin jne...
Esim. tänään kun kerroin, että minun täytyy maksaa yksi tavara pikkusiskoni miespuoliselle kaverille (joka tuo sen minulle tilauksesta), miesystäväni tokaisi, että: "maksat tietenkin luonnossa". Jos menen yhden kaverini luo kylään, aina tulee kommentti, että "ai sen parittajan ja huoran luokse". Tämä siitä syystä, että kaverini on selkeästi ilmaissut, että ansaitsen fiksumman miesystävän. Sitten, kun olen nyt dieetillä ja syön jotain ihan kevyttä, esim. salaattia kuuluu heti, että: "sunhan piti olla laihiksella".
Siis tosi törkeätä tekstiä ja päivittäin. Olen monesti sanonut asiasta ja kysynyt, että mikä häntä vaivaa, vastausta en ole saanut ja tämä jatkaa vaan törkeää käyttäytymistään.
Onneksi ei asuta yhdessä. Tänään lopetin puhelun heti, kun tuli kommentti tuosta "luonnossa maksamisesta" ja hylkäsin hänen seuraavat puhelunsa, laitoin vaan tekstarin, etten mitään turhaa vi....lua viitsi kuunnella. Tuli anteeksipyyntö tekstarilla takaisin, johon en aio edes vastata,
Mitään muuta syytä tällaiseen käyttäytymiseen en keksi, kuin että hän on kyllästynyt minuun ja suhteeseemme.
Onko teillä kokemuksia tällaisesta tai ehdotuksia siitä, mistä nyt lienee on kyse ja mitä voisin tehdä? Mies ei siis suostu puhumaan asiasta.
Toiseen naiseen en usko, koska arvelisin miehen siinä tapauksessa jo lopettaneen suhteemme.
Kommentit (31)
Jep kyllästynyt on. Oletko joskus ihan vähän pettänyt sitä ja kuitenkin aikoinaan olette päässeet sopimukseen ja nyt se alkaisi taas vaivata...?
Joo, taitaa olla kyllästynyt. Lieneekö hänellä jo uuden haku päällä?
On sun kanssas toistaiseksi, kun ei halua yksinkään olla.
En sinuna jatkaisi suhdetta, jos ette saa tilannetta jotenkin purettua. Huonommaksi tuo taitaa vaan muuttua.
Kuinka nuoria olitte kun aloititte suhteenne? Jos ihan teinirakkautta niin ymmärrän yskän. Eipä hänen silti tarvitsisi ilkeäksi alkaa.
Oletteko 5v aikana joskus puhuneet hankalista asioista?Vai onko ne aina sivuutettu jostain syystä. Ihmetyttään vaan, ettei mies halua puhua asiasta.
Ap: olimme molemmat 25 v, kun aloitettiin olemaan yhdessä. Nyt siis kolmekymppisiä. Eli ei oltu mitään teinejä.
Nro 3:lle vastaus pettämisestä: meillä oli tosi paha riita muutama vuosi sitten ja silloin lopetettiinkin suhde. Olin silloin toisen miehen kanssa muutaman kerran, mutta asia puhuttiin selväksi, kun palasimme uudestaan yhteen. Emmehän silloin edes seurustelleet. Mustasukkainen miesystäväni on ollut aina, vaihtelevasti enemmän tai vähemmän.
kuulostaa pahasti narsistilta joka yrittää kontrolloida sua ja saada sun itsetuntosi alas. kuulostaa siltä et parempi alkaa lähteä suhteesta.
Ap vastaa nro:lle 6: olemme mielestäni suht hyvin pystyneet puhumaan kaikesta. Seurustelumme on ollut aiemmin jotenkin "helppoa". Molemmat olemme voineet olla suhteessa vapaasti omana itsenämme. Myös läheisyys ja seksi ovat sujuneet hyvin.
Mutta, kuten kerroin, tilanne on vuoden aikana muuttunut tähän pisteeseeen, että olen kohta saanut tarpeekseni. Etenkin, kun mies ei osaa tai halua sanoa, miksi hän käyttäytyy nykyään niin törkeästi minua kohtaan. Siitä seuraa se, etten halua edes tavata häntä puhumattakaan mistään enemmästä.
No se vaan hauaa susta eroon, mutta on niin pelkuri, että ei uskalla sanoa sitä itse.
Molemmat taitavat etääntyä toisistaan, mies tekee sen noin, sinä toisella tavalla. Jos miehen jutut eivät ole enää kuin jatkuvaa kettuilua ja sinä olet koko ajan varpaisillasi niiden takia, on varmasti aika ottaa taukoa suhteesta. Tuo ei ole enää mukavaa, siitä tulee jo stressi kun saa miettiä toisen iskuja..
Minkälaiset välit miehelläsi on esim. vanhempiisi? Entä omiin vanhempiinsa? Onko miehellä yhtään hyviä vanhoja kavereita jäljellä? Tämä kuulostaa aika tutulta meilläkin, on mustasukkaisuutta, perheeni ja ystävieni alentamista ja epämääräistä vinoilua. Osaan sanoa jo samalla mitalla takaisin ja homma kääntyykin sitten minun syykseni. Mutta vielä meillä on paljon enemmän hyvää kuin huonoa, kumpikaan ei halua eroa, joten pärjäämme vielä. Teillä tauko voisi olla hyvä nyt ja miettiminen tauolla jatketaanko vai oliko se siinä.
Se sinun ystäväsi on aivan oikeassa: sinä ansaitset parempaa. Miesystäväsi käyttäytyy törkeästi sinua kohtaan. Hänellä ei ole mitään oikeutta puhua sinulle rumasti.
Narsisti-kortti otettu käyttöön näköjään. Eiköhän miehesi käytökselle ole ihan selkeät syyt. Olet ollut kerran uskoton häntä kohtaan ja suhteenne on saanut siitä melkoisen kolhun, jota hän ilmeisesti vieläkin potee.
Kannattaa varmaan ehdottaa tuumaustaukoa ja sanoa, että voitas harkita tätä meidän suhteen tulevaisuutta jne jne.
Eiköhän olisi syytä harkita tämän aarteen kiertoon laittamista ...
Ap vastaa: en ole ollut uskoton. Meillä oli tuolloin suhde poikki, kun olin toisen miehen kanssa. Olin siis sinkku puolisen vuotta,
Ja sitä vikaa ei ikinä ole naisessa itsessään... femakot on heti kimpussa, että ei ei ei vika on miehessä.
Toki ei tuommoista käytöstä tarvitse sietää. Pistä poikki koko suhde.
En osaa sanoa mitän ratkaisua, mutta ystäväsi tuntuu myrkyttäneen sydämesi
miestäsi kohtaan , joten ei ihme jos piikittelee kun menet tapaamaan häntä.
Tee omat ratkaisusi äläkä anna ystäväsi pilata suhdettasi vieläkin enemmän.
Kuulostaa mun isältä. Sama meininki jatkunut ja iän myötä vain pahentunut, ikää nyt 75v. Jos et pikaisesti keksi järjellistä selitystä käytökselle niin lämpimästi suosittelen lopettamaan suhteen. Tuollaisesta käytöksestä kärsii aikanaan myös lapset, ja paljon.
Jos hän on susta välittänyt niin toisen kanssa hommailu ei sitten varmaan häntä ole satuttanut? Miksi hän sitten tollasia horopuheita puhuu?
Miehellä on kolmenkympinkriisi... Jäähdyttelee suhdetta sinuun - ehkä jo katselee uutta. Ei vaan ole miestä selvittää asioita kasvotusten. Jätä se tyyppi!
Mies on kyllästynyt suhteeseen, ja haikailee timmimmässä kunnossa olevien naisten perään. Tai sitten hänellä on jo toinen nainen tai on ihastunut johonkin toiseen, muttei ole saanut vielä vastakaikua tms.
Sitähän just on. On kyllästynyt suhteeseenne ja ärsyyntyy sinusta.