Kyselty ennenkin, mut...
kiinnostaisi tietää miten pärjäävät ne joiden miehet saavat alle 1500e/kk ja olette hoitovapaalla? Mun pitäis viedä ensi maaliskuussa silloin vuoden ikäinen (synt 02/06) poika hoitoon, ja nyt olen miettinyt että josko sitten kuitenkin jatkaisin (siis äippälomani loppuu marraskuun puolessa välissä -06, jollon jään hoitovapaalle ainakin vähäksi aikaa) hoitovapaalla, kun poika kuitenkin NIIIIIIIN pieni. (ja itse menen hoitamaan muiden lapsia, tuntuu jotenkin hölmöltä viedä omaa hoitoon...)
Niin siis kysymykseni kuuluukin että miten ihmeessä pärjäätte tuolla pienellä hoitotuella (meneekö siitäkin vero?) +miehen tuloilla? Meillä kun on vielä asuntolainaa ja autolainaakin...
Kiitos jos joku viitsisi vastata!!!
Kommentit (2)
meillä alkaa tuo tilanne juuri. ens viikolla vanhempainvapaa vaihtuu hoitovapaaksi. mieheni tienaa n.1400 miinus verot. vuokrakin on n.700e.
päätin jo ennen vauvan syntymää että jään hoitovapaalle siihen asti kun lapsi 3v. kauhistuttaa tietysti taas omien tulojen pieneneminen, mutta aina sitä jotenkin pärjää. hoito- ja kuntalisineen tulen saamaan n.650e miinus vero siihen saakka kun tyttö täyttää 1,5v. (04/07) ja sen jälkeen kuntalisä pienenee n.50e:lla kunnes lakkaa kokonaan tytön täyttäessä 2v (10/07).
olen nyt jo alkanut potattaa neitiä (9kk)...jospa hiffais idean ja päästäis vähemmillä vaipoilla. ruokasoseet teen itse. en kyllä ole huomannut näistä mitään suurempia säästöjä. mielestäni 100e lapsilisä kattaa loistavasti lapsen " juoksevat" menot kuukausittain.
- asioilla on tapana järjestyä -
:)
Minä ratkaisin tilanteen muutama vuosi sitten siten, että olin vuoden pph:jana. Omista sain kuitenkin kotihoidontuen ja sen lisäksi palkan hoitolapsesta. Minun tilanne oli silloin se, että oli 3 omaa lasta, joten hoitolapsia oli vain yksi, joten palkka ei tosiaan ollut kummonen, mutta kyllä nekin eurot tarpeeseen tuli ja siinä se hoitopoika meni omien mukana ilman sen kummempia elämän muutoksia. Päinvastoin omien kanssa ne ongelmat oli, ei hoitolapsen kanssa.
Terv. yksi lto
ps. Ja jos haluat esim. vain yhden hoitolapsen, voit toimia yksityisenä ja valita sellaisen lapsen kuin haluat.