Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä rivitalonaapurini

Vierailija
26.06.2013 |

Ole hyvä ja kunnioita toisen aluetta sen verran että ymmärrät olla istuskelematta omatoimisesti naapurisi terassilla. Se ei ole sopivaa. Eri juttu jos naapurisi istuu terassilla ensin itse ja ns kutsuu sinua seuraksi, mutta omatoimisesti ei mennä toisten pihoille norkoilemaan!!

Huomioi myös että naapurisi tavarat eivät ole yleisessä jaossa terassilta otettavissa. Käyttäydy, ole hyvä. Myös päivää sopii sanoa tai ainakin tavalla tai toisella tervehtiä jos on pokkaa muiden pihoilla norkoilla.

Muutoin hyvää kesää kaikille, sinullekin.

Terveisin

naapuri

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa kolhoosista ok-taloon niin ei ole tuollaisia ongelmia. Ok-taloissa asuvat ovat sen verran fiksumpia että osaavat moiset normaalit käyttäytymissäännöt.

Vierailija
2/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiitos vinkistä, saattaa olla että siirryn asumismuodosta toiseen, taas kerran. Toisaalta harmi kun olen jo kertaalleen okt:ssa asunut ja tämä rivitaloasuminen on tietyiltä osin niin paljon kätevämpää.. Näin lomalla noi naapurit alkavat vaan käymään hermon päälle. Aina ei jaksais reissatakaan, ihan muutama päivä vaan olisi hyvä olla ihan kotona, ihan rauhassa vaan. Ei minua ahdista missä nuo naapurini täällä hilluvat kun töissä olen mutta vapaa-aamunani en haluaisi ensimmäiseksi löytää naapurin emäntää lorvimasta terassiltani :/ 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ongelma välttämättä poistu, vaikka omakotitaloon muuttaakin. Meillä ainakin suht isoilla tonteilla ja harvalla talonvälillä on tuo sama tilanne. 

Vierailija
4/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä se siellä terassilla lorvii? Istuskelee vaan? Mitä tekee, kun tulet itse terassille? Kesksteleeko? Odottaako kahvitarjoilua?

Vierailija
5/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta! Osanottoni sulle ap!

Eli siis naapurin emäntä ei istu omalla pihallaan vaan tulee sun pihalle istumaan eikä edes tervehdi? Kai olet kysynyt mitä tekee sun pihalla? Ja minkälaisia tavaroita on sulta ottanut, onko palauttanut?

Vierailija
6/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta. Jos itselleni kävisi noin niin saattaisin kyllä sanoa aika pahastikin, ei toisten pihalle noin vaan mennä istuskelemaan vaikka kuinka rivarissa asuttais.

Vierailija
7/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ove Sundberg naapurina :D

Vierailija
8/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 12:54"]

Juu kiitos vinkistä, saattaa olla että siirryn asumismuodosta toiseen, taas kerran. Toisaalta harmi kun olen jo kertaalleen okt:ssa asunut ja tämä rivitaloasuminen on tietyiltä osin niin paljon kätevämpää.. Näin lomalla noi naapurit alkavat vaan käymään hermon päälle. Aina ei jaksais reissatakaan, ihan muutama päivä vaan olisi hyvä olla ihan kotona, ihan rauhassa vaan. Ei minua ahdista missä nuo naapurini täällä hilluvat kun töissä olen mutta vapaa-aamunani en haluaisi ensimmäiseksi löytää naapurin emäntää lorvimasta terassiltani :/ 

ap

[/quote]

Mitä ihmettä se teidän terassilla istuskelee? Eikö sillä ole omaa terassia, missä istuskella? Kannattaa varmaan mainita naapurille asiasta.

Vierailija
9/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pari entistä naapuria oli kans tuollaisia.

Entisiä sen takia, että muutimme aika nopeasti pois, kun ei vaan pää kestänyt.

Ihana oli yrittää vaikka aamulla rauhassa juoda kahvia ja lukea lehteä, niin naapuri pelmahtaa siihen.

Tai tulla töistä kotiin, niin naapuri istuu terassilla eikä hievahdakaan.

Meillä naapurit kyllä tervehtivät. Ja puhuivat. Ja puhuivat. Myös yöllä. Myös meidän terassilla.

Vierailija
10/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa oikein kunnolla tämä aloitus. Jotenkin niin absurdi tilanne! Mitä ihmettä ne naapurit toisten pihoille tulevat istuskelemaan? Ihan ihme porukkaa :D Jos minulle kävisi noin, en tiedä miten asian hoitaisin, koska olen niin arka sanomaan ihmisille mitään poikkipuolista. Mutta eihän tuollaista voi sietää kukaan normaali ihminen. Öisin puhuvat naapurin terassilla!?

Vierailija
11/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa nyt ihmeessä te kaikki keiden naapurit tulevat kutsumatta pihoillenne hengaileen, miten ne sinne tunkevat? Jonkin tekosyyn varjolla vai ilmaantuvatko vaan yhtäkkiä istumaan? Mitä ne sitten siinä toimittavat, juovatko/syövätkö jotain, lueskelevatko vai mitä? Miten reagoivat jos itse menette pihalle? Oletteko sanoneet asiasta tai kysyneet miksi tulevat pihoillenne?

Täytyy ostaa kukkia omille rivarinaapureille kun ovat pitäneet piharajat voimassa!

Vierailija
12/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ne vaan tuli.

Siis ei mitään tekosyitä tai mitään. Jotenkin vissiin kokivat, että kaikki on yhteistä. En tiedä, en todellakaan tiedä.

Yritimme kyllä nätisti vihjaista ja välillä vähän suoremminkin, naureskelivat koko jutulle, koska eihän siitä nyt haittaa ole, että naapurin kanssa istuskelee. Mä en esim. aamukahvia juodessani nostanut katsettani lehdestä enkä edes tervehtinyt. Ei se naapuria häirinnyt, siihen se istahti siitä huolimatta ja jutusteli sitten keskenään.

Ja ihan naapurit oli sellaisia "normaaleja" 30-40-vuotiaita työssäkäyviä ihmisiä. Sattui vaan pitkät kesälomat ja sairaslomaa noille, ni oli aikaa norkoilla kotona.

Paras oli, kun mun vanhemmat oli ensi kertaa käymässä uudessa asunnossa ja istuttiin terassille niiden kanssa kahville, niin naapurista tultiin pokilla istumaan samaan pöytään, pyydettiin mukia ja lautasta, ku on niin hyvännäköistä kakkua :-o

-10-

Vierailija
13/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:20"]

Paras oli, kun mun vanhemmat oli ensi kertaa käymässä uudessa asunnossa ja istuttiin terassille niiden kanssa kahville, niin naapurista tultiin pokilla istumaan samaan pöytään, pyydettiin mukia ja lautasta, ku on niin hyvännäköistä kakkua :-o

-10-

[/quote]

Eikä! Mäkin olen tosi ujo ja vältän konfrontaatioita, mutta oisin mä tossa kyllä saattanut vähän kirota.

Annoitko kakkua?

Vierailija
14/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun olen haaveillut muuttamisesta kerrostalosta rivariin, kun sitten olisi vähemmän naapureita! Huh, taidanpa sittenkin pysyä täällä, koska kolmannen kerroksen parvekkeellemme kukaan naapureista ei ole ainakaan vielä tunkenut.

Vierailija
15/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän nykyään menemättä takapihan terassille, kun siellä istuminen tuntuu olevan avoinkutsu seinänaapureille. (Tosin nautin etupihan viileydestäkin näillä ilmoilla.) Sitten ketaleet istuisivat tuntitolkulla ja vaativat kestitystä, kun ovat vieraina.. < kuulin juoruna!

Mieheni oli tapansa mukaan lukemassa riipumatossa ja tervehti naapureille jatkoi lukemista. Eikö ne sitten tapojensa orjina ottanut sen kutsuna ja 4/7 jäsenestä sitten leiriytyivät istumaan ja reilu tunnin olivat olleet, höpötelleet keskenään, kun mies ei niitä noteerannu luki ja tais torkahtaakin.

Seuraavana päivänl sitten tuon perheen toinen seinänaapuri kertoi, että mies oli ollut todella epäkohtelias kuulemma. Ei seurustellut, eikä tarjonnut helteisellä terassilla virvokkeitakaan! :D Lähetti terkkuja, että jollain edes pysyy lungi pokka käsitellä  idiootteja arvonsa mukaisesti. ;)

Vierailija
16/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n naapurissa asuu vain joku ylisosiaalinen yksilö. Tuollainen varmasti tuppautuisi kylään, vaikka asuisi omakotitaloalueella.

Vierailija
17/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:31"]

Ap:n naapurissa asuu vain joku ylisosiaalinen yksilö. Tuollainen varmasti tuppautuisi kylään, vaikka asuisi omakotitaloalueella.

[/quote]

Ei se ole ylisosiaalinen, ei todellakaan. Kuten sanottu ottaa päähän kun ei suusta tule mitään, senkus möllöttää vaan. Istuskelee meidän terassilla kun ipanansa tykkää mesota meidän terassilla olevilla tavaroilla. Toisinaan ipana on hiekkalaatikolla yleisellä leikkipaikalla (jossa on penkki vieressä) niin emäntä vaan on ja pysyy minun terassillani. Siinä on kuulemma niin paljon mukavampaa. Huaaaah.

ap

Vierailija
18/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma piha omaan käyttöön. Siitä saa sanoa tunkeilijoille. Mä en tykkää yhtään jos esim. lapset kulkevat meidän pihalla. Sanon siitä asiallisesti. Aikuisille sanon tylystikin. Mä en todellakaan halua ketään meidän asunnon pihoille. Haluan olla yksin kun tulen töistä, ei vaan paukut riitä enää siinä vaiheessa olla sosiaalinen.Välttämättä en jaksa mitään smalltalkia, moikkaan vaan ja se on sitten siinä. En ala missään vaiheessa kutsumaan naapureita kahville enkä myöskään kyläile naapureissa. Teen sen heti selväksi että kaipaan omaa rauhaa omassa kotona jos vähänkään naapuri näyttää siltä että haluaisi ystävystyä. 

Vierailija
19/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:20"]

Meille ne vaan tuli.

Siis ei mitään tekosyitä tai mitään. Jotenkin vissiin kokivat, että kaikki on yhteistä. En tiedä, en todellakaan tiedä.

Yritimme kyllä nätisti vihjaista ja välillä vähän suoremminkin, naureskelivat koko jutulle, koska eihän siitä nyt haittaa ole, että naapurin kanssa istuskelee. Mä en esim. aamukahvia juodessani nostanut katsettani lehdestä enkä edes tervehtinyt. Ei se naapuria häirinnyt, siihen se istahti siitä huolimatta ja jutusteli sitten keskenään.

Ja ihan naapurit oli sellaisia "normaaleja" 30-40-vuotiaita työssäkäyviä ihmisiä. Sattui vaan pitkät kesälomat ja sairaslomaa noille, ni oli aikaa norkoilla kotona.

-10-

[/quote]

En vain käsitä että miten et ole voinut suoraan sanoa että mene pois pihaltani ja tuollaisesta voi myös toki tehdä valituksen. Pöh kyllä tuosta helpommalla pääsisi kuin muuttamalla pois

Vierailija
20/41 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 13:31"]

[/quote]

Ei se ole ylisosiaalinen, ei todellakaan. Kuten sanottu ottaa päähän kun ei suusta tule mitään, senkus möllöttää vaan. Istuskelee meidän terassilla kun ipanansa tykkää mesota meidän terassilla olevilla tavaroilla. Toisinaan ipana on hiekkalaatikolla yleisellä leikkipaikalla (jossa on penkki vieressä) niin emäntä vaan on ja pysyy minun terassillani. Siinä on kuulemma niin paljon mukavampaa. Huaaaah.

ap

[/quote]

Kai olet vihjannut että olisi parempi ettei lapsi tulisi teidän pihalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän