Onko Hermesin H-rannekoru nyt mauton???
Vai mikä tää juttu on? Luin tuota "Suomibloggaajilla huono itsetunto" -ketjua ja sieltä tämä tuli silmilleni.
Siinä oli aika hauska listaus siitä mitä "pitää" olla jos haluaa olla bloggari suomessa. Tietämätön tästä kaikesta (en lue muotiblogeja) menin ostamaan viime viikolla Hermesin H-rannekorun ja moni muukin kohta tuosta bloggarin must-listasta toteutuu ILMAN, että pidän itse blogia tai lukisin niitä.
Mikä nyt olen? Mauton? Muodikas? Kopioija? Vai oma itseni?
Kommentit (46)
Jos sua ap kiinnostaa kovasti muiden mielipiteet sellaisista asioista,mistä itse tykkäät, ei ehkä kannata ostella mitään.
Henkilökohtaisesti minun mielestä tuo H-rannekoru on kamala, mutta minä en kyllä tykkää mistään muustakaan logotavarasta. Ratkon merkkitavaroista logot ja tuotemerkit pois aina kun se on mahdollista (jos siis saan sellaisia lahjaksi, itse en osta mitään missä on näkyvä logo).
Nuo Hermesin rannekkeet olivat joskus 2008 "muotia" ulkomailla, ja nyt neljä vuotta myöhemmin Suomessa! hahahahaa... Muistan lukeneeni rannekkeesta silloin logo-hystrian aikana jostain ruotsalaisesta muotiblogista.
Kyse ei ole siitä että se olisi mauton, tai mitä väliä. Jos itse tykkäät siitä, se lienee tärkeintä. Tuossa ketjussa vaan ihmeteltiin, miten niin moni bloggaaja tykkää aivan samoista jutuista ja miksi esim. kaikista Hermes'n rannekorumalleista pitää nyt just ostaa se H.
Jotkut asiat vaan on muotia, ja nyt on sitten muotia Hermes'n rannekoru ja Ladureen macaronit. Vuoden päästä ehkä joku muu juttu. Trendien tehtävä on luoda kysyntää, ja musta on ihan ymmärrettävää, luonnollista ja jossain määrin hyvä asia, että "tavalliset ihmiset" tietyssä määrin seuraavat muotia ja ostavat niitä tuotteita, jotka miellyttävät silmää (jotka usein ovat niitä samoja jotka ovat muodissa). Koska tavallisella ihmisellä ei ehkä ole aikaa eikä kiinnostusta tutustua esim.Hermes'n koko rannekorumallistoon, niin on helpoin ostaa se jota on nähnyt eniten, ja siihen tietysti mieltyykin helpoimmin.
Mutta muoti-/lifestylegenren bloggaajilta ainakin minä odotan enemmän, en ymmärrä miksi he kiintyvät samoihin trendijuttuihin kuin kaikki muutkin, koska luulisin että heillä on enemmän näkemystä ja valinnanvaraa. Ilmeisesti ei, vaan kun joku suositumpi/varakkaampi bloggaaja hankkii jotain, muut määkivät perässä hankkimaan saman jutun, josta ovat "aina" haaveilleet.
Miten muuten päädyit ostamaan juuri tuon H-rannekorun? Mietitkö muita vaihtoehtoja?
Miten muuten päädyit ostamaan juuri tuon H-rannekorun? Mietitkö muita vaihtoehtoja?
[/quote]
Olin päättänyt, että ostan itselleni jonkun korun, sillä minulla on hyvin vähän koruja. Olen saanut mieheltäni korvakorut (ostettu suomalaisesta koruliikkeestä), medaljongin (suomalaisesta koruliikkeestä) ja Tiffanyn rannekorun (jonne olemme matkalta aina ostaneet uuden "amuletin" muistoksi matkasta ja ajasta ennen lapsia) sekä vihkisormuksen. Halusin ostaa vielä yhden rannekorun Tiffanyn seuraksi. Kiertelin aikani kauppoja ja halusin nimenomaan jonkun muun kuin perus suomesta saatavan. Ja halusin myös jonkun värikkään, sillä korunu ovat muuten hyvin eleettömiä. Näin ollen päädyin oranssiin (hopeaan) kapeaan H-rannekoruun. Tähän mennessä sitä ei ole kukaan tunnistanut Hermesin koruksi, eikä kyllä haittaakaan. Eli logo ei onneksi ole kovin silmiin pistävä.
Tässä tuli aika kattava vastaus. En tiedä halusitko ihan näin peruteellista vastausta :D
ap
Kiitos vastauksesta, ihan sopivan perusteellinen :)
Siinä must-listalla on mun mielestäkin monta kivaa juttua, ja ymmärrän että bloggaajatkin niitä haluaa. Omassa kulutuksessa yritän aina pitää mielessä sen, tarvitsenko jotain juttua todella (enkä vaihda keittiötä rosterista kiiltovalkoiseksi vain koska se on muotia) ja tykkäänkö siitä oikeasti, vai olenko vain markkinoinnin uhri, ja tuntuu että aika moni bloggaaja ei tätä tee, ja se mua henkilökohtaisesti ärsyttää (vaikkei ehkä pitäisi). Että juostaan niiden samojen (kauniiden toki) juttujen perässä kuin kaikki muutkin, syitä on jokaisella tietysti vaikka mitä, mutta pohjimmiltaan: koska kaikki muutkin.
Sun perustelut kuulosti ihan järkeenkäyviltä, ja jos et edes tiennyt että H-rannekoru on nyt Suomessa kuuminta hottia, niin mikäs siinä. Nauti korustasi :)
Eikö näistäkin ole tosi paljon kopioita liikkeellä nykyään?
Olen nähnyt niitä aitona parilla satunnaisella tuttavalla tänä kesänä ja vaikka ne ovat olleet melko uusia niin niissä on kamalan ruman näköiset naarmut selvästi näkyvissä, varsinkin niissä joissa kultaiset H-kirjaimet.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:38"]
No ne ostaa sen H-rannekorun, koska pöllömpikin heti tajuaa, että se on Hermes. Siksihän ne niitä ostaa, että muut tajuaisi.
[/quote]
ai pöllömpikin! Kuule jos av-mammalle clic clacin näyttäisi, kysyisi varmaan että "mistäs olet Hilfigerin rannekorun ostanut, hieno?!"
:D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 17:39"]
Se on klassikko, joka ei "mene pois muodista". Älä oikeasti piittaa siitä, mitä tällä palstalla sanotaan korusta. Linkin korua on joku kyllä kohdellut kaltoin, koska siinä lovia emalissa jne. Omissani ei ole mitään useamman vuoden käytön jälkeenkään.
[/quote]
Tuo mikään klassikko ole kun sitä ei ole edes valmistettu montaa vuotta.
Hermes tuli tunnetuksi nahkaisista rannekoruistaan, uskon jopa että ne kestävät paremmin kuin nuo värikkäät logomalliset.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 18:20"]
Jos sen sijaan ostaisi vaikka tän rannerenkaan
[/quote]
Tätäkin näkee blogeissa jonkin verran. Ainakin Mussulla taitaa olla?
[/quote]
Tuo on nätti koru, kalliin näköinen eikä logo hyppää silmille :-)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 09:34"]
Se on klassikko, joka ei "mene pois muodista". Älä oikeasti piittaa siitä, mitä tällä palstalla sanotaan korusta. Linkin korua on joku kyllä kohdellut kaltoin, koska siinä lovia emalissa jne. Omissani ei ole mitään useamman vuoden käytön jälkeenkään.
[/quote]
Hermes tuli tunnetuksi nahkaisista rannekoruistaan, uskon jopa että ne kestävät paremmin kuin nuo värikkäät logomalliset.
[/quote]
Se on kuule ensin/alunperin lanseerattu vuonna 1980, eli eiköhän se jo AIKA monta vuotta ole ollut markkinoilla!!! :D Rasittavia nämä jotka LUULEVAT tietävänsä...Uudelleenlanseeraus vuonna 1997 eli siitäkin on jo 16 vuotta...
Kyllä mun täytyy sanoa, että aika monta tavaraa jää ostamatta sen takia, kun nuo bloggaajat on tehnyt niistä ns. blogituotteita. Mä olen vielä sitä ikäluokkaa, että moni ikäiseni lukee noita blogeja, joten tietävät mitä kenelläkin on, niin sitähän saa heti blogimatkijan leiman.
Mä näin kesällä n. parikymppisten tyttöjen porukan ja jokaisella oli Korsin kello ranteessa. Blogithan siitä tuli heti mieleen.
Mainonta kääntyy siis vähän kuin itseään vastaan jo noissa blogeissa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:38"]
No ne ostaa sen H-rannekorun, koska pöllömpikin heti tajuaa, että se on Hermes. Siksihän ne niitä ostaa, että muut tajuaisi.
[/quote]
ai pöllömpikin! Kuule jos av-mammalle clic clacin näyttäisi, kysyisi varmaan että "mistäs olet Hilfigerin rannekorun ostanut, hieno?!"
[/quote]
Ja tällä olisi... mitä väliä?
Logotuotteet on aina mauttomia. Itse en osta mitään missä logo näkyy kovin selvästi tai sitä ei saa ratkottua pois.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:30"]
Kyllä mun täytyy sanoa, että aika monta tavaraa jää ostamatta sen takia, kun nuo bloggaajat on tehnyt niistä ns. blogituotteita. Mä olen vielä sitä ikäluokkaa, että moni ikäiseni lukee noita blogeja, joten tietävät mitä kenelläkin on, niin sitähän saa heti blogimatkijan leiman.
Mä näin kesällä n. parikymppisten tyttöjen porukan ja jokaisella oli Korsin kello ranteessa. Blogithan siitä tuli heti mieleen.
Mainonta kääntyy siis vähän kuin itseään vastaan jo noissa blogeissa.
[/quote]
Sama juttu! Muuten myös lehtien mainonnassa.
Jos joku tuote, oli se vaate, koru, laukku, huonekalu, verhot, mitä vaan, esiintyy paljon tai vaikka vähän vähemmänkin blogeissa tai lehtijutuissa, niin jää multa kyllä kauppaan. En halua sellaista samanlaista, joka näkyy joka puolella muuallakin, niihin kyllästyy sitten heti.
Esim. nuo Secto Designin valaisimet. Kun ne tuli markkinoille, ajattelin, että ostan sellaisia kolme meidän uuteen kotiin. No, nyt niitä on niin paljon joka lehdessä ja blogissa, että olen jo ihan kyllästynyt niihin, en sitten ostanut.
Sama koskee Eamesin naulakoita ja huonekaluja yleensäkin. Pitäisin itseäni mielikuvituksettomana, jos ostaisin sellaisen.
Ja kun nyt kävelen uudella asuinalueellamme, on iltaisin pikkuisen huvittavaa ja surullista, kun joka toinen perhe istuu iltapalalla samanlaisen Lokki-valaisimen alla. Onneksi en siihenkään sortunut!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:02"]
Logotuotteet on aina mauttomia. Itse en osta mitään missä logo näkyy kovin selvästi tai sitä ei saa ratkottua pois.
[/quote]
Juu, en ymmärrä, miten joku kehtaa kävellä paidassa, jossa lukee kissankorkuisin kirjaimin se merkki... Tai hyppii kadulla CC-logot korvissa. Käveleviä mainoksia.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 09:34"]
[/quote]
[/quote]
Se on kuule ensin/alunperin lanseerattu vuonna 1980, eli eiköhän se jo AIKA monta vuotta ole ollut markkinoilla!!! :D Rasittavia nämä jotka LUULEVAT tietävänsä...Uudelleenlanseeraus vuonna 1997 eli siitäkin on jo 16 vuotta...
[/quote]
OMG! Et voi olla tosissasi! :D Kuule, mitä väliä sillä on, onko se klassikko vuodelta 2000 vai 1900. Jos korun ostaja on itse siitä pitänyt niin paljon, että on sellaisen ostanut ja haluaa kulkea se ranteessaan, niin sehän on tärkeintä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:30"]
Kyllä mun täytyy sanoa, että aika monta tavaraa jää ostamatta sen takia, kun nuo bloggaajat on tehnyt niistä ns. blogituotteita.
[/quote]
Minä olen ostellut noita blogeissa nyt esiteltäviä tuotteita vuosina 1997-2003, ja on jotenkin surkuhupaisaa kun nämä bloggaajat puhuvat niistä ihan kuin olisivat saaneet ne ideat ja löytäneet ne kyseiset tuotteet ihan itse.
Etenkin kun se sama ikäluokka kulki teinipissiskuteissa eli perspuolifarkuissa ja Spice Girls-fanitamineissa vielä silloin ja kyttäsi meidän aikuisten naisten "ällökakan värisiä Vuittoneita, tanttajuntti-Burberrytakkeja, kömpelöruma-Hermesrannekkeita" ja tekivät sen vielä selväksi huutelemalla perään tuolla Hgin keskustassa :D Mutta se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa, eli hah hah haa! :D
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:02"]
[/quote]
jonkun merkin pitäisi maksaa MINULLE siitä että suostun kulkemaan tuolla ympäriinsä mainostamalla HEITÄ näkyvin logoin ja merkein!
Hyvä tietää, että esimerkiksi sitten juoksulenkkareissakin on sinulle Nike ja Adidas pois suljettuja vaihtoehtoja. :) Kyllä niittenki pitäis sulle maksaa!
Jos AV-mammoja on uskominen, niin suurinpiirtein kaikkihan on mautonta. Tai jos joku yksittäinen tavara onkin ei-mauton, niin se on joko feikki, ei sovi kantajalleen tai sen vuoksi eletään velkavankeudessa.
Mutta onneksi AV-mammojen oma tyylitaju ja vaatekaappi on upea ja ylivoimainen kaikkiin "bloggarityyleihin" verrattuna.
Jos bloggarit alkaisivat yhtäkkiä ostelemaan rolexeja/birkineitä/mitävaanmerkkiä, niin ihan yhtälailla sekin täällä haukuttaisiin.