Onko muista ihanaa, kun tulee syksy
Kommentit (26)
Kesäkin on ok, mutta syksy on ylivoimaisesti lempi vuodenaikani. Ilmat viilenevät, eikä tarvitse hikoilla. Ilma on raikasta ja luonto on kaunis. Illat hämärtyvät ja tunnelma on täysin erilainen kuin kesällä. Rakastan halloweenin tunnelmaa, sellaista vanhanaikaista "kaiverrettu kurpitsalyhty, lepakoita, aaveita ja kynttilöitä" halloween tunnelmaa, kauppojen halloween krääsää en edes yhdistä aitoon halloweeniin. Lokakuiset aamut ovat täydellisiä raikkaudellaan ja kuuman juoman juominen viileänä päivänä on ihanaa. Ulkona jaksaa lenkkeillä ja viettää aikaa, toisin kuin kesällä aivan hiessä ja aurinkorasvasta tahmaisena. Pudonneen lehdet ovat kauniita maassa ja rapeiden lehtien päälle on parasta astua.
Syksy on minulle myös joulunodotuksen aikaa, sillä joulun aika on minulle vuoden kohokohta. Ensilumen odotus ja jännitys kuuluvat myös syksyn ihanaan tunnelmaan.
Tulisipa syksy jo
No on se hyvä, että helteet loppuvat mutta jotenkin olen kuitenkin surumielinen kun syksy tulee kuten aina joka vuosi vaikka en tiedä, että mistä se johtuu.
Minäkin rakastan syksyä. Nyt meistä jotkut - minä mukaanlukien - elämme elämämme syksyä. Talvi - tarkoittaako se kuolemaa.
Ei ole, todellakaan. En ole muutenkaan syksy ja talvi ihminen. Kesä on tähän asti mennyt itseltäni ohi toipilaana. Sairastelu ja Leikkauksesta toipuminen, joka vieläkin on kesken.
Rakastan syksyä.