Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkipua joka päivä, mikä voisi auttaa?

Vierailija
10.07.2013 |

Mulla oli toukokuussa yli vuorokauden kestävä aivan järkyttävä pääkipu, joka laukesi vasta migreenilääkityksellä. Ja ton kipukohtauksen jälkeen on nyt ollut reilu pari kuukautta pää kipeä joka päivä.

Nyt oleva kipu ei ole mitenkään lamauttavaa, mutta häiritsevää kuitenkin. Särkylääkkeet auttavat ainakin jonkun tunnin ajaksi, mutta nyt alkaa mietityttämään jokapäiväinen pääkipu. Hierojalla olen käynyt muutaman kerran, mutta jumeja ei ole.

Olenko liian hätäinen, jos menen lääkäriin vai onko tää vain jotain ohimenevää? Onko muilla kokemuksia pitkään kestävästä pääkivusta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on jo särkylääkepäänsärkyä eli vieroitusoireita.

Mulla tuli sellaista pitkäaikaisesta käytöstä.

Vierailija
2/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkepäänsäryä tai jottain muuta, jokatapauksesa estolääkitys olisi ehkä paikallaan joksikin aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeet siis auttavat, mutta olen syönyt ehkä 2-3kpl  600mg Buranaa viikossa ja aina vaan yhden päivässä eli en usko, että särkylääkepäänsärystä on kysymys. Mulla on aika korkea kipukynnys eikä tämä kipu ole lamauttavaa vaan pelkästään kohtalaista/melko voimakasta aaltoilevaa kipua.

Mulla on migreeni ollut, mutta nyttenkin oli pari vuotta ilman edellistä kohtausta. Ja aina ennen on tullut aurallinen/näköhäiriöitä oleva migreeni, joka on kestänyt muutaman tunnin. Toukokuussa oleva migreeni oli aivan erilainen.

Tänään autolla ajaessa tuli muistihäiriö, kun en muistanut hetkeen, että mitä kautta piti ajaa hammaslääkäriin vaikka reitti oli tuttu. 

Voiskohan olla jännityspäänsärkyä vaikka mitään lihasjännitystä tai jumeja ei ollutkaan? Myöskään sen kummempaa stressiä ei ole eikä masennusta tms joita jännityspäänsäryn yhteydessä on? Ja lisäksi kipu alkoi niin selvästi sen yhden migteenikohtauksen jälkitilana, joka vaan on nyt jatkunut jo yli 2kk.

t.ap

Vierailija
4/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan käynyt tarkistuttamassa näkösi?

Vierailija
5/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näön voisin tietenkin käydä vielä tarkistamassa, edellisestä tarkistuksesta on reilu vuosi aikaa ja silloin näkö oli +0,5 ja kun ei ollut mitään oireita niin en tarvinnut laseja.

t.ap

Vierailija
6/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Voi olla mitä vaan, mutta pitää tutkia.

Itselläni oli samanlainen tilanne puoli vuotta sitten. Kävin lääkärissä, ja sain saman tien lähetteen keskussairaalaan tutkimuksiin.

Vierailija
7/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle: oliko taustalla sitten jotain vai kävitkö turhan takia tutkimuksissa?

Vierailija
8/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt päivittäisestä pääkivusta kohta noin 15v (ikää minulla 35v). Kipu alkoi pienellä viiveellä viisaudwnhampaiden poiston jälkeen. Yritin pitkään löytää syytä, mutta sitä ei löytnyt. Lääkärit hymähtelivät, kun kysyin yhteydestä hampaiden poistoon.

Lopulta löytyi vanhempi neurologi, joka sanoi että jo kasvojen lihaksista näkee että minulla  on purennan kanssa ongelmia. Kaikki vaivat selittyivät, myös se miksi kipu paheni nukkuessa. Kivusta en ole päässyt eroon, mutta syyn löytyminen helpottaa.

Vierailija
9/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittovika, vaikka näkö on muuten hyvä? Itselläni on silmälasit nimenomaan korjaamassa taittovirhettä ja näin pitämässä jatkuvan päänsäryn poissa. Toinen vaihtoehto purentahäikkä. Ellei purentaa saa korjattua, voi öisin käytettävästä purentakiskosta olla yllättävän suuri apu. Toki ensin kannattaa tutkia, ettei päänsäryn takaa löydy mitään "vakavampaa" syytä.

Vierailija
10/17 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan hajataittoa??

Vierailija
11/17 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni ei kuulemma ala enää vanhalla iällä (yli 20 v). Oletko aloittanut vast.ikään jonkin hormoonin esim. e-pillerit, ne voivat aiheuttaa päänsärkyä. Et kerro missä päänsärkysi sijaitsee, sekin auttaa diagnosoinnissa.. onko toispuoleista, tuntuuko kipu silmissä? Suosittelen myös osteopaatilla / fysioterapiaa he hoitavat myös nikamat, voi löytyä yllättäviä lukkoja niska-hartiaseudulta mitä hieronnassa ei ole havaittu. Mutta ihan ensimmäisenä käy lääkärissä, näin saat suljettua pois vakavemmat sairaudet.

Vierailija
12/17 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkö on laskettu pois niin seuraavaksi pitää katsoa että juot tarpeeksi vettä, syöt tarpeeksi puhdasta ruokaa ja työskentelet hyvissä asennoissa.

Vierailija
13/17 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 23:29"]

7:lle: oliko taustalla sitten jotain vai kävitkö turhan takia tutkimuksissa?

[/quote]

Sillä kertaa ei löytynyt muuta kuin tosi matala hemoglobiini ja jännittyneet lihakset. Kun alettiin selvittää alhaisen hemoglobiinin syytä, löytyi kaikkeen hyvinvointiin vaikuttava sairaus, jota nyt hoidetaan lääkityksellä.

Vierailija
14/17 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat tulevat mieleen:

- särkylääkepäänsärky (kyllä tuo 3x 600 voi sen tehdä)

- näkövirhe

- aivokasvain

- verenpaine

- jännityspäänsärky

- lihasten jumissa oleminen esim. niskassa

- hampaiden pureminen yhteen esim. stressissä tai öisin

Paljon enemmän voisi päätellä, kun kertoisit, että missä osassa päätä särkyä on ja mihin aikaan vuorokaudesta jne.

Vierailija
15/17 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireili keliakia ainoastaan jatkuvina päänsärkyinä.

Vierailija
16/17 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentavirheestä johtui päivittäinen päänsärky minulla. Kasvojen lihakset ihan jumissa, mikä aiheutti särkyä. Voice massagesta ja oikomishoidosta oli apua.

Vierailija
17/17 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt halua mitenkään pelotella, mutta oletko aivan varma, että se oli vain migreenikohtaus? Pääsisitkö mitenkään tarkempiin tutkimuksiin, pään ja kaulavaltimoidenkuvaukseen?

Mulla löytyi aivoinfartin tutkimuksissa muutakin vikaa, suurimpana joku valtimo, joka on todennäköisesti ollut synnynnäisesti ahtaampi kuin muut ja siksi aiheuttanut oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi