Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti keskimäärin koronaoireiden pitäisi ilmaantua tartunnan saamisen jälkeen?

Vierailija
01.08.2020 |

Voiko oikeasti esim. 10 päivän jälkeen tulla korona, vai onko se jo epätodennäköistä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 vrk. 14 vrk on karanteenin pituus siksi, että ylivoimaisesti suurin osa saa oireet siinä ajassa. (-27 vrk:n itämisajastakin on raportoitu, ei tilastollisesti merkittävässä määrin.)

Vierailija
2/2 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4-5 vrk. 14 vrk on karanteenin pituus siksi, että ylivoimaisesti suurin osa saa oireet siinä ajassa. (-27 vrk:n itämisajastakin on raportoitu, ei tilastollisesti merkittävässä määrin.)

Eli voin mennä ihan huoletta töihin viikon päästä, jos ensi viikolla ei ilmaannu mitään oireita. Tapasin lyhyesti ihmisen, jolla todettiin juuri korona. Olin samassa aulatilassa, minulla oli maski päällä, pesin kädet aulaan mennessä ja pois lähtiessä ja olin vain 5min samassa tilassa ja tästä henkilöstä kahden metrin päässä. Ei edes puhuttu mitään, en tunne häntä.

Noin lyhyt aika ei johda altistukseen tai mihinkään. Todennäköisesti siis ei tule mitään, mutta silti seurailen oireita ensi viikon.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi