Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaatko työpaikan kahvihuonekeskusteluista?

Vierailija
10.07.2013 |

Onko kenelläkään tällaista ongelmaa? 

Olen uudessa kesätyöpaikassa (josta on luvattu lomituksia pitemmälle ajalle ja todennäköisesti olen jäämässä). Hoidan asialliset hommani hyvin ja työ on suht. leppoisaa, ei aiheuta stressiä. 

Mutta iltaisin pohdin, mitä tuli työkavereille sanottua ja milloin en saanut suutani auki. Tilanteita, joita muut eivät varmaan muista, mutta teen niistä mielessäni suuria ja mietin, millaisen mielikuvan minusta oikein saa. Mietin, miten paljon voin paljastaa, olen vastannut suoriin kysymyksiin perheestä ym., mutta en oma- aloitteisesti ala kertoa elämästäni mitään. Vapaa-ajallani olen huumorintajuinen, töissä varmaan pitävät vakavana kun en pääse sisäpiirin vitseihin mukaan. Miten päin pitäisi olla? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko kenties perfektionisti ja vaadit itseltäsi liikaa kaikessa? Sinulle itsellesi ei riitä, että hoidat työsi. Vaadit hyvää suoritusta myös sosiaalisista tilanteista ja arvioit käytöstäsi myös tauoilla. Onko näin?

Vierailija
2/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oon nyt yhdeksättä vuotta samassa työpaikassa, tunnen työkaverit hyvin ja oma paikka on löytynyt. Mä olen hemmetin hyvä työssäni, ja mulla on vahvat mielipiteet joille on perusteet. Ei ole mitään stressattavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 21:01"]

En. Oon nyt yhdeksättä vuotta samassa työpaikassa, tunnen työkaverit hyvin ja oma paikka on löytynyt. Mä olen hemmetin hyvä työssäni, ja mulla on vahvat mielipiteet joille on perusteet. Ei ole mitään stressattavaa. 

[/quote]

Jatkan vielä, että en oikeastaan stressannut alussakaan. Toki meni aikaa ennen kuin oppi tuntemaan kaikki, mutta kun mä tulin, sain kokea heti olevani tervetullut ja kelpaavani omana itsenäni. 

Vierailija
4/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 21:03"]

[/quote]

Jatkan vielä, että en oikeastaan stressannut alussakaan. Toki meni aikaa ennen kuin oppi tuntemaan kaikki, mutta kun mä tulin, sain kokea heti olevani tervetullut ja kelpaavani omana itsenäni. 

[/quote] Ahaa. Ei siis mitään sympatiaa sellaisille, jotka kokevat ulkopuolisuutta?

Vierailija
5/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 21:07"]

[/quote]

[/quote] Ahaa. Ei siis mitään sympatiaa sellaisille, jotka kokevat ulkopuolisuutta?

[/quote]

En käy töissä hakemassa sympatiaa. Teen töitä. 

Vierailija
6/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 21:07"]

[/quote]

[/quote]

En kait niin sanonut missään, kerroin vain omasta tilanteestani. 

Ja alaspäin peukuttajalle tiedoksi, että olen myös ihan pidetty työyhteisössäni, tulen kaikkien kanssa toimeen, osan kanssa tietty paremmin kuin toisten. Ja pyrin myös huomioimaan uusia työyhteisössä, jotta kenenkään ei tarttis olla se ulkopuolinen. Tai vaikka sosiaalisesti haluaisikin olla etäisempi, sais silti kokea olevansa tärkeä talon toiminnalle. 

Vierailija
7/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jokaisen työpaikan painajainen.

Vierailija
8/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 21:12"]

[/quote]

Jokaisen työpaikan painajainen.

[/quote]

Kiva, muistathan kertoa tämän pomollenikin, joka antoi kehityskeskustelussa palautetta hyvistä työyhteisötaidoistani. Jos vaikka saisin palkanalennuksen. 

Vierailija
9/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stressaa. Oon julkisesti lesbo, joten tiedän, että minusta siellä puhutaan. En jaksa välittää, enkä käy kahvihuoneessa.

Vierailija
10/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikeskustelut ovat about 10 min. So what? Siinä ei ehdi kovin syvällisiä asioita pohtia. PALJASTA missä olet töissä!

Vierailija
11/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin että stressaatko työpaikan kasvihuonepäästöistä?

Vierailija
12/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästöjähän e ovatkin.. pitää varoa, mitä suustaan päästelee tai sitä käytetään sinua vastaan.

Vierailija
13/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n työ ei ole tarpeeksi haastavaa, kun ehtii joutavia stressata.

Vierailija
14/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en stressaa enkä välitä kahvipöytäkeskusteluista ollenkaan. Silti aina istun siellä ja kuuntelen mitä pajunköyttä ja idioottimaisuuksia ne letkauttelevat. Koskaan en sano mitään, nauran vain mielessäni. Naama on pokerina koko aika. :D

Vierailija
15/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en hirveästi välitä niistä keskusteluista. Jos olen kahden tai kolmisin porukassa, niin silloin on ihan kohteliaisuudesta pakko pitää juttua yllä, ja silloin yleensä ihmiset puhuvat ihan asiasta kuin asiasta täyttääkseen hiljaisuutta, joten omat sanomiset eivät niin mietitytä jälkikäteen. Mutta isommassa porukassa usein jutut pyörivät sellaisissa aiheissa, joista minulla ei ole mitään ylimalkaistakaan kokemusta, joten silloin tyydyn vain kuuntelemaan ja nyökyttelemään. Ja no onhan siellä välillä kivojakin keskusteluja, mutta omat mielenkiinnon kohteeni jotenkin eroavat muista sen verran, että luontevia nuo keskustelut minulle harvoin ovat.

Vierailija
16/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan ympäripyöreää löpinää, koska tiedän että henk.koht asiat levitetään ympäri työpaikkaa.

En muutenkaan ehdi hirveästi jauhaa ja lässyttää.

Vierailija
17/30 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nolannut itseni pariinkin kertaan firman pikkujouluissa, joten ei paljon askarruta, mitä mieltä ne on mun kahvihuonekäytöksestä. :D

Vierailija
18/30 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä ap:n pitäisi mennä pikkujouluihin ja rentoutua hieman ;)

Meillä pitää käydä tauolla vuoroissa ja usein olen jonkun kanssa kahdestaan. Siinä sitten väkisin kysellään toisen asioita vaikkei edes aidosti kiinnosta.

Vierailija
19/30 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 21:26"]

Ehkä ap:n työ ei ole tarpeeksi haastavaa, kun ehtii joutavia stressata.

[/quote]

Vähän ilkeästi kirjoitettu, mutta tässä kyllä toisaalta piilee totuuden siemen. Itse olen niin stressaantunut jo työstäni, etten ole tajunnut stressata enää niistä kahvipöytäkeskusteluista :D Mun suurin murheeni on ainakin töissä, miten saan edes hommat hoidettua, siinä ei ehdi paljon kahvipöytäjuttuja miettiä. Ja varmaan vähän samaa ongelmaa työkavereillakin, kaikki yhtä stressaantuneita. Rahoitusala kyseessä.

Vierailija
20/30 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on kivaa, mutta kahvipaussilla en jaksa istua kuin 10 min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme