Onko Hermesin H-rannekoru nyt mauton???
Vai mikä tää juttu on? Luin tuota "Suomibloggaajilla huono itsetunto" -ketjua ja sieltä tämä tuli silmilleni.
Siinä oli aika hauska listaus siitä mitä "pitää" olla jos haluaa olla bloggari suomessa. Tietämätön tästä kaikesta (en lue muotiblogeja) menin ostamaan viime viikolla Hermesin H-rannekorun ja moni muukin kohta tuosta bloggarin must-listasta toteutuu ILMAN, että pidän itse blogia tai lukisin niitä.
Mikä nyt olen? Mauton? Muodikas? Kopioija? Vai oma itseni?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 08:54"]
Hyvä tietää, että esimerkiksi sitten juoksulenkkareissakin on sinulle Nike ja Adidas pois suljettuja vaihtoehtoja. :) Kyllä niittenki pitäis sulle maksaa!
[/quote]
Nyt puhutaankin luksusmerkkituotteista jos ei keskustelun luonteesta vielä käynyt ilmi, eikä mistään satasen parin lenkkareista.
Kohta noitakin saa halvalla nettihuutokaupasta koska kaikkia tökkii moinen blogituote.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 08:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 08:54"]
Hyvä tietää, että esimerkiksi sitten juoksulenkkareissakin on sinulle Nike ja Adidas pois suljettuja vaihtoehtoja. :) Kyllä niittenki pitäis sulle maksaa!
[/quote]
Nyt puhutaankin luksusmerkkituotteista jos ei keskustelun luonteesta vielä käynyt ilmi, eikä mistään satasen parin lenkkareista.
[/quote]
Minulle ne eivät ole tuotteina sen ihmeellisempiä sillä käytän tuotteita molemmista ryhmistä. Molempien ryhmien tuotteistani osassa näkyy logo ja osassa ei, ja en ymmärrä miksi joillekin se logo on niin kauhistus.
Logoilu on ollut out muualla päin maailmaa jo monta vuotta, kohta Suomessakin.
Hassua miten aina koko muu maailma voidaan niputtaa yhdeksi ja samanlaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:49"]
Hassua miten aina koko muu maailma voidaan niputtaa yhdeksi ja samanlaiseksi.
[/quote]
Voi ainakin sanoa sen että Suomi erottuu siitä muusta maailmasta, mutta ei aina edukseen ;)
Tänne kolkkaan tulee aina kaikki uudet jutut viimeisenä. Kaikki ei edes tänne asti eksy.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:05"]En halua sellaista samanlaista, joka näkyy joka puolella muuallakin, niihin kyllästyy sitten heti.
*
Esim. nuo Secto Designin valaisimet. Kun ne tuli markkinoille, ajattelin, että ostan sellaisia kolme meidän uuteen kotiin. No, nyt niitä on niin paljon joka lehdessä ja blogissa, että olen jo ihan kyllästynyt niihin, en sitten ostanut.
*
Ja kun nyt kävelen uudella asuinalueellamme, on iltaisin pikkuisen huvittavaa ja surullista, kun joka toinen perhe istuu iltapalalla samanlaisen Lokki-valaisimen alla. Onneksi en siihenkään sortunut!
[/quote]
Vai ihan surullista :D. Ethän sinä ole yhtään parempi kuin muut, itse asiassa olet pahempi. Et siis voi ostaa mieluista tuotetta,vaikka olisit ensimmäisten joukossa nähnyt sen, koska muut saattavat ostaa saman tuotteen?
Olet ihan yhtä riippuvainen muiden mielipiteistä, jos jätät ostamatta kuin jos ostat.
Kuinka monta vuotta sinun piti tarkkailla ihmisten koteihin sisälle saadaksesi selville, voitko hankkia Lokin tai Secto Design -valaisimen? Kuinka monta vuotta keskimäärin seuraat jonkin tuotteen myyntiä, jotta voit tehdä ostamispäätöksen?
Taidat olla sama tyyppi, joka kirjoitti aiemmin erääsen valaisinketjuun tästä samasta "Lokkien bongailusta iltakävelyllä". Yhtä hupsulta ainakin kuulostat.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:30"]
Kyllä mun täytyy sanoa, että aika monta tavaraa jää ostamatta sen takia, kun nuo bloggaajat on tehnyt niistä ns. blogituotteita. Mä olen vielä sitä ikäluokkaa, että moni ikäiseni lukee noita blogeja, joten tietävät mitä kenelläkin on, niin sitähän saa heti blogimatkijan leiman.
Mä näin kesällä n. parikymppisten tyttöjen porukan ja jokaisella oli Korsin kello ranteessa. Blogithan siitä tuli heti mieleen.
Mainonta kääntyy siis vähän kuin itseään vastaan jo noissa blogeissa.
[/quote]
Sama juttu! Muuten myös lehtien mainonnassa.
Jos joku tuote, oli se vaate, koru, laukku, huonekalu, verhot, mitä vaan, esiintyy paljon tai vaikka vähän vähemmänkin blogeissa tai lehtijutuissa, niin jää multa kyllä kauppaan. En halua sellaista samanlaista, joka näkyy joka puolella muuallakin, niihin kyllästyy sitten heti.
Esim. nuo Secto Designin valaisimet. Kun ne tuli markkinoille, ajattelin, että ostan sellaisia kolme meidän uuteen kotiin. No, nyt niitä on niin paljon joka lehdessä ja blogissa, että olen jo ihan kyllästynyt niihin, en sitten ostanut.
Sama koskee Eamesin naulakoita ja huonekaluja yleensäkin. Pitäisin itseäni mielikuvituksettomana, jos ostaisin sellaisen.
Ja kun nyt kävelen uudella asuinalueellamme, on iltaisin pikkuisen huvittavaa ja surullista, kun joka toinen perhe istuu iltapalalla samanlaisen Lokki-valaisimen alla. Onneksi en siihenkään sortunut!
[/quote]
Eamisn tuotteet maksaa niin paljon ettei niitä joka kodissa näy, vaikka blogeissa näkyykin. Kuvat otettu netistä, ei omasta kodistaan.
Mutta kyllä, olen opettaja ja Korsin kellot ovat hyvin näkyneet neitokaisten ranteissa.
Moniko noista blogituotteista on loppupeleissä mainoksena tai sponsorituotteena saatuja, enemmän kiinnostaisi se että mainitsevatko bloggarit niistä veroilmoituksissaan?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 18:45"]
Aika kamalan näköisiksi menevät päivittäisessä käytössä kuten kuvassa eli eikö noin kalliin pitäisi kuitenkin kestää käytön?
Vai ostetaanko se meikkauspöydän koristeeksi?
[/quote]
Onpa ruma ja huono laatuisen näköinen, en tajua miksi joku maksaa tollasesta melkein viisi ja puolisataa!
Se on klassikko, joka ei "mene pois muodista". Älä oikeasti piittaa siitä, mitä tällä palstalla sanotaan korusta. Linkin korua on joku kyllä kohdellut kaltoin, koska siinä lovia emalissa jne. Omissani ei ole mitään useamman vuoden käytön jälkeenkään.
Klassikko, joka ei mene pois muodista? Juu, ei sellaisia kyllä ole. Trendit tulee ja menee. Marimekon Unikko-kuosiakin on aikanaan luonnehdittu noin.
Tiesitkö että muoti ja trendi ovat eri asioita? Et selvästikään. Ja jos sanotaan, että on klassikko, joka "ei mene pois muodista" (huomaa sitaatit), tarkoittaa se sitä, ettei sen suosioon paljon trendit tai muoti vaikuta., se ei ole koskaan out kuten vaikkapa niittikorut tai vastaavat tulevat taas jossain vaiheessa olemaan.
mutta turhaan mä tätä täällä crocs-kansalle selitän...
No logot ovat minusta aina mauttomia ja ovat aina olleet. Näkyvät ja näkyväksi tarkoitetut sellaiset. Eli ovat aina out.
Mutta jos korussa logo on hillitty, eikä sitä ole sen takia ostettu, ja itse korusta tykkää ja saa iloa, niin eihän siinä mitään.
Ja mitä väliä muutenkaan on sillä, onko joku koru jonkun toisen mielestä mauton, jos itse tykkää.
Minä olen varmaan monen mielestä mauton, kun aina kaulassa samat helmet ja ranteessa sama kultakoru. Mutta ne ovat minun ja minulle tärkeät, niin enpä paljon mieti, ovatko muodissa vai eivät.
Mitä väliä sillä on, mitä joku blogin kirjoittaja tai lukija on mieltä tai ostaa tai tykkää tai ei tykkää. Jos sä ostit sen, varmaan tykkäät siitä itse. Joten viis muista.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:38"]
Kyse ei ole siitä että se olisi mauton, tai mitä väliä. Jos itse tykkäät siitä, se lienee tärkeintä. Tuossa ketjussa vaan ihmeteltiin, miten niin moni bloggaaja tykkää aivan samoista jutuista ja miksi esim. kaikista Hermes'n rannekorumalleista pitää nyt just ostaa se H.
Jotkut asiat vaan on muotia, ja nyt on sitten muotia Hermes'n rannekoru ja Ladureen macaronit. Vuoden päästä ehkä joku muu juttu. Trendien tehtävä on luoda kysyntää, ja musta on ihan ymmärrettävää, luonnollista ja jossain määrin hyvä asia, että "tavalliset ihmiset" tietyssä määrin seuraavat muotia ja ostavat niitä tuotteita, jotka miellyttävät silmää (jotka usein ovat niitä samoja jotka ovat muodissa). Koska tavallisella ihmisellä ei ehkä ole aikaa eikä kiinnostusta tutustua esim.Hermes'n koko rannekorumallistoon, niin on helpoin ostaa se jota on nähnyt eniten, ja siihen tietysti mieltyykin helpoimmin.
Mutta muoti-/lifestylegenren bloggaajilta ainakin minä odotan enemmän, en ymmärrä miksi he kiintyvät samoihin trendijuttuihin kuin kaikki muutkin, koska luulisin että heillä on enemmän näkemystä ja valinnanvaraa. Ilmeisesti ei, vaan kun joku suositumpi/varakkaampi bloggaaja hankkii jotain, muut määkivät perässä hankkimaan saman jutun, josta ovat "aina" haaveilleet.
Miten muuten päädyit ostamaan juuri tuon H-rannekorun? Mietitkö muita vaihtoehtoja?
[/quote]
No ne ostaa sen H-rannekorun, koska pöllömpikin heti tajuaa, että se on Hermes. Siksihän ne niitä ostaa, että muut tajuaisi.
Jos sen sijaan ostaisi vaikka tän rannerenkaan
Niin kukaan, joka ei ole tosi perehtynyt johonkin Hermeskoruihin ei ihan äkkipäätä ehkä ei koskaan tajuaisi, että se on Hermes.
Esim. mä ostin Guccin aurinkolasit, koska mitkään muut, mitä oli myynnissä, ei sopineet mun hankalaan nenänvarteen tossa pari vuotta sitten. ne maksoi 1000 euroa, joka mielestäni aika suolainen hinta, mutta tarvitsin arskat, ne ainoat sopivat jotka löysin, otin ne. Merkistä viis.
Tajusin, että sillä merkillä on jotain merkitystä, kun oltiin kesän lopulla yhden tutun pihajuhlissa. Aurinko alkoi paistaa takapihalle ja yksi sun toinen kaivoi arskat esiin. Ihan heti joku nainen äkkäsi mun aurinkolasikotelon ja kysyi heti, Guccin lasit, onko noi AIDOT. Sanoin, että joo, jos ei Stockan optikko myy kopioita, tuskin myy. Siitä kohtistiin sitten 5 minsaa niistä aurinkolaseista.
Olin ihan höh. Arskat. Mitä nyt noista. Mutta kai se sitten on joillekin joku juttu.
Oletko itse kovin nuori, jos kuvittelet, että "klassikoiden" asema on aina sama?
Mietitään vaikkapa jotain Burberryn ruutukuosia, sekin oli pitkään "klassikko", mutta liiallisen suosion myötä siitä tulikin muutama vuosi sitten "junttikuosi".
Nomination-rannekorujen piti olla klassikkoainesta mutta nykyisin nekin on lähinnä pikkulasten helyjä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 17:53"]
Tiesitkö että muoti ja trendi ovat eri asioita? Et selvästikään. Ja jos sanotaan, että on klassikko, joka "ei mene pois muodista" (huomaa sitaatit), tarkoittaa se sitä, ettei sen suosioon paljon trendit tai muoti vaikuta., se ei ole koskaan out kuten vaikkapa niittikorut tai vastaavat tulevat taas jossain vaiheessa olemaan.
mutta turhaan mä tätä täällä crocs-kansalle selitän...
[/quote]
On mullakin Guccin rillit, mutta ei nää maksanu kuin 300 €. Jostain syystä merkkisilmälasikehykset on linssienkin kanssa halvempia kuin (pelkät) aurinkolasit.
Luksusta arjessa-bloggaaja on muuten itse asiassa ainoa jolla on hienon ja ajattoman näköinen se H-koru eli musta jossa mustapintainen H-kirjain, on ainoa jolla se koru näyttää siistiltä, kun muilla se H-kirjain on hopeinen tai kultainen ja näyttää kuvissa ihan naarmuilselta rihkamalta. Siksi niistä tulee mieleen feikit. Etenkin siitä kultaisesta koska on liian keltasävyinen.